آنتِنیا: نخستین سوئیت اکوهُتِل لوکسِ واقعاً دریارو

4.3
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آنتِنیا: نخستین سوئیت اکوهُتِل لوکسِ واقعاً دریارو
03 شهریور 1399 10:00
0

آنتِنیا یک سوئیت هتلی شناور و دارای برق خورشیدی فرانسوی است که موتور الکتریکی دارد و می‌تواند با هر محیطی سازگار شود: از مدار قطبی گرفته تا جنگل‌های شرجی. نیام آنتنیا که توسط طراحان، مهندسین و معماران دریا طراحی شده است، یک کشتی گنبدی شکل با ظاهری آینده‌نگرانه است که برق آن تماماً از خورشید تأمین می‌شود و خود را با هر محیط آبی، و هر اقلیمی سازگار می‌کند؛ درواقع، حتی نام «غرق نشدنی» را بر روی آن گذاشته‌اند.

سوئیت هتل معلق آنتنیا، که تلاشی برای ساختن یک «کشتی آسیب نرسان به زیست‌بوم و متحرک» بود، خودران، خودکفا و زیست‌بوم پسند است. نوآوری‌های فراوانی در آن به کار گرفته شده است؛ ازجمله یک سیستم پردازش آب که یعنی تنها فقط آنچه را مصرف می‌کند تولید می‌کند و آب پاک آزاد می‌کند.

Anthénea9.jpg

موتورهای الکتریکی بی‌صدایی در آنتنیا تعبیه شده‌اند که کمک می‌کند افراد داخل آن بی‌دغدغه عرض دریا را بپیمایند و به کمک پنج پنل خورشیدی رو به جنوب و دو غلاف پیشران آن تا ابد شناور بمانند و به موقعیت‌های بی‌سابقه‌ای دست یابند.

شکل گنبدی این قایق به‌گونه‌ای طراحی شده است که به جهت پرتوهای خورشید بچرخد (یک سایه خورشیدی قابل‌تغییر روی سقف قرار گرفته است)، و حفره مرکزی آن می‌تواند به‌عنوان یک رصدگاه زیرآبی و سیستم تهویه هوا طبیعی عمل کند.

Anthénea.jpg

درون کپسول پنجاه مترمربعی آن، سه ناحیه زندگی وجود دارد - «فضای روز» دارای یک مبل، بار کوچک، اثاثیه منحنی پوشیده از بتن واکس شده می‌باشد. و «فضای شب» هم از یک تخت دایروی 20/2 متری و یک حمام (با آب دریا یا آب شیرین) تشکیل شده است.

Anthénea2.jpg

«فضای استراحت» یک سولاریوم 360 درجه با 12 نفر ظرفیت روی سقفش دارد. تمام فضای داخلی این نیام از مواد پایدار ساخته شده است. ویژگی‌های اختیاری و دلبخواهی آنتنیا هم عبارت‌اند از دستگاه آب‌شیرین‌کن و گاز چوب سوز. نیام آنتنیا که هم افراد عادی و هم هتلداران می‌توانند آن را رزرو کنند، 535000 دلار (آمریکا) هزینه دارد و راندن آن را تمام افراد می‌توانند بر عهده بگیرند (زیرا این کار به هیچ دانش یا تجربه پیمایشی یا جهت‌یابی نیاز ندارد) .

Anthénea4.jpg

این وسیله هم‌چنین می‌تواند با گستره وسیعی از بازه دمایی یعنی از 30- درجه تا 40 درجه سلسیوس سازگار گردد. افزون بر آن، به لطف «بالاست ثابت و دید پانورامیک 360 درجه از افق» با این نیام، دریازدگی دیگر به تاریخ خواهد پیوست.

Anthénea5.jpg

شرکت سازنده آن می‌گوید: «آنتنیا فرم جدیدی از تجربه گردشگری را که بین دید زیرآبی و گردش در زمین است ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد مسافر مناطق پیش‌بینی‌نشده‌ای را کشف کند و با تجربه‌های تازه زندگی‌بخش بهترین رابطه موجود در جهان را در خود برقرار نماید: رابطه با طبیعت و با خود.»

Anthénea6.jpg

این شرکت همچنین بیان کرده است که برای هتلدارانی که می‌خواهند در اختراع جدیدشان سرمایه‌گذاری کنند (احتمالاً به‌عنوان یک افزودنی به اقامتگاه فعلی‌شان)، نیاز به هیچ مجوز یا ساخت زمان بری نیست و نیام‌های آنتنیا راه آسانی برای گسترش تجارت آن به شمار می‌روند.

Anthénea7.jpg

آن‌ها باور دارند که به کمک فناوری نوآورانه «لنگراندازی پیچ شنی» وسیله‌شان، این نیام به اکوسیستم زیرآبی آسیب وارد نمی‌کند. این واحدها همچنین 100 درصد قابل بازیافت هستند.

Anthénea8.jpg

آنتنیا در مقایسه با هتل‌های ساخته شده روی زمین جایگزینی است که با محیط‌زیست بسیار سازگارتر است. این نوآوری ما را به یاد آینده‌ای نه‌چندان دور می‌اندازد که به دلیل بالا رفتن سطح آب دریاها و شلوغ شدن شهرها، انسان‌ها زمان بیشتری را روی آب سپری خواهند کرد.

 

منبع: globetrender.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.