هتل تاج بنتوتا (Taj Bentota Resort & Spa)

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهشت ساحلی را در این هتل سریلانکایی تجربه کنید + ویدئو
08 اسفند 1399 09:00
0

تورهای نوروزی 1400

هتل 5 ستاره و لوکس تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا (Taj Bentota Resort & Spa) یکی از 5 اقامتگاه برتر شهر بنتوتا است که در چند قدمی ساحل بنتوتا قرار گرفته است. تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا همانطور که از نامش مشخص است، یکی از ریزورت‌های کمپانی هتلداری تاج (Taj) است که در 61 لوکیشن مختلف 98 هتل و ریزورت ساخته است. ویژگی و آوازه برند تاج به هتل‌های لوکسی است که در نوع خود بهترین خدمات و امکانات ممکن را برای مهمانان فراهم می‌کنند. هتل تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا نیز از این قائده مستثنی نیست و در ادامه مطلب به جزئیات این هتل بیشتر خواهیم پرداخت.

تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا

معرفی و بررسی تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا را با تشریح نام آن آغاز می‌کنیم. تاج کمپانی سازنده آن است که نام آن به صورت پیشوند در تمامی هتل‌ها و ریزورت‌هایش دیده می‌شود.

 بنتوتا نام شهری توریستی‌ساحلی در کشور سریلانکا است که با جاذبه‌ و مناظر بی‌مانندش همواره محبوب گردشگران بوده. یکی از شناخته‌ شده‌ترین ویژگی‌های بنتوتا، ساحلش است که از آن به عنوان یکی از 5 ساحل برتر سریلانکا یاد می‌شود.

پیشوند ریزورت تعیین کننده نوع این اقامتگاه است که مشخص می‌کند با یک ریزورت روبه‌رو هستیم و هتل به خوبی معنای آن را ادا نمی‌کند. پیش‌تر در لست سکند درباره هتل‌ها و انواع‌ آن صحبت کرده‌ایم، در صورت نیاز می‌توانید نگاهی به بیاندازید.

و در آخر می‌رسیم به اسپای این ریزورت که به ادعای مالکان تاج در سطح بسیار بالا و توسط متخصص‌ترین افراد انجام می‌شود. در تیتر‌های بعدی به طور جداگانه درباره اسپای تاج بنتوتا صحبت می‌کنیم، اما به طور کلی بدانید اسپاها اماکنی هستند که در آن خدمات سلامتی و مراقبتی انجام می‌شود. امروزه اسپاها طیف وسیعی از تعاریف را در برمی‌گیرند.

 

 

 

امکانات تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا

همانطور که اشاره شد، تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا یکی از برترین اقامتگاه‌های شهر بنتوتا است. در واقع به نقل از سایت معتبر tripadviser میان 32 هتل و ریزورت این شهر توریستی، بنتوتا ریزورت در جایگاه پنجمین اقامتگاه برتر قرار می‌گیرد و این امر حاکی از عملکرد موفق بنتوتا ریزورت از تمامی جوانب است. این مقدمه را گفتیم تا بدانید امکانات تاج بنتوتا ریزورت در بالاترین  استانداردهای ممکن قرار دارد.

چندی از امکاناتی که در اتاق و سوئیت‌های این ریزورت وجود دارد عبارتند از:

بالکن‌های بزرگ اختصاصی، اینترنت پرسرعت، تلفن با خطوط بین‌المللی، تلویزیون‌های HD، ماهواره ، DVD پلیر، میزکار، سیستم اعلام حریق، سیستم تهویه هوا، سشوار، اتو، جای و قهوه ساز.

سایر امکاناتی و سرگرمی‌هایی که به طور عمومی در تاج بنتوتا ریزورت موجود است عبارتند از:

تور هلیکوپتر یا جت زمین تنیس، تور ماهی‌گیری در اقیانوس هند، کلاس آموزش تنیس، دوچرخه‌های کرایه‌ای، حمام سنتی، استخر عمومی، استخر کودک، سونا، باشگاه بدنسازی مجهز و البته اسپای مخصوص تاج.

 

تاج بنتوتا ریزوت اَند اسپا

تاج بنتوتا ریزوت اَند اسپا

 

اسپای مخصوص تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا

یکی از ویژگی‌های هتل‌ها و ریزورت‌های برند تاج، سرویس‌های اسپای مخصوصی است که در هر هتل یا ریزورت باتوجه به منطقه جغرفیایی و فرهنگ آن منطقه می‌تواند متفاوت باشد. تمامی اسپاهای کمپانی تاج تحت نام جیوا اسپا (Jiva spa) شناخته می‌شوند. جیوا به معنای نیروی درونی است که  هر موجود زنده‌ای سرشار از آن است.

جیوا اسپا که همان سرویس اسپای مخصوص برند تاج است، چه در بنتوتا ریزورت و چه در سایر شعبه‌های تاج شامل 3 آیتم می‌شود که در ریزورت مورد بحث ما شامل:

  1. Annasi: این اسپا با استفاده از پالپ آناناس و مدیتیشنی باستانی به لطافت و درخشش پوست شما کمک می‌کند. این سرویس 45 دقیقه است و هزینه آن 74 دلار (به علاوه مالیات) خواهد بود.
  2. Jivaniya: با ترکیبی از گیاهان دارویی ویژه، در جیوانیا این فرصت را خواهید داشت تا 120 دقیقه با سرویسی که مخصوص تسکین گرفتگی عضلات است بدنتان را به یک ریکاوری تمام عیار دعوت کنید. هزینه این سرویس حدود 207 دلار (بدون احتاسب مالیات) خواهد بود.
  3. shudhikara: با استفاده از تکنیک‌‎های پاکسازی بدن و ذهن، اسپای شودیکارا وظیفه سم‌زدایی را برعهده خواهد داشت. ایناسپا نیز 120 دقیقه خواهد بود و هزینه آن بدون احتساب مالیات حدود 553 دلار می‌شود.

 

spa.jpg

 

رستوران تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا

تنها در فاصله یک کیلومتری تاج بنتوتا ریزورت، بیش از 30 رستوران وجود دارد که تمامی آن‌ها پذیرای گردشگران بین المللی است و از استاندارهای بالایی پیروی می‌کنند. اما اگر تمایل دارید تا وعده‌های غذایی خود را در رستوران این ریزورت میل کنید، پشیمان نخواهید شد. چرا که مجموعا 4 رستوران و 1 بار در بنتوتا ریزورت در نظر گرفته شد است که در حد و اندازه یک رستوران 5 ستاره میزبان شما خواهند بود.  

  • رستوران The Palms: پالمز، رستوران بوفه‌ای این ریزورت است که از ساعت 7:00 صبح تا 10:30 شب دایر است. غذاهای رستوران پالمز بسیار متنوع‌اند و از خوراک‌های بین‌المللی گرفته تا هندی و سریلانکایی در آن پیدا می‌شود. هزینه صرف یک وعده دو نفره در رستوران پالمز حدود 110 دلار می‌شود.
  • رستوران Oriental Pavilion: سرای مشرق دور یا Oriental Pavilion رستوران چینی تاج بنتوتا است. از دکوراسیون شرقی گرفته تا سرآشپزان متخخص طبخ و تهیه غذای چینی، اورینتال پاویلون از پیشنهاد شده‌ترین رستوران‌های این ریزورت برای صرف شام است. صرف یک وعده دو نفره در Oriental Pavilion حدود 138 دلار هزینه خواهد داشت و فعالیت آن از ساعت 7 شب تا 11 شب خواهد بود.
  • رستوران S.H.A.C.K: امکان ندارد به سریلانکا بروید و تمایلی به خوردن غذاهای دریایی آن نداشته باشید. البته مگر این که گیاه خوار باشید. شَک رستوران روبازی است که کنار اقیانوس هند قرار گرفته و به صورت اختصاصی در آن غذاهای دریایی طبخ می‌شود. میانگین هزینه صرف غذا برای دو نفر در این رستوران 165 دلار است و از ساعت 7 شب تا 11 شب دایر خواهد بود.
  • رستوران Sea View: همانند دو رستوران قبلی Sea View نیز تنها برای صرف شام آماده پذیرایی بوده و فعالیت آن از ساعت 7 تا 11 شب است. این رستوران همانطور که از نامش پیداست نمای بسیار زیبایی رو به اقیانوس هند دارد و با پخش موسیقی زنده و دکوراسیون جذاب، شبی به یادماندنی برای هرکسی می‎‌تواند رقم بزند. منوی این رستوران از غذاهای بین‌المللی، سریلانکایی و هندی تشکیل شده است و صرف یک وعده برای دو نفر حدود 206 دلار هزینه می‌شود.
  • بار Tease: برای مهمانانی که تمایل دارند مدتی را در محیط سرزنده بگذرانند، نوشیدنی یا اسنکی میل کنند، بار Tease آماده پذیرایی است. فعالیت بار تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا از ساعت 11 صبح تا 11 شب است و صرف یک وعده اسنک و نوشیدنی برای دو نفر در این مکان حدود 55 دلار هزینه‌ دارد.

 

تاج بنتوتا ریزوت اَند اسپا
رستوران the palms
تاج بنتوتا ریزوت اَند اسپا
رستوران Sea View
ORIENTAL-PAVILION.jpg
رستوران Oriental Pavilion
هتل های سریلانکا
رستوران S.H.A.C.K
bar.jpg
بار tease

 

اتاق‌های تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا

تاج بنتوتا از آن دست ریزورت‌های لوکس و بزرگی است که می‌تواند پذیرای بیش از 300 نفر مهمان باشد. به طور دقیق تر 160 اتاق و سوئیت در این ریزورت 6 طبقه ساخته شده است که می‌تواند به یکی از سه نوع سوئیت یا سه نوع اتاق زیر باشد. توجه داشته باشید که امکانات عمومی هر اتاق یا سوئیت، همان چیزی است که بالاتر به آن اشاره و در صورت داشتن امکانات ویژه مشخص می‌شوند.

  • اتاق superior charm: این اتاق‌ دارای یک تخت کینگ سایز و دو تخت مجزا تک خوابه است، منظره‌ای رو به باغ یا دریا دارد و متراژ آن‌ 27 متر مربع است. تمرکز این اتاق به ارائه فضایی راحت و نورانی معطوف بوده و معمولی‌ترین نوع اتاق در این ریزورت محسوب می‌شود.
  • اتاق deluxe delight:ا33.8 متر مربع متراژ این نوع از اتاق‌ها بوده و مهم‌ترین ویژگی‌ آن داشتن بالکن اختصاصی، کمترین میزان فاصله با دریا و برخلاف اتاق سوپریور چارم تنها دارای یک تخت کینگ سایز است. البته امکان درخواست تخت اضافی هم وجود دارد.
  • اتاق premium indulgence: پریمیوم ایندالیجنس را می‌توان بهترین نوع اتاق‌های تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا دانست که 44.5 متر مربع متراژ دارند، همانند دو اتاق دیگر منظره‌ای رو به باغ یا دریا دارند و مناسب اشخاصی است که به صورت خانوادگی خواهان اقامت در تاج بنتوتا ریزورت هستند.

همانند اکثر هتل‌ و ریزورت‌‎ها، سوئیت‌ها چه از نظر امکانات و چه از نظر متراژ رتبه بالاتری از اتاق‌ها دارند. در تاج بنتوتا ریزورت اَند اسپا سه نوع سوئیت متفاوت در نظر گرفته شده است که هزینه و متراژ آن‌ها بیش‌تر از اتاق‌ها است.

 

Deluxe Room, 1 Twin Bed, Garden View (Delight)
اتاق دلوکس با منظره باغ
Premium Suite, 1 King Bed, Sea View
سوئیت پریمیوم با منظره دریا
Superior Room, 1 King Bed, Sea View (Charm)
اتاق سوپریور  با منظره دریا
Premium Suite, 1 King Bed, - Bathroom.jpg
سرویس بهداشتی سوئیت پریمیوم
Presidential Suite Sea View King - Bathroom.jpg
سرویس بهداشتی سوئیت پرزیدنتال

سریلانکا

جهت مشاهده هزینه‌ تورهای هتل تاج بنتوتا ریزورت و اسپا و تورهای سریلانکا روی عبارات لینک شده کلیک کنید. 

 

منابع: Tripadviser Booking, Hotel , و Tajhotels

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.