۸ چشم‌انداز باورنکردنی از تایوان که برای دیدن آن باید کمی پیاده‌ روی کنید

4
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چشم‌اندازهای باور نکردنی از تایوان + تصاویر
05 آذر 1399 07:00
0

تایوان در حال توسعه در زمینه گردشگری است و هر روز هزاران گردشگر به این کشور زیبا سر می‌زنند. اما به دور از توده‌های مملو از مناظر نفس‌گیر، اگر آماده باشید در این مطلب از لست‌سکند به سراغ مناظر خارق‌العاده از تایوان برویم که برای رسیدن به آن نیاز است کوهنوردی یا دامنه‌نوردی کنید.

​​​​​​​​

قله اصلی یوشان (Yushan)

​​​​​​یوشان را بلندترین کوه تایوان می‌دانند که در لیست بسیاری از کوهنوردان قرار دارد. این کوه که در یکی از زیباترین پارک‌های ملی تایوان واقع شده، به کوهنوردان مناظر خیره‌کننده‌ و فرصتی فوق‌العاده برای تماشای طلوع خورشید بر فراز ابرها ارائه می‌دهد. اگر اهل کوهنوردی هستید، احتمالا نام یوشان را شنیده‌اید، با این حال حتی دیدن تصاویر این کوه نیز می‌تواند برای دقایقی هیجان را وارد خون شما کند.

قله اصلی یوشان Yushan

قله اصلی یوشان

قله اصلی یوشان

 

دریاچه جیمینگ (Jiaming)

​​​​​​​دریاچه جیمینگ دومین دریاچه کوهستانی و مرتفع در تایوان است. دریاچه در ارتفاع 3.025 متری از سطح دریا قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید تلاش زیادی کنید. داستانی قدیمی نیز در مورد این دریاچه در میان مردم محلی تعریف می‌شود که این دریاچه توسط برخورد شهاب‌سنگ با این منطقه ایجاد شده است. اما کارشناس معتقدند علت ایجاد دریاچه تغییر آب و هوایی و حرکت یخچال‌هاست. در زمان مناسب به اینجا بروید و از مناظر فوق‌العاده آنجا لذت ببرید. برای رفتن به دریاچه به احتمال زیاد با گروه سفر خواهید کرد اما حتما در کنار دریاچه لحظاتی را تنها باشید و از تنهایی در آن محیط لذت ببرید.

دریاچه جیمینگ

دریاچه جیمینگ

دریاچه جیمینگ (Jiaming)

 

جنگل شوئیانگ (Shuiyang)

​​​​​​​​این منظره جنگلی که به ظاهر یک جنگل مرده‌است پس از زلزله مرگبار 921 ظاهر شد و گفتن اینکه این مکان کمی ترسناک است احتمالا کم لطفی کرده‌ایم. پیش از هر چیزی بگوییم که شاید به نظرتان در این مکان منظره خیره‌کننده وجود نداشته باشد اما باید اعتراف کنیم که اینجا یکی از بهترین نقاط تایوان برای عکاسی در صبح زود است، به خصوص اگر کمی مه در اطراف وجود داشته باشد. 

جنگل شوئیانگ Shuiyang

جنگل شوئیانگ Shuiyang

جنگل شوئیانگ (Shuiyang)

 

ژئوشان (Xueshan)

​​​​​​​​ژئوشان به کوه برفی تایوان نیز شناخته می‌شود که احتمالا با این توضیح حدس خواهید زد که دومین قله بلند تایوان چگونه نام خود را گرفته است.  ژئوشان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مقاصد کوه‌نوردی و دامنه‌نوردی در تایوان می‌باشد که دلیل آن احتمالا خیلی واضح است. در بالای قله مناظر باورنگردنی را خواهید دید به خصوص اگر در زمان مناسب به آنجا رفته باشید و برف‌های نادر در تایوان را بتوانید ببینید.

​​​​​​​​ژئوشان تایوان

ژئوشان تایوان

ژئوشان تایوان

 

تیانلیائو مون ورد (Tianliao Moon World)

​​​​​​ تیانلیائو مون ورد آنچیزی است که برخی از آن به عنوان زمین‌های بدنام اسم می‌برند، یک تکه زمین با تپه‌های ناهوار درست مانند زمین‌های که از ماه در عکس‌‌ها دیده‌اید. برای رسیدن به اینجا پیاده‌روی زیادی نیاز نیست اما اگر بخواهید بهترین نقطه برای دیدن منظره را داشته باشید، باید با راهنمای محلی مسیری را طی کنید. این پیاده‌روی بیشتر ارزش آن را دارد تا بتوانید قمر کره‌ای که دارای پوشش گیاهی کم نیز می‌باشد، را ببینید.

تیانلیائو مون ورد

۸ چشم‌انداز باور نکردنی از  تایوان که برای دیدن آن باید کمی پیاده‌ روی کنید.

۸ چشم‌انداز باور نکردنی از  تایوان که برای دیدن آن باید کمی پیاده‌ روی کنید.

 

آلیشان (Alishan )​​​​​​​​

اکنون این یک مکان یک جاذبه داغ و البته شلوغ گردشگری است، اما ارزش آن را دارد تا مناظر اطراف کوهستان را با دیگر تماشاگران به اشتراک بگذارید. این مقصد یکی‌ از محبوب‌ترین مقاصد آخر هفته برای مردم محلی به حساب می‌آید. آنها در ساعات اولیه صبح به اینجا می‌آیند تا طلوع افتاب را مشاهده کنند. مسیرهای زیادی در سراسر منطقه وجود دارد که می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتا خود را به بهترین منظره کوه برسانید.

آلیشان Alishan

آلیشان تایوان

آلیشان تایوان

 

دریاچه کیکای (Qicai)

​​​​این دریاچه که غیر از این با نام دریاچه رنگین‌کمان (Rainbow)  شناخته می‌شود، که به نظر یک سیاره متروک در گوشه‌ای از زمین است. طیف رنگی شگفت‌انگیز بر روی آب دریاچه باعث می‌شود که دیدن آن را در این لیست قرار گرفته و به نظر ارزش وقت گذاشتن داشته باشد.

دریاچه کیکای

دریاچه کیکای

دریاچه کیکای

 

کوه قاینگ (Qixing)

​​​​​​​این کوه که در پارک ملی یانگ مینگشان  (Yangmingshan) واقع شده‌است، یک مسیر پیاده‌روی کوتاهی و البته محبوب برای ساکنین شهر تایپه است. فقط با رانندگی کوتاه خود را می‌‌‌توانید به خارج شهر برسانید و در این پارک مناظر نفس‌گیری را شاهد باشید. واقعا حیر‌ت‌انگیز است که شما می‌توانید چنین مکان‌های را در نزدیکی پایتخت تایوان مشاهده کنید.

کوه قاینگ

کوه قاینگ

کوه قاینگ

 

منبع: theculturetrip

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی