با یازده تا از بهترین سوپ ‌ها از سراسر جهان آشنا شوید!

4.8
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با یازده تا از بهترین سوپ ‌ها از سراسر جهان آشنا شوید! +‌تصاویر
16 خرداد 1399 07:00
0

هیچ چیز به مانند یک کاسه سوپ گرم، نمی‌تواند عالی باشد برای همین هر فرهنگ نسخه خود را برای این غذای خوشمزه ارايه می‌دهد. در واقع شما با خوردن سوپ هر کشور می‌تواند در مورد فرهنگ آن کشور اطلاعات بسیار کسب کنید و حتی سفری خوشمزه به آن کشور داشته باشید. در اینجا به یازده تا بهترین سوپ‌های دنیا اشاره می‌کنیم و هربار با یکی از این سوپ‌ها به یک فرهنگ جدید سفر می‌کنیم.

 

Húsleves (مجارستان)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

Húsleves  یا سوپ گوشت، غذای اصلی مجارستانی است که براساس رتبه‌بندی سایت تست اطلس (Taste Atlas) بهترین سوپ جهان می‌باشد.

وقتی آب و هوای زمستانی مجارستان شروع می‌شود، واقعا هیچ چیزی عالی مثل یک دسته بزرگ از چوب خشک برای گرم کردن استخوان‌ها وجود ندارد و علاوه بر این، مزه‌ آبگوشتی طعم‌دار و فوق‌العاده‌ای که از ادویه‌ها و سبزیجات تازه تهیه می‌شود.

 

Auksta Zupa (لیتوانی)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

یک سوپ سنتی در لیتوانی به نام auksta zupa وجود دارد که ظاهر آن به نظر کمی عجیب است (‏این سوپ رنگ صورتی یا بنفش دارد)‏، اما طعم بسیار خوش‌مزه‌ای دارد. این سوپ از چغندر، خیار، کفیر، سوسیس شیر، تخم‌مرغ، تربچه و سبزیجات تازه مانند شوید و پیازچه (‏که اغلب با خامه ترش پوشیده می‌شود)‏ درست می‌گردد.

این سوپ دارای طعم قوی و در عین حال فرح‌بخشی است که با هر طعمی که تا به حال تست کرده‌اید، متفاوت بسیاری دارد. مردم لیتوانی این سوپ فصلی را با چند تکه نان ضخیم و تیره که معمولا در تابستان تهیه می‌شود سرو می‌کنند.

 

Fagiolata (ایتالیا)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

در ایتالیایی، Fagiolata به معنی "یک دسته کامل لوبیا برای یک دسته از مردم است"، و وقتی سوپ را ببینید، خواهید فهمید که این نام چقدر مناسب این سوپ می‌باشد.

Fagiolata از انواع مختلف لوبیا قرمز، لوبیا سفید، لوبیا سیاه و تقریبا هر نوع لوبیای دیگری تهیه می‌گردد که به آرامی با روغن زیتون و مقدار زیادی نمک و فلفل پخته و با نان تست شده سرو می‌شود. به نظرتان این سوپ باب میل شما خواهد بود؟ ​

 

Penang Laksa (مالزی)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

Penang Laksa یک غذای خیابانی در مالزی می‌باشد که از شمال غربی پنانگ به سراسر کشور رسیده است. این سوپ نودل به طور همزمان مزه شیرین و ترش دارد و با یک آبگوشت ماهی تند تهیه می‌شود که معمولا با گیاهان تازه و خمیر میگو سرو می‌گردد.

 

Ciorba de Vacuta (رومانی)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

بله، شما نمی‌توانید آن را تلفظ کنید، اما ciorba de vecuta یک ضیافت عالی برای حواس شما خواهد بود. این سوپ در واقع سوپ گوشت گاو سنتی رومانی است ک هبا خامه ترش و شوید تازه طبخ می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

ciorba de vacuta  انواع مختلفی دارد که در سراسر این کشور براساس مواد موجود و ذائقه خود تغییراتی در آن داده شده است.

 

Mercimek Çorbasi (ترکیه)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

Mercimek Çorbasi یک سوپ کلاسیک ترکی است که آماده کردن آن بسیار ساده می‌باشد اما طعم فوق‌العاده‌ای دارد. عدس قرمز ماده اصلی این سوپ را تشکیل می‌دهد (‏از عدس سبز یا قهوه‌ای در این سوپ استفاده نمی‌شود زیرا به راحتی له نمی‌شوند)‏، و این سوپ عدس پر از مرغ،  پیاز و هویج، همراه با ادویه مانند زیره سبز، پاپریکا، نمک و فلفل می‌گردد. ​

معمولا این سوپ با لیمو، نعنا و یا کمی فلفل قرمز طعم‌دار می‌شود. در روستاهای اطراف ترکیه در این سوپ فلفل تند و مغزهای متنوع نیز می‌ریزند. ​

 

Khao Soi (تایلند)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

Khao Soi یک سوپ محبوب تایلندی است که طعم آن خامه‌ای، تند و کمی مزه شیرینی دارد. این سوپ از شمال تایلند به بقیه کشور رسیده است و با نودل‌های تخم‌مرغی خانگی، شیرنارگیل، خمیرکاری قرمز و یک نوع گوشت به انتخاب خودتان درست می‌شود.

بهترین قسمت این سوپ کجاست؟ این سوپ همیشه با یک مشت نودل سرخ‌شده ترد سرو می‌گردد، که یک نوع بافت و طعم خوش‌مزه در سوپ ایجاد می‌کند.

 

Ramen (ژاپن)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

رامن یک سوپ چینی است که در قرن ۱۹ میلادی وارد ژاپن شد. این سوپ که سنگ محک آشپزی ژاپنی نیز محسوب می‌گردد امروزه به یکی از محبوب‌ترین سوپ‌های جهان تبدیل شده است.

این سوپ شامل نودل‌های می‌شود که در آبگوشت طعم‌دار شده و با گوشت، سبزیجات یا ماهی آماده و اغلب طعم اصلی سوپ از سس سویا یا میسو گرفته می‌شود.  مواد تشکیل دهنده‌ی دیگر این سوپ عبارت است از نوعی قارچ یه نام شیتاکه، ماهی تن، کلم، پیاز و ساردین خشک.

 

Harira (مراکش)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

حریره یک سوپ سنتی مراکشی است که علاوه بر اینکه در تمام طول سال توسط مردم تهیه و خورده می‌شود، اما در ماه رمضان برای باز کردن روزه بسیار محبو است.  

حریره از عدس، نخود، گوجه‌فرنگی و گوشت (‏با سبزیجات و ادویه‌های مختلف خوب پخته شده)‏ درست می‌شود. حریره یک غذای خوشمزه با طعم‌های مختلف است.

 

Kharcho (گرجستان)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

این سوپ گرجی در سراسر کشور گرجستان در فصل زمستان پخته و سرو می‌شود. خارچو را باید یک وعده اصلی گرجی حساب کرد که در وعده شام به منظور یک وعده سبک میل می‌گردد. سوپ که تقریبا شبیه خورشت می‌باشد دارای طعم تند و شیرینی است که این طعم را از میوه‌ّای خشک داخل سوپ می‌گیرد. معمولا سوپ با گوشت گاو یا گوسفند به همراه برنج، گردو و انواع گیاهان معطر درست می‌شود. تنها چیزی که لازم دارید یک تکه نان ضخیم روستایی است.

 

Sopa da Pedra (پرتغال)

یازده تا از بهترین سوپ‌ها از سراسر جهان

این سوپ از مواد اولیه بسیار ساده و ارزان تهیه می‌گردد، با این حال در سراسر پرتغال جزو محبوب‌ترین سوپ‌ها شناخته می شود. برای درست کردن این سوپ شامل لوبیا، سوسیس، سیب‌زمینی و پیاز است. این سوپ در نقاط مختلف پرتغال مواد متفاوتی دارد برای مثال علاوه بر مواد گفته شده در قسمتی دیگر از پرتغال داخل سوپ کلم، پاستا و هویج نیز می‌ریزند. در هر حال این یکی از انواع سوپ‌های خوش طعمی است که باید حتما آن را تست کنید.

 

منبع: farandwide

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی