بهترین جاهای دیدنی پاریس و معروفترین جاذبه ها

5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پاریس را چطور بگردیم؟
27 مرداد 1402 08:00
0

جاهای دیدنی پاریس، فراوان هستند و هر قسمت از این شهر مانند بخشی از یک موزه است. برای اینکه از سفرتان به این شهر بهترین استفاده را کنید و از گردش در مکان های دیدنی پاریس لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم لیستی از بهترین جاهای دیدنی پاریس تهیه کنید و اطلاعات مربوط به هر جاذبه، از جمله قیمت بلیط، ساعت بازدید و آدرسش را یادداشت کنید. حال از میان آن‌ها با توجه به بودجه و زمانی که دارید، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

ما در این مطلب از لست‌سکند، کار را برای شما راحت کرده‌ایم و لیستی از محبوب‌ترین، معروف‌ترین و بعضاً جاذبه‌هایی کمترشناخته‌شده را آورده‌ایم. همچنین می‌توانید قیمت بلیط و ورودی همه این جاذبه‌ها را در کنار ساعات بازدید و نقشه جغرافیایی‌شان ببینید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
جاهای دیدنی پاریس کجاست؟کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی پاریسکاخ گارنیه پاریس (Palais Garnier)کاخ ورسای پاریس (Chateau de Versailles)قصر رویال پاریس (Domaine national du Palais-royal)معروفترین بناهای پاریسبرج ایفل پاریس (La Tour Eiffel)طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe)مولن روژ پاریس (Moulin Rouge)پل الکساندر سوم پاریس (Pont Alexandre III)موزه‌های پاریسموزه اورسی پاریس (Musee d'Orsay)موزه رودن پاریس (Musee National Rodin)موزه لوور پاریس (Le Louvre)بنیاد لویی ویتون پاریس (Fondation Louis Vuitton)مرکز ملی فرهنگی پمپیدو پاریس (Le Centre Pompidou)کلیساها و عبادتگاه‌های پاریسکلیسای سنت شاپل پاریس (La Sainte-Chapelle)کلیسای سکره کور دو مونمارتر پاریس (Basilique du sacre-coeur de Montmartre)پارک‌ها و باغ‌های پاریسباغ تویلری پاریس (Jardin des Tuileries)باغ لوکزامبورگ پاریس (Jardin du Luxembourg)آرامگاه‌های پاریسگورستان پرلاشز پاریس (cimetière du père-lachaise)آرامگاه پانتئون پاریس (Panthéon)محله‌های معروف و قدیمی پاریسمحله لومره پاریس (Le Marais)بلوار شانزه‌لیزه پاریس (Champs-Élysées)محله لاتین پاریس (Latin Quarter)سفر به اروپا و فرانسه با تور

جاهای دیدنی پاریس کجاست؟

جاهای دیدنی پاریس شامل برج ایفل، مولن روژ، قصر رویال، طاق پیروزی، باغ تویلری، گورستان پرلاشز، کاخ ورسای، بنیاد لویی ویتون، محله لومره، بلوار شانزه‌لیزه، کلیسای سنت شپل و بسیاری دیگر از قسمت‌های این شهر می‌شود. در ادامه، هرکدام از این جاذبه های گردشگری پاریس را در دسته‌بندی مربوط به خودش قرار داده‌ایم و معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر ارزان به پاریس، تعدادی از بهترینِ این جاذبه‌ها را برای بازدید انتخاب کنید تا در هزینه‌های سفرتان هم صرفه‌جویی کنید. برای اینکه بتوانید از تمامی این جاذبه‌ها دیدن کنید، باید زمان کافی داشته باشید و معمولاً در سفرهای تور اروپا که در آن‌ها به چند کشور سفر می‌کنند، این فرصت پیش نمی‌آید. بنابراین بهتر است برای هر لحظه‌تان برنامه‌ریزی کنید.

کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی پاریس

بخش اعظمی از جاهای دیدنی پاریس به کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی مربوط می‌شوند که تعداد درخور توجهی از آن‌ها جزو بهترین جاهای دیدنی فرانسه هم هستند. هرکدام از این کاخ‌ها داستان و سرگذشت مخصوص به خودشان را دارند. بسیاری‌شان به دستور پادشاهان ساخته شده‌اند و زمانی محل زندگی خانواده‌های سلطنتی بوده‌اند. برخی از آن‌ها هم برای کاربری‌های دیگری مثل اجرای اپرا یا نمایش ساخته شده‌اند. در ادامه، تعدادی از این کاخ‌ها و عمارت‌های جذاب را در پاریس به شما معرفی می‌کنیم.

کاخ گارنیه پاریس (Palais Garnier)

این کاخ در قرن نوزدهم و به دستور ناپلئون سوم ساخته شد. اگر دوست دارید عظمت و زیبایی طراحی داخلی بناهای فرانسوی را ببینید، این کاخ نمونه خوبی برای درک این هنر است. پلکان و ستون‌های مرمرین، طلاکاری‌ها، نقاشی‌های روی سقف‌ها، مجسمه‌ها و تمامی جزئیاتی که در این کاخ می‌بینید، شما را مات و مبهوت می‌کنند. چارلز گارنیه معمار این کاخ یا همان خانه اپرا بوده و ساختن اینجا حدود 13 سال طول می‌کشد.

کاخ گارنیه، بیشتر برای برگزاری مراسم اپرا و باله است؛ اما خود عمارت به‌تنهایی و بدون در نظر گرفتن این مراسم، یکی از جاهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید. موزه و کتابخانه اپرا با آرشیوی حدوداً 300 ساله، یک نمایشگاه دائمی از نقاشی‌های ساختمان کاخ، منظره‌ها و طرح‌هایی از لباس‌ها است. یک فروشگاه با کتاب‌ها و سوغاتی‌هایی که همگی به‌نوعی مربوط به اپرا می‌شوند، قسمت دیگر این کاخ را تشکیل می‌دهد. درضمن، اگر برای نهار یا شام هم خواستید به رستوران بروید، باید بگوییم که کاخ گارنیه رستوران هم دارد. برای رفتن به این کاخ باید توجه داشته باشید که امکان بازدید از گارنیه همه‌روزه وجود دارد، منتها در برخی از روزهای اجرا، ممکن است زمان بازدید تغییر کند.

  • قیمت ورودی کاخ گارنیه پاریس: شروع از 15 یورو

  • ساعت کاری کاخ گارنیه پاریس: 10 صبح تا 5 عصر

  • آدرس کاخ گارنیه پاریس: خیابان کپوسین، خیابان ابر

موقعیت دقیق کاخ گارنیه روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Opera.jpg
نمای بیرونی کاخ گارنیه از جاهای دیدنی پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Opera-1.jpg
نمای داخلی کاخ گارنیه از جاذبه های پاریس

کاخ ورسای پاریس (Chateau de Versailles)

طرفداران تاریخ و معماری، حتماً باید کاخ ورسای را ببینند. این کاخ که در ابتدا محلی برای شکار و استراحت شکارچیان بوده، طی سال‌های مختلف گسترش پیدا می‌کند و به مرور زمان، محلی برای سکونت خاندان‌های سلطنتی می‌شود. همین امر، دلیل محکمی برای این است که بگوییم، درحال‌حاضر، کاخ ورسای به احتمال قوی مجلل‌ترین کاخ در فرانسه است. همچنین باید بگوییم که در بعضی منابع، تعداد اتاق‌های ورسای به 2300 عدد می‌رسد و اینجا یکی بزرگ‌ترین کاخ‌ها در جهان است.

تالار آینه، باغ‌های زیبا و متعدد، اتاق‌های گوناگون و در مجموع هنری که برای تزیینات اینجا به‌کار گرفته‌اند و نمی‌توانیم روی آن‌ها قیمتی بگذاریم، چند ساعتی شما را به لمس یک زندگی سلطنتی فرامی‌خوانند. یک زندگی اشرافی در کاخی مجلل که پایه و اساس بیشتر تزییناتش از قرن 17 گذاشته شده است.

اگر می‌خواهید از این مجموعه بازدید کنید، باید در نظر بگیرید که پیش از ورود، از نظر امنیتی وسایلتان را بازرسی می‌کنند. برای انجام این کار معمولاً زمان زیادی صرف می‌شود که گاهی بین 2 تا 4 ساعت معطلی دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید زمان کمتری از شما گرفته شود، می‌توانید با تورهایی که همراه راهنما هستند وارد مجموعه شوید. پیش از انجام این کار، به بودجه‌تان هم توجه کنید، چراکه تورها هزینه بیشتری دارند. نکته دیگر این است که کاخ ورسای با وجود وسعت زیادی که دارد، در زمان‌های پیک بسیار شلوغ می‌شود. پس هنگام برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی‌اش، به این نکته توجه کنید. معمولاً بین ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر، کاخ شلوغ است؛ اما به‌طور کلی حجم گردشگران از اواسط پاییز تا اوایل بهار به‌نسبت کمتر می‌شود. قیمت بلیط، برای بازدید کاخ و باغ است و در حالت‌های دیگر، قیمت‌ها متفاوت است و ساعت بازدید از بخش‌های مختلف هم با یکدیگر فرق دارد.

  • قیمت ورودی کاخ ورسای پاریس: شروع از 18 یورو

  • ساعت کاری کاخ ورسای پاریس: 9 صبح تا 6:30 عصر

  • آدرس کاخ ورسای پاریس: خیابان نپوو، منطقه ورسای

موقعیت دقیق کاخ ورسای روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Chateau-de-Versailles-1.jpg
نمای بیرونی از کاخ ورسای، یکی از جاذبه های پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Chateau-de-Versailles.jpg
نمای داخلی از برخی تالارهای کاخ ورسای

قصر رویال پاریس (Domaine national du Palais-royal)

این بنا متعلق به قرن هفدهم و دوره سلطنت لویی سیزدهم است و در ابتدا برای یکی از وزرای فرانسوی بوده که با وصیتش، کاخ را به خانواده سلطنتی می‌دهد. همین امر، محل زندگی لویی 14 در کودکی را مشخص می‌کند. قصر رویال پاریس که با عنوان پله رویال پاریس هم آن را می‌شناسند، مانند یک ویترین برای نشان دادن معماری کلاسیک فرانسوی است. دورتادور قصر رویال حدود 60 غرفه وجود دارد که توسط راهروهای ستون‌دار به یکدیگر متصل شده‌اند. با دیدن این قصر و محیط اطرافش، فکر می‌کنید که انگار یک روستا داخل شهر وجود دارد.

درون قصر رویال، کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که یکی از این رستوران‌ها ستاره استاندارد کیفی میشلن را دارد و با توجه به این موضوع می‌توانید برخی از بهترین غذاهای فرانسه را در آنجا امتحان کنید. قسمتی دیگر از غذاخوری کاخ، مربوط به سال 1784 یعنی کمتر از 250 سال پیش می‌شود. در قصر رویال پاریس، 2 تا سالن تئاتر هم هست که یکی از آن‌ها مربوط به سال 1783 است. این قصر، محل خوبی برای گذراندن اوقات فراغت در میان ساکنان پاریس هم است.

  • قیمت ورودی قصر رویال پاریس: ورودی قصر رایگان

  • ساعت کاری قصر رویال پاریس: 8 صبح تا 8:30 شب

  • آدرس قصر رویال پاریس: خیابان هونور

موقعیت دقیق قصر رویال پاریس روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Domaine-national-du-Palais-royal1.jpg
نمای بیرونی از قصر رویال در پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Domaine-national-du-Palais-royal.jpg
نمای داخلی از قصر رویال پاریس

معروفترین بناهای پاریس

یکی از جذاب‌ترین نکاتی که می‌توانیم در ارتباط با پاریس مطرح کنیم، معماری این شهر است. با کمی قدم‌زدن در جای‌جای این شهر، درمی‌یابید که باید در بیشتر مکان‌ها و فضاهای شهر پاریس به گوشه‌گوشه کوچه‌ها و خیابان‌ها دقت کنید. راهنمای سفر به پاریس می‌تواند کمک بزرگی به شما برای کسب تجربه‌ای عمیق‌تر از سفر به این شهر بکند. جدای از همه این راهنمایی‌ها و کمک‌ها، تعدادی از جاذبه‌ها هستند که به نماد پاریس تبدیل شده‌اند و دیدنشان در هرکجای دنیا، شما را یاد پاریس می‌اندازد. در این بخش، مهم‌ترین بناهای شهر پاریس را معرفی کرده‌ایم که بسیاری از بهترین هتل های پاریس هم در نزدیکی آن‌ها قرار گرفته‌اند.

برج ایفل پاریس (La Tour Eiffel)

به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که برج ایفل پاریس، شناخته‌شده‌ترین و احتمالاً مشهورترین جای دیدنی پاریس است. کمتر گردشگری هست که نام و آوازه برج ایفل را نشنیده باشد. برجی که زمانی بلندترین ساختمان در دنیا بوده و نام خود را از گوستاو ایفل، یکی از طراحانش گرفته است. قطعاً اگر همه حقایق برج ایفل را بدانید، از دیدنش لذت بیشتری می‌برید و می‌دانید که هر نقطه از برج چه داستانی داشته است. عروس آهنی که نام دیگر برج ایفل است، برای گرامی‌داشت صدومین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته و در سال 1889 تکمیل شد. قرار بود که این برج، سازه‌ای موقتی داشته باشد و فقط برای مراسم استفاده شود؛ اما خوشبختانه پس از مراسم هم حفظ می‌شود و از تصمیم به تخریبش در سال 1909 هم جلوگیری می‌شود.

برج ایفل، سه طبقه دارد که نحوه دسترسی به طبقه اول و دومش با آسانسور یا راه‌پله است و شما حق انتخاب دارید؛ طبقه سوم فقط با آسانسور امکان دسترسی دارد و هر طبقه هم علاوه بر اینکه هزینه بازدید جداگانه دارد، شامل ویژگی‌های مختلفی هم می‌شود. طبقه اول شامل یک تراس با منظره شهر، کافه، فروشگاه برای خرید هدیه و رستوران است. طبقه دوم، اکثر ویژگی‌های طبقه اول را دارد با این تفاوت که دید وسیع‌تری از پاریس به شما می‌دهد و می‌توانید کلیسای نوتردام، موزه لوور و دیگر جاهای دیدنی پاریس را از آن ببینید. رستوران ژول‌ورن هم که ستاره میشلن دارد، در این طبقه قرار گرفته. در نهایت هم به طبقه سوم می‌رسیم که انگار کل شهر زیر پای شماست و اتاق گوستاو ایفل هم در آن طبقه قرار گرفته است. در ادامه، قیمت بلیط برای رفتن به طبقه دوم با راه‌پله‌ها را آورده‌ایم که هزینه به‌نسبت پایین‌تری دارد.

  • قیمت بلیط برج ایفل پاریس: بزرگ‌سالان 11.30 یورو؛ جوانان 12 تا 24 سال، 5.60 یورو؛ کودکان 4 تا 11 سال، 2.80 یورو و افراد کم‌توان، 2.80 یورو

  • ساعت کاری برج ایفل پاریس: 9:30 صبح تا 10:45 شب

  • آدرس برج ایفل پاریس: خیابان ژاک شیراک

حقایق جالب برج ایفل

موقعیت دقیق برج ایفل پاریس روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-eiffel-tower.jpg
نمای بیرونی و زیبا از برج ایفل
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-eiffel-tower1.jpg
نمای داخلی از برج ایفل پاریس

طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe)

یکی دیگر از دیدنی های پاریس، طاق پیروزی است. ناپلئون اول دستور ساخت این طاق را می‌دهد و در سال 1806 شروع به ساختن آن می‌کنند. طاق پیروزی که یادبودی از پیروزی‌های ارتش بزرگ ناپلئون بوده، حدود 30 سال بعد تکمیل می‌شود؛ اما ناپلئون قبل از کامل شدن ساخت طاق، از دنیا می‌رود. طاق پیروزی محل اتصال 12 خیابان است که یکی از این خیابان‌ها شانزه‌لیزه است، برای همین در ساعات مختلفی از روز در اینجا ترافیک می‌بینید. برای اینکه بازدید لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید و با ترافیک کمتری مواجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم که سفرتان را جوری برنامه‌ریزی کنید که اولین یک‌شنبه ماه در پاریس باشید. در این روز، خیابانی مثل شانزه‌لیزه، اجازه عبور به اتومبیل‌ها را نمی‌دهد که سبب کمتر شدن ترافیک و لذت‌بخش‌تر بودن گردش شما می‌شود.

در قسمت‌های داخلی بنا، نام فرمانده‌های جنگ و برخی از نبردها آورده شده است. آرامگاهی در قسمت پایه طاق وجود دارد که به آرامگاه سرباز ناشناخته شهرت پیدا کرده و یک شعله هم در کنار آن قرار گرفته که عصرها آن را دوباره شعله‌ور می‌کنند. این آرامگاه و شعله همیشه روشن، نمادی از سربازان گمنامی هستند که برای کشورشان در جنگ جهانی کشته شده‌اند. از جنگ و حکاکی‌های مربوط به آن که بگذریم، باید بگوییم که شما می‌توانید با طی کردن 284 پله به بالای طاق برسید و نمایی 360 درجه از شهر پاریس را ببینید. برای افراد ناتوان و کودکان هم آسانسور وجود دارد.

  • قیمت بلیط طاق پیروزی پاریس: بزرگ‌سالان 13 یورو؛ جوانان زیر 18 سال رایگان

  • ساعت کاری طاق پیروزی پاریس: 10 صبح تا 10:15 شب؛ دوشنبه‌ها از 2 ظهر تا 10:15 شب و سه‌شنبه از 11 صبح تا 10:15 شب

  • آدرس طاق پیروزی پاریس: میدان شارلز دوگل

موقعیت دقیق طاق پیروزی روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Arc-de-Triomphe1.jpg
نمای بیرونی از طاق پیروزی
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Arc-de-Triomphe.jpg
نمای داخلی از طاق پیروزی پاریس

مولن روژ پاریس (Moulin Rouge)

مولن روژ یکی از مکان های دیدنی پاریس است که از سال 1889 (کمتر از 150 سال پیش) بخشی از زندگی شبانه مردم پاریس شد و هنوز هم جذابیتش را حفظ کرده است. این محل برای دکورش، برنامه‌ها و سرگرمی‌هایی که دارد شهرت پیدا کرده و عوامل دیگری هم در معروف بودن و معروف ماندنش تأثیرگذار بوده‌اند. در سال 2001 فیلمی با همین عنوان ساخته شد که بازیگرانی مثل نیکول کیدمن در آن بازی کردند و همین فیلم، شهرت مولن روژ را بیشتر هم کرد.

در اینجا می‌توانید نمایش‌های مختلفی ببینید، شاهد حرکات نمایشی و آکروباتیک برای رقص فرانسوی کن‌کن باشید، موسیقی گوش کنید و شبی متفاوت را سپری کنید. مولن روژ در محله مونمارتر است و برای پیدا کردنش کافی است آسیاب بادی قرمز رنگ آن را جست‌وجو کنید.

  • قیمت بلیط مولن روژ پاریس: شروع از 88 یورور

  • ساعت کاری مولن روژ پاریس: متناسب با زمان برنامه

  • آدرس مولن روژ پاریس: خیابان کلیشی

موقعیت دقیق مولن روژ روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Moulin-Rouge1.jpg
نمای بیرونی مولن روژ
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Moulin-Rouge.jpg
نمای داخلی از مولن روژ، جای دیدنی پاریس

پل الکساندر سوم پاریس (Pont Alexandre III)

یکی از نقاط حساس در شهر پاریس، پل الکساندر سوم است. به تعبیری می‌توانیم پل الکساندر سوم را واقع در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط شهر بدانیم که بسیاری از جاهای دیدنی پاریس در اطراف آن قرار دارند. این پل که در سال 1900 ساخته شده است، از یک‌سو به موزه پتی پله (Petit Palais) و خیابان شانزه‌لیزه می‌رسد و از سوی دیگر به کاخ انولید (Esplanade des Invalides) راه دارد. دو موزه و خیابانی که نام بردیم، نزدیک‌ترین جاهای دیدنی پاریس به این پل بودند و در اصل، تعداد دیدنی های پاریس در اطراف پل بسیار بیشتر هستند.

فارغ از جاذبه های گردشگری پاریس که در اطراف پل هستند و تعدادی از آن‌ها را نام بردیم، خود پل الکساندر به‌تنهایی به‌عنوان یک جاذبه شناخته می‌شود. مجسمه‌های مختلفی که روی پل قرار دارند، آن را مانند یک موزه فضای باز تبدیل کرده‌اند. نمای برج ایفل و رود سن هم از جذابیت‌های دیگر این پل هستند.

  • قیمت ورودی پل الکساندر پاریس: رایگان

  • ساعت کاری پل الکساندر پاریس: 24 ساعته

  • آدرس پل الکساندر پاریس: بین خیابان‌های دُرسِی و لارن

موقعیت دقیق پل الکساندر سوم روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Pont-Alexandre-III-1.jpg
نمای کلی از پل الکساندر سوم و رود سن
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Pont-Alexandre-III.jpg
نمایی از قسمت‌های داخلی پل الکساندر سوم

موزه‌های پاریس

موزه‌ها همیشه بهترین جا برای معرفی تاریخ و نمایش روند تغییرات یک فرهنگ هستند. پاریس پر است از موزه‌ها و مراکز فرهنگی که مانند یک ماشین زمان شما را به گذشته می‌برند و سرگذشت شهر را برایتان به نمایش می‌گذارند. پاریس ازاین‌نظر غنی است و می‌توانید تا هرچقدر که بخواهید، از موزه‌هایش اطلاعات کسب کنید. بیشتر این موزه‌ها در اولین یک‌شنبه برخی از ماه‌ها رایگان هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را شناسایی کنید و در همین روزها ازشان بازدید کنید.

موزه اورسی پاریس (Musee d'Orsay)

موزه اورسی پاریس که با عنوان دُرسِی هم آن را می‌شناسند، در ابتدا یک ایستگاه قطار بوده که برای نمایشگاه جهانی سال 1900 ساخته می‌شود. بعدها اینجا به موزه تبدیل می‌شود و به‌خاطر معماری زیبای بنا و صدالبته آثار هنری‌اش، از مهم‌ترین جاذبه های پاریس به حساب می‌آید. موزه اورسی، جایی است که آثاری از قرن 19 و 20 در آن وجود دارد و شما می‌توانید شاهکارهایی از تاریخ هنر امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی را در آن مشاهده کنید؛ آثاری از مونه، ون گوگ و هنرمندانی دیگر که در معرض نمایش هستند. در کنار این موزه رستوران اورسی هم وجود دارد که می‌توانید غذایتان را در آنجا میل کنید.

اگر اولین یک‌شنبه ماه را به این موزه بروید، می‌توانید بدون پرداخت پول بابت بلیط، وارد موزه شوید؛ فقط برای بهره‌مندی از این امکان باید از پیش رزرو انجام دهید. نکته دیگر این است که اگر روزهای پنج‌شنبه از ساعت 6 عصر به بعد به این موزه بروید، هزینه کمتری برای بلیط خواهید پرداخت که از 10 یورو شروع می‌شود. قیمت بلیط برای افراد زیر 18 سال و افراد ناتوان، رایگان است.

  • قیمت بلیط موزه اورسی پاریس: شروع از 14 یورو

  • ساعت کاری موزه اورسی پاریس: از 9:30 صبح تا 6 عصر؛ پنج‌شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 9:45 شب و دوشنبه‌ها تعطیل

  • آدرس موزه اورسی پاریس: بین خیابان‌های دُرسِی و لارن

موقعیت دقیق موزه اورسی روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Musee-d
نمای بیرونی از اورسی پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Musee-d
داخل موزه اورسی

موزه رودن پاریس (Musee National Rodin)

این موزه چند بخش مختلف دارد و به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین موزه‌های شهر شناخته می‌شود. آگوست رودن، یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجسمه‌سازهای فرانسوی، ابتدا در سال 1908 (کمتر از 120 سال پیش) چند اتاق از این عمارت را کرایه می‌کند تا از آن‌ها برای آتلیه‌اش استفاده کند. به مرور زمان، چند هنرمند دیگر هم این کار را انجام می‌دهند تا اینکه مالکیت کل عمارت برای آگوست رودن می‌شود. او تا آخر عمرش در این عمارت قرن 18 زندگی می‌کند و در سال 1916 تمامی آثارش را به دولت فرانسه واگذار می‌کند.

در موزه رودن که بنایی مربوط به قرن 18 دارد، می‌توانید آثار مشهوری مانند مجسمه اندیشه‌گر یا مرد متفکر، دروازه جهنم، بوسه و خیلی از آثار دیگر رودن را ببینید. از نقاشی‌های مفهومی تا مجسمه‌های کوچک و بزرگ در این موزه به‌نمایش درآمده‌اند. در محوطه موزه، یک باغ وجود دارد که سرسبزی آن شما را مجذوب خودش می‌کند. همچنین از اواسط فروردین تا اوایل تیر می‌توانید زیبایی غنچه‌ها و گل‌های این باغ را هم مشاهده کنید. در موزه رودن پاریس یک کافه رستوران و چند گالری هم وجود دارد که لذت بازدید موزه را برای شما چندبرابر می‌کند.

در این موزه، افراد زیر 18 سال نیازی به تهیه بلیط ندارند. همچنین افراد ناتوان شده در جنگ، اعضای ایکوم و ایکوموس، خبرنگاران و هنرمندان حرفه‌ای (نقاش، مجسمه‌ساز و کسانی که حکاکی می‌کنند) هم می‌توانند با ارائه مدرک، بدون تهیه بلیط وارد موزه شوند. اولین یک‌شنبه از ماه‌های اکتبر تا مارس هم رایگان است.

  • قیمت بلیط موزه رودن پاریس: شروع از 14 یورو

  • ساعت کاری موزه رودن پاریس: از 10 صبح تا 6:30 عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل

  • آدرس موزه رودن پاریس: بین خیابان‌های دُرسِی و لارن

موقعیت دقیق موزه رودن روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Musee-National-Rodin1.jpg
نمای خارجی از موزه رودن پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Musee-National-Rodin.jpg
نمای داخلی از موزه رودن، یکی از جاهای دیدنی پاریس

موزه لوور پاریس (Le Louvre)

با روزی بیش از حدود 30 هزار بازدیدکننده، موزه لوور همچنان پربازدیدترین موزه در دنیاست. این تعداد از گردشگر، سبب شده تا طبق آمار، سالانه تقریباً بیش از 7.5 میلیون بازدیدکننده، موزه لوور را ببینند. تابلو مونالیزا از لئوناردو داوینچی، مجسمه‌های ونوس میلو، ساموتراس، کلکسیون‌ها و آثاری از مصر، خاورمیانه، ایران و کشورهای آسیایی دیگر، سبب جذب گردشگر از نقاط مختلف جهان به این موزه شده است. در بنا و عمارت لوور که زمانی محل زندگی پادشاهان بوده است، علاوه‌بر تابلوهای اروپایی، لوازم زینتی و زیبای دیگری هم هستند که همگی مربوط به قرن 15 تا 19 می‌شوند و همین تاریخ بر ارزش و اهمیت آن‌ها می‌افزاید.

در زیرزمین این موزه می‌توانید حفاری‌های مربوط به دژی را ببینید که متعلق به قرن 12 است که حدود 900 سال قدمتش است و موزه لوور در محل قرارگیری آن دژ بنا شده است. در محوطه خارجی موزه، یک هرم شیشه‌ای وجود دارد که در سال 1917 ساخته شده است و چند حوض هم در همین محوطه هست که بازتابی از معماری رنسانس موزه در آن مشخص است. در موزه لوور، آثار بسیاری وجود دارد که نمی‌توانید همه آن‌ها را در یک روز ببینید، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که قسمت‌های مختلف موزه و گالری‌هایش را شناسایی و از آن‌هایی بازدید کنید که برایتان جذاب‌تر است.

بازدید از موزه لوور برای آن دسته از افرادی که زیر 18 سال سن دارند، رایگان است. منتها باید مدرکی معتبر برای اثبات آن ارائه دهند. این موزه برای اعضای ایکوم و ایکوموس، خبرنگاران و افراد ناتوان با یک فرد همراه رایگان است. اگر اولین جمعه ماه و بعد از ساعت 6 عصر به این موزه برسید، ورود شما رایگان می‌شود، مگر در ماه‌های جولای و آگوست.

  • قیمت بلیط موزه لوور پاریس: شروع از 15 یورو

  • ساعت کاری موزه لوور پاریس: از 9 صبح تا 6 عصر؛ جمعه‌ها از 9 صبح تا 9:45 شب و سه‌شنبه‌ها تعطیل

  • آدرس موزه لوور پاریس: خیابان ریولی

موقعیت دقیق موزه لوور پاریس روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-The-Louvre1.jpg
موزه لوور، از مکان های دیدنی پاریس
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-The-Louvre.jpg
نمای داخلی برخی از سالن‌های موزه لوور

بنیاد لویی ویتون پاریس (Fondation Louis Vuitton)

وقتی نام این موزه را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد فشن و لباس‌های مُد روز می‌افتیم. پاریس یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای به‌روز بودن است و این بنیاد در درست‌ترین جای ممکن احداث شده است. موزه بنیاد لویی ویتون توسط معمار برجسته فرانک گری طراحی شده است. معماری که طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا و سالن کنسرت والت دیزنی در لس‌آنجلس را برعهده داشته است. بنابراین برای خیلی از گردشگران، دیدن طراحی بنیاد لویی ویتون به‌تنهایی از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. ساختمانی که به‌طور جسورانه‌ای طراحی شده و در میان ساختمان‌ها و بافت قدیمی شهر جای گرفته است و مانند یک کوه یخ یا یک کشتی بزرگ است. در ساخت این بنا از 3600 پنل شیشه‌ای استفاده شده و فولاد استفاده شده در آن بیشتر از تعداد فولاد به‌کار رفته در ایفل است.

در بنیاد لویی ویتون که از مکان های دیدنی پاریس است، تعداد 11 گالری قرار دارد و کلکسیون‌های دائمی آن روی هنر قرن 20 و 21 متمرکز هستند. برگزاری نمایشگاه‌های موقتی، رویدادهای فرهنگی و اجرای موسیقی، برخی از برنامه‌های اجرایی در این موزه را تشکیل می‌دهند. تعداد 3 تراس هم روی سقف این موزه هست که نمایی زیبا از بعضی قسمت‌های شهر پاریس را می‌توانید از روی آن مشاهده کنید. اگر انرژی‌تان تمام شد، می‌توانید در رستورانی که داخل بنیاد قرار گرفته، استفاده کنید و دلی از عزا درآورید. باغی هم که در کنار این بنیاد است، استفاده از تفریحات پاریس را برای شما ممکن می‌کند که قایق‌سواری، پیک‌نیک و فعالیت‌های دیگر از جمله این تفریحات‌اند.

اگر زیر 26 سال سن دارید، هزینه بلیط برای شما با ارائه مدرک 10 یورو می‌شود. اگر هنرمند حرفه‌ای هستید یا زیر 18 سال سن دارید، باز هم می‌توانید با ارائه مدرک، فقط 5 یورو برای تهیه بلیط هزینه کنید. افراد زیر 3 سال، خبرنگاران، اعضای ایکوم و ایکوموس و کسانی که ناتوان هستند، می‌توانند رایگان از این موزه بازدید کنند.

  • قیمت بلیط موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: شروع از 16 یورو

  • ساعت کاری موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: شنبه و یک‌شنبه از 10 صبح تا 8 شب؛ دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از 11 صبح تا 8 شب؛ جمعه از 11 صبح تا 9 شب و سه‌شنبه‌ها تعطیل

  • آدرس موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: خیابان ماهاتما گاندی

موقعیت دقیق موزه بنیاد لویی ویتون روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Foundation-Louis-Vuitton1.jpg
موزه بنیاد لویی ویتون
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Foundation-Louis-Vuitton.jpg
نمای داخلی از برخی سالن‌های بنیاد لویی ویتون

مرکز ملی فرهنگی پمپیدو پاریس (Le Centre Pompidou)

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس که با طراحی متمایزش بین دیگر ساختمان‌های شهر متفاوت‌تر دیده می‌شود، مرکز فرهنگی پمپیدو است. این بنا را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌‍اند که میله‌ها، سیستم مکانیکی، راه‌پله و آسانسورهایش را می‌توانیم از بیرون ساختمان ببینیم. حتی به طراحی پمپیدو، طراحی پشت‌ورو هم می‌گویند. این موزه یا مرکز فرهنگی، جایی برای نمایش هنر مدرن است و شامل آثاری از سال 1905 تا به امروز می‌شود. آثار این موزه، دربرگیرنده نقاشی‌های امروزی، مجسمه‌ها، عکس‌ها و طراحی‌های مختلف است. هر قسمت از این موزه، نماینده‌ای از بازه زمانی خاص یا یک جریان هنری شاخص است.

از دیگر بخش‌های این موزه می‌توانیم به رستورانی اشاره کنیم که در طبقات بالایی ساختمان قرار دارد و از آنجا می‌توانید منظره‌ای از شهر پاریس را ببینید. همچنین در تراسش می‌توانید نمایی از برخی از بهترین جاهای دیدنی پاریس مثل برج ایفل، کلیسای نوتردام و دیگر مکان های دیدنی پاریس داشته باشید. فروشگاه کتاب، کافه، محلی برای خرید هدیه که تحت تأثیر هنر معاصر است، دیگر بخش‌های مرکز ملی فرهنگی پمپیدو را تشکیل داده‌اند.

  • قیمت بلیط موزه مرکز ملی فرهنگی پمپیدو پاریس: شروع از 12 یورو

  • ساعت کاری موزه مرکز ملی فرهنگی پمپیدو پاریس: 11 صبح تا 9 شب؛ پنج‌شنبه‌ها از 11 صبح تا 11 شب

  • آدرس موزه مرکز ملی فرهنگی پمپیدو پاریس: خیابان رنارد

موقعیت دقیق موزه فرهنگی پمپیدو روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-The-Centre-Pompidou.jpg
مرکز فرهنگی پمپیدو
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-The-Centre-Pompidou1.jpg
بخش‌های داخلی مرکز فرهنگی پمپیدو

کلیساها و عبادتگاه‌های پاریس

بسیاری از کلیساها، معماری جذاب و متفاوتی از سایر بناها دارند؛ حال تصور کنید کلیساها در فرانسه‌ای که به‌تنهایی معماری‌اش جذاب است، چقدر زیباتر و چشم‌نوازتر می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید برخی از مهم‌ترین کلیساها و عبادتگاه‌های پاریس را حتماً در برنامه‌تان قرار دهید. شاید بتوانیم بگوییم کلیساهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، جزو زیباترین کلیساهای جهان هستند.

کلیسای سنت شاپل پاریس (La Sainte-Chapelle)

سنت شپل یکی از نفیس‌ترین و زیباترین کلیساهای پاریس است که بیشتر به‌عنوان یک موزه آن را می‌شناسند. اینجا به دستور لویی شانزدهم در قرن 13 و برای قرار دادن آثاری ساخته می‌شود که از امپراتوری بیزانسی به دست آورده بودند. ساختن کلیسا حدود 6 سال طول می‌کشد و حیرت‌انگیزترین قسمت کلیسا، 15 پنجره بزرگش است که بیش از 1000 داستان از انجیل را در آن‌ها به تصویر کشیده‌اند.

در سنت شپل، کنسرت‌های کلاسیک برگزار می‌شود که دیدن آن‌ها بسیار جذاب است. از اینجا تا کلیسای جامع نوتردام حدود 10 دقیقه پیاده‌روی دارید و می‌توانید بازدید از آن را هم در برنامه‌تان بگذارید. فراموش نکنید که دیدن کلیسای سنت شپل در صبح، لطف دیگری دارد و تلألؤ نور خورشید در شیشه‌های رنگی این کلیسا، زیبایی دوچندانی برایتان به نمایش می‌گذارد.

برای بازدید از این کلیسا، افراد زیر 18 سال نیازی به تهیه بلیط ندارند. همچنین کسانی که ناتوان هستند، می‌توانند به‌همراه یک نفر، به‌صورت رایگان وارد این کلیسا شوند. بازدید از سنت شپل در اولین یک‌شنبه از ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، نوامبر و دسامبر، برای عموم رایگان است.

  • قیمت ورودی کلیسای سنت شپل پاریس: شروع از 11.50 یورو

  • ساعت کاری کلیسای سنت شپل پاریس: 11 صبح تا 9 شب؛ پنج‌شنبه‌ها از 11 صبح تا 11 شب

  • آدرس کلیسای سنت شپل پاریس: خیابان رنارد

موقعیت دقیق کلیسای سنت شپل روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Saint-Chapelle.jpg
نمای بیرونی از سنت شپل
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Saint-Chapelle1.jpg
سنت شپل، یکی از جاهای دیدنی پاریس

کلیسای سکره کور دو مونمارتر پاریس (Basilique du sacre-coeur de Montmartre)

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس که در دسته‌بندی کلیساها قرار می‌گیرد، کلیسای سکره کور است که در محله مونمارتر، از جذاب‌ترین محله‌های پاریس قرار دارد. البته این محله پیش‌تر جزو شهر نبوده و سابق بر این، یکی از زیباترین روستاهای فرانسه محسوب می‌شده که بعدها بخشی از شهر پاریس می‌شود. سکره کور، کلیسایی با سبک معماری بیزانسی‌ایتالیایی است و در نقطه‌ای مرتفع قرار دارد که از قسمت‌های مختلف شهر می‌توانید آن را ببینید. نمای زیبای کلیسا را به یک کیک عروسی هم تشبیه کرده‌اند. این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین موزاییک‌کاری‌های پاریس را درون خودش دارد که تصاویری از حضرت مسیح، مریم مقدس و دیگر شخصیت‌ها را نمایش می‌دهد و حس و حالی روحانی برایتان ایجاد می‌کند. خود کلیسا یک تراس هم دارد که می‌توانید از روی آن نمای وسیعی از شهر پاریس را مشاهده کنید.

جدا از جذابیت‌های کلیسای سکره کور، محله‌ای هم که این کلیسا در آن است، بسیار دیدنی است. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله قدم بزنید و حس و حال خوبش را دریافت کنید. اگر نیاز به تجدید انرژی داشتید، کافه‌ها و رستوران‌های این محله می‌توانند گزینه خوبی باشند. در اطراف کلیسا، موزه‌های هنری مختلفی هم وجود دارد که داخل برخی از آن‌ها، آثاری از هنرمندان همین محله، یعنی مونمارتر وجود دارد که مربوط به قرن‌های 19 و 20 می‌شود. جالب است بدانید، تعدادی از هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و نویسنده‌ها زمانی در این محله زندگی می‌کردند.

  • قیمت ورودی کلیسای سکره کور پاریس: رایگان

  • ساعت کاری کلیسای سکره کور پاریس: 6:30 صبح تا 10:30 شب

  • آدرس کلیسای سکره کور پاریس: محله مونمارتر

موقعیت دقیق کلیسای سکره کور روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Basilique-du-sacre-coeur-de-Montmartre1.jpg
نمای بیرونی از سکره کور
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Basilique-du-sacre-coeur-de-Montmartre.jpg
قسمتی از طرح موزاییک‌ها

پارک‌ها و باغ‌های پاریس

پارک‌ها و باغ‌های پاریس به آن دسته از افرادی پیشنهاد می‌شوند که از دیدن موزه و کاخ و بناهای تاریخی سیر شده‌اند! البته باز هم عمارت‌هایی را در بعضی از این پارک‌ها و باغ‌ها می‌بینیم، اما طبیعت و سرسبزی‌شان شما را به دنیایی دیگر می‌برند. این پارک‌ها، هم به‌عنوان یک جاذبه هستند و هم به‌عنوان یک مکان تفریحی معرفی می‌شوند. بنابراین رفتن به آن‌ها می‌تواند هر دو هدف را دنبال کند.

باغ تویلری پاریس (Jardin des Tuileries)

اگر می‌خواهید که کمی از هیاهو، شلوغی و ترافیک شهر دور شوید، باغ تویلری یکی از بهترین جاذبه های پاریس است که این امکان را برای شما مهیا کرده است. محیط بسیار آرام و جذاب این باغ، شبیه به یک روستا است و با راه رفتن در میان راه‌های تودرتو و زیبای این باغ و همچنین استشمام عطر گل‌ها، روحتان تازه می‌شود.

در باغ تویلری پاریس، مجسمه‌های گوناگونی در فضای باز وجود دارد که اینجا را از یک باغ معمولی متمایز می‌کند. قدمت باغ، یکی دیگر از مؤلفه‌هایی است که بر جذابیتش اضافه می‌کند. باغ تویلری از نظر جغرافیایی بین موزه لوور و میدان کنکورد است که اگر دوست داشتید، می‌توانید پیش یا پس از بازدید این جاهای دیدنی پاریس به باغ تویلری بروید و از فضای باز و هوای آزادش لذت ببرید. پیش از رفتن به این باغ، توجه کنید که ساعت بازدید از آن ممکن است در فصول مختلف، متفاوت باشد.

  • قیمت ورودی باغ تویلری پاریس: رایگان

  • ساعت کاری باغ تویلری پاریس: 7 صبح تا 9 شب

  • آدرس باغ تویلری پاریس: بین خیابان‌های ریولی و تویلری

موقعیت دقیق باغ تویلری روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Jardin-des-Tuileries.jpg
نمایی از باغ تویلری از دیدنی های پاریس

باغ لوکزامبورگ پاریس (Jardin du Luxembourg)

بعد از باغ تویلری، اینجا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پاریس است که در میان مردم بسیار محبوب است. قسمت‌های مختلف این باغ باعث شده تا هم برای پاریسی‌ها و هم برای گردشگران به یکی از جاهای دیدنی پاریس تبدیل شود و همین امر، نشان از آن دارد که باغ لوکزامبورگ همیشه خلوت نیست. در قسمت‌های مختلف باغ می‌توانید صندلی پیدا کنید و به تماشای سرسبزی، مجسمه‌ها و دریاچه‌ای بنشینید که مردم در آن قایق‌های کنترلی کوچک را هدایت می‌کنند و می‌توانید صحنه‌های جالبی ببینید. البته در این باغ، محلی برای اجاره این قایق‌های کنترلی هم وجود دارد.

باغ لوکزامبورگ در قرن 17 به دستور هنری چهارم برای ملکه ماری ساخته شد و عمارتش درحال‌حاضر یک ساختمان دولتی و متعلق به سنا است. شایان ذکر است که این باغ با اینکه فرم باغ‌های فرانسوی را دارد، در برخی بخش‌ها شبیه به باغ‌های انگلیسی و باغ‌های بوبولی در فلورانس ساخته شده است که آن را دیدنی‌تر می‌کنند. باغ‌های رز، ارکیده و گلخانه‌های باغ هم بر جذابیت‌های لوکزامبورگ افزوده‌اند و متناسب با فصل می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در این باغ، کافه رستوران و زمین بازی مخصوص کودکان هم وجود دارد.

  • قیمت ورودی باغ لوکزامبورگ پاریس: رایگان

  • ساعت کاری باغ لوکزامبورگ پاریس: 7:30 صبح تا 8:45 شب

  • آدرس باغ لوکزامبورگ پاریس: بین خیابان‌های ریولی و تویلری

موقعیت دقیق باغ لوکزامبورگ روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Luxembourg-Gardens.jpg
نمایی از باغ لوکزامبورگ

آرامگاه‌های پاریس

شاید آخرین جایی که برای بازدید به ذهنتان برسد، آرامگاه باشد. منتها باید بدانید که گورستان‌های این شهر، از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاریس هستند و حتی خیلی از گردشگران برای دیدن این قسمت‌ها در پاریس، برنامه‌ریزی می‌کنند. علاوه‌بر معماری، مدفون بودن شخصیت‌های بزرگ و مشهور جهان در این گورستان‌ها، علت دیگر کشش مردم به سمت این جاهای دیدنی پاریس است. در این مطلب، دو تا از معروف‌ترین آرامگاه‌ها در پاریس را به شما معرفی می‌کنیم.

گورستان پرلاشز پاریس (cimetière du père-lachaise)

شاید تعجب کنید، اما باید بگوییم که یکی از جاهای دیدنی پاریس، گورستان پرلاشز پاریس است. قدم زدن روی سنگ‌فرش‌ها و بین مقابر و آرامگاه‌ها، به‌نظر خیلی کار جالبی نیست، اما اگر از زیبایی مجسمه‌ها و آرامگاه‌هایی که در این گورستان قرار دارند، مطلع باشید، حتماً مسیرتان را برای دیدن این گورستان کج می‌کنید. غیر از زیبایی بقعه‌های مختلفی که در اینجا قرار دارند و پرلاشز را مانند یک موزه فضای باز کرده‌اند، افراد مشهوری هم در این گورستان دفن شده‌اند که ارزش بازدید از اینجا را بیشتر می‌کنند.

از جمله افراد معروفی که در این گورستان مدفون هستند، می‌توانیم به فردریک شوپن، اسکار وایلد، جیم موریسون و حتی صادق هدایت و خیلی‌های دیگر اشاره کنیم. بین این اسامی، می‌توانیم ادیث پیاف را هم ببینیم. خواننده‌ای که آهنگ مشهوری از آن را در فیلم اینسپشن یا تلقین، هنگام بیدار شدن بازیگران از خواب شنیده‌ایم. نکته جالبی که درباره گورستان پرلاشز وجود دارد، این است که شکل و شمایل آرامگاه‌ها با توجه به زندگی شخصی، پیشه یا فرقه فردِ دفن شده طراحی شده است.

  • قیمت ورودی گورستان پرلاشز پاریس: رایگان

  • ساعت کاری گورستان پرلاشز پاریس: دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 8 صبح تا 6 عصر؛ شنبه 8:30 صبح تا 6 عصر؛ یک‌شنبه و سه‌شنبه از 9 صبح تا 6 عصر

  • آدرس گورستان پرلاشز پاریس: بین خیابان‌های منیل‌مونتانت و خیابان روندو

موقعیت دقیق گورستان پرلاشز روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Cimetiere-du-Pere-Lachaise.jpg
بخش‌هایی از گورستان پرلاشز

آرامگاه پانتئون پاریس (Panthéon)

اینجا در ابتدا به دستور لویی پانزدهم به‌عنوان یک کلیسا ساخته شد و امروزه از آن با عنوان یادبود یا آرامگاه یاد می‌‌کنند. شروع ساخت پانتئون از سال 1756 بود و در نهایت سال 1790 یعنی کمتر از 250 سال پیش تکمیل شد. معماری این آرامگاه، نئوکلاسیک است و در ابتدای ساخت، به‌تعبیری از رقبای کلیسای سنت پیتر روم و سنت پائول لندن شمرده می‌شد. درحال‌حاضر نامداران بسیاری در این آرامگاه به خاک سپرده شده‌اند. ویکتور هوگو، امیل زولا، ماری کوری و خیلی‌های دیگر.

برای دیدن این آرامگاه، باید هزینه ورودی بدهید، اما اگر اولین یک‌شنبه یکی از ماه‌های نوامبر تا مارس به اینجا بروید، نیازی به پرداخت پول ندارید. فراموش نکنید که از بالکن این آرامگاه می‌توانید نقاط مختلف شهر را ببینید. اگر می‌توانید که پیاده‌روی کنید و زمان کافی دارید، با حدوداً 10 دقیقه قدم زدن به باغ لوکزامبورگ می‌رسید.

  • قیمت ورودی آرامگاه پانتئون پاریس: 11.50 یورو

  • ساعت کاری آرامگاه پانتئون پاریس: 10 صبح تا 6:30 عصر

  • آدرس آرامگاه پانتئون پاریس: خیابان کلاویس

موقعیت دقیق آرامگاه پانتئون روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Pantheon.jpg
نمای بیرونی از آرامگاه پانتئون
Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Pantheon1.jpg
بخش‌های داخلی از پانتئون

محله‌های معروف و قدیمی پاریس

با دیدن محله‌های قدیمی پاریس می‌توانید در زمان سفر کنید و خودتان را در قرون وسطی و دوره رنسانس بیابید. بناهای تاریخی، عمارت‌های رنگارنگ و دست‌نخورده باقی ماندن شکل آن‌ها، همگی محله‌های شهر را به یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس بدل کرده‌اند. قدم‌زدن در این محله‌ها به‌تنهایی یکی از جذابیت‌ها و اهداف برخی از گردشگران از سفر به پاریس است.

محله لومره پاریس (Le Marais)

یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت یک فرهنگ، تعامل با مردم و حضور بین آن‌ها است. لومره یکی از محله‌های معروف و شناخته‌شده در پاریس است که می‌توانید تاریخچه‌ای از فرهنگ مردم را در آن لمس کنید و به تعامل با پاریسی‌ها مشغول شوید.

اینجا پر شده از کوچه‌ها و خیابان‌های باریک سنگ‌فرش‌شده و در این راه‌های باریک، بناها و خانه‌هایی هستند که مربوط به دوره رنسانس می‌شوند. شما می‌توانید عمارت‌هایی را در این محله پیدا کنید که مربوط به قرن 16 و 17 و حتی بعضاً قرن 13 می‌شوند. گالری موزه پیکاسو و مرکز هنری پمپیدو، از جمله مراکز هنری هستند که در این محله قرار گرفته‌اند. پس از اینکه گشت‌وگذارتان را در این محله تمام کردید و نیاز به تجدید انرژی داشتید، اصلاً نگران نباشید، چراکه در این محله می‌توانید انواع رستوران و غذاخوری را پیدا کنید.

موقعیت دقیق محله لومره روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Le-Marais.jpg
برخی از بخش‌های محله لومره پاریس

بلوار شانزه‌لیزه پاریس (Champs-Élysées)

می‌رسیم به مهم‌ترین بلوار شهر پاریس که آوازه آن به گوش بسیاری از مردم در سراسر جهان رسیده است، بلوار شانزه‌لیزه. شهرت اینجا به‌قدری است که حتی ما هم در برخی از مکالمه‌های روزانه‌مان، مثلاً برای بیان زیبایی یک محل از آن استفاده می‌کنیم. شانزه‌لیزه، بلواری با طول 1.91 کیلومتر است که از یک سر به طاق پیروزی و از سمت دیگر به میدان کنکورد منتهی می‌شود. در اطراف این بلوار می‌توانید برخی از معروف‌ترین برندهای دنیا را ببینید و از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی و هنری موجود در این بلوار بهره‌مند شوید.

بلوار شانزه‌لیزه در حالت عادی به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم می‌شود. قسمت بالایی به طاق پیروزی می‌رسد و در آن فروشگاه‌های لوکس، هتل، رستوران، کافه، سینما و تئاتر وجود دارد و قسمت پایینی آن هم به میدان کنکورد، باغ شانزه‌لیزه و برخی از فروشگاه‌ها و سینماها و تئاترهای دیگر وصل می‌شود. جدای از وجود تمامی قسمت‌هایی که گفتیم، معمولاً در یازدهم نوامبر و سی‌ویکم دسامبر هم نیروهای نظامی در بلوار شانزه‌لیزه رژه می‌روند که فرصت خوبی برای تماشای روی دیگری از پاریس ایجاد می‌کند.

موقعیت دقیق خیابان شانزه‌لیزه روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Champs-Elysees.jpg
بلوار شانزه‌لیزه و نمایی از طاق پیروزی

محله لاتین پاریس (Latin Quarter)

کمی در محله لاتین پیاده‌روی کنید تا خودتان را در دوره قرون وسطی بیابید! در محله لاتین، یک پاریس قدیمی‌تر می‌بینید که پایه‌های ابتدایی استقرار آن در قرن یکم توسط رومانیایی‌ها گذاشته شد. دلتان را به دریا بزنید و در کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش لاتین قدم بزنید، بی‌آنکه از نقشه استفاده کنید. محله‌ای که زمانی سارتر و همینگوی در آن وقت می‌گذراندند و امروز شما می‌توانید از آن بازدید کنید. در محله لاتین، کافه‌ها، کتاب‌فروشی‌های قدیمی و اغذیه‌فروشی‌های کوچک هم وجود دارند.

موقعیت دقیق محله لاتین روی نقشه

Lastsecond.ir-best-attractions-of-paris-Latin-Quarter.jpg
نمایی از محله لاتین پاریس

سفر به اروپا و فرانسه با تور

تعداد تورهایی که در لست‌سکند وجود دارند، بسیار زیاد هستند و همین امر باعث شده تنوع خوبی برای انتخاب تور در اختیار شما باشد. سفر به فرانسه و پاریس، برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تری نیاز دارد و به‌خاطر نرخ ارز، باید جوانب مختلفی را در نظر بگیرید. تنوع و تعداد درخور توجه تور فرانسه در لست‌سکند، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر از میان آن‌ها تور مناسب خودتان را انتخاب کنید و یکی دیگر از نکات مثبت سفر با تور فرانسه، این است که بخش عمده‌ای از هزینه‌هایتان پیش از سفر محاسبه شده و دیگر نیازی به برنامه‌ریزی شما نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، مدیریت خریدها و خوردوخوراکتان در سفر است.

با در نظر گرفتن همه این‌ها، اگر تور مناسب یا دلخواهتان را پیدا نکردید، می‌توانید با مراجعه به صفحه سفرساز لست‌سکند، آنچه را که برای سفرتان می‌خواهید، با ما در میان بگذارید تا بهترین تور و سفر را به شما معرفی کنیم.

سخن آخر

حالا دیگر اگر به فرانسه سفر کنید، یک لیست از جاهای دیدنی پاریس همراه قیمت، آدرس، ساعت کاری و شرح مختصری از خود جاذبه را در اختیار دارید که طبق آن می‌توانید اولویتتان را مشخص کنید. در نظر بگیرید که مکان های دیدنی پاریس بسیار فراوان‌اند و ما در این مطلب فقط بخشی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم.

به این ترتیب، هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و هم می‌توانید قیمت و هزینه حدودی بازدیدها و گشت‌وگذارهایتان را محاسبه کنید. البته برای مدیریت بهتر هزینه‌ها، لست‌سکند امکان تهیه تور اقساطی را هم فراهم کرده است که به این ترتیب نیازی به پرداخت یکجای کل پول تور نیست و می‌توانید در چند قسط آن را بپردازید و هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!