مقبره مصر باستان پس از 2500 سال برای اولین بار بازگشایی شد!

4.3
از 95 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مقبره عجیبی در مصر پس از 2500 سال بازگشایی شد! +تصاویر
27 مهر 1399 07:00
0

مصر بخاطر بسیاری از چیزها مشهور است، اما شهرت این شهر در سطح جهانی بیشتر بخاطر داشتن اهرام بزرگ، مقبره پادشاهان باستان و بسیاری از آثار و اشیا باستانی مربوط به هزاران سال پیش می‌باشد. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از این مکان‌ها، که تمامی آنها اعجاب‌انگیز، زیبا و دارای اهمیت تاریخی هستند به مصر سفر می‌کنند.

مقبره مصر باستان پس از 2500 سال برای اولین بار بازگشایی شد!

برای باستان شناسان، مصر مکانی ارزشمند محسوب می‌شود. اجازه کار در یکی از حفاری‌های زیادی که در کشور اتفاق می‌افتد یک موقعیت برجسته حرفه‌ای است که کارشناسان برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند اما همه آنقدر خوش شانس نیستند که به آن برسند.

سقاره (Saqqara: محوطه‌ای بزرگ و باستانی برای به خاکسپاری مردگان در مصر باستان بوده‌ است و درگذشتگان پایتخت، در آن به خاک سپرده می‌شدند.) در جنوب قاهره، اولین هرم ساخته شده را در خود جای داده است و اخیراً باستان شناسان با کشف 27 تابوت دیگر که در اعماق دو چاه (شافت) دفن شده بودند، بسیار هیجان زده شده‌اند. آنها در ابتدا 13 تابوت را پیدا کردند، اما با پشتکار موفق به پیدا کردن 14 تابوت دیگر شدند.

تمام تابوت‌ها چوبی هستند و هیروگلیف‌هایی (Hieroglyph: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های نوشتن در مصر باستان) ظریف و با رنگ‌های روشن بر روی آنها نقش بسته است. این یافته در واقع مربوط به پروژه مرمت در هرم پلکانی جوزر (Pyramid Step Djoser) است که نزدیک به هفت میلیون دلار هزینه در پی داشته است، و در مارس گذشته برای عموم بازگشایی شد.

مقبره مصر باستان پس از 2500 سال برای اولین بار بازگشایی شد!

این سایت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مصر است و در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو قرار دارد. گورستانی که در آن 27 تابوت پیدا شد بخشی از محل دفن گسترده و با قدمت 3500 سال است.

دولت مصر در بیانیه‌ای که اخیراً توسط وزارت گردشگری و آثار باستانی منتشر شد، اذعان داشت: مطالعات اولیه نشان می‌دهد كه این تابوت‌ها به طور كامل بسته شده‌اند و از زمان دفن آنها یعنی حدود 2500 سال پیش، هنوز باز نشده‌اند.

کارشناسان می‌گویند این یافته اخیر بزرگترین یافته در نوع خود است، که به میزان قابل توجهی بر اهمیت آن و ارزش کاوش سقاره افزوده است. این سایت برخی از خارق‌العاده‌ترین یافته‌های باستان شناسی مدرن را در خود جای داده است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، در سال 2018، شورای عالی آثار باستانی اعلام کرد که مقبره‌ای در سقاره در شرایط "تقریباً عالی" پیدا شده است که قدمت آن به 4400 سال قبل برمی‌گردد و هیچ آسیبی ندیده است. رنگ‌هایی که برای نقاشی هیروگلیف‌ها استفاده شده است هنوز زنده است و مجسمه‌های فراعنه موجود در مقبره آسیب ندیده‌اند.

به محض اینکه مقامات اجازه بازدید از آن را دادند، این مقبره به یک مکان بسیار محبوب برای همه از جمله بچه‌های مدرسه‌ای، مورخان آماتور و تقریباً همه کسانی که حتی علاقه‌ای گذرا به فرهنگ باستان مصر دارند، تبدیل شد.

ماه اکتبر ماه شروع رونق گردشگری در مصر است و گردشگران از سراسر جهان برای بازدید از اهرام، نمایشگاه‌ها، مقبره‌های باستانی و سایر آثار باستانی صف می‌کشند. در حقیقت، گردشگری بخشی اساسی از اقتصاد مصر است و اما محدودیت‌های سفر در ماه جولای تعداد بازدیدکنندگان را کاهش داده است. ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد رویکرد "منتظر ماندن" را برای سفر انتخاب کنند.

این مسئله مانع بهبود وضعیت اقتصادی کشور نه تنها در مصر بلکه در کشورهای دیگر می‌شود که برای رونق بخشیدن به اقتصاد خود به شدت به دلارهای صنعت توریسم وابسته هستند.

مقبره مصر باستان پس از 2500 سال برای اولین بار بازگشایی شد!

و همزمان با آغاز موج دوم ویروس در مناطق گسترده‌ای از جهان، برخی از کشورها بار دیگر اقدامات سختگیرانه‌ای را برای محدود کردن شیوع در بین شهروندان اتخاذ کرده‌اند.

در حالی که مصر در اول جولای بخش زیادی از محدودیت‌ها را برای بازدید کنندگان برداشته است، همه آن‌ها باید مدارکی را ارائه کنند که اثبات کنند که آن‌ها 96 ساعت قبل از رسیدن به مقصد، پاسخ منفی تست ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند.

هر کسی که مایل به بازدید از سقاره یا هر سایت شگفت‌انگیز دیگر در مصر باشد، باید وب سایت دولت کشور خود را در مورد سفرهای هوایی و همچنین مصر بررسی کند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.