جزئیات سفر به پوکت بدون نیاز به قرنطینه

5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جزییات سفر به پوکت بدون نیاز به قرنطینه
09 خرداد 1400 12:20
0

پیش‌تر در لست سکند درباره چگونگی سفر به پوکت بدون نیاز به قرنطینه اطلاعاتی را منتشر کردیم و در این مطلب جزییات تازه‌ای که درباره سفر به پوکت منتشر شده را بررسی می‌کنیم. طبق بیانیه دولت تایلند شرایط سفر به این کشور برای مسافرینی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند آسان‌ خواهد شد، اما با این وجود افرادی که هنوز واکسن‌ کرونا را دریافت نکرده‌اند هم می‌توانند با شرط قرنطینه‌ی ۲ هفته‌ای به این کشور سفر کنند. دولت تایلند تأیید کرده است که با وجود افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشور، برنامه بازگشایی تایلند به روند خود ادامه می‌دهد. 

 

شرایط سفر به پوکت تایلند بدون قرنطینه 

  • بر اساس برنامه‌ی «سندباکس پوکت» (Sandbox Phuket)، تمامی مسافران واکسینه‌ شده از کشورهای کم‌‌خطر و کشورهایی با خطر متوسط شیوع ویروس، می‌توانند بدون قرنطینه به پوکت سفر کنند. 
  • گردشگرانی که واکسینه‌ شده‌اند، باید حداقل ۷ روز در پوکت اقامت داشته باشند و پس از آن می‌توانند آزادانه به استان‌های دیگر سفر کنند.
  • مسافران واکسینه‌ شده از کشورهای کم‌‌خطر و کشورهایی با خطر متوسط شیوع ویروس کرونا، ​​باید حداقل ۱۴ روز قبل از سفر به تایلند واکسن خود را دریافت کرده باشند و گواهی واکسیناسیون خود را به‌عنوان بخشی از مدارک لازم جهت سفر به تایلند ارائه دهند.
  • کودکان نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون ندارند، اما مسافران بین ۱۲ تا ۱۸ سال باید با هزینه شخصی خود آزمایش سریع آنتی‌ژن کرونا را انجام دهند که هزینه‌ی آن حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ بات است.
  • مسافران واکسینه‌ شده (بالای ۱۸ سال) باید در روز پنجم اقامت خود آزمایش «پی‌سی‌آر» (PCR) انجام دهند.
  • مسافرانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند (بالای ۱۸ سال)، باید پس از ورود خود آزمایش «پی‌سی‌آر» (PCR) انجام دهند و به‌ مدت ۱۴ روز در هتل‌های تعیین‌شده قرنطینه شوند.
  • مسافران بین ۱۲ تا ۱۸ سال، باید پس از ورود در فرودگاه بین‌المللی پوکت آزمایش سریع آنتی ژن کرونا را انجام دهند. کودکان زیر ۱۲ سال نیازی به انجام هیچ‌گونه آزمایشی ندارند.

 

واکسن کرونا

 

آیا مسافران می‌توانند در تورهای این جزیره شرکت کنند؟

مسافران واکسینه‌ شده اگر پروتکل‌هایی مثل حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن‌ دست‌ها، تست کرونا و دانلود برنامه تایلند پلاس را رعایت کنند، آزادند هرگونه فعالیتی در جزیر‌ه‌ پوکت انجام دهند.

مسافران باید در روز پنجم تست کرونا بدهند؛ اگر تستشان مثبت شود، آن‌ها را به بیمارستان منتقل می‌کنند  اما در صورت منفی‌شدن تست، مسافران می‌توانند برای تور پوکت، یک تور یک روزه از جزایر دیگر پوکت مانند جزیره «فی فی»، «کوه یائو»، «خلیج فانگ نگا» دیدن کنند.

چگونگی سفر به سایر شهر و استان‌های تایلند 

قبل از سفر به سایر استان‌های دیگر در کشور تایلند، گردشگران باید حداقل ۷ شب در پوکت اقامت داشته باشند. آن‌ها باید ۷۲ ساعت قبل از حرکت خود، تست «پی‌سی‌آر» (PCR) انجام دهند. ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون نیز در ایستگاه‌های بازرسی مقاصد دیگر، لازم است.

لازم است گردشگران می‌توانند در کمتر از ۷ روز به کشور خود یا کشورهای دیگر بازگردند، با این حال، آن‌ها قبل از پایان ۷ شب اقامت در پوکت مجاز به سفر به استان دیگری در تایلند نیستند.

تمامی مسافران ملزم به نصل اپلیکیشن تایلند پلاس هستند.

تمام مسافران باید در طول اقامتشان اپلیکیشن «تایلند پلاس» (Plus Thailand) را در تلفن همراه خود دانلود و نصب کنند. این برنامه از طریق «جی‌پی‌اس» (GPS) و بلوتوث موقعیت مسافران را شناسایی می‌کند و مسافران از طریق کد «کیو‌آر» (QR) موجود در برنامه از میزان خطر موقعیت خود آگاه می‌شوند.

 

منبع: ddsafar.com