مکان های معروفی که الهام بخش برخی فیلم‌های باورنکردنی شدند

4.7
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با مکان‌هایی که الهام‌بخش شاهکارهای سینمایی دنیا شده‌اند، آشنا شوید! +تصاویر
09 تیر 1398 11:00
0

بر کسی پوشیده نیست که یکی از بهترین چیزها درباره فیلم‌ها این است که آنها می‌توانند ما را به مکان‌های ناشناخته‌ی دنیا ببرند. هرچند که بسیاری از مردم احتمالا نمی‌دانند که کلی فیلم جذاب و باور نکردنی وجود دارد، که الهام‌بخش اصلیِ فضاسازی خود را مدیون نقاط مشهور سراسر جهان هستند.

از تاج محل هندوستان گرفته تا کلیسای تاریخی نوتردام در پاریس، نقاط خاص دنیا، همواره الهام بخش فیلم‌های مختلفی بوده‌اند؛  فیلم‌هایی در ژانر اکشن یا بعضی محصولات دیزنی، که راه خود را به پرده نقره‌ای باز کرده‌اند. طرفدار هر ژانری اعم از هیجان انگیز، موزیکال یا فیلم‌هایی درباره هیولاهای فانتزی که باشید،‌ فرقی نمی کند، چون ما در اینجا از ۱۰ فیلم بزرگ حرف می‌زنیم، که از مکان‌های معروف دنیا، الهام گرفته‌اند:

 

۱۰-  تاج محل، هندوستان

تاج محل

قصر سلطان در انیمیشن "علاالدین"- خانه پرنسس یاسمین- که محصول کمپانی دیزنی است، به لحاظ ویژگی‌های فیزیکی، سلطنتی و تخصصی، تماما بر اساس تاج محلِ هندوستان طراحی شده بود. تاج محل، یک آرامگاه بزرگ است که از سنگ مرمر ساخته شده و در شهری به نام آگرا قرار دارد. قصر سلطان، که با دیوارها و دروازه‌های بلند احاطه شده بود، در واقع، بازتابی از طراحی تاج محل را به نمایش می‌گذارد. تاج محل در سال ۱۶۳۱ میلادی، به دستور شاه جهان و به یادبود همسر او ساخته شد و درست مثل قصر سلطان در علاالدین، مکانی پر افتخار به حساب می‌آید. 

 

۹- شهر ممنوعه، چین

شهر ممنوعه

در دیگر انیمیشن محصول دیزنی، به نام "مولان"، طراحی خانه امپراتور، از شهر ممنوعه چین، الهام گرفته شده است؛ شهری که در مرکز پکن واقع شده و در واقع کاخ پادشاهی چینی‌ها به شمار می‌رود که سابقا منزل امپراطورهای چین و خاندان سلطنتی سلسله‌های مینگ و چینگ بوده است.

بازدید از این قصر، بر خلاف اسمش، برای گردشگران و مسافران ممنوع نیست، به طوری که افراد زیادی از سرتاسر دنیا به اینجا می‌آیند و قدم بر پله‌های منزل خاندان سلطنتی می‌گذارند. درست مثل آنچه در مولان اتفاق می‌افتاد، بسیاری از مردم در این مکان جمع می‌شوند تا تعطیلات و مناسبت‌های خاص را جشن بگیرند.

 

8- ماتاماتا، نیوزیلند

ماتاماتا

ماتاماتا، یک منطقه حومه ای، سرسبز و انبوه است، که در زیر سایه رشته کوه‌های Kaimai Range، در شمالی‌ترین نقطه نیوزیلند واقع شده است و ضمنا منطقه‌ای است که الهام بخش تصویربرداری و طراحیِ بسیاری از صحنه‌های سه گانه "ارباب حلقه‌ها" و "هابیت" بوده است. این فیلم‌ها، که بخشی از تصویربرداری خود را هم در همین منطقه انجام داده‌اند، مات‌اماتا را به عنوان سرزمین مادری فیلم، با نام شایِر معرفی کردند و گل‌های وحشیِ دشت‌های سبز و چشم انداز زیبا و آرام و فضای خلوت آن را در فیلم، به تصویر کشیدند.

طرفداران این فیلم‌ها، که بر اساس رمانی از جی. آر. آر. تالکین نوشته شده است، همین حالا هم می‌توانند به نیوزیلند سفر کنند و تور بازدید از این شهر را رزرو کنند؛ شهری که تصاویر نفس‌گیر فیلم را شکل داده است.

 

۷- مسیرهای ویتنام

مسیرهای ویتنام

اگر احساس می‌کنید خیلی ماجراجو هستید، سری به این منطقه در ویتنام بزنید؛ جایی که فیلم "کونگ: جزیره جمجمه‌ها"، محصول سال ۲۰۱۷ در آن فیلم برداری شده است. اینجا، و از میان آب‌های سبز- آبی، قله کوه‌ها و زمین‌های سبز روشن، مسیرهایی فراهم آمده است که برای تصویر برداری صحنه‌های حرکت و دویدن سربازان و گوریل‌های عظیم الجثه بسیار مناسب است.

سواری با کایاک، قایق سواری و قایق‌های پدالی، بعضی از جاذبه‌های توریستی هیجان انگیز این منطقه هستند. مسافران کنجکاو و افراد ماجراجو که دوست دارند پیاده سفر کنند، می‌توانند با کشف این منطقه‌ی زیبا در ویتنام، تجربه صحنه‌های فیلم را دوباره برای خودشان زنده کنند.

 

۶- رم، ایتالیا

رم، ایتالیا

برای تمام افرادی که به فیلم های عاشقانه علاقه دارند، ایتالیا جایی است که می‌توانید در آنجا ردپای لیز گیلبرت در درامِ زیبای "خوردن، دعا کردن و عشق ورزیدن" (فیلمی با بازی جولیا رابرتز) را دنبال کنید.

پایتخت ایتالیا، پر است از مناطق تاریخی و رستوران‌های خیره کننده‌ای که گیلبرت در سفرش برای پیدا کردن هویت جدیدش، گذرش به آنها افتاده بود. بازدید از کلوسئوم از دوران رم باستان، میدان ناوونا و بستنی‌های معروف سن کریسپینو؛ جایی که گیلبرت برای اولین بار طعم و مزه بستنی ایتالیایی را چشید، هم خالی از لطف نیستند. رم، برای هر آدم کنجکاوی که سعی در امتحان چیزهای جدید دارد، مکان فوق العاده ای است، چون کلی چیزهای جالب برای تجربه کردن دارد: از قایق‌سواری در شهر گرفته تا تورهای بازدید از کلیساهای جامع و باستانی.

 

5- جزایر هاوایی

جزایر هاوایی

به مقصد سفر بعدی‌تان سلام کنید- جزایر هاوایی؛ محل استقرار "پارک ژوراسیک"، که جزیره‌ها، تپه‌ها و کوه‌هایش، با درختان سبز و بلند، پهنه‌های بزرگی از آب و آتشفشان‌ها احاطه شده‌اند، جایی که در واقع بسیاری از صحنه‌های فیلم‌های پارک ژوراسیک در آن فیلم برداری شده است.

شما می‌توانید به آبشارهای ماناوایپونا در جزیره کائوآی بروید، یا در امتداد خط ساحلی کیپو کای، همانطور که در فیلم "دنیای گمشده: پارک ژوراسیک" نمایش داده می‌شد، پیاده‌روی کنید. شاید بهتر باشد که از همین حالا، برای تعطیلات تابستانی بعدی برنامه ریزی کنید، به هاوایی سفر کنید و با خودتان تجسم کنید که در پارک ژوراسیک و در میان دایناسورها قدم می‌زنید.

 

4- اسکوپلوس، یونان

اسکوپلوس، یونان

خب... دوباره نوبت یک فیلم است که محل فیلمبرداری آن، یک مکان واقعی است. فیلم موزیکال "ماما میا"، که در محل اسکوپلوس تصویر برداری شده بود؛ یعنی جزیره‌ای کوچک در سواحل یونان.

بسیاری از صحنه‌های خارجی فیلم، در سواحل کاستانی فیلم برداری شده بود، که هنوز هم جایگاه آب‌هایی زلال و آبی و خانه‌هایی با ظاهر روستایی یونانی است. مسافرانی که از تماشای تابش آفتاب و هوای گرم و اقیانوس لذت می‌برند، از سرتاسر جهان به اینجا می‌آیند تا حسی از آرامش و خیال آسوده را در این منطقه تجربه کنند. کلاه آفتابی و صندل‌های تابستانی‌تان را بردارید و آماده سفر بشوید.

 

 ۳- لس آنجلس، کالیفرنیا

لس آنجلس، کالیفرنیا

فیلم برنده اسکارِ "لالا لند"؛ فیلمی که به خاطر صحنه‌های فوق العاده و زیبایش، همواره مورد تحسین واقع شده، به طور کامل، و در جای جایِ لوس آنجلس فیلم برداری شده است؛ جاهایی که بسیاری از افراد محلی، دوست دارند آن را بخشی از خانه و زندگی روزمره‌شان بنامند.

لس آنجلس پر است از نقاط شاخصی که در فیلم‌ها هم آنها را بسیار دیده‌ایم، از تورهایی که برای بازدید از استودیوی برادران وارنر و کافی شاپ میا برگزار می‌شود،گرفته، تا یک سفر رایگان به رصدخانه گریفیث؛ جایی که میا  و سباستین، لحظه‌های شگفت انگیزی را در آنجا گذراندند. برای دوستداران فیلم‌های موزیکال، جاهایی مثل کافه فانوس دریایی و اسکله ساحل هرموسا، جاهای بی نظیری هستند که می‌توان با سر زدن به آنها، به تجربه زندگی دوباره بهترین لحظات فیلم پرداخت.

 

2-  لیورپول، انگلستان

لیورپول، انگلستان

لیورپول، واقع در شمال غربی انگلستان، یک شهر دریایی و دارای بندر به شمار می‌رود که همیشه به خاطر زادگاه گروه بیتلز بودن، معروف بود، اما حالا، علاوه بر این، لیورپول، شهری است که الهام بخش بسیاری از صحنه‌های فیلم‌هایی درباره موجودات و هیولاهای فانتزی به حساب می‌آید.

در حالی که ماجراهای نیوت اسکمِندر (از شخصیت‌ها سری فیلم‌های هری پاتر)، در سال‌های ۱۹۲۰، در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد و مسلما نیویورک عصر حاضر، دیگر نیویورک قبلی نبود و برای اینکه حال و هوای شهر، تا حد ممکن، به شکل سابق حفظ شود، بسیاری از صحنه‌های فیلم، در لیورپول فیلم برداری شد. سالن سنت جرج و ساختمان کنراد، جاهایی بودند که طرفداران سری فیلم‌های "هری پاتر"، می‌توانستند به آنجا بیایند و معماری پیچیده‌ای که الهام بخشِ طراحی صحنه‌های فیلم بود، را با چشمان خودشان، از نزدیک ببینند.

 

۱- GREAT BARRIER REEF - کوئینزلند، استرالیا

GREAT BARRIER REEF - کوئینزلند، استرالیا

گریت بریر ریف، بزرگ‌ترین اکو سیستم صخره‌های مرجانیِ دنیاست و الهام بخش اصلیِ طراحی فضاهای یکی از انیمیشن‌های محبوب دیزنی، به نام "در جست و جوی نمو" بوده است و در دریای مرجانی ساحل کوئینزلندِ استرالیا واقع شده و انواع بسیار متنوعی از ماهی‌ها و موجودات دریایی، از جمله دلقک ماهی، لاک پشت دریایی و عروس دریایی را در خود جای داده است.

درست مثل تصاویر درخشان کمپانی پیکسار، در ساخت انیمیشن نمو، گریت بریر ریف هم در زیر آب‌هایی سبز- آبی و درخشان خوابیده است و پر است از رنگین کمانی از گیاهان و جانوران زیر دریا. گردشگرانی که از پرش در آب و غواصی و شنا و جست و جو در اقیانوس لذت می‌برند، حتما مشتاق خواهند شد که اینجا را به فهرست مقاصد سفرشان اضافه کنند.

امیدواریم شما هم بزودی به این مناطق سفر کرده و خاطراتتان را زنده کنید.

منبع: thetravel.com