مالت، مقصدی رو به رشد برای هتل‌های لوکس

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معرفی مقصدی جدید برای لوکس پسندان + تصاویر
01 آذر 1399 10:00
0

مالت یکی از کشورهای جذاب برای گردشگران به حساب می‌آید که اغلب گردشگران برای استراحت و تمدم اعصاب به آنجا سفر می‌کنند. این کشور دارای ۱۵ هتل پنج ستاره و در مجموع ۳۵۰۰ اتاق است. جذابیت بیشتر مالت به لوکس بودن و صحنه‌های بی‌عیب و نقضی است که به گردشگران ارايه می‌دهد. در این مطلب از لست سکند به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره پرداخته‌ایم.

جزیره مالت

جزیره مالت

مالت malta

 

مالت، مقصد لوکس گردشگری

مالت در سال‌های اخیر در تلاش است که به یک مقصد لوکس گردشگری تبدیل شود. این کشور با افزایش مداوم در خدمات و امکانات خود و بهبود راه‌های ورودیش سعی دارد وارد عرصه جدیدی از صنعت گردشگری شود.

میشل بوتتیگ (Michele Buttigieg) نماینده گردشگری مالت در آمریکای شمالی، می‌گوید: کشور مالت ۱۵ هتل پنج ستاره و در مجموع ۳۵۰۰ اتاق دارد. بسیاری از این هتل‌ها متعلق به زنجیره هتل‌های بزرگ و معروف مانند Hotels & Resorts و Relais & Chateaux هستند. و همچنین هتل بوتیک‌های لوکسی نیز به زودی به لیست هتل‌های پنج ستاره مالت اضافه خواهند شد.  در میان اقامتگاه‌های لوکس مالت کاخ کورنتیا و روسلی بسیار محبوب و البته زیبا هستند.

کشور مالت

مالت malta

 

کاخ کورنتیا (Corinthia Palace)

هتل کورنتیا پالاس و اسپا (Corinthia Palace Hotel & Spa) یکی از هتل‌های اصلی در میان محصولات لوکس کشور مالت است که از سال ۱۹۶۸ به عنوان اولین برند در بخش مهمانوازی که حضور جهانی  داشت، افتتاح شد. هتل متعلق به مجموعه هتل‌های سیگنچز تراول نتورک (Signature Travel Network) بود و در میان باغ‌های آرام در نزدیکی کاخ سن آنتون (San Anton Palace) قرار داشت.

آدریان آتارد (Adrian Attard) مدیر کل هتل می‌گوید: ویژگی‌های برجسته هتل توجه به جزئیات، ظرافت و راحتی بالا است. شخصی‌سازی تجربیات مهمانان چیزی است که این هتل را از باقی هتل‌های جزیره متفاوت می‌کند. این هتل همیشه در تلاش است تا مهمانان را شگفت‌زده و خوشحال کند. برای مثال چای بعد از ظهر مالت، یک حرکت مدیترانه‌ای در سبک کلاسیک می‌باشد که هتل به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

هتل کورنتیا پالاس

هتل کورنتیا پالاس مالت

هتل کورنتیا پالاس

هتل کورنتیا پالاس

هتل کورنتیا مالت

 

اسپای آتنایوم (Athenaeum)

​​​​​​​​آخرین چیزی که به هتل کورنتیا پالاس اضافه شده، اسپای آتنایوم است که قرار بود تابستان امسال افتتاح شود. در این بخش ویژگی‌های مالت و فرهنگ مدیترانه با معماری تلفیق شده است. در زمان رسیدگی‌ به ناخن دست و پا و همچین ماساژ به شما دم‌کرده‌های غیر الکلی گیاهی ویژه مالت داده خواهد شد که مقدار قند نوشیدنی‌ها به دقت محاسبه می‌گردد تا این تجربه به سلامتی مسافران آسیب وارد نکند.

همچنین هتل این فضا را ایجاد کرده تا میهمانان قادر باشند بین استخر داخلی هتل و باغ ویتاریته (Vitality) در فضای سرپوشیده قدم بزنند و به آرامش برسند. علاوه بر این، هتل متعهد به ارائه فرصتی برای میهمانان به منظور لذت بردن از بهترین‌های مالت از جمله نوشیدنی، روغن زیتون و عسل طعم‌دار است که بدین منظور میهمانان به یکی از خانه‌های اشرافی مالت دسترسی خصوصی دارند.

اسپای آتنایوم Athenaeum

اسپای آتنایوم

اسپای آتنایوم هتل کورنتیا پلاس

هتل کورنتیا پلاس

 

هتل روسلی (Rosselli)​​​​​​​​

یکی از هتل‌های لوکس و ایده‌آل دیگری برای مسافران در مالت هتل  روسلی است که یک هتل پنج ستاره در پایتخت مالت، والتا (Valletta) می‌باشد.  فاصله هتل تا مهم‌ترین رستوران‌ها و جاذبه‌های شهر از جمله کلیسای جامع سنت جان (St. John’s Co-Cathedral) و کاخ گرند مستر(The Grand Master’s Palace) و قلعه سنت المو (Fort St. Elmo) پنج دقیقه پیاده است.

روسلی فضایی از تجلات معاصر را با جذابیت و ظرافت دنیای قدیم ترکیب کرده و به گردشگران ارائه می‌دهد. این هتل ۲۵ اتاق و سوئیت زیبا و مدرن دارد که تمامی آنها خدمات بل‌بوی به صورت اختصاصی دارند. بعضی از آن‌ها مجهز بهسونا و تراس‌ خصوصی می‌باشد.

استخر سرپوشیده و کافه هتل در پشت‌بام قرار گرفته که مناظر عالی از پایتخت به گردشگران ارائه می‌دهد. رستوران Rosselli’s Under Grain که دارای ستاره میشلن (Michelin) است، به قدری محبوب می‌باشد که تقریبا ظرفیت آن هر شب تکمیل می‌گردد.

هتل روسلی

هتل روسلی

هتل روسلی Rosselli

هتل روسلی کشور مالت

هتل روسلی

  

جاذبه‌های تاریخی مالت

مالت سال‌ها مستعمره انگلستان بوده و به علت نزدیکی به کشور ایتالیا فرهنگی نزدیک نیز با این کشور دارد. مالت را باید جدا از اقامتگاه‌های لوکس، یک مقصد جذاب برای دوستداران فرهنگ و تاریخ دانست. در میان جزیره، سردابی به نام سرداب حل-سفلینی (Ħal-Saflieni Hypogeum) قرار گرفته که طبق نظر کارشناسان تنها معبد زیرزمینی ماقبل تاریخ در دنیا می‌باشد و جزو فهرست میراث جهانی یونشکو نیز می‌باشد.

سرداب حل-سفلینی

سرداب حل-سفلینی

 

یکی دیگر از مکان‌های معروف مالت در میان میراث فرهنگی یونسکو، معبد حجر قیم (Ħaġar Qim) است. این معبد در سواحل جنوبی مالت و مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد که علاوه بر تاریخ غنی، مناظر بی‌نظیری به گردشگران ارائه می‌ٔهد.

معبد حجر قیم

معبد حجر قیم

 

 اما مالت را با مدینا (Mdina) می‌شناسند. مدینا، شهری قدیمی متعلق به دوران قرون وسطی  که دارای دیوارهای روشن و در بالا تپه می‌باشد. این شهر به مدت چهار هزار سال محل سکونت افراد مختلف بوده  اما امروزه به شهر سکوت (city of silence) مشهور شده، زیرا ساکنان آن به ۴۰۰ نفر رسیده است.

مدینا کشور مالت

شهر مدینا جزیره مالت

مدینا مالت

 

علاوه بر این جاذبه‌ها، مالت کلیساها (از جمله کلیسای جامع سنت جان، کلیسای جامع سنت پاول (St. Cathedral) و Paul’s کلیسای سنت پولس و گروتو)، کاخ‌ها (از جمله کاخ گرند مستر (Grandmaster) و کاخ فالسون (Palazzo Falson) ) و قلعه‌های تاریخی (مانند فورت سن المو و برج سرخ (Red Tower) ) بسیاری در خود نگاه داشته است که هر کدام تاریخ دوران خود را به بازدیدکنندگانش بازگو می‌کند.

کاخ گرند مستر

برج سرخ جزیره مالت

 

طبیعت بی‌نظیر مالت

مالت جزیره کوچک با آب و هوای مدیترانه‌ای است. که در جنوب اروپا قرار گرفته است. جزیره‌ای که مناظر طبیعی بی‌نظیری در خود دارد که بسیاری از آنها عکس کارت پستال‌ها سفر هستند. یکی از جاذبه‌های طبیعی مالت، استخر سنت پیتر می‌باشد که بر اثر فرسایش آب در ساحل ایجاد گردیده است. اینجا مکانی عالی برای شنا و شیرجه زدن گردشگران به حساب می‌آید. اما اگر از سواحل و بندرهای این جزیره بگذریم، غواصی در آب‌های گرم جزیره را نباید نادیده بگیریم. غواصلی در مالت تجربه‌ای بی‌نظیر است زیرا این جزیره بیشتر روزهای سال آفتابی بوده و همین امر باعث می‌شود تجربه غواصی بسیار متفاوت باشد.  

جزیره مالت

استخر سنت پیتر

استخر سنت پیتر

 

جزیره مالت و گردشگرانش

بسیاری از گردشگران، بازدید خود از جزیره را با تورهای بزرگ اروپا یا سفرهای طولانی مدت به اروپا ترکیب می‌کنند. اغلب این گردشگران قبل از پیاده شدن در پایتخت مالت، در فرودگاه پایتخت کشورهای بزرگی چون انگلستان، فرانسه و ایتالیا توقف می‌کنند.

به گفته آدریان اتارد، مدیر کل هتل کونتیا پلاس، اقامت در مناطق روستایی سیسیل از مالت تنها با یک پرواز ۲۵ دقیقه‌ای امکان‌پذیر می‌باشد. مالت مسافران تاریخ دوست و البته مرفه را به سوی خود جلب می‌کند تا در میان فرهنگ مالت غرق شوند همچنین از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرند. ​​​​​​​​

جزیره malta

جزیره مالت

جزیره مالت

 

 

منبع: travelpulse 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی