شرایط سفر در نوروز 1400 اعلام شد; چه کسانی برای سفر رفتن مجازند

4
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
به چه شرطی سفر در نوروز مجاز است؟
02 اسفند 1399 15:40
2

نزدیک به نوروز می‌شویم و شرایط کرونا هر لحظه ممکن است معادلات را تغییر دهد. همین مسئله باعث می‌شود شرایط سفر هم در نوروز مشخص نباشد. فعلا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شرطی برای سفر در نوروز 1400 مطرح کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: "اگر در هتل بتوانیم افراد را تحت نظارت و رعایت پروتکل‌ها اسکان دهیم، بسیار ایمن‌تر از این است که در جا‌های دیگری که کنترلی روی آن‌ها وجود ندارد، اسکان داده شوند."

علیرضا رئیسی افزود: «سفر‌ها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد:

گروه اول : یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی شده و هتل‌شان و گردش‌هایی که می‌روند، بر اساس برنامه‌ریزی و زیر نظر خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد.»

گروه دوم: "گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان‌شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر کنند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند."

گروه سوم : معاون امور بهداشت وزارت بهداشت گفت: «گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلا‌ها و جا‌های دیگری روند که تحت نظارت نیست

 

گروه چهارم هم مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند

 رئیسی افزود: "می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می‌تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می‌ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست."

پیشتر معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شده است.» با این حال برای دیگر سفرها احتمالا محدودیت ها وجود داشته باشد. 

محمود واعظی هم از مردم خواسته بود که با رعایت اصول بهداشتی شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانند در ایام نوروز سفر کنند. 

بنابراین همچنان برای اینکه ببینیم وضعیت سفر در چه شرایطی مجاز است، باید منتظر کرونا و رفتارش بمانیم امّا آنچه تقریبا مشخص است، شرایط سفر رفتن با تورهای مسافرتی و یا رزرواسیون در اقامتگاه‌های مجوز دار  در حال حاظر محیاست. اگر هم قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید یا میخواهید وظعیت شهرهای مهم توریستی داخل ایران در ایام نوروز 1400 را بدانید، مطلب «ایرانی‌ها در نوروز 1400 به کدام کشورها و شهرها می‌توانند سفر کنند» در این باره نوشته شده است. همچنین برای مشاهده قیمت تورهای نوروز 1400 نیز اینجا کلیک کنید

 

منبع: سایت فرارو

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.