غذاهای معروف فیلیپین

4.2
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید + تصاویر
27 اسفند 1396 12:00
8

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

در حال برنامه ریزی سفر به فیلیپین هستید؟ در این مقاله بهترین غذاهایی که می توانید در سفر به فیلیپین امتحان کنید را معرفی می کنیم. اکثر مردم غذاهای  فیلیپینی را دوست ندارند که عمدتا به این دلیل است که غذاهای فیلیپینی در سطح جهان انتقادهای زیاد دریافت کرده اند.  با این حال طبق پیش بینی ها غذاهای فیلیپینی آرام آرام به غذای مورد علاقه گردشگران تبدیل می شود. غذاهای فیلیپینی ترکیبی از سبک های پخت و پز اسپانیایی، مالزیایی، چینی و محلی است. تجربه غذا خوردن در فیلیپین تجربه منحصر به فردی خواهد بود. توجه داشته باشید برخی از این غذاها فقط در خیابان ها یافت می شود و نیاز به رفتن به رستوران های لوکس ندارد. همچنین ممکن است برخی از غذاهای معرفی شده شاید با ذائقه شما سازگار نباشد اما این لیست محبوبترین غذاهای فیلیپین می باشد.

آدوبو (Adobo)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

آدوبو از محبوب ترین غذاهای فیلیپینی است. این غذا شامل گوشت خوک، انواع گوشت های دریایی (ماهی، میگو، صدف و ...)، مرغ یا سبزیجات می باشد که قبل از پخت با سرکه، سویا و سیر مزه دار می شوند، و سپس در روغن پخته می شوند و بعد در سس ماریناد (آب، سرکه، نمک وادویه های فیلیپینی) قرار داده تا چند دقیقه بجوشند. بهترین مکان برای لذت از این غذای لذیذ در خیابان های فیلیپین یا رستوران های محلی است. شما می توانید آدوبو را با یک یا دو دلار (40الی 60 پزو) تهیه کنید. آدوبو  معمولا با برنج سفید سرو می شود.

بلات (Blaut)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

اگر طرفدار غذاهای گیاهی یا دوستدار محیط زیست هستید  از خواندن این بخش از مقاله صرف نظر کنید. بلات یکی از پر طرفدارترین میان وعده های سنتی بین مردم فیلیپین می باشد. در واقع یک پیش غذایی فیلیپینی است اما شما می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید و نگران گرسنگی زود هنگام خود نباشید. توجه داشته باشید مردم محلی این غذا را از کنار خیابان Hawkers تهیه می کنند اما شما بهتر است مراقب باشید و از رستوران های معروف تر برای امتحان کردن این غذا کمک بگیرد، تا مطمئن باشید که برای تهیه ی این غذا از مواد سالم استفاده کرده باشند (استفاده از مواد کهنه و مانده برای طبخ این غذا باعث مشکلات و عوارض معده می شود و احتمالا سفر شما را برای مدتی با بحران مواجهه می کند). اگرچه به نظر میرسد که قرار است یک تخم مرغ میل کنید اما هنگامی که باز می شود، جنین اردک 18 روزه را خواهید دید.  مردم محلی بعد از آن سوپ غذا را می نوشند وباقی مانند غذا را بعد از اضافه کردن نمک و ادویه محلی می خورند. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که مزه این غذا مانند مرغ می باشد اما برای اطمینان باید خودتان امتحان کنید.

 

 

 

بنگوس (Bangus)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

این غذا فوق العاده عمدتا از شیرماهی کبابی شده پخته می شود. شیرماهی معمولا سرخ شده و سپس با سس سویا، سیر و سرکه سرو می شود. در بازار میوه فروشها، بازار غذا فروشی ها در کنار خیابان قابل دسترس است. قیمت بنگوس 2 دلار است که حدودا 60 الی 80 پزو می باشد.

 

دسر رنگارنگ هالو هالو (halo-halo)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

هالو هالو در زبان محلی به معنای «مخلوط با هم» می باشد. این دسر لذیذ از مواد شیرین که با هم ترکیب شدند تا یک طعم شگفت انگیز ایجاد کنند، تهیه می شود. این دسر رنگارنگ معمولا با شیر غلیط شده و به همراه یخ های تکه تکه شده سرو می شود. روی این مواد پوره یخی سیب زمینی شیرین ارغوانی و همچنین کمی نقل یا میوه های رنگی اضافه می شود. قطعا شما نمی توانید از این دسر دست بکشید .

 

پنسیت (Pancit)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

این غذای فوق العاده اصولا کنار لامپیا (غذایی چینی) سرو میشود. ظرف نودل فیلیپینی از مخلوط مرغ، گوشت خوک و سبزیجات تهیه می شود و برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این غذا به صورت نیمه آماده در سوپر مارکت ها نیز قابل خرید هستند اما مراقب باشید که مواد تشکیل دهنده آن سالم باشد. قیمت این غذا حدودا نیم دلار یا 25 پزومی باشد.

سی سیگ (Sisig)

غذاهایی که باید در فیلیپین امتحان کنید

این غذا اصولا روی بشقابی بسیار داغ سرو می شود. گوشت خوک را پخته و سپس آن را کباب کرده تا طعم عطر دودی بگیرد. سپس گوشت به قطعات کوچک ریز شده و با سیر، پیاز و ادویه جات طبخ می شوند. بسیاری از رستوران ها سی سیگ را با گوشت ماهی، مرغ یا ماهی مرکب و حتی با تن ماهی عرضه می کنند. از مواد تشکیل دهنده ی دیگه می توان به سس مایونز یا تخم مرغ خام اشاره کرد که بستگی به سفارش شما دارد.

منبع: lasetrips

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.