باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

4.6
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
باید و نبایدهایی که به نفعتان است در منطقه‌ی سرخ رعایتشان کنید! +تصاویر
22 اسفند 1397 10:00
2

منطقه‌ی سرخ (RED LIGHT District) فقط از دو خیابان کانالی و چند کوچه‌ی فرعی تشکیل شده است. این منطقه‌ی جمع و جور که با نام "د والِن" (De Wallen) هم شناخته می‌شود، سرتاسر پُر از ویژگی‌هایی‌ست که آمستردام را بخاطر آن‌ها مشهور است. این خیابان پُر از مکان‌های تفریحی است، اما همچنین منطقه‌ی سرخ بخاطر اماکن هنری و موزه‌های غیرمعمول‌اش که همه می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند هم مشهور است.  در اینجا به چند مورد از کارهایی که باید و نباید در منطقه‌ی سرخ آمستردام انجام بدهید اشاره می‌کنیم تا اگر گذرتان به آنجا افتاد، توی دردسر نیفتید، پس همراه ما باشید تا رسم منطقه‌ی سرخ را یاد بگیریم.

 

انجام ندهید: ممنوعیت نوشیدنی‌های الکلی در خیابان

باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

در منطقه‌ی سرخ نباید در فضاهای عمومی چنین نوع نوشیدنی‌هایی را مصرف کرد چرا که این کار 108 دلار (95 یورو) جریمه دارد. آلوده کردن محیط هم به هیچ وجه مجاز نیست. پلیس در این خیابان حضور دارد و در صورت بروز جرم، فوراً فرد خاطی را دستگیر می‌کند.

 

انجام بدهید: به کلیسا رفتن

باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

دو مکان مهم فرهنگی آمستردام در منطقه‌ی چراغ سرخ قرار گرفته‌اند و هر دوی آن‌ها کلیساهایی هستند که در واقع از مکان دیگری به کلیسا تبدیل شده‌اند. اولین مکان کلیسای سابق اوده کرک ( Oude Kerk) است. این کلیسا که در سال 1305 ساخته شده است، قدیمی‌ترین ساختمان آمستردام است. داخل این کلیسا می‌توانید با تاریخچه‌ی آن آشنا بشوید و یا ممکن است یک کنسرت موسیقی کلاسیک گیرتان بیاید یا می‌توانید از نمایشگاه آثار هنری معاصر دیدن کنید.

کلیسای اونزه لیوه هیر اُپ زولدر (پروردگار ما در زیرشیروانی) (Our Lord in the Attic) نیز صومعه‌‎ای کوچکتر است. کلیسای زیبای پروردگار ما در زیرشیروانی که در سال 1663 ساخته شد، زمانی به یکی از ساکنین ثروتمند شهر تعلق داشت و جالب است بدانید که " پروردگار ما در زیرشیروانی" واقعاً در زیرشیروانی قرار دارد. این کلیسا به عنوان یک کلیسای مخفی ساخته شده بود. برگزاری جشن‌ها در قرن هفدهم در آمستردام ممنوع بود، و موزه‌ای که امروزه در این مکان وجود دارد، وقف بردباری و آزادی مذهبی شده است.

 

انجام بدهید: با "همه" طوری رفتار کنید که دوست دارید همانطور با شما رفتار بشود

باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

بسیاری از ساکنین منطقه‌ی سرخ از این موضوع گله و شکایت دارند که توریست‌ها با این منطقه مثل یک پارک تفریحی برخورد می‌کنند. منطقه‌ی سرخ یکی از مناطق آمستردام است که مردم در آن زندگی و کار می‌کنند و به زندگی روزمره‌ی خود مشغول هستند. پس بهتر است با احترام با ساکنین این منطقه رفتار کنید. توریست‌ها نباید شب‌ها در این منطقه فریاد بزنند، یا چیزهایی را به سمت خانه‌های مردم پرتاب کنند و روی زمین آشغال بریزند.

 

انجام بدهید: غذاهای خوشمزه‌‎ی آسیایی را امتحان کنید

 باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

به جای خوردن وافل‌های نوتلایی و آب‌نبات‌هایی که اصلاً غذا محسوب نمی‌شوند، به بهترین رستوران غذاهای آسیایی در هلند بروید. زیدجیک (Zeedijk) با اینکه در منطقه‌ی سرخ نیست، در نزدیکی آنجا قرار دارد. در این نوع رستوران می‌توانید انواع غذاهای چینی، ویتنامی یا اندونزیایی و... را امتحان کنید و اگر دوست داشته باشید می‌توانید به معبد هلندی گانگ شان بروید و از این مکان زیبا و متفاوت دیدن کنید.

 

انجام بدهید: خریداری سوغاتی

باید و نبایدهای منطقه سرخ در آمستردام

قطعاً باید برای دوستانتان که در خانه هستند سوغاتی خریداری کنید. می‌توانید به جای سوغاتی‌های توریست‌پسند به فروشگاه همپستوری ( Hempstory) بروید و از آنجا سوغاتی‌های خاصی را خریداری کنید که بدون شک دوستانتان را خوشحال خواهد کرد.

به نظر شما نباید هر شهری لیستی از باید و نبایدهای خود را داشته باشد تا هم به گردشگران آسیبی وارد نشود و هم شهروندان آزار نبینند؟ آیا تهیه کردن این لیست، کار سختی است که تاکنون در شهرهای خودمان شاهدش نبوده‌ایم؟

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.