ماسک در هواپیماها یا رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی برای حفاظت شخصی!

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور در هواپیما از شر کرونا در امان بمانیم!
28 خرداد 1399 08:00
0

بازگشت آرام به سمت سفرهای هوایی بدان معناست که خطوط هوایی می‌بایست قوانین جدیدی را برای حفاظت از جان مسافران و خدمه از انتقال ویروس کرونا و افزایش اطمینان به سفرهای هوایی وضع کنند. دو روز پس‌ازآنکه شرکت هوایی جت بلو اعلام کرد که زدن ماسک برای همه مسافران از تاریخ 4 می الزامی است، شرکت هوایی دلتا و خطوط هوایی آمریکا نیز از همین قانون طبعیت کردند.

براساس گزارشات پوشاندن صورت توسط ماسک از راهروی بررسی پاسپورت، گیت عبور، هنگام سوارشدن به هواپیما و در تمام این مدت باید رعایت شود، فقط درهنگام خوردن غذا مسافران می‌توانند ماسک‌های خود را کنار بزنند. هرکسی که قادر به پوشاندن صورت نیست، مانند کودکان، جزء استثنائات قرار خواهد داشت. شرکت دلتا این قانون را از 4 می پیاده خواهد کرد.

خطوط هوایی آمریکا نیز با تبعیت از دلتا و جت بلو از 11 می مسافران را ملزم به زدن ماسک خواهد کرد. حتی شرکت‌های کوچک حمل‌ونقل نیز زدن ماسک را از 8 می الزامی‌خواهند کرد. پوشاندن صورت از 13 آوریل برای خدمه هواپیماها الزامی شده بود. این به‌روزرسانی‌ها پس از بررسی‌های TSA در 3 آوریل از مسافران آمریکایی اتفاق افتاد. طبق یافته‌های TSA تعداد 128875 مسافر که در 26 آوریل مشاهده‌ شده بودند تنها 5% از 2.5 میلیارد نفری بودند که در همان روز در سال 2019 مشاهده‌ شده بودند. اما مساله ای که از کاهش مسافران در این دوسال مدنظر است، امنیت و حفاظتی است که این روزها دغدغه ذهنی همه شده است.

در نهایت، با برداشته شدن منع رفت‌وآمدها در سراسر جهان، خطوط هوایی همچنان برای جلوگیری از شیوع ملزم به رعایت برخی دستورالعمل‌ها هستند. تمامی خطوط حمل‌ونقل برنامه‌هایی برای افزایش پاکیزگی و بهداشت دارند. در اینجا به برخی از این خطوط هوایی اشاره می‌کنیم که استفاده از تجهیزات حفاظتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در رأس کار خود قرار داده‌اند:

خطوط هوایی یونایتد

در تمامی خطوط هوایی این کشور زدن ماسک الزامی است. این خطوط هوایی اولین خط هوایی اصلی است که این قانون را اعلام کرده است. به گفته سخنگوی خطوط هوایی یونایتد، این شرکت از اوایل می مسافران را ملزم به زدن ماسک خواهد کرد: «ما مسافران را مجبور به انجام این کار نمی‌کنیم اما در این شرایط آن‌ها را تشویق به رعایت اصول CDC می‌کنیم. اگر ماسک در اختیار مسافران بگذاریم، رعایت این مساله از سوی آن‌ها ساده‌تر خواهد شد.»

این شرکت همچنین اقدام به کاهش تماس مسافران با اشیاء کرده  و از غذاهای از قبل بسته‌بندی‌شده و نوشیدنی‌های سربسته استفاده می‌کند. این شرکت تا 31 می تغییراتی را نیز در ترتیب سوار شدن مسافران و صندلی‌ها پیاده خواهد کرد.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

خطوط هوایی دلتا

خطوط هوایی دلتا اعلام کرده که از 4 می زدن ماسک توسط تمامی مسافرین الزامی است. او همچنین از خدمه و کارکنان خود خواسته درجایی که امکان رعایت فاصله 1.5 متری وجود ندارد، حتماً از ماسک استفاده کنند. مسافران قبل از سوارشدن به هواپیما از طریق ایمیل، وب‌سایت و برنامه دلتا در جریان تغییرات بعدی قرار خواند گرفت.

به گفته سخنگوی این شرکت: «هم‌زمان با تشویق مسافران به زدن ماسک‌های شخصی، ماسک‌هایی نیز برای کسانی که نیاز دارند در داخل هواپیما فراهم‌شده است.» شرکت دلتا از رزرو صندلی‌های وسط خودداری کرده و تعداد مسافران خود را کاهش داده است و برای کاهش سطح تماس میان مسافر و خدمه از غذاها و نوشیدنی‌های بسته‌بندی‌ شده استفاده کرده است.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

خطوط هوایی آمریکا

خطوط هوایی آمریکا از 11 می مسافران را ملزم به پوشاندن صورت‌هایشان خواهند کرد. این قانون جدید در کنار قانون 1 می وضع‌ شده که طبق آن تمامی خدمه ملزم به استفاده از ماسک هستند. این خطوط هوایی برخی کامپیوترها و کیوسک‌ها را در قسمت فروش بلیط تعطیل کرده‌اند تا طی آن فاصله اجتماعی حفظ شود.

مسئولین گیت از مسافران می‌خواهند که  حین سوارشدن به هواپیما از ازدحام جلوگیری کنند. این خطوط هوایی نیز از 30 آوریل خدمات غذا و نوشیدنی را کاهش داده و تعداد مسافران را نیز به حداقل رسانده‌اند. خطوط هوایی آمریکا 50% صندلی‌های کابین اصلی و آنهایی که در نزدیکی خدمه قرار دارند را خالی نگه‌داشته و تنها از ردیف وسط هواپیما استفاده می‌کند.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

خطوط هوایی جت بلو

جت بلو اولین خط هوایی اصلی آمریکا بود که مسافران را ملزم به استفاده از ماسک کرد. استفاده از ماسک تنها حفاظت از خودتان نیست، بلکه به امنیت اطرافیانتان نیز مربوط می‌شود. جت بلو نیز تعداد مسافران خود در هر پرواز را کاهش داده و برای افزایش فاصله میان مسافران به‌صورت مرتب آن‌ها را بررسی می‌کند. این خط هوایی در بسیاری از خطوط خو عرضه غذا و نوشیدنی را به شکل دیگری ارائه کرده تا سطح تماس مسافران و خدمه را به حداقل رساند.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

خطوط هوایی کانادا

تمامی خطوط هوایی کانادا ملزم به رعایت دستور دولت کانادا مبنی بر زدن ماسک غیرپزشکی یا پوشاندن صورت و بینی توسط مسافران هستند. این خطوط هوایی نیز با رعایت فاصله میان مسافران در صندلی‌ها سعی در رعایت فاصله اجتماعی کرده است. درجایی که رعایت این مساله امکان‌پذیر نباشد، مسافران می‌توانند بدون هزینه اضافی سوار پرواز بعدی شوند.

تمامی این سرویس‌ها در جهت کاهش ریسک ابتلا هستند. برخی از آن‌ها توزیع غذا در هواپیما را کاملاً کنسل کرده  و یا از غذاها و نوشیدنی‌های بسته‌بندی‌شده استفاده می‌کنند. استفاده از ملحفه  و بالشت ممنوع است.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

ماسک و سایر وسایل حفاظتی در آسیا

از 23 آوریل خطوط هوایی مالزی تمامی مسافران را ملزم به استفاده از ماسک کرده است.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

خطوط هوایی کره از خدمه خواسته که از لباس‌های امنیتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنند. تمامی مسافران کره‌ای باید از ماسک استفاده کنند و در هواپیما و فرودگاه نیز ماسک و وسایل ضدعفونی توزیع می‌شود.

برخی خطوط هوایی اروپایی پیشنهاد استفاده از ماسک را داده یا برای مسافران ماسک تهیه می‌کنند مسافران از 4 می می‌بایست در خطوط هوایی لوفتانزا ماسک بزنند. شرکت‌های لوفتانزا، سوئیس و اتریش مسافران و خدمه را ملزم به انجام این دستورالعمل کرده‌اند.

اما لوفتانزا دیگر لاین میانی هواپیماها را خالی از مسافر نگه نمی‌دارد. بنابر این تصمیم جدید دیگر صندلی‌های وسط در کابین اقتصادی و درجه‌یک خالی نخواهند بود، زیرا استفاده از ماسک حفاظت کافی را به عمل می‌آورد.

اما با وجود کاهش تقاضا برای پرواز این صندلی‌ها همچنان خالی هستند. خطوط هوایی فرانسه می‌گوید که بیشتر خطوط هوایی او تکمیل نیستند که این مساله باعث می‌شود که فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

درجایی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست، خدمه اقدام به توزیع ماسک در هواپیما می‌کنند. خطوط هوایی هلند نیز خدمه خود را ملزم به استفاده از ماسک و دستکش کرده است.

ماسک در هواپیماها: وقتی پای حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان باشد

 

منبع: cnn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.