سفرنامه های آلمان

هدیه کریسمس؛ تجربه سفر به آلمان و فرانسه در ایام کریسمس

مسابقه سفرنامه نویسی - روایت‌نامه ۱۴۰۲

کریسمس جشن مذهبی یا ملی درود بر دوستان عزیز لست سکندی. خرسندم که بار دیگر میتونم خاطرات شیرین یک سفرجدید را با شما درمیان بگذارم. امسال تونستم برای تعطیلات آغاز سال نو مسیحی سفری به کشورهای آلمان و فرانسه داشته باشم.هر چه فکر کردم چه ارمغانی

از راین تا صخره اژدها

مقاصد : کلن

چکیده سفرنامه من در این سفر، به صخره اژدها در جنوب شرقی بن آلمان می روم تا کمی با رمز و رازهای اژدهایی که توسط زیگورد افسانه ای کشته شد آشنا شوم. با قدیمی ترین راه آهن آلمان به قله صخره اژدها میرسم تا معروف ترین

سفر به دورتموند، شهر کرگدنهای بالدار

وقتی در مونیخ از میدان زیبای Marienplatz به سمت ایستگاه راه آهن اصلی مونیخ قدم میزدم،  تخته سیاه معروفی را دیدم که روی آن نوشته شده بود: « قبل از مرگم میخواهم ........ ». هر رهگذری گچی بر میداشت و آرزوی خود را مینوشت. مادر

4.1

گشت و گذاری در شهر تاریخی زوئست Soest آلمان

مقاصد : دورتموند

من بارها به کشور زیبای آلمان سفر کرده ام. در شهرهای بزرگ و زیبایی چون برلین، مونیخ، کلن، دوسلدورف و غیره بوده ام و بسیاری از رویدادهای مهم و معروف آنها را به چشم دیده ام. بیشترین تعداد روز اقامت را در میان کشورهای عضو

Voka

شهری بر امواج اقیانوس (2 قسمت)

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی     صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی (سعدی) گفتار اول نوروز امسال مصادف با هفتادمین بهار زندگی من است. فرزندان من، به ویژه پسرم پژمان آرزو دارد به گونه ای زادروز مرا گرامی بدارد. به همین مناسبت ترتیبی داده است تا به نزد

گشت و گذاری در درسدن آلمان و کلیسای زنان

مقاصد : درسدن
مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

مقدمه  کلیسای زنان (Frauen Kirche)، کلیسائی با سه قرن قدمت در شهر دِرسدن آلمان،  مهر 1400 خورشیدی بدیهی است هر کشور و یا شهری تعداد بیشماری آثار تاریخی، مناطق دیدنی و طبیعتی زیبا خواهد داشت، که هر گردشگری نمی تواند در مدتی کوتاه از تمامی جاذبه های گردشگری آن

پارک ‌گروگا آلمان، پارکی به زیبایی یک شهر

مقاصد : دوسلدورف

پارک گـــروگا (نمایشگاه بزرگ باغبانی منطقه رور)، (Grugapark)، (Große Ruhrländische Gartenbau-Ausstellung) در سفرهایی که به کشور آلمان، شهر اِسن داشتم. یکی از مکان هایی که همواره مورد توجه من بوده و بارها از آن دیدن نموده ام، پارک بسیار زیبا، بزرگ، با حجمی وسیع از تنوع فعالیت های مورد

بیژن پیوندی

اروپا با حال و هوای کریسمس (2 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

آغاز ماجرا چند وقتی می شد که از طریق اینستاگرام خاطرات سفر اروپای چند زوج رو دنبال می کردم. سفرهایی که توسط خود افراد برنامه ریزی شده بود و خبری از آژانسهای چند میلیونی نبود. سفرهایی که بعضا هزینه هاشون از خیلی از سفرهای داخلی کمتر

مریم

خرده روایتی از ایفل تا وافل (سفرنامه پاریس، بروژ، بروکسل، مونیخ) (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

مدتی پیش کتابی می خواندم به نام " چادر کردیم رفتیم تماشا " . سفرنامه ای قاجاری مربوط به حاجیه خانم شیرازی.کتابی که خود می تواند مرجعی تاریخی باشد.خیلی عجیب است کسی در آن دوران که خواندن و نوشتن خود غریب بوده ، حاج خانمی

بهداد رنجبر

در خاطر این شهر ایستاده بمان ، رولاند (سفرنامه اروپا)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

در خاطر این شهر ایستاده بمان ، رولاند به نام خدا   سوار بر غول آلماني: سوم فروردين ماه 1397 است و ما سوار بر هواپيماي لوفت هانزا ، آسمان ايران را به مقصد فرانكفورت ترك ميكنيم. شرايط جوي نامناسب است و هواپيما تكان هاي زيادي مي خورد ،

sepideh ebr

سفر به ايتاليا بدون تور

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

سلام من نواب محمدي هستم  كه به اتفاق همسرم تصميم گرفتيم بدون تور به چند كشور اروپايي سفر كنيم . به دليل اينكه خودم علاقه اي به خواندن سفرنامه هاي طولاني ندارم ، تصميم گرفتم سفرنامه خودم را به چند قسمت تقسيم كنم . بخش اول سفرنامه من

Mr NvB

مسافر پاییزی ، سپتامبر 2018 - هلند ، آلمان ، چک، ایتالیا (3 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

زندگی ماجراجویی جسورانه ایست ، در غیر اینصورت ، هیچ چیز نیست . (هلن کلر)   با عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان عزیز من عاشق سفرم و سفر یکی از اولویت های من توی زندگیمه ، این سفرنامه را می نویسم که شریک بشم قسمتی از

َA Ri

250 هزار قدم در فرنگستان (4 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

*فرنگستان یا فرنگ برگرفته از واژه ی فرانک (به فرانسوی: Franc) است. خاقانی این واژه را در دیوان خود بکاربرده است: سگبانت شه فرنگ یابم دربان شه عسقلان ببینم (دیوان خاقانی-در ستایش مظفر الدین قزل ارسلان ایلدگز) این واژه از سوی سعدی شیرازی هم به کار رفته است که

مهسا سالاری

ادامه رویای اروپا، ( سفری 12 روزه به آلمان, پرتغال و اسپانیا)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

به نام آو که سفر را آفرید ( و سیرو فی الارض) مقدمه: در ابتدا تشکر میکنم از وبسایت خوب لست سکند و مدیریت آن جناب عسگری عزیز که این امکان را برای ما فراهم میکنند تا خاطرات سفرهایمان را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. سعی ام بر

مجید تحویلیان

تلفیق رویا و واقعیت در کشوری سرسبز، قانونمند و سرد، آلمان و گذری به هلند

مسابقه سفرنامه نویسی 96

سفر به اروپا موضوعی بود که همیشه بخشی از ذهنم را به خودش مشغول کرده بود. همینطور به خاطر سختی گرفتن ویزا و هزینه های بالای آن و دلایل دیگر، همیشه در ذهنم خودم را به صورت تنها در کشورهای مختلف اروپایی می دیدم. تا

الی پیامی

سفرنامه جامع اروپا ( دور اروپا در 33 روز) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی 96

به نام خدا با سلام خدمت لست سکندیهای عزیز. سفرنامه بنده تجربه 33 روزه تور اروپا بنده رو روایت میکنه. سعی کردم تمام جزییات رو بنویسم که برای دوستان مفید باشه.  چند وقتی بود که رویای سفر به اروپا بدجوری ذهنم رو درگیر کرده بود. از

مجید تحویلیان

از جشن بیکران تا شب‌های آوینیون (سفرنامه اروپا)

آفتاب که غروب می‌کند، تو از پنجره اتاقت به بیرون خیره شده‌ای. آدم‌ها در رفت و آمد هستند و شهر در جنب و جوش است. فکر تو در دور دست‌ها سیر می‌کند. به فردا می‌اندیشی. روزهایی بی‌نظیر و پر از تجربه‌های تازه را از سر

هومان باقریان

سفرنامه اروپا، بخش دهم :آلمان- پتسدام، هامبورگ و حرکت به تهران

چهار شنبه 24 جولای 2013 بازدید ازباغ sanssouci پتسدام امروز صبح با مری به تپسدام می رویم. دایی با کلی معذرت خواهی نیامد. زیاد اهل گشت و گذار نیست، درست برعکس مری، و بیشتر تمایل دارد به رسیدگی کار باغش برسد، و رتق وفتق

لست‌سکند

سفرنامه اروپا، بخش هشتم : آلمان - درسدن و پارک ملی

مقاصد : آلمان

دوشنبه 22 جولای 2013 حرکت به سمت درسدن ، باستای وپراک امروز صبح زمانی که برای دایی اینها زود بود و برای ما دیر یعنی ساعت 5/7 از خانه بیرون آمدیم. نان خریدیم و به سمت deressden در جنوب شرقی المان حرکت کردیم .

لست‌سکند

سفر به منطقه سُربها در مرز آلمان و لهستان

در یک روز زمستانی، در اولین زمستانم در آلمان، در فکر آمدن تابستان و سفرهای تابستانی بودم. در اینترنت به دنبال سفرهای یک روزه از برلین می گشتم که به توصیف منطقه بسیار عجیبی در صد کیلومتری جنوب شرقی برلین برخوردم. مکان جغرافیایی این منطقه