12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالات متحده آمریکا

4.4
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مناطق فوق محرمانه‌ای که در ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارند را بشناسید! +تصاویر
11 خرداد 1398 10:00
4

امروزه ایالات متحده آمریکا به‌عنوان ابرقدرت، دارای توانایی نظامی شدید، اسرار دفاع، عملیات و توطئه‌ها شناخته می‌شود. عوامل بسیاری توسط این ابرقدرت‌ها پنهان می‌شود، بدین خاطر که چنین تکنولوژی، منابع، ماشین‌آلات و سلاح‌ها به دست افراد اشتباه نیوفتند. اما این مکان‌های سری متعلق به آمریکا کجا هستند؟ آن‌ها باید مکان یا ساختمانی درون جنگ‌های متراکم، سیاه‌چال و غارها و پناهگاه‌های زیرزمینی باشند.

بیشتر اسرار دولت ایالات‌ متحده آمریکا در دفاع از خود یعنی تحقیق و توسعه هسته‌ای و سلاح متمرکز شده است. اگرچه بعضی از شما ممکن است این مکان‌ها را در نقشه‌های گوگل یا عکس‌های اینترنتی دیده باشید، اما اکثریت مردم نمی‌دانند در این مکان‌ها دقیقا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه‌کارهایی در این مکان‌ها انجام می‌شود. این مکان‌ها برای مردم عادی یا خارج از دسترس است و یا ممنوع‌الورود هستند. این مکان‌ها به شدت محافظت می‌شوند و مردم دسترسی مستقیمی به آن‌ها ندارند. در ادامه برخی از مکان‌های فوق محرمانه متعلق یا در اشتراک دولت آمریکا را بررسی خواهیم کرد.

 

12- کوهستان شکلات حوزه تیراندازی هوایی (Chocolate Mountain Aerial Gunnery Range)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

کوهستان شکلات حوزه تیراندازی هوایی، منطقه‌ای از ارتش ایالات متحده آمریکا است. منطقه‌ای که در آن تیراندازی‌ها و بمباران‌های هوایی برای اهداف آموزشی انجام می‌شود. این منطقه در طول جنگ جهانی دوم ایجاد شد، زیرا به یک منطقه برای تمرین این نوع تیراندازی و بمباران نیاز بود. ورود به این منطقه برای عموم مردم ممنوع است و تحت نظارت قلمرو قدرت نیروی دریایی آمریکا و تفنگداران دریایی است. فضای هوایی آن در بخشی از آریزونا و کالیفرنیا محصور شده و تحت نظارت ارتش است. همچنین مبحثی وجود دارد که می‌گوید، کوه‌های شکلات، خانه بزرگ‌ترین معدن طلای جهان است، که برای بسیاری ناشناخته است.

 

11- آشیانه 18 (Hangar 18)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

آشیانه 18 از پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون (Wright-Patterson Air Force Base)، یک آشیانه مخفی نیروی هوایی آمریکا است که ظاهرا محل نگهداری و انبار UFO و بسیاری از فعالیت‌های UFO است. آشیانه 18 در اوهایو(Ohio) محل نگهداری تمام بقایای  UFO، آثار باقی‌مانده از آن‌ها، اجساد بیگانگان و سردخانه‌های بزرگ است. هیچ شواهدی مبنی بر اینها وجود ندارد و حتی می‌تواند افسانه باشد. اما عموم مردم به این منطقه دسترسی ندارند و یک مکان محرمانه در ایالت متحده محسوب می‌شود.

 

10- پایگاه زیردریایی وابسته به نیروی دریایی کینگ بی (Naval Submarine Base, Kings Bay)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

پایگاه زیردریایی کینگ بی(Kings Bay)، یک پایگاه زیردریایی وابسته به نیروی دریایی متعلق به ایالات متحده آمریکا در ایالت جورجیا است. این پایگاه مساحتی حدود 6475 هکتار را شامل می‌شود که حدود 1618 هکتار آن تالاب محافظت‌شده است. بسیاری از موشک‌های هسته‌ای بالستیک در این مکان توسعه‌یافته‌اند. این مکان بنابر محوطه دفاع آن یک مکان محرمانه دولت در ایالات‌متحده است.

 

9- انبار مهمات ارتش هوتورن (Hawthorne Army Depot)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

اگرچه مخزن ارتش هوتورن تنها یک انبار مهمات ایالات‌ متحده آمریکا محسوب می‌شود، جایی که مهمات ساخت، تست و مستقر شده‌اند، اما همچنین موارد سری‌ای در رابطه با واکر لیک (Walker Lake) نیز در آن وجود دارد. راز واکر لیک (Walker Lake) این است که یک پایگاه زیردریایی وابسته به نیروی دریای است. واکر لیک 500 فوت عمق دارد، آیا این عمق برای زیردریایی و نیروی دریایی مناسب است؟ این خودش سوال و رازی بزرگ است.

 

8- کمپ دیوید (Camp David)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

کمپ دیوید یک مکان محرمانه‌ی مخصوص در این لیست است، زیرا این مکان محرمانه یک پناهگاه نظامی، انبار مهمات یا هرگونه تأسیسات تحقیقاتی نیست، اما یک محل استراحت و خانه ییلاقی برای رئیس جمهور آمریکا می‌باشد. نقشه‌ی Catoctin Mountain Park به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی محل کمپ دیوید را نشان نمی‌دهد. این مکان برای عموم غیر قابل دسترس است. کمپ دیوید یک مرکز مخصوص برای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

 

7-  مرکز عملیات اضطراری مونت ودر (Mount Weather Emergency Operations Center)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

اینجا یک مرکز عملیات اضطراری است، اما برای شخص غیر نظامی و برجسته‌ای مانند رئیس جمهور ایالات‌ متحده آمریکا. این مکان محرمانه مانند مخفیگاه یا پناهگاه زیرزمینی است که در هنگام فجایع ملی مانند استفاده از سلاح هسته‌ای در کشور استفاده می‌شود. FEMA سیستم رادیویی ملی است که از جانب مونت ودر کنترل می‌شود و به‌عنوان یک سیستم هشدار اضطراری عمل میک‌ند و برای ارتباط رئیس جمهور با اکثر مردم فدرال و نظامی ایالات متحده استفاده می‌شود.

 

6- مجتمع کوهستانی شاین (Cheyenne Mountain Complex)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

مجتمع کوهستانی شاین یک مکان محرمانه‌ی مرموز تأسیسات نظامی ایالات‌ متحده آمریکا است. درست است که شما فقط می‌توانید ورودی این تأسیسات را ببینید، اما از اتفاقاتی که دقیقا در این کوهستان رخ می‌دهد حیرت‌زده می‌شوید. شما برای ورود به کوهستان شاین نیازمند اجازه و مجوزهایی از طرف دولت ایالات‌متحده می‌باشید.

 

5- موقعیت آر، یا مجتمع کوهستانی کلاغ سنگی (Site R or Raven Rock Mountain Complex)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

داشتن نامی خاص، تنها موضوع مرتبط به این موقعیت مکانی نیست، موقعیت آر(Site R) که به نام مجتمع کوهستانی کلاغ سنگی (Raven Rock Mountain Complex) نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یک پنتاگون زیرزمینی برای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی عمل می‌کند. این مکان به‌عنوان یک مرکز عملیات اضطراری برای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی درنظر گرفته‌ شده است. این پناهگاه زیرزمینی دارای شبکه‌های ارتباطی با یک تکنولوژی پیشرفته و مکانیسم دفاعی است.

 

4- پایگاه هوایی کرتلند(Kirtland Air Force Base)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

در 1 ژوئیه 1971 پایگاه سندیا(Sandia) و مانزانو(Manzano) یکی از بالاترین پایگاه‌های سری برای تحقیقات اتمی، توسعه و پایگاه‌های آموزشی در طول جنگ جهانی بودند که به پایگاه نیروی هوای کرتلند پیوستند. آزمایشات اتمی و هسته‌ای انجام‌شده در این مکان‌ها به‌عنوان آزمایشات فوق سری ایالات‌متحده محسوب می‌شوند. طی قرن حاضر، بسیاری پروژه‌های سری، ماموریت‌ها و آزمایشاتی وجود داشته که در این دو مکان به عمل‌ آمده‌اند. در حال حاضر پایگاه هوایی کرتلند به‌عنوان یک واحد ذخیره‌سازی سلاح هسته‌ای زیرزمینی استفاده می‌شود. عموم مردم نمی‌توانند به این مکان‌ها در پایگاه هوایی کرتلند دسترسی داشته باشند.

 

3- زمین داگویی (Dugway Proving Ground)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

زمین داگویی (DPG) یک تأسیسات امن و جدا از ارتش ایالات‌متحده در حدود  136 کیلومتری جنوب غربی سالت لیک سیتی (Salt Lake City)، یوتا(Utah) واقع‌شده است. این منطقه عظیم حدود 324375 هکتار است. بزرگراه لینکلن (Lincoln Highway) که از میان زمین داگویی می‌گذرد به روی عموم بسته است. سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در این مکان آزمایش می‌شوند.

 

2-  پایگاه دالس (Dulce Base)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

پایگاه دالس، یک پایگاه بیگانه‌ی زیرزمینی است که در آن آزمایشاتی در رابطه با بیگانگان انجام می‌شود. این مکان محرمانه در مرز کلرادو-نیومکزیکو(Colorado-New Mexico) قرار دارد و در Archulata در نیومکزیکو (New Mexico) ایالات‌متحده واقع‌ شده است. هیچ شواهدی مبنی بر واقعی بودن آزمایشات بر روی بیگانگان و سایر فعالیت‌های UFO در این مکان در دسترس نیست. پایگاه دالس در بسیاری از داستان‌ها مانند رمان منطقه 51 و در بازی ویدئویی Ghost Recon: Future Soldier به تصویر کشیده شده است. در واقع ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آیا فعالیت‌های بیگانه در این پایگاه انجام می‌شود یا خیر نداریم.

 

1- منطقه 51 (Area 51)

12 منطقه فوق محرمانه متعلق به دولت ایالت متحده امریکا

منطقه 51 که همچنین به‌عنوان سرزمین خواب‌ و خیال(Dreamland) نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان پایگاه نیروی هوایی ایالات‌متحده مستقر در نوادا (Nevada) محسوب می‌شود. اگرچه مردم این پایگاه را به‌عنوان نیروی هوایی می‌شناسند، اما هدف واقعی این پایگاه هنوز مشخص نیست. این پایگاه یکی از فوق محرمانه‌ترین نقاط ایالات‌متحده و جهان است. هرچند هیچ‌گاه این پایگاه توسط دولت به‌عنوان پایگاه مخفی اعلام‌ نشده است، اما تمام تحقیقاتی که در این پایگاه انجام می‌شوند فوق‌ محرمانه هستند. باند فرودگاه‌ها و دریاچه گروم(Groom Lake) که در اطراف آن قرار دارند به شدت محافظت می‌شوند.

منبع: listamaze.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.