سفرنامه های برلین

سوغات برلین

مقاصد : برلین
مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۲

فرصتی بدست آمد تا بار دیگر به برلین پایتخت کشور آلمان سفر نمایم. در روز سوم اقامتم در برلین تصمیم گرفتم سوغاتی مناسبی برای دوستان لست سکندی تهیه کنم .  در یک رستوران ایرانی به نام خیام با دوستان مشغول غذا خوردن بودم که این

بیژن پیوندی

250 هزار قدم در فرنگستان (4 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

*فرنگستان یا فرنگ برگرفته از واژه ی فرانک (به فرانسوی: Franc) است. خاقانی این واژه را در دیوان خود بکاربرده است: سگبانت شه فرنگ یابم دربان شه عسقلان ببینم (دیوان خاقانی-در ستایش مظفر الدین قزل ارسلان ایلدگز) این واژه از سوی سعدی شیرازی هم به کار رفته است که

مهسا سالاری

مسافر پاییزی ، سپتامبر 2018 - هلند ، آلمان ، چک، ایتالیا (3 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

زندگی ماجراجویی جسورانه ایست ، در غیر اینصورت ، هیچ چیز نیست . (هلن کلر)   با عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان عزیز من عاشق سفرم و سفر یکی از اولویت های من توی زندگیمه ، این سفرنامه را می نویسم که شریک بشم قسمتی از