جایزه نُه هزار یورویی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

4.5
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جایزه‌ی نُه هزار یورویی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ!
20 بهمن 1397 08:00
4

در ماه جاری یک شهر در سیسیلی خانه‌هایی را برای فروش به قیمت 1 یورو (1.14 دلار آمریکا) گذاشت، شهر ایتالیایی دیگری نیز جایزه‌ی مهاجرت به آن شهر را 9 هزار یورو (10290 دلار آمریکا) اعلام کرد. قبل از اینکه چمدانتان را ببندید، برای مهاجرت به لوکانا (Locana) در منطقه پیمونت (Piedmont)، تنها دو شرط کوچک وجود دارد. اول اینکه شما باید یک کودک داشته باشید و دوم اینکه حقوق ماهانه‌ی شما باید حداقل 6 هزار یورو (6860 دلار) باشد تا شرایط زندگی در این منطقه‌ از آلپ را داشته باشید! به‌هر حال بدون شرط هم که نمی‌شود، می‌شود؟

جایزه نه هزار یوروی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

شهردار لوکانا، Giovanni Mattitude این پیشنهاد را ارائه داده است. شهر تا اوایل دهه 1900 بیش از هفت هزار نفر جمعیت داشته و امروزه جمعیت شهر به کمتر از 1500 نفر رسیده است. تعداد مرگ و میر سالانه‌ی شهر نیز 40 نفر است که در برابر تولد 10 نوزاد در سال بسیار زیاد است. مدارس شهر هم به زودی بسته خواهند شد و کودکان تازه متولد شده‌ی در سن آموزش، باید به شهرهای اطراف مهاجرت کنند و همین مشکلات به نوعی شهرداری را به این تصمیم مجاب کرده است.

جایزه نه هزار یوروی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

در ابتدا پیشنهاد خرید خانه با قیمت پایین برای ساکنان کشور ایتالیا ارائه شده بود اما امروزه این پیشنهاد برای تمامی کشورها وجود دارد. شهردار امیدوار است که جوانانی که دورکاری انجام می‌دهند یا تمایل دارند فعالیت جدیدی را شروع کنند به این شهر مهاجرت کنند. همچنین این شهر گزینه‌ی جذابی برای کارآفرینان محسوب می‌شود، زیرا شهر دارای تعداد زیادی مغازه، رستوران، کافه و بوتیک تعطیل شده است که افراد جدید می‌توانند آنها را احیا کنند.

جایزه نه هزار یوروی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

لوکانا سرمایه‌ی کافی برای جذب مردم کشورهای مختلف با دادن جوایز نقدی را دارد زیرا آنها در واقع انرژی پاک هیدرولیکی‌شان را به دولت ایتالیا می‌فروشد. لوکانا در مرکز پارک ملی گران پارادیز (Gran Paradiso National Park) واقع شده است. اینجا یک منطقه‌ی رویایی و بی‌نظیر است که دارای امکانات زیادی از جمله اسکی، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، پیاده‌روی و صخره‌نوردی هم هست. لوکانا در 45 کیلومتری تورین (Turin) واقع شده و دارای امکانات زیادی به منظور ایجاد مکانی مناسب برای ساکنان جدید خود است، پس ساکنان جدید از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

جایزه نه هزار یوروی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

جایزه نه هزار یوروی برای مهاجرت به شهری در کوه های آلپ

راستی! اگر پیشنهاد شهردار را بپذیرید و به این شهر مهاجرت کنید، بعد از سه سال پاداشتان را دریافت خواهید کرد! آیا شما واجد شرایط هستید و می‌توانید به زندگی کردن در این محل فکر کنید؟

منبع: lonelyplanet

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی