بزرگترین آبشار سرپوشیده دنیا در فرودگاه چانگی سنگاپور

4.6
از 55 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بزرگترین آبشار سرپوشیده‌ی دنیا در فرودگاه سنگاپور! +تصاویر
07 مرداد 1397 10:00
0

مسئولین فرودگاه چانگی (Changi Airport) سنگاپور در نظر دارند با اضافه کردن امکانات جدید به این فرودگاه، برای هفتمین سال پیاپی عنوان بهترین فرودگاه دنیا را حفظ کنند. مسئولین این فرودگاه برای حفظ این عنوان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

فرودگاه چانگی سنگاپور

در جدیدترین اقدام مسئولین فرودگاه، قرار است در طراحی جدید و منحصر به فردی، امکانات جدیدی به این فرودگاه اضافه کنند و هر سه ترمینال فرودگاه چانگی را بهم متصل کنند. این طرح در سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود و چیزی بیش از یک راهرو ساده برای ارتباط بین ترمینال‌ها در این مکان قرار خواهد گرفت. بودجه‌ای نزدیک به ۱/۷ میلیارد دلار برای طراحی این فضای تفریحی در نظر گرفته شده است که فضایی است متشکل از هتلی با ۱۰۰ اتاق، ۳۰۰ فروشگاه، رستوران و کافه و باغ‌های جنگلی معلق و آبشار زیبایی که قرار است بزرگترین آبشار سرپوشیده دنیا عنوان بگیرد. این مجموعه قرار است در سه طبقه مجزا و زیبا به نام‌های پارک کانوپی (Canopy Park)، دره جنگلی و گرداب بارانی، ساخته شود. نام کل مجموعه نیز «jewel» است.

 

فرودگاه چانگی سنگاپور

پارک کانوپی (Canopy Park) مساحتی بیش از ۱۴ هزار متر مربع دارد و شامل باغ‌ها و پارک‌های زیبایی است و دو راهرو معلق برای پیاده‌روی دارد که در ارتفاع ۲۵ متری سطح زمین ساخته خواهد شد. این راهروهای معلق، دو هزارتوی زیبا دارند که مسافران می‌توانند برای گذراندن وقت خود به خصوص در بین پروازهایی که مدت زمان طولانی ترانزیت دارند، بسیار سرگرم کننده باشد. هزارتوی آینه و هزارتوی باغی، نام این دو هزارتوی زیبا است که نمونه آن را شاید در فیلم‌ها دیده باشید.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

دره جنگلی نیز یک باغ ۵ طبقه است که با گل‌های فصلی و مسیرهای سرسبز زیبایی برای پیاده‌روی، ساخته خواهد شد. مهم‌ترین و شاید بتوان گفت جذاب‌ترین بخش این مجموعه بخش «گرداب بارانی» است که در مرکز مجموعه «jewel» ساخته خواهد شد. این گرداب بارانی زیبا در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین قرار گرفته و بزرگترین آبشار سرپوشیده نیز در این قسمت قرار دارد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

پل کانوپی مشرف به این آبشار زیبا خواهد بود و مسافران در حین گشت و گذار می‌توانند از نورپردازی زیبای آبشار و نمایش آبی هماهنگ با موسیقی لذت ببرند.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید، شاید بهتر باشد تا زمان افتتاح و بهره‌برداری از این فضای تفریحی زیبا در فرودگاه چانگی سنگاپور سفر خود را به تعویق بیاندازید. مسافران می‌توانند در وقت اضافی که بین دو پرواز خود دارند اوقات بسیار خوشی را در زیباترین فرودگاه دنیا سپری کنند.

 

منبع: lonelyplanet