همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو ( قسمت اول )

4.6
از 17 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو
13 مهر 1396 09:00
0

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه گوانجو) تا پیش از این با نام نمایشگاه کالاهای صادراتی چین شناخته می‌شد. این رویداد تجاری بین‌المللی و همه جانبه، تاریخی طولانی داشته و بزرگترین نمایشگاه تجاری چین از لحاظ گستردگی عرصه‌ی نمایشگاه، تعداد شرکت‌کننده و حجم معاملات تجاری است. نمایشگاه گوانجو که عنوان بهترین و اولین نمایشگاه چین را با خود یدک می‌کشد، هر سال دو بار در فصل‌های بهار و پاییز در مرکز بین‌المللی گردهمایی و نمایشگاهی گوانجو (مجموعه Pazhou) برگزار می‌شود. این نمایشگاه در هر یک از دوره‌هایش در 3 فاز و هر فاز به مدت 5 روز برگزار می‌شود. توسعه نمایشگاه گوانجو در این سال‌ها نشان می‌دهد که چگونه چین در مسیر باز کردن درهای تجارتش به روی دنیا، دستاوردهای بیشتر و بیشتری کسب کرده است. نمایشگاه گوانجو بهترین سکو برای شرکت‌های چینی برای اتصال به بازارهای بین‌المللی و جایگاهی عالی برای اجرا شدن سیاست‌های چین در مورد رشد تجارت خارجی است. نمایشگاه گوانجو، پنجره، سمبل و تجسم حضور چین در جامعه جهانی است.

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

مبالغه نیست اگر بگوییم 50 سال توسعه تجارت خارجی چین، بر روی معاملاتی که در نمایشگاه کانتون انجام شده صورت گرفته است. در طول برگزاری این نمایشگاه در این سال‌ها حدود 30 مقام ارشد در سطح رئیس جمهوری و 84 مقام در سطح معاون نخست وزیر از 78 کشور دنیا از نمایشگاه گوانجو دیدن کردند. نمایشگاه کانتون تاثیر فراوانی بر تجارت خارجی چین از شش دهه پیش، از زمانی که شروع به کار کرده داشته است. این نمایشگاه اتصال چین و دنیای بیرون را بهبود بخشید و نمایشگر تصویر کنونی چین و موفقیت‌های توسعه‌ای این کشور است. خریداران از سراسر جهان به نمایشگاه گوانجو می‌آیند تا تامین‌کننده‌ها را پیدا کرده و با آخرین محصولاتی که در چین ساخته شده‌اند آشنا شوند. این نمایشگاه میزبان کمپانی‌های تجاری، کارخانه‌ها، بنگاه‌های علمی تحقیقاتی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های خصوصی است. این شرکت‌های پیشرو در چین از این نمایشگاه به عنوان سکویی برای گسترش تجارت خود در سطح بین‌المللی و به نمایش گذاشتن جدیدترین پیشرفت‌ها در صنعت کاریشان استفاده می‌کنند. در سال‌های گذشته این نمایشگاه همچنین محلی بوده برای شرکت‌های خارجی تا محصولات و خدمات خود را به بازار در حال گسترش چین معرفی کنند.

نگاهی کوتاه به تاریخ نمایشگاه گوانجو

نمایشگاه گوانجو کار خود را در سال 1957 در شهر گوانجو (با نام سابق کانتون) در مرکز استان گوآنگ‌دونگ آغاز کرد. نمایشگاه گوانجو در آن زمان تنها مکانی بود که خریداران خارجی می‌توانستند به فروشندگان چینی دسترسی پیدا کنند. این نمایشگاه به صورت مشترک توسط وزارت تجارت و فرمانداری استانی گوآنگ‌دونگ ایجاد شد. مدیریت و سازماندهی این نمایشگاه توسط مرکز تجارت خارجی چین انجام می‌شود. نمایشگاه گوانجو با هدف شکستن ممنوعیت‌ها و تحریم‌های دولت‌های کاپیتالیستی و پیدا کردن منابع جدید برای گسترش تجارت خارجی در دهه 1950 راه‌اندازی شد؛ دهه‌ای که در آن دولت چین تنها با 20 کشور روابط معمولی دیپلماتیک داشت و 80 درصد تجارت خارجی چین با کشورهای سابقا سوسیالیستی انجام می‌شد. چین در آن زمان به گام برداشتن در جاده‌ای به سمت تجارت جهانی نیاز داشت. گوانجو برای موقعیت جغرافیایی ایده‌آلش در نزدیکی به ماکائو و هنگ کنگ و رابطه تاریخی و فرهنگی خوبش با کشورهای دیگر برای به راه‌اندازی این نمایشگاه انتخاب شد. گوانجو محلی است که صنایع تولیدی چین در این بخش از کشور متمرکز شده‌اند؛ همین موضوع تاثیر به سزایی در جذابیت این رویداد تجاری داشته است.

 

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

نمایشگاه کانتون فر 1957 

از زمان گشایش تاکنون، نمایشگاه به صورت مداوم دو بار در سال برگزار شده است. نمایشگاه گوانجو حتی در اوایل دهه 1960 در سال‌های تحول اجتماعی سیاست یک گام بزرگ به جلو (Great Leap Forward)، انقلاب فرهنگی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 و حتی شیوع سارس در 2003 بدون توقف برگزار شد. اولین دوره نمایشگاه تنها میزبان 1223 خریدار بین‌المللی از 19 کشور و منطقه دیگر دنیا بود. 98 درصد آن‌ها از هنگ کنگ بودند. تخمین زده می‌شود تا دوره 119ام، کل حجم صادرات این نمایشگاه به عدد 1.2 تریلیون دلار و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی به 7.64 میلیون نفر رسیده است. محوطه نمایشگاه در مجموع 1.18 میلیون متر مربع مساحت داشته و تعداد غرفه‌داران داخلی و خارجی نمایشگاه از عدد 24 هزار گذشته است. با داشتن 356 هزار متر مربع فضای سربسته نمایشگاهی، این نمایشگاه هم اکنون در مقام سوم جهان قرار دارد. در هر دوره از نمایشگاه گوانجو حدود 200 هزار خریدار از 210 کشور از سرتاسر دنیا خود را به این رویداد تجاری مهم می‌رسانند.

 

 نمایشگاه کانتون فر 1957
 

این نمایشگاه عهده دار رکوردهای نمایشگاهی دنیاست :
قدیمی ترین و با سابقه ترین نمایشگاه در دنیا
بالاترین سطح برگزاری
بزرگترین مقاس برگزاری با 1160000 متر مربع
بیشترین تعداد غرفه
ارائه کامل ترین انواع کالا
بزرگترین سازه نمایشگاهی دنیا
بیشترین آمار بازدید کننده از 215 کشور دنیا
بالاترین گردش مالی نمایشگاهی در دنیا

 

 

محصولات فاز یک :

تاریخ شروع از 15 اکتبر تا 19 اکتبر 2017 (23 الی 27 مهر 96)

ساعات بازدید: 9:30 الی 18:00

 

الکترونیک: لوازم الکترونیک و لوازم برقی خانگی، محصولات کامپیوتر، محصولات الکتریکی، لوازم الکتریکی منزل

تجهیزات نورپردازی و روشنایی: سیستم روشنایی، منبع نور، اتصالات نور

وسایل نقلیه و قطعات یدکی: دوچرخه، موتور سیکلت، قطعات خودرو، وسایل نقلیه غیر ساخت و ساز

انواع ماشین‌آلات: تجهیزات برق، برق، ماشین آلات بزرگ، مجموعه تجهیزات، ماشین آلات عمومی، ماشین آلات کوچک، لوازم جانبی صنعتی، ابزار دوربین، ماشین آلات بافندگی و ...

سخت‌افزار: سخت‌افزارهای رایانه‌ای

ساختمان: مواد و مصالح دکور سازی و ساختمان سازی، تجهیزات بهداشتی و حمام

منابع انرژی: منابع جدید انرژی

 

محصولات فاز دو :

تاریخ شروع از 23 اکتبر تا 27 اکتبر 2017 (1 الی 5 آبان 96)
ساعات بازدید: 9:30 الی 18:00

تجهیزات نورپردازی و روشنایی: ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال، سرامیک عمومی، وسائل خانه، محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایش، محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی

محصولات تبلیغاتی و هدایا: ساعت، ساعت مچی و ابزار بصری (اوپتیکال)، اسباب بازی، هدایای تبلیغاتی (شامل صنایع دستی، جواهرات و اشیای قیمتی، مدالها وحلقه های جایزه ای، انواع تقویم ، جعبه های هدیه و کارت)، محصولات جشنواره ای

دکوراسیون خانگی: سرامیک های هنری، صنایع دستی شیشه ای، محصولات بافندگی و محصولات دستی آهنی، دکوراسیون خانه، محصولات باغبانی، دکوراسیون سنگی و آهنی و تجهیزات آبگرم در فضای باز، مبلمان.

محصولات فاز سه :

تاریخ شروع از 31 اکتبر تا 14 نوامبر 2017 (9 الی 13 آبان 96)

ساعات بازدید: 9:30 الی 18:00

پوشاک و منسوجات و کفش: لباس مردانه و زنانه، پوشاک کودک، لباس زیر، لباس ورزشی، خز و چرم و محصولات مرتبط، لوازم جانبی مد، فرش و کفپوش خانگی، نساجی و مواد خام و پارچه، تابلو فرش و پرده های نقش دار

محصولات اداری، کیف، تفریح و سرگرمی: تجهیزات اداری و مخازن استفاده روزانه، مخازن چرم، مخازن پلاستیکی، کیفهای چرم، کیفهای چرمی PVC، کیف و لوازم جانبی، محصولات ورزشی، مسافرت و تفریح و سرگرمی

دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی: داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی، پانسمان های پزشکی و یکبار مصرف

مواد و محصولات غذایی: انواع نوشیدنی‌ها، مواد خوراکی، تجیزات بسته بندی و صنایع مرتبط

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.