راه هایی برای فرونشاندن تب سفر، بدون نیاز به سفر کردن!

3.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
حالا که نمی توانید سفر کنید، تب سفر را با این روش ها فروبنشانید!
17 اردیبهشت 1399 10:00
1

اگر بخاطر شیوع ویروس کرونا دیگر پروازی در دسترس نیست که  بخواهید به سفر بروید، برای حفظ روحیه مسافرت چه باید کرد؟ چطور می توان روحیه ماجراجویی را وقتی در خانه هستیم حفظ کرد؟ یا حتما تمام شما اهالی سفر افسردگی پس از سفر  را تجربه کرده‌اید، چیزی که احتمالا افراد تا مدت ها پس از سفر با آن درگیر خواهند بود. بازگشت به خانه معمولا دشواتر از ترک آن است، زیرا تطبیق با خانه و کاشانه دیگر به سادگی قبل نیست. حالا چطور خودمان را تطبیق دهیم؟ چطور با این شرایط کنار بیاییم و همچنان روحیه‌ی ماجراجویی را در خودمان زنده نگه داریم؟

در اینجا 7 راه وجود دارد که می توانید به واسطه آنها جهان را نزد خود بیاورید، پس در لست‌سکند همراه ما باشید تا آن‌ها را باهم مرور کنیم.

  1. کتاب های سفر را بخوانید

آسان ترین راهی که می توانید بواسطه آن جهان را نزد خود بیاورید، خواندن کتاب هایی است که توسط اشخاص دیگر حین سفر نوشته شده اند. داستان ماجراجویی های دیگران را بخوانید و به رویاهای خود درباره آینده و مکان هایی که آرزوی رفتن به آنجا را دارید فکر کنید. ایده های جدید بگیرید، درباره سایر فرهنگ ها بیاموزید، عطش خود را برطرف کنید و لیست مکان هایی که باید بروید را طولانی تر کنید.

TYANnew.jpg

حال که جسمتان قادر به سفر نیست، پس اجازه دهید ذهنتان این کار را انجام دهد. در اینجا لیستی از کتاب هایی وجود دارد که می توانید کار خود را با آنها آغاز کنید:

  • کیمیاگر، پائولو کوئیلو
  • وحشی، چریل استرید
  • ساحل، الکس گارلند
  • تمام فرزندان خدا نیاز به کفشی برای سفر دارند، مایا آنجلو
  • در کشوری آفتاب سوخته، بیل برایسون
  • به سوی ماچو پیچو، مارک آدامز
  • تصویر شبانه از کاتماندو، پیکو لایر
  • در میان صور ماه سفید، شرلی گئوگ لین
  • 10 سال چادرنشین بودن، نوشته خودم

2- به تماشای فیلم های مربوط به سفر بنشینید

از فیلم های کلاسیک و قدیمی مانند ایندیاناجونز گرفته تا فیلم های جدید مانند "وحشی" و مستندها، این فیلم ها نیز راه دیگری برای فرونشاندن عطش سفر هستند. در اینجا لیست کوتاهی از چند فیلم و مستند را ذکر کرده ایم:

  • گمشده در ترجمه / lost in translation
  • بالا رفتن تا آسمان / Up in the Air
  • ساحل / The Beach
  • نیمه شب در پاریس / Midnight in Paris
  • راه / The Way

البته چند برنامه تلویزیونی و نمایشی نیز وجود دارد که ارزش دیدن را دارند:

  • مکان های ناشناخته، آنتونی بوردن / Parts Unknown with Anthony Bourdain
  • سفرها / Departures
  • دور طولانی / The Long Way Round
  • مسابقه باور نکردنی / The Amazing Race
  • گردشگر تاریک / Dark Tourist
  • خوشمزه های کثیف / Ugly Delicious

moviemidnightinparis.jpg

3- سفر بعدی خود را برنامه ریزی کنید

در نهایت وضعیت کنونی که جهان در زمینه ویروس کرونا تجربه می کند نیز خواهد گذشت و دوباره می توانیم سفر کنیم. پس وقتی که در خانه هستید و زمان خالی زیادی دارید، سفرهای بعدی خود را برنامه ریزی کنید. بهرحال همه ما پس از اتمام این بحران نیاز به خارج شدن از خانه داریم. برنامه ریزی برای سفر باعث می شود که سرتان گرم شده و بتوانید این هفته ها و ماه ها را آسان تر سپری کنید.

در ابتدا یک کتاب راهنما تهیه کنید. واقعا غرق شدن در اینگونه کتاب ها و تصور کردن خودتان در مکان هایی که دوست دارید بروید لذت بخش است. براین اساس می توانید هزینه های سفر و مقاصد پیش روی خود را کاملا برآورد کنید. البته مکان های مورد علاقه هرکسی متفاوت است.

کتاب های راهنمای سفر حاوی ده ها سال تجربه سفر به سراسر جهان و پیشنهاداتی برای بودجه بندی آن و مسائل دیگر هستند و هرشخصی حین سفر باید یکی از آنها را همراه خود داشته باشد. همچنین در برخی از آنها برنامه ریزی پله به پله به یک مکان دلخواه تنظیم شده است.

بودن در خانه باعث کسالت زیادی می شود اما برنامه ریزی برای مکان هایی که هرگز نرفته اید می تواند راه فرار خوبی از این وضعیت و گذران زمان باشد.

4- حسابی کار کنید و پول ذخیره کنید

حین منتظر بودن برای مهیا شدن شرایط می توانید کارت اعتباری جدیدی برای سفر را تهیه کنید تا بتوانید هزینه پرواز و هتل خود را از طریق آن بپردازید، گاهی نیز استفاده از این کارت ها به معنای پرداخت پول کمتر و جلوگیری از صرف هزینه های سنگین است. این دو هزینه معمولا سنگین ترین هزینه های سفر به هرجایی از کره زمین هستند، بنابراین استفاده از کارت های اعتباری به معنای کاهش چشمگیر هزینه ها بوده و می توانید از این طریق سفرهای بیشتری انجام دهید.

bestcreditcard1.jpg

5- به گروه های آنلاین بپیوندید

بهترین راه برای ارتباط گرفتن با سایر افراد و حفظ روحیه ماجراجویی ملحق شدن به گروه ها است. این روزها گروه ها و اجتماعات مختلفی در این زمینه وجود دارند. با بودن در خانه و گوشه نشینی می توانید به رویاهایی که برای سفر کردن در نظر گرفته اید بیاندیشید. سفرها، تجربیات و داستان های خود را با دیگران در میان بگذارید. 

6- وبلاگ های مرتبط با سفر یا سفرنامه ها را مطالعه کنید

چه درحین برنامه ریزی برای سفر باشید یا اینکه فقط قصد مطالعه چیزی را داشته باشید، وبلاگ های سفر دارای اطلاعات ارزشمندی هستند که شامل تجربیات و داستان های دیگران درباره سفرهایشان می شود و به این واسطه می توانید اطلاعات و پیشنهاداتی اززشمند برای سفر بعدی خود بدست آورید.

بعلاوه خواندن سفرنامه نیز می تواند راهنمای خوبی برای سفرهای بعدی تان باشد. شما می توانید بهترین سفرنامه ها را در لست سکند بخوانید و با هرکدام، به نقطه ای تازه رهسپار شوید.

currentfave.jpg

7- با کسانی ارتباط بگیرید که به سفرهای مختلف رفته اند

شناخت این افراد و داشتن شبکه حمایتی واقعا مهم است. شما نیاز به کسانی در اطراف خود دارید که مثلا با رفتن شما به جنگل های آمازون مخالفت نکنند. شما به کسانی نیاز دارید که پس از مطرح کردن برنامه سفر تمایل به پیوستن به شما را داشته باشند.

در شبکه های آنلاین نیز می توانید با افرادی از سراسر جهان هم گروه شوید. در این شبکه ها برنامه های سفر مختلفی ترتیب داده شده است که با نام نویسی در آنها می توانید با دیگران چت کنید و پس از اتمام شیوع ویروس کرونا آنها را از نزدیک ببینید.

بازگشت به خانه همیشه دشوار است. پس همه ما به حمایت و درک دیگران نیازمندیم. پس حال که نمی توانیم به سفر برویم بهتر است به طرق مختلف جهان را به شکل دیگری بگردیم.

با استفاده از این نکات می توانید روحیه سفر را در خود زنده نگاه دارید. برای سفرهای بعدی خود برنامه ریزی کنید، زیرا جهان نیز پس از اتمام بحران کرونا در انتظار شماست.

 

منبع: nomadicmatt.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.