سفرنامه های اروپا

لالا لند در سن پطرزبورگ

مقاصد : سن پترزبورگ
مسابقه سفرنامه نویسی - روایت‌نامه ۱۴۰۲

کجاست هسته پنهان این ترنم مرموز؟ شعر مسافر(هشت کتاب- سهراب سپهری) از نظر من هر سفر یک لحظه‌ی کلیدی دارد. لحظه‌ای که پیش خودت می‌گویی بودن در این مکان و زمان و این لحظه ارزش تمام بی‌پولی‌ها و مشکلات را داشت. لحظه‌ای که به قول خارجی‌ها

محبوبه سلاجقه
ادامه مطلب

حاجی واشنگتن، دیار مرغابی ها ، نو انگلیش و دیگر هیچ ...! (2 قسمت)

به نام خدا، درود پس از دوصد بدرود! المُقَدمات:؟!!! ما البت دوباره برگشته ایم. با همان زبان الکن ریش دار و لحن نیشدار وکرشمه بسیار. آنانکه ما را می‌شناسند خب! بشناسند ، وظیفه‌شان شان را انجام داده اند و آنانکه ما را نمی‌شناسند عمرشان تباه است و

حاجی واشنگتن
4.7
ادامه مطلب

سارایوو، شهری که تاریخ را رقم زد!

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۲

مقدمه نام بوسنی و هرزگوین، احتمالا برای بسیاری از ما که سن و سالشان به اخبار دهه نود میلادی قد میدهد، کمی آشناست. اخبار تجاوز صربستان به این کشور و بعضی نسل کشی ها، جزیی از اخبار دوران کودکی من بوده است. بوسنی و کرواسی در

هدیه کریسمس؛ تجربه سفر به آلمان و فرانسه در ایام کریسمس

مسابقه سفرنامه نویسی - روایت‌نامه ۱۴۰۲

کریسمس جشن مذهبی یا ملی درود بر دوستان عزیز لست سکندی. خرسندم که بار دیگر میتونم خاطرات شیرین یک سفرجدید را با شما درمیان بگذارم. امسال تونستم برای تعطیلات آغاز سال نو مسیحی سفری به کشورهای آلمان و فرانسه داشته باشم.هر چه فکر کردم چه ارمغانی

4.3

سنت‌باسیل با طعم هات‌داگ

سفرنامه مسکو و سن پطرزبورگ هیچ حقیقتی در ذهن دو نفر یکسان جلوه نمی‌کند. (رمان جنگ و صلح – جلد دوم – صفحه ۶۳۸) آبان 98 وقتی پرواز دهلی در فرودگاه امام نشست با مریم عهد کردیم که سفر بعدیمان مسکو و سن پطرزبورگ باشد آن روزها

محبوبه سلاجقه

از راین تا صخره اژدها

مقاصد : کلن

چکیده سفرنامه من در این سفر، به صخره اژدها در جنوب شرقی بن آلمان می روم تا کمی با رمز و رازهای اژدهایی که توسط زیگورد افسانه ای کشته شد آشنا شوم. با قدیمی ترین راه آهن آلمان به قله صخره اژدها میرسم تا معروف ترین

48K

سفر به مسکو، شهر شب های نورانی و متروهای زیبا

مقاصد : مسکو

منتظر تابستان ماندم تا سفرنامه سردترین روزهای زندگی ام را در گرمترین ساعات سال بنویسم به امید اینکه با مرور خاطراتم کمی خنک شوم. در دو سفرنامه قبل توضیح کاملی دادم از انگیزه سفر خود به کشور یخبندان ها. حتما به سراغ این دو سفرنامه از

مرتضی
3.7

آب های نیلگون اقیانوس اطلس

مقاصد : فرانسه

مقدمه فرصتی بدست آمد تا بار دیگر به کشور فرانسه سفر نمایم. با توجه به  آغاز فصل تعطیلات مدارس و فصل تابستان برادرم برای ما یک کمپینگ در مجاورت آب های اقیانوس اطلس در محدوده ساحل گریر  (Griere) درشهرک ترانش ( La Tranche sur Mer )

32K

سفر به دورتموند، شهر کرگدنهای بالدار

وقتی در مونیخ از میدان زیبای Marienplatz به سمت ایستگاه راه آهن اصلی مونیخ قدم میزدم،  تخته سیاه معروفی را دیدم که روی آن نوشته شده بود: « قبل از مرگم میخواهم ........ ». هر رهگذری گچی بر میداشت و آرزوی خود را مینوشت. مادر

4.1

اوترخت، یک شعر ناتمام در مرکز هلند

مقاصد : روتردام

مقدمه هنگامیکه در روتردام بودم، تصمیم گرفتم سفر یک روزه ای به شهر زیبای اوترخت (Utrecht) که از نظر جغرافیایی در مرکز هلند قرار دارد، داشته باشم. اوترخت یکی از قدیمی ترین شهرهای هلند است که در سال ۵۰ پس از میلاد بوسیله رومی ها تاسیس

از مرکز اعدام پاریس تا گوشه بهشت

مقاصد : پاریس

پیش گفتار در ادامه سفرم به کشورهای اروپائی برای مدتی محدود به عروس شهرهای اروپا و پایتخت کشور فرهنگ و هنر، پاریس عزیمت نمودم، پیرامون این شهر و کشور فرانسه آثار بی شماری از محققین و کاوشگران بجای مانده است. چون من بارها  به این شهر

فنلو، سرزمین جنگجوی صلح آمیز در هلند

مقاصد : هلند

مقدمه: اگر بدانید بدون هیچ هزینه اضافه ای، از هر نقطه از آلمان میتوانید به شهری از هلند برسید که همه ویژگی ها و زیبایی های معماری، شهری و فرهنگی هلند را به شما نشان میدهد، آیا از این گزینه صرفنظر میکنید؟! چه بخواهید با گشتی

گشت و گذاری در شهر تاریخی زوئست Soest آلمان

مقاصد : دورتموند

من بارها به کشور زیبای آلمان سفر کرده ام. در شهرهای بزرگ و زیبایی چون برلین، مونیخ، کلن، دوسلدورف و غیره بوده ام و بسیاری از رویدادهای مهم و معروف آنها را به چشم دیده ام. بیشترین تعداد روز اقامت را در میان کشورهای عضو

سفر کوله گردی به موناکو

مقدمه کشور شاهزاده نشین موناکو، یک پادشاهی مستقل در امتداد دریای مدیترانه و در میان منطقه تفریحی Côte d’Azur فرانسه است. شهر نیس فرانسه در 15 کیلومتری غرب موناکو و مرز ایتالیا در 8 کیلومتری شرق این کشور قرار دارد. مساحت این کشور کمتر از 2

تجربه سفر به دو شهر زیبای مسکو و سن پترزبورگ

مقاصد : روسیه

تقریبا یک سال بود که هیچ سفربرنامه ریزی شده نرفته بودیم. پس از کنکور دخترم نیاز دیدم یک سفر به یاد ماندنی را رقم‌ بزنیم وبا توجه به محدود بودن زمان تصمیم گیری، مجبور بودیم سفربه کشورهایی که ویزا نیاز ندارند و یا ویزا توسط

حمیدرضا افشارجو
3.3
ادامه مطلب

شهری بر امواج اقیانوس (2 قسمت)

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی     صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی (سعدی) گفتار اول نوروز امسال مصادف با هفتادمین بهار زندگی من است. فرزندان من، به ویژه پسرم پژمان آرزو دارد به گونه ای زادروز مرا گرامی بدارد. به همین مناسبت ترتیبی داده است تا به نزد

4.3

لیختن اشتاین، سرزمینی فانتزی در میان کوهستان آلپ و رودخانه راین

مقدمه کشور کوچک و کوهستانی لیختن اشتاین بین سوئیس و اتریش واقع شده است. این شاهزاده نشین حدود 38500 نفر جمعیت دارد و با مساحت 160 کیلومتر مربع، چهارمین کشور کوچک اروپا است. شاهزاده نشین لیختن اشتاین در سال 1719  میلادی بعنوان قلمرویی از امپراتوری مقدس روم

این قصه رویای من بود

این قصه رویای من بود. درب کلاس باز شد و آقای پربونی وارد کلاس شد بچه ها از جاشون بلند شدند و با اشاره آقای پربونی روی نیمکت هاشون نشستند آقای پربونی رفت پشت میزش و آروم دفترش رو باز و شروع به حاضر وغایب کردن

یاسر
ادامه مطلب

سفری به روسیه، شرق خورشید، غرب ماه (5 قسمت)

وقتی از پلکان هواپیما پایین آمدم و قدم روی زمین گذاشتم، ابرهای زیبای پنبه ای که در آسمان نیلی رنگ دلبری می کردند چشمم را گرفت. به این فکر می کردم که عمری با ضرب المثل «آسمون خدا همه جا یک رنگه» خودمان را گول زده

محمد جعفری

سفر به پاریس، شهر عشق و هنر و زندگی

مقاصد : پاریس

با سلام. من محمد هستم و در شهر دورتموند آلمان زندگی میکنم. سه هفته قبل ما یک سفر به شهر پاریس داشتیم و االان تصمیم گرفتم که شرح مختصری از سفرمون رو برای شما بنویسم.  نخست مختصری درباره شهر پاریس: پاریس با جمعیت 2.200.000 نفر پایتخت کشور