خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی سریلانکا

4
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی سریلانکا + تصاویر
22 آبان 1399 09:00
0

سریلانکا سرزمین عجایب دنیاست. این سرزمین عجایب، شگفتی‌های طبیعی بسیاری دارد که به آن‌ها می‌بالد. طبیعت در سریلانکا شامل صخره‌های عظیم در وسط جنگل تا گله‌های بزرگ فیل‌های وحشی و تپه‌های مه‌الود می‌باشد که برای عاشقان طبیعت کافی است.

سریلانکا

در این سرزمین گستره‌ی وسیعی از اکوسیستم‌ها دیده می‌شود. سواحل شنی، جنگل‌های خشک و حتی جنگل‌های بارانی و انبوده همه در کنار هم در سریلانکا حضور دارند. علاوه بر این در سریلانکا می‌توان تپه‌های مه‌الود، مراتع در دامنه‌ کوه، دریاچه‌های بزرک و کوچک و همچنین مزراع چای را دید. در ادامه این مطلب از لست سکند به برخی از مهم‌ترین شگفتی‌های طبیعی سریلانکا نگاهی می‌اندازیم.

 

سیگیریا(Sigiriya )

سیگیریا یک تکه سنگ بزرگ و طبیعی در منطقه مرکزی جزیره سریلانکا است. صخره سیگیریا بقایای مگامای سخت شده ازیک آتشفشان قدیمی است که در طول قرن‌ها با اهداف متعددی مورد استفاده سلسله‌ها و اقوام ساکن در این محدوده بوده است. در بالای صخره یک قلعه وجود دارد که در اطراف آن باغ‌ها و چشمه‌های متعددی دیده می‌شود. پای عظیم شیرها به روی زمین حکاکی شده تا ورودی را نشان دهد. یکی از دیوارها با نقاشی‌ها متعدد پوشیده شده و دیوار دیگر به اندازه صیقل داده شده که خودتان را در آن می‌توانید ببینید.

سیگیریا پربازدیدترین مکان تاریخی در سری‌لانکا است، در حالی که یکی از شگفت‌انگیزترین اشکال طبیعی در این  هم جزیره می‌باشد ​

سیگیریا

سیگیریا

سیگیریا

 

سرزمین تپه‌ای (The Hill Country)

در مرکز جزیزه سرزمین تپه‌ای دیده می‌شود که بیشتر مزارع چای در آن قرار دارد. تپه‌های به هم پیچیده که به مانند دانه‌های رنجیره از دل هم بیرون آمده‌اند.  کیلومترها تپه سبز در این منطقه دیده می‌شود و هوا در اینجا سردتر از دیگر مناطق جزیره می‌باشد. در این کوه‌ها دریاچه‌ها، آبشارها و کارخانه‌های چای متعدد دیده می‌شود که پس از یک پیاده‌روی طولانی می‌توان از آنها بازدید داشت.  بهترین راه برای بازدید از سرزمینه تپه‌ای، قطار است چرا که ریل‌های قطار در داخل جنگل‌ها و از میان مه عبور می‌کنند.

سرزمین تپه‌ای

سرزمین تپه‌ای

سرزمین تپه‌ای

سرزمین تپه‌ای

 

سواحل سریلانکا

بازدید از سواحل سریلانکا برای کسانی که به این جزیره می‌آیند یک امر ضروری است. برای هر سلیقه‌ای در سریلانکا ساحل وجود دارد، از سواحل ارام گرفته تا سواحل مواج و طولانی. اینجا مقصد جذابی برای کسانی است که عاشق ساحل و مناظر آن هستند. البته تعجب‌آور نیست زیرا در سواحل سریلانکا درختان نخل در کنار شن و ماسه‌های سفید رنگ تصویری نزدیک به بهشت را برای ما تداعی می‌کند. برخی سواحل مشهور عبارتند از بنتوتا(Bentota)، میریسا(Mirissa) و تانگال (Tangalle). آب‌های زلال این جزیره مکانی عالی برای زیر آب رفتن و دیدن صخره و ماهی‌هایی است که در آنجا زندگی می‌کنند. ​

​​​​​​​​سواحل سریلانکا

سواحل سریلانکا

سواحل سریلانکا

سواحل سریلانکا

سواحل سریلانکا

 

حیات وحش سریلانکا

در این جزیره پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده بسیاری وجود دارد. تنوع حیات وحش بالاست و أنواع پلنگ‌ها، فیل‌ها . طاووس‌ها را می‌توان در اینجا دید. بهترین راه برای تجربه حیات وحش سریلانکا بازدید از پارک‌های ملی و سافاری است. در این جزیره امکان کمپ کردن و ماندن در اکولوژها و حتی اقامت در هتل ساده برای دیدن مناظره و حیواناتی که در آنجا زندگی می‌کنند، وجود دارد.

سواحل سریلانکا محل زندگی دلفین‌ها و نهنگ‌ها در زمان‌های خاصی از سال است و می‌توان آن‌ها را با تورهای قایق‌رانی ویژه که برای دیدن موجودات زیبا دریایی‌ست، مشاهده کرد. در امتداد ساحل شما همچنین می‌توانید ماهی‌گیرانی بر روی چوب‌پا مشاهده کنید که روش منحصر به فرد ماهیگیری برای مردم سریلانکاست.

حیات وحش سریلانکا

حیات وحش سریلانکا

خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی سریلانکا

حیات وحش سریلانکا

 

منبع: theculturetrip

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی