گسترش طرح ویزای طلایی برای اقامت 10 ساله به امارات !

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
گسترش طرح ویزای طلایی برای اقامت 10 ساله به امارات !
27 آبان 1399 06:00
0

دولت امارات شرایط دریافت اقامت ده ساله را که با عنوان "ویزای طلایی" شناخته می‌شود، با هدف جذب افراد متخصص و حرفه‌ای بیشتر تغییر داده است.

حاکم دوبی و نایب رئیس امارات (شیخ محمد بن راشد آل مکتوم) روز یکشنبه ۱۵ نوامبر اعلام کرد که از این به بعد تمام پزشکان، دارندگان مدرک دکترا و همین‌طور مهندسان کامپیوتر، برنامه‌نویسی، الکترونیک، برق و زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) می‌توانند برای اخذ ویزای بلندمدت در امارات درخواست بدهند.

4894965.jpg

خارجی‌ها در امارات متحده عربی معمولا هر چند سال یک بار باید ویزای کار خود را تمدید کنند. در سال‌های گذشته امارات متحده عربی شرایط دریافت ویزا را تسهیل کرد تا امکان مهاجرت و اقامت بلندمدت را برای سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان فراهم کند. این مقررات اکنون با گسترش دامنه تخصص‌، تحصیل و استعداد متقاضیان، افراد واجد شرایط بیشتری را در برمی‌گیرد.

بر اساس مقررات تازه کسانی که در رشته‌های هوش مصنوعی، کلان‌داده (Big Data) و همه‌گیرشناسی (اپیدمیولوژی) مدرک تخصصی دارند هم می‌توانند برای دریافت ویزای ۱۰ ساله درخواست بدهند.

امارات در سال ۲۰۱۸ طرح خود برای دادن ویزای بلندمدت را اعلام کرد و از سال ۲۰۱۹ اعطای ویزاهای قابل تمدید پنج یا ۱۰ ساله را به واجدان شرایط از جمله سرمایه‌گذاران خارجی، مدیران عامل، دانشمندان و دانشجویان برجسته آغاز کرد.

شیخ‌نشین دوبی که مرکز تجاری و گردشگری امارات محسوب می‌شود، دو ماه پیش اعلام کرد که به بازنشستگان ثروتمند خارجی ویزای قابل تمدید پنج ساله می‌دهد.

منبع: bbc.in

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.