انجام سفر‌های نوروزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عودت هزینه بلیط‌های رزرو شده به مردم در صورت کنسل شدن سفرهای نوروزی
15 اسفند 1399 10:30
0

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، ولی تیموری در بازدید از نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری، فرودگاه و ایستگاه راه آهن مشهد گفت: تمام آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سفر ۱۴۰۰ در وزارت گردشگری انجام شد و اگر مردم اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، مشکلی برای انجام سفر نوروزی نخواهیم داشت.


وی گفت: در بازدید‌هایمان از استان‌های مختلف که مقصد گردشگری مردم هستند و خراسان رضوی که به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس پذیرای مسافران زیادی خواهد بود، تمام دستور العمل‌های بهداشتی به خوبی انجام می شود.


معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به چهارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی به متولیان صنعت گردشگری گفت: طبق دستورالعمل‌ها هواپیما‌ها باید ۶۰ درصد، قطار ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه بدون هزینه اضافه برای صندلی‌های خالی از مسافر در نظر گرفته شود.

 

تیموری خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل تمام کوپه‌ها باید به طور مستمر ضدعفونی و پلمپ بهداشتی شود و این پلمپ بهداشت باید توسط مسافر باز شود.


وی گفت: اگر برنامه سفر‌های نوروزی به هر دلیلی کنسل شود که درصد آن بسیار پایین است هزینه بلیط‌های رزرو شده به مردم بدون هیچ شرطی و تمام برگشت خواهد شد.


معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حمایت دولت از صنعت گردشگری کشور گفت: هزار و ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شد که تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت و الباقی هم به مرور به متقاضیان پرداخت می‌شود.


تیموری افزود: در ۹ماهه ابتدای امسال صنعت گردشگری کشور ۲۱هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

 

 

منبع: iribnews

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.