بریتانیا ، سرزمینی شگفتی ها (بخش دوم: سفر به پایتخت ایرلند شمالی)

سفر به بلفاست شهر فارغ از هیاهو ها + تصاویر

ادامه سفرنامه بریتانیا (سفر به پایتخت ایرلند شمالی، بلفاست شهر فارغ از هیاهو ها)

همانطور که در بخش اول سفرنامه بریتانیا توضیح دادم شما با ویزای که از کشور بریتانیا میگیرید میتونید از ایرلند شمالی و اسکاتلند که زیر نظر بریتانیا اداره میشند نیز دیدن کنید از طرفی بلفاست در لیست ۵۰ مکان برای مسافرت در سال ۲۰۱۷ (50 Places to Travel in 2017) در مجله سفر و اوقات فراغت (Travel and Leisure magazine’s)   قرار گرفته بود. این شد که بلفاست مقصد بعدی ما برای بازدید در بریتانیای کبیر قرارگرفت.

نکته: لطفا برای کسب اطلاع از نحوه ویزا گرفتن و همچنین برنامه ریزی دقیق برای سفر بخش اول سفر به بریتانیا سرزمین شگفتی ها مراجعه کنید

ما ساعت 12.15 از فرودگاه Gatwick لندن به فرودگاه بلفاست پرواز داشتیم  واسه همین صبح بیدار شدیم وسیله هامونو جمع و جور کردیم. رفتیم برای آخرین بار صبحانه انگیلیسی خوردیم و یکم تو خیابون های دوروبر هتل چرخیدیم و ساعت 9.30 اتاق رو تحویل دادیم و با مترو به سمت فرودگاه حرکت کردیم. پرواز ما با شرکت Ryanair بود که خوشبختانه تاخیر نداشت و راس ساعت بلند شد پرواز و 45/12 در فرودگاه بلفاست نشست تا وسیله هامونو تحویل گرفتیم و اومدیم بیرون شد ساعت 30/1 وسوار اتوبوس شدیم تا به هتل بریم

بلافاست:

اسم هتل بلفاست: ETAP Hotel Belfast     امتیاز هتل 7.8 (good)

آدرس هتل: 35-39 Dublin Road, Belfast, BT2 7HE, United Kingdom

Phone: +44 28 9032 8126

وای فای رایگان    صبحانه نداریم  £5.50

Check-in:    14:00 hours

Check-out:  12:00 hours

تصویر 1: مسیر فرودگاه تا هتل ETAP Hotel Belfast

اطلاعات ضروری بلفاست

• رفت و آمد در بلفاست بسیار آسان و ساده است. شما به راحتی می توانید با پای پیاده به مکان های دیدنی شهر بروید.
  • متروی بلفاست نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب فعال است و شما میتوانید با آن به سفر های درون شهری بپردازید
  • میدان دانگال، مرکز حمل و نقل عمومی در بلفاست است. برای رفت و آمد می توانید از تاکسی نیز استفاده کنید، به خصوص اگر آخرین اتوبوس را از دست داده باشید. با ماشین می توانید خودتان را ۳۰ دقیقه ای به قلعه کاریک فرگوس برسانید. در ایستگاه مرکزی بلفاست خدمات ریلی نیز مهیا است و هر نیم ساعت یکبار قطار ها ایستگاه را ترک می کنند.
  • اقامت در مرکز شهربلفاست بهترین گزینه است، به عنوان مثال در محله ی کلیسای جامع، شما به مراکز  شبانه، رستوران ها و گالری های هنری دسترسی دارید. و یا در محله ملکه مغازه ها، کافه های زیادی در اطراف شما به چشم می خورد.
  • برای رفت و آمد میتونید بلیط های روزانه به مبلغ 4.5 پوند بگیرید که بصورت نقدی و همون داخل اتوبوس پرداخت میکنید به همین خاطر جای هیچ نگرانی نیست فقط همیشه با خودتون پول خود داشته باشید چون فقط پول خورد قبول میکنن.

خیلی برا اتوبوس معطل نشدیم و بلافاصله راه افتادیم نکته قشنگ این بود که اتوبوس وای فای رایگان داشت پس به اینترنت وصل شدیم چون جا نبود تو اتوبوس کنار هم بشینیم پشت سر هم نشستیم کنار من یه خانم آمریکایی نشسته بود از من پرسید شما به چه زبانی صحبت میکنید و من گفتم فارسی خلاصه با هم حرف زدیم و اون گفت از ایالت فلوریدا اومده دیدن یکی از اقوامش و براش کادو گرفته و ... خلاصه اینکه خانم خوش مشربی بود و اصلا نفهمیدم کی رسیدیم بلافاصله رفتیم و اتاقمون رو تحویل گرفتیم مسئول رسپشن نمونه واقعی یک ایرلندی بود یه مرد با قیافه نسبتا روستایی، قد کوتاه و کمی تپل با موهای قرمز و صورت پر از ککامک که یک ایرلندی اورجینال اورجینا بود.

تصویر 2: اتاق هتل ETAP Hotel Belfast

اتاق تر و تمیز و مرتبی بود و تخت اضافه ای که بالای تختمون بود کمک میکرد تا وسیله های اضافیمون رو روش بزاریم و اتاق جمع و جور تر باشه نهار رو مثل روز اول لندن از کنسرو هایی که برده بودیم (کنسرو برنج و کنسرو جوجه کباب) آماده کردم و خوردیم تا بزنیم بیرون هوا تو بلفاست سرد بود پس لباس گرم و چتر برداشتیم و زدیم بیرون.

نکته: قبل از شروع توضیحات بگم که اطلاعات عمومی به زبان فارسی درباره مکان های دیدنی در بلفاست خیلی محدود بود به همین علت من اطلاعاتی که آوردم رو از وبسایت های خود این مکان ها برداشتم و ترجمه کردم

روز اول بلافست: 21 آگوست 2017 (30 مرداد 1396):

سریع راه افتادیم تا بریم و کلیسا رو ببینیم

تصویر 3: مسیر هتل تا کلیسای جامع سنت آن

کلیسای جامع سنت آن St Anne's Cathedral

ساعت بازدید: 9-17.30 به جز روزهای یکشنبه

هزینه بازدید: 5 پوند

آدرس: Donegall St, Belfast BT1 2HB, UK

وبسایت: https://www.belfastcathedral.org

کلیسای جامع سنت آن، که معروف به کلیسای جامع بلفاست نیز می باشد، که در خیابان دانگال، بلفاست،ایرلند شمالی قرار دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۹۹ میلادی آغاز و در سال ۱۹۸۱ میلادی به پایان رسید. در سال ۲۰۰۶ میلادی در ارتفاع ۱۳۱ فوتی کلیسا، بخش اسپایر آف هوپ) مناره مخروطی امید) به آن اضافه  گردید. درون آن شما می توانید موزائیک های مجلل و پنجره های منقوش با شیشه های رنگی را ببینید. مناره مخروطی امید (Spire of Hope) یک مجسمه ی مخروطی ۴۰ متر است که بر روی سقف کلیسای جامع سنت آن در محله کلیسای جامع در شهر بلفاست ساخته شده است. بلیط برای هر

نکات برجسته پیشنهادی:

Spire of Hope منحصر به فرد و زیبا - یک راه حل برای مشکل فرو ریختن کلیسای جامع بلفاست است، آرامگاه لرد کارسون، قهرمان داستان های الستر، هم در اینجا قرار دارد.

راستش رو بخواید کلیساهای فرانسه و خود لندن خیلی قشنگ تر بود ولی چون ورودیش خیلی گرون نبود می ارزه که برید.

تصویر 4: نمایی از کلیسای جامع سنت آن

15دقیقه پیاده راه رفتیم تا به  تالار شهر بلفاست رسیدیم

تالار شهر بلفاست  Belfast City Hal

ساعت بازدید 9.30-17

آدرس: Donegall Square, Belfast BT1 5GS, UK

وبسایت: https://www.belfastcity.gov.uk/tourism-venues/cityhall/cityhall-about.aspx

تالار شهر بلفاست، یک بنای نئو باروک بزرگ از قرن نوزدهم می باشد، که در روز سنت پاتریک و دیگر مناسبت ها، نمای این ساختمان با نورافکن های رنگی گوناگون چراغانی می شود. تالار شهرداری بلفاست ساختمان شهری شورای شهر بلفاست است. این مرکز در میدان Donegall در مرکز شهر بلفاست واقع شده است. اولین بار در 1 آگوست 1906 درهای خود را باز کرد. درون تالار شهرداری، شما می توانید برای تولد، مرگ، ازدواج و مشاغل مدنی ثبت نام کنید و هنر عمومی را تحسین کنید. در محوطه تالار شهر شما می توانید از باغ های یادبود تایتانیک و پیک نیک بر روی چمن ها دیدن کنید. میتونم بگم که محل تجمع مردم شهره  چون وقتی رو صندلی هاش میشینی تا استراحت کنی اینترنت رایگان هم هست ایرلندی ها میان و بیخیال ساعت ها اونجا روی چمن ها و صندلی ها وقت میگذرونند

این شهر بسیار آروم بود و مردمش هیچ دغدغه و عجله ای نداشتن همه خونسرد و ریلکس بودند و شما اصلا کسی رو پیدا نمیکردین که در حال دو باشه

تصویر 5: نمایی از تالار شهر بلفاست

تصویر 6: نمایی از تالار شهر بلفاست

تازه فهمیدم عکس ها رو چکارکنم کیفیتش خیلی پایین نیاد و در عین حال لود هم بشه نمیشد عکس های بخش اول سفرنامه رو مجددا آپلود کنم چون ویرایشش بسته است الان واسم بابت قبلی ها باز هم عذر میخوام.

میدان ویکتوریا Victoria Square

یکی از بهترین مراکز خرید و تهیه‌ی انواع سوغاتی‌های گوناگون برای دوستان و آشنایان، میدان اصلی بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی است که در گویش مردم این کشور، به میدان ویکتوریا شهرت یافته است. مرکز خرید ویکتوریا از مهم‌ترین قسمت‌های مجذوب‌کننده‌ی این میدان است که با زیبایی خیره‌کننده‌اش همانند چراغی درخشان، نظر گردشگران را به خود معطوف می‌‌کند.

وای این خیابون خیلی عالی بود هم خریدش هم مردم و هم فضاش ما در روزهای که در بلفاست بودیم بیشتر وقتمون رو در این خیابون و قدم زدن درش گذرونیدم و بر خلاف لندن که صبح تا شب در حال بدو بدو برای بازدید از جاهای مختلف بودیم اینجا در آرامش و لذت بردن از محیط پیرامون و بررسی فرهنگ و آداب مردم گذروندیم.

مردم انگلستان بسیار مبادی آداب بودند ولی کمی سرد بر خلاف مردم ایرلند که هرچی از صمیمیت و مهربانی و طرز برخورد دوستانشون بگم کم گفتم.

و اینکه با توجه به اینکه خیلی توریست ندارند و خودشون هم بیشتر موهای قرمز یا بلوند دارم من و همسرم با قیافه های ایرانی و مشکی رو خوب برانداز میکردن و کاملا اونجا دیده میشد که ما توریست هستیم.

تصویر 7: نمایی از خیابان و میدان ویکتوریا

تصویر 8: نمایی از خیابان و میدان ویکتوریا

تصویر 9: خیابان های نزدیک میدان ویکتوریا

تصویر 10: خیابان های نزدیک میدان ویکتوریا

خوب اینجا کشوریه که بعد 7-8 شب خیابون ها خلوت میشه و میشه گفت تنها شعبه Burger king باز بود پس رفتیم اونجا و یه بستی و پنکک سفارش دادیم که خیلی چسبید و بعد پیاده راهی هتل شدیم.

تصویر 11: بستنی شعبه Burger king

از اونجا که فروشگاه زنجیره ای تسکو (فروشگاههای زنجیره­ ای تسکو در دنیا معروف است، منشا این شرکت بریتانیایی است و در کشورهای مختلف شعبه دارد) با فاصله 10 متری از هتل شعبه داشت به فروشگاه رفتیم و کمی میوه شامل نارنگی(که میوه مورد علاقه منه در این فصل در ایران پیدا نمیشد)، توت سیاه، کمی کالباس، پنیر، عسل، خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز و 2 عدد سیب، سس باربیکیو و سس سالسا و نون برای شام و صبحانه خریدیم که همش شد 28 پوند. پس اگر قصد صرفه جویی دارید میتونید یک وعده غذایی توروز رو از این فروشگاه های تهیه کنید که خیلی به صرفه در میاد.

تصویر 11-1: شام خریده شده از فروشگاه تسکو

روز دوم بلفاست 22 آگوست 2017 (31 مرداد 1396)

صبح از خواب بیدار شدیم و مطابق برنامه هر روزمون دوش گرفتیم و صبحانه ای که شب قبل خریده بودین نوش جان کردیم بعدم به قصد پیاده روی از هتل خارج شدیم مزیت این هتل در این بودکه خوشبختانه در مرکز شهر بود و ما تقریبا به همه جا پیاده دسترسی داشتیم با بررسی تو گوگل مپ و ورودی باغ که تو اپ Maps me مشخص کرده بودیم دیدیم تنها 10 ذقیقه با باغ راه داریم پس پیاده راهی باغ گیاه شناسی شدیم

باغ گیاه شناسی (Botanic garden)

ساعت بازدید7.30-21

آدرس: College Park E, Belfast BT7 1LP, UK

وبسایت: https://www.belfastcity.gov.uk/leisure/parks-openspaces/Park-6614.aspx

باغ گیاه شناسی ابتدا در سال ۱۸۲۸ میلادی، به عنوان یک پارک خصوصی افتتاح شد و سپس در سال ۱۸۹۵ میلادی به یک پارک عمومی تبدیل شد. گلخانه پالم هاوس جذاب ترین بخش این باغ است که  بیشتر جذابیت خود را مدیون شیشه ای بودن ساختارش می باشد. در واقع این باغ در سال 1828 توسط انجمن گیاه شناسی و باغبانی بلفاست، در پاسخ به علاقه عمومی به باغبانی و گیاه شناسی تاسیس شد. این مجموعه به عنوان باغ گیاه شناسی بلفاست شناخته می شود و شامل گونه های درختی عجیب و غریب و مجموعه های گیاهی چشمگیر از نیمکره جنوبی است که بسیاری از آنها هنوز در پارک دیده می شود. امروز، پارک با ساکنان، دانشجویان و بازدید کنندگان خود محل مهمی برای کنسرت، جشنواره و سایر رویدادها است.

خانه پالم:  خانه پالم حاوی طیف وسیعی از گیاهان گرمسیری ​​است و یکی از اولین نمونه هایی از گلخانه ای است که از آهن و شیشه منحنی ساخته شده است.

این ساختمان توسط سر چارلز لانیون طراحی شده است، که همچنین به طراحی بخش هایی از دانشگاه Queen's nearby کمک کرد. سنگ پایه در سال 1839 ساخته شد و دو بال در سال 1840 توسط ریچارد ترنر، به پایان رسید. گنبد آن در سال 1852 اضافه شد.

زمانی که ما داخل پارک رفتیم یک فستیوال بین المللی برای کودکان در حال برگزاری بود که مشغول بازی و کاردستی و رقص بودند و ما خیلی خوشمون اومد که مادر ها انقد قشنگ با بچه هاشون وفت میگذرونن و با لباساشون تو اون زمینای خیس و گلی کلی شیطنت میکردن اما بر خلاف ماها خبری از دعوا و هیاهو نبود و آزاد بودند تا هرکاری بکنن پذیرایی هم چای و قهوه بیسکوییت و میوه داشتن یسری فرم هم دادن ما پر کردیم با اینکه بچه نداشتیم با خوشحالی تموم فرم رو پر کردیم و خیلی خوش گذشت فستیوال پر از سرگرمی بود و کشورهای مختلف مثل هند و ژاپن هم غرفه داشتن و به بچه ها رقص و نقاشی و ... کشورهاشون رو یاد میدادند.

تصویر 12: بخشی از زیبایی های باغ گیاه شناسی

تصویر 13: بخشی از زیبایی های باغ گیاه شناسی

تصویر 14: بخشی از زیبایی های باغ گیاه شناسی

تصویر 15: بخشی از گلخانه

تصویر 16: صندلی داخل گلخانه که پر از گیاهان مناطق گرمسیری بود

تصویر 17: گونه ای کاکتوس کرکی

تصویر 18: نمای بیرونی گلخانه

از بخش فستیوال کودکان فیلم گرفتم که نمیدونم چطوری براتون بزارم.

با اینکه دوست داشتیم بیشتر بشینیم و ببینیم برنامه های بعدی چیه (چون ما که رسیدیم اولش بود و تازه داشت شلوغ می شد) دیگه بلند شدیم و به سمت موزه اولستر به راه افتادیم که اتفاقا داخل باغ بود و با پیاده روی کمتر از 10 دقیقه خودمون رو به موزه رسوندیم.

موزه اولستر Ulster Museum

ساعت بازدید:  10 -17 بعدظهر دوشنبه ها تعطیل

آدرس: Botanic Gardens, Belfast BT9 5AB, UK

وب سایت: https://www.nmni.com/Home.aspx

موزه ی اولستر، واقع در بوتانیک گاردن (باغ گیاه شناسی) در بلفاست، دارای حدود ۸۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاه عمومی، شامل مجموعه ای از هنرهای زیبا و هنر کاربردی، باستان شناسی، قوم نگاری، گنجینه های از ناوگان اسپانیا، تاریخ محلی، سکه شناسی، باستان شناسی صنعتی، گیاه شناسی، جانور شناسی و زمین شناسی می باشد.

موزه ی اولستر، بزرگترین موزه در ایرلند شمالی و یکی از اجزای موزه ی ملی ایرلند شمالی است. از آثار برجسته ی موجود در این موزه تالار آرمادا (اتاق ناوگان) است، که شامل لاشه ی کشتی گیرونا از سال ۱۵۸۸ میلادی همراه با گنجینه هایی، از جمله طلا و وسایل شخصی از کشتی ناوگان اسپانیایی است.

این موزه تنها موزه ای بود تو تمام کشورهایی که رفتم (از جمله فرانسه (لور)، اسپانیا، ایتالیا و خود لندن با اون همه موزه که رفتیم) دیدیم که تو بدو ورود به فارسی هم خوش آمد گویی کرده بودند و این مارو خیلی خوشحال کرد اونم تو کشوری که توریست ایرانی خیلی محدود داره و شاید توریست ایرانیش تو سال به تعداد انگشت های دست هم نرسه دیدن این خوش آمدید خیلی چسبید جوری که اینورو با مسئولینشم در میون گذاشتیم و تشکر کنیم و اونام خیلی خوشحال شدند از شادی ما .

تصویر 19: ورودی موزه و خوش آمد گویی فارسی

تصویر 20: دایناسور های در موزه اولستر

تصویر 21: تاکسونومی گوزن های بومی ایرلند

تصویر 22: آج ماموت

تصویر 23: سر یکی از بزرگترین گونه های دایناسور های در موزه اولستر

تصویر 24: دایناس سر یکی از بزرگترین گونه های دایناسور های در موزه اولستر همسرمو به عنوان شاخص کنارش گزاشتم بزرگیش معلوم شه

تصویر 25: پروانه های دیدنی در موزه اولستر

موزه تایتانیک بلفاست Titanic Belfast

ساعت بازدید: 9-19

هزینه بازدید: 18 پوند

آدرس:   1 Olympic Way, Queens Road, Titanic Quarter, Belfast BT3 9EP, United Kingdom

وبسایت: https://titanicbelfast.com

خوب فکر کنم امکان نداره که کسی اسم کشتی تایتانیک به گوشش نخورده باشه یا فیلمش رو ندیده باشه از اونجایی که کشتی تایتانیک تو آب های ایرلند شمالی غرق شده این موزه جالب رو ساختن. کشتی تایتانیک با گذشت یک قرن از سرگذشت تلخ و متاثرکننده‌اش، هنوز نیز در یادها و خاطرات مردم بریتانیا و شهر بلفاست ایرلند شمالی باقی مانده است. مسئولان این کشور، با تشکیل موزه‌ای نمادین از تایتانیک، در نزدیکی ساحل و منطقه‌ای که در یک قرن پیش ساخته شده بود، یاد و خاطرات آن را زنده نگاه داشته‌اند. در این موزه‌ می‌توان آثاری همچون عکس‌های یادگاری از مراحل ساخت و احداث، نقشه‌ها و وسایل باقی‌مانده از کشتی را مشاهده کرد. گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری، برای مشاهده‌ی این اثر تاثربرانگیز تاریخی، ایرلند شمالی و شهر بلفاست را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند.

خود ساختمان موزه بسیار دیدنی است و به نوعی شبیه به کشتی ساخته شده برای وارد شدن ابتدا رفتیم و بلیط خریدیم بعد از خرید بلیط دیدم روش نوشته زمان انتظار 30 دقیقه بعد و با اینکه تو صف ورود وایسادیم گفت نه باید 30 دقیقه صبر کنید پس ما تو همون طبقه که یه فروشگاه فروش هدایا و یادگاری های تایتانیک بود دور زدیم تا نوبت ما شد و وارد شدیم زمانی که وارد شدیم در مکان های مختلف لیدرهایی وایساده بودن و درباره تاریخچه کشتی تایتانیک و نحوه ساختش توضیح میدادن بعد تو یه صف وایسادیم و سوار یسری کابین شدیم کابین ها مثل کابین های شهربازی ولی با سرعت کم بالا و پایین میرفتن در طول یک مسیر و در حین حرکت صدایی فقط از کابین شما پخش می شد که درباره نحوه ساخت توضیح میداد و وسایلی که باهش کشتی رو ساخته بودند مثل کوره ها و زنجیرها و ... هم وجود داشت که تجربه جالبی بود.

دراینجا 3 نکته توجه من رو جلب کرد یکی اینکه ادم های بسیار زیادی با ویلچر اومده بودن و جالب اینه که کابین مخصوص معلولین هم هر دوسه تا کابین یکی وجود داشت که با ویلچرشون میتونستند برن داخلش و تجربه ای مثل بقیه داشته باشند .

بطور کلی این حجم از توجه به معلولین در بریتانیا و فراهم کردن امکانات هم بسیار مایه تعجب ما بود هم خوشحالی و هم تاسف که چرا ما اینطوری نیستیم. نگاه مردم به معلولین اصلا از سر ترحم نبود بلکه با احترام بود و برا همین خیلی در محیط راحت بودند بر خلاف ایران که هیچوقت معلولین برا ما عادی نمیشن و همیشه نوعی ترحم تو نگاهمون هست. منظورم اینه نباید همه چی رو تقصیر دولت ها دونست خود مردم هم اونجا نگاه متفاوت به زندگی دارند که خوب بنظرم مام باید تلاش کنیم وگرنه جهان سوم موندن چیز عجیبی نخواهد بود.

دوم اینکه از شما میپرسیدن به چه زبانی میخواید براتون توضیحات گفته بشه و علاوه بر انگیلیسی به زبان آلمانی، فرانسه، چینی و ژاپنی هم میشد توضیحات پخش بشه

و سوم اینکه مدیریتشون عالی بود و میتونم بگم از هیچی داشتن به نحوه احسنت پول درمیاوردن و واقعا باید از اونها یاد بگیریم.

شما داخل مجموعه میتونیتید چمدون ها برخی ظروف، چند دست مبل، و وسایل کشتی و مسافرا رو ببینین هرچند من واقعا فکر میکردم خیلی بیشتر از اینها اونجا چیزای دیدنی باشه ولی بیشتر به تاریخچه ساختش پرداخته شده بود. و نهایتا در مسیر خروجی یه فیلم 10 دقیقه ای در یک سینما با ظرفیت 100 صندلی که درباره لاشه کشتی و فیلمی که زیر آب ازش گرفته بودند نشون میدادند و بعد از مجموعه خارج می شدید.

تصویر 34: نمایی از ساختمان موزه تایتانیک

تصویر 44: طروف داخل کشتی

تصویر 45: چمدان های جا مانده از مسافرین کشتی

تصویر 46: بازسازی نحوه پذیرایی در کشتی

تصور 47: یکی از کشتی های نجات که تعداد محدودی از مردم با اون نجات پیدا کردند.

تصویر 48: یک لباس زنانه باقی مانده

از موزه تایتانیک به سمت میدان ویکتوریا برگشتیم تا تو کوچه پسکوچه هاش دور بزنیم چون روز اول که رسیدیم خیلی زود همه جا تعطیل شد برا همین خودمون رو به میدان ویکتوریا رسوندیم و یک نهار خیلی خوشمزه تو یکی از رستوران های خوشگلش که بیرون از مغازه صندلی چیده بودند خوردیم و همش 30 پوند شد بطور کلی همه چی در بلفاست ارزون تر از لندن بود هم هزینه حمل و نقل و هم خورد و خوراک.

تصویر 49: خیابان های اطراف میدان ویکتوریا

تصویر 50: خیابان های اطراف میدان ویکتوریا

تصویر 51: غذای ایرلندی

شب دوباره به شعبه برگر کینگ سر زدیم و اینبار هم دوتا ساندیج خوشمزه خوردیم و هم بستنی و پنکیک خوشمزش رو و روز خوبمون رو با یه غذای عالی تموم کردیم هزینه غذا حدود 45 پوند شد و بعد از اون هم به هتل برگشتیم

روز سوم بلفاست : 23 آگوست (1 شهریور 1396):

قرار بود در این روز به قلعه بلافاست یا Belfast Castle بریم ولی رسپشن بهمون گفت که قلعه چند روزی به علت تعمیرات تعطیله برا همون مام خیلی ناراحت نشدیم گفتیم روز آخر رو به خیابون گردی میگذرونیم که انصافا خوش هم گذشت هوا هم آفتابی بود و حسابی از این استراحت پیش اومده لذت بردیم

BnIqKVGi0YObmYAlSFNDGi2Gps4BxpoMa0sGntqP.jpeg8V4eGi7M1eKMOZd1x9KmGDfbbwiZO0Qz3D6EMtKd.jpeg

تصویر 52: خیابان های اطراف میدان ویکتوریا

بعد کلی خیابون گردی رفتیم و یه جایی پیدا کردیم و یه نهار خییییییییلی عالی خوردیم که جمعا 40 پوند شد و واقعا عالی بود. این غذاخوری رو روز قبل نشون کرده بودیم و واقعا از انتخابمون خوشحال بودیم.

تصویر 53: نهار روز آخر بلفاست

بعد از نهار باز چرخی تو شهر زدیم و نهایتا به هتل برگشتیم. تجربه شهر بلفاست واقعا بینظیر بود ما مردمی رو شناختیم که صمیمی، بیتوقع و شاد بودند. هنوزم که هنوزه و این سفر به پایان رسیده آرامش مثال زدنی این شهر من رو شگفت زده میکنه. مزدم ایرلند شمالی با صورت های توپول و سفید و ککامکی که همیشه روش لبخند بود رو هیچ وقت فراموش نمیکنم.

مردم بلافاست کمی تپل بودند مثل انگیلیسی ها قد بلند نبودند همینطور لباس های معمولی و نمیشه گفت شیک پوش بسیار اهل خوشگذرونی و خورن بودن

توصیه من اینه اگر روزی این امکان براتون پیش اومد که به بریتانیا برید اقامت در این شهر رو به هیچ وجه از دست ندید.

در پایان نقد و بررسی هتل ETAP Hotel Belfast هم میپردازم

هتل 2ستاره داره و به لحاظ مکانی موقعیتش عالی از این بهتر نمیشه شما بیشتر نقاط دیدنی و اصلی بلفاست رو پای پیاده میگردید و عملا هزینه خیلی کمی برای رفت و آمد خرج میکنید اتاق ها تمیز و راحتن فقط حمامش یکم کوچیکه ولی 100 درصد این هتل رو پیشنهاد میدم

امتیاز این هتل در سایت booking.com در شهریور 96که به این هتل مراجعه کردیم 7.7 (good) یعنی امتیاز عالی بود.

تجربه شخصی من تو سفر به جاهای مختلف ثابت کرده هتل هایی که امتیازشون در سایت بوکینگ بالای 7 باشه مکان های مناسبی برای اقامت هستند. ریز نمراتی که هتل در سایت booking.com که کاربرانش از کل دنیا هستند به شرح زیر است. امتیازات از 10 برای هر ایتم لحاظ شده

تمیزی  7.9

راحتی هتل 7.2

امکانات 7

کارکنان 8.2

دسترسی و موقعیت 8.4

وای فای رایگان 8.4

ارزش قیمت نسبت به خدمات 7.6

اگر خودم بخوام به هتل امتیاز بدم و به ترتیب سایت بوکینگ بگم برا اساس تمیزی هتل از 5 بهش 4 میدم هتل تمیز بود دستشویی و حمام تمیز بود، ملافه ها تمیز و مشکلی نداشت.

درباره راحتی من از 5 امتیاز 4 میدم تخت هاش خوب بود و با توجه به اینکه معمولا پیاده روی زیادی  تو طول روز داشتیم تختش برا خواب خوب بود ولی عرض تخت یکمی کم بود. ما سرو صدایی حس نکردیم و فضا اروم بود.

هتل به لحاظ امکانات وضعیتش معمولی بود از 5 امتیاز 3.5 بهش میدم حوله و صابون و شامپو داشت و هر روز شارژ می شد، اتاق ها سشوار نداشت و خبری از چای ساز و یخچال و ... نبود که البته هتل دوستاره نباید توقع این چیز هار و داشت

برای کارکنان از 5 امتیاز 4.5 میدم. کارکنان هم رفتار بسیار دوستانه و مودبانه داشتند. و هرچیزی که میخواستیم رو در اختیارمون میزاشتن و اگر سوالی داشتیم حتما کمکمون میکردم.

موقعیت هتل عالی و از 5 امتیاز 4.8 بهش میدم دسترسیتون به همه مناطقی راحت بود ما تقریبا پیاده همه جا رو گشتیم به ساختمان تالار شهر و میدان ویکتوریا نزدیک بود و اون دورو بر و محیطش رو خیلی دوست داشتیم

برای وای فای از 5 امتیاز 4.8 رو میدم به راحتی ازش استفاده میکردیم و مشکلی نبود.

ارزش قیمت نسبت به خدمات: من از 5 امتیاز 4.5 میدم و حتما این هتل رو پیشنهاد میکنم. قویا معتقدم که این گزینه و بطور کلی رضایت از هتل با نوع نگاه ادم ها و توقعاتشون متفاوته قیمت هتل به نسبت هتل 2 ستاره کمی زیاد بود ولی چون تو فصل خوب و های سیزن اونجا بودیم میشد ازش صرفه نظر کردو به لحاظ مکانیش عالی هست و هزینه رفت و آمد هم پرداخت نکردیم که عالی بود ما مبلغ 277 پوند برای 3 شب برای این هتل پرداخت کردیم

خوب بخش سوم از سفر به بریتانیا باقی مونده که تجربه بینظیر اقامت در شهری سرشار از زیبایی های ادینبورگ هست پس لطفا در قدم سوم هم من رو همراهی کنید

جمع هزینه های بلفاست به غیر از خرید:

265.75

جمع بلافست

1300000 تومان

هزینه به ریال(هر پوند در زمان سفر4920 تومان)