قیمت غذا در ارمنستان؛ از آب تا مک دونالد و انواع رستوران ها

4.5
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قیمت غذا در ارمنستان؛ از آب و نان تا مواد غذایی و رستوران‌ها
26 مهر 1402 08:00
9

قیمت غذا در ارمنستان یکی از هزینه‌های مهم در سفر به این کشور است. دانستن قیمت غذاهای ارمنستان پیش از سفر، به شما در تدارک یک برنامه جامع کمک می‌کند. در این مطلب، با بررسی هزینه خورد و خوراک در ارمنستان، از قیمت مواد غذایی و نان و گوشت تا قیمت مک دونالد، مسیر شما را برای تخمین قیمت غذا در ارمنستان هموار می‌کنیم.

03.jpg

قیمت غذا در ارمنستان

  • قیمت غذاهای سنتی: از 2 هزار تا 5 هزار درام

  • قیمت کی‌اف‌سی: از 450 تا 9950 درام

  • قیمت پیتزا هات: از 800 تا 3800 درام

  • قیمت مک دونالد: از 2500 تا 3500 درام

  • قیمت غذاهای ایرانی: بسته به نوع غذا تا 4500 درام 

  • قیمت شیر: 580 درام

  • قیمت نان 500 گرمی: 280 درام

  • قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز: 4453 درام

  • قیمت میوه: بسته به نوع میوه از 400 تا 700 درام 

لیست قیمت تورهای ارمنستان

قیمت غذا در رستوران‌های لوکس و ارزان ارمنستان

اگر مانند نرخ اقامت در بهترین هتل‌های ارمنستان، درباره قیمت غذا در ارمنستان ۱۴۰۳ کنجکاوید، پیش از دانستن قیمت مواد غذایی در ارمنستان، ابتدا باید به سراغ قیمت غذا در رستوران‌های ارمنستان بروید. احتمالاً پس از ورود به این شهر، اولین نکته‌ای که توجه شما را جلب می‌کند، تنوع و اهمیت غذاست. در ارمنستان، شما به‌راحتی می‌توانید غذاهایی منطبق با سلیقه‌تان پیدا کنید. از رستوران‌های سنتی که فقط غذاهای ارمنی به شما ارائه می‌دهند تا فست‌فودهای زنجیره‌ای که در بیشتر نقاط جهان وجود دارند، در دسترس شما هستند تا انتخابی دل‌چسب داشته باشید.

درباره قیمت غذاهای ارمنستان باید بگوییم که می‌توان رستوران‌های این کشور را مانند بسیاری از جاهای دیگر در دنیا، در سه دسته‌بندی ارزان‌قیمت، میان‌رده و لوکس قرار داد. بازه‌های قیمتی در این رستوران‌ها بسیار متفاوت‌اند و حتی در رستوران‌هایی که در یک سطح و رده قرار می‌گیرند هم ممکن است تفاوت‌های زیادی را ببینید. با توجه به این موضوع، برای دانستن حدود هزینه غذا در ارمنستان، میانگین قیمت غذا در هر سه سطح از این رستوران‌ها عبارت‌اند از:

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت ارمنستان: حدود 3600 درام؛ تقریباً بین 2 هزار تا 8 هزار درام

  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده ارمنستان: حدود 10 هزار درام؛ تقریباً بین 7 هزار تا 17 هزار درام

  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس ارمنستان: حدود 15 هزار درام؛ تقریباً بین 3 هزار تا 90 هزار درام

حتماً برایتان سؤال شده که چطور شروع قیمت غذا در یک رستوران لوکس، از میانگین قیمت غذا در یک رستوران میان‌رده کمتر است. باید بگوییم که در رستوران میان‌رده، معمولاً قیمت غذای اصلی از 7 هزار درام شروع می‌شود و این درحالی است که در یک رستوران لوکس، قیمت یک پیش‌غذا از 3 هزار درام شروع می‌شود و قیمت غذای اصلی بسیار بیشتر است. شما می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها در سفر، مثل استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارمنستان یا دیگر راهکارها، بخشی از هزینه سفرتان را به تفریحات و تجربه‌های جدید غذایی در رستوران‌های مقصد اختصاص دهید. گفتنی است اگر با تور اقساطی به این کشور سفر کنید، می‌توانید با قسط‌بندی کردن هزینه تور، مبلغ بیشتری را برای هزینه غذا در سفرتان در نظر بگیرید.

با تفریحات رایگان ایروان آشنا شوید

lastsecond.ir-food-price-in-armenia-restaurants.jpg
نمای داخلی رستورانی در ارمنستان

قیمت غذاهای سنتی ارمنستان

هیچ‌چیز نمی‌تواند به‌اندازه یک غذای سنتی و محلی، شما را با طعم‌های جدید و با آداب و فرهنگ غذایی یک مقصد، آشنا کند. چه کسی از تجربه یک غذای کاملاً جدید و تازه می‌گذرد؟ اصلاً مگر می‌شود به ارمنستان سفر کنید و سری به غذاهای سنتی‌اش نزنید؟ شما می‌توانید طعم غذاهای سنتی و بومی ارمنستان را در بهترین رستوران‌های ایروان تجربه کنید.

در خصوص قیمت غذا در ایروان می‌توانیم دو نکته را بیان کنیم. اول اینکه درست مانند کشور خودمان، شاید مشهورترین غذاهایی که در وب‌سایت‌های مختلف درباره آن‌ها می‌خوانیم، در دسته غذاهای اصلی قرار نگیرند. بااین‌حال، این‌گونه غذاها به‌عنوان یک خوراکی برای سیر شدن و همین‌طور داشتن تجربه‌ای خوب از غذاهای ارمنی، انتخاب مناسبی هستند. دومین نکته این است که به‌طور کلی اگر به سراغ غذاهای سنتی می‌روید، برای هر وعده دست‌کم 3500 درام در نظر بگیرید. قیمت برخی از غذاهای معروف ارمنستان عبارت است از:

  • قاورما (Ghavurma): میانگین تقریبی 3700 درام

  • خوروواتس (Khorovats): میانگین تقریبی 4200 درام

  • دولما (Dolma): میانگین تقریبی 3500 درام

  • ایشخان (Ishkhan): از 4500 تا 23 هزار درام

نکته مهمی که در ارتباط با این غذاها باید بگوییم، این است که شما می‌توانید انواع مختلفی از آن‌ها را پیدا کنید و قیمت‌های متفاوتی از آن‌ها را ببینید؛ برای مثال، در ارمنستان، غذایی مانند دلمه را در شکل‌های مختلفی درست می‌کنند و ممکن است مواد اولیه‌ای که برای تهیه آن به کار می‌گیرند، با یکدیگر فرق کند و همین موضوع، بر ارزان و گران شدنش تأثیر بگذارد. به همین دلیل قیمت غذا در ارمنستان ۱۴۰۳ ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از حد تصور شما تمام شود.

لست سکند-armeniantrandisional.jpg
مجموعه‌ای از غذاهای محلی ارمنستان

قیمت فست‌فود در ارمنستان

همبرگر و پیتزا معمولاً دستورپخت‌های یکسانی دارند؛ اما ممکن است در کشورهای مختلف، با روش‌های متفاوتی آماده شوند و از نظر طعم و مزه، تجربه تازه‌ای را برای شما به‌همراه داشته باشند. رستوران‌های زیادی هم در ارمنستان هستند که فست‌فود آماده می‌کنند و برخی به سبک و سیاق ارمنی غذا می‌پزند که در نوع خودش جذاب است. بااین‌حال، اگر به‌دنبال رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور هستید، می‌توانید به‌سادگی رستوران‌های مک دونالد، کی‌اف‌سی و پیتزا هات را در شهر ایروان پیدا کنید؛ بنابراین می‌توانید در سفر به این کشور با تور ایروان، به رستوران‌های زنجیره‌ای معروف بسیاری دسترسی داشته باشید.

برای تخمین آسان‌تر قیمت فست‌فود در ارمنستان، این دو رستوران را به‌عنوان مرجع در نظر گرفته‌ایم؛ چون در بیشتر کشورها وجود دارند و به‌راحتی می‌توانید قیمتشان را با سایر نقاط جهان مقایسه کنید. البته قیمت مک دونالد در ارمنستان را در عنوان جداگانه‌ای آورده‌ایم تا طرف‌داران این رستوران، راحت‌تر بتوانند به قیمت مک دونالد در ارمنستان دسترسی داشته باشند؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی قیمت مک دونالد در ارمنستان را بدانید و پیش از رفتن به این رستوران زنجیره‌ای، از حدود هزینه‌های خود در این رستوران‌ها آگاه شوید. این نکته را به‌یاد داشته باشید که اگر به سراغ دیگر فست‌فود‌های ارمنی در شهر بروید، ممکن است بتوانید با قیمتی حتی کمتر از قیمت‌هایی که آورده‌ایم، غذا تهیه کنید.

  • قیمت مرغ سوخاری کی‌اف‌سی: تقریباً از 450 تا 9950 درام

  • قیمت پیتزا در پیتزا هات: تقریباً از 800 تا 3800 درام

lastsecond.ir-food-price-in-armenia-KFC.jpg
یکی از شعبه‌های کی‌اف‌سی در ارمنستان

قیمت مک دونالد در ارمنستان

رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد به‌قدری مشهور و پرطرف‌دار هستند که ترجیح دادیم تا عنوانی جداگانه برای آن در نظر بگیریم. رستوارن مک دونالد به برگرهای مختلفش مشهور است. قیمت مک دونالد در ارمنستان عبارت است از:

  • قیمت مک میل مک دونالد: تقریباً از 2500 تا 3500 درام

قیمت غذای ایرانی در ارمنستان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ایران و ارمنستان به‌واسطه نزدیک بودن مرزهایشان، اشتراک‌های فرهنگی بسیاری با هم دارند؛ اما قصه ایران و ارمنستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. این روزها در ایران، ساکنان ارمنی‌تبار بسیاری را می‌بینیم که برخی از آن‌ها کسب‌وکارهایی دارند که نشان‌دهنده فرهنگشان است؛ مثلاً رستوران‌هایی که غذاهای ارمنی سرو می‌کنند.

قیمت پوشاک در ارمنستان

این امر در کشور ارمنستان هم وجود دارد و حالا می‌توانیم به‌غیر از قیمت غذا در ارمنستان ۱۴۰۳، به سراغ رستوران‌های ایرانی این کشور و قیمت غذای ایرانی در ارمنستان هم برویم. برای اینکه تجربه خوبی از غذاهای ایرانی در ارمنستان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که بهترین رستوران‌های ایرانی در ایروان را پیدا کنید و وعده غذایی‌تان را در آنجا میل کنید. در خصوص غذاها و رستوران‌های ایرانی و قیمت غذا در ارمنستان در این رستوران‌ها باید بگوییم که اعداد متفاوت‌اند و شما می‌توانید یک وعده غذایی را با سوپ 600 درامی شروع کنید و با غذاهای اصلی مثل کباب‌ها، خورش‌ها و دیگر غذاها که گاهی قیمتشان تا 4500 درام هم می‌رود، ادامه دهید.

لست سکند-armenian shirvan.jpg
نمایی از یک رستوران ایرانی در ایروان 

قیمت آب در ارمنستان

علاوه‌بر هزینه غذا در ارمنستان، دانستن قیمت آب در ارمنستان، یکی از نکات ضروری در سفر به این مقصد است. کشور ارمنستان آب لوله‌کشی سالمی دارد، اما اگر به آب لوله‌کشی دسترسی ندارد، خرید آب‌معدنی لازم است و باید قیمت آب در ارمنستان را بدانید. قیمت آب در ارمنستان، به اندازه آن بستگی دارد. به‌طور کلی قیمت آب در ارمنستان عبارت است از:

  • قیمت آب در ارمنستان: یک بطری 1.5 لیتری آب‌معدنی 264 درام

قیمت نوشیدنی در ارمنستان

هزینه خورد و خوراک در ارمنستان شامل هزینه نوشیدنی‌ها هم می‌شود؛ هرچند که هزینه نوشیدنی در مقایسه با قیمت مواد غذایی ارمنستان، زیاد به نظر نمی‌رسد. فراموش نکنید که تعداد دفعاتی که به نوشیدنی نیاز دارید، مانند وعده‌های سه‌گانه غذایی نیست و ممکن است چندین بار در روز بخواهید به سراغ نوشیدنی‌های سرد و گرم بروید یا سری به کافه استارباکس ایروان بزنید. به‌ویژه اگر درحال بازگشت از تفریحات ارمنستان باشید، نوشیدن آب، نوشابه یا چای بسیار دل‌‎چسب خواهد بود.

انواع نوشیدنی‌ها مانند آب‌میوه‌ها، با توجه به محتوا و محل سرو آن‌ها در مناطق و فروشگاه‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند و نمی‌توانیم قیمت واحدی برایشان در نظر بگیریم؛ اما در ادامه، به سراغ چند نوشیدنی اساسی می‌رویم و قیمت چای و نوشابه را ذکر می‌کنیم. نباید از کسانی بگذریم که قوت غالبشان چای است و بدون آن، روزشان را شروع نمی‌کنند. نکته‌ای هم که در این میان وجود دارد، این است که قیمت انواع مختلف چای، تفاوت چندانی با هم ندارد.

نوشیدنی‌ها

میانگین قیمت

نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی)

426 درام

یک لیتر شیر

581 درام

چای (سیاه، سبز، گیاهی)

هزار درام

lastsecond.ir-food-price-in-armenia-coke.jpg
انواع نوشابه در ارمنستان

قیمت قهوه در ارمنستان

برای بعضی از افراد، قهوه بخش مهمی از زندگی است و بدون آن نمی‌توانند روزشان را سپری کنند. برخی دیگر از گردشگران هم هستند که رفتن به یک کافی‌شاپ را در سفرهایشان یک امر واجب می‌دانند. البته حضور در کافه‌ها تا حدودی می‌تواند هر فرد را با فرهنگ و آداب‌ورسوم مقصد هم آشنا کند. یکی دیگر از دلایلی که گردشگران در سفرشان از قهوه استفاده می‌کنند، این است که سعی دارند با این کار، انرژی لازم برای گردش و بازدید از جاهای دیدنی ایروان و ارمنستان را داشته باشند. در ادامه، قیمت چند مدل از انواع قهوه را برای شما آورده‌ایم تا حدود هزینه‌های این نوشیدنی برای شما مشخص باشد.

ارمنستان از آن کشورهایی است که کافه و رستوران‌های روباز هم دارد و شب‌هایش پرشوروحال است. پس این نکته را در نظر بگیرید که فصل‌های خوش‌آب‌وهوا باعث می‌شوند هوس کنید در فضای باز این کافه‌ها و رستوران‌ها بنشینید و چیزی سفارش دهید. هرچه به‌سمت فصل‌های سرد می‌رویم، رستوران‌های بزرگ و گرم، رونق بیشتری می‌گیرند. پس اگر در پاییز و زمستان راهی ارمنستان می‌شوید، احتمالاً سرمای هوا نگذارد هر گوشه‌وکناری را برای صرف غذا انتخاب کنید.

انواع قهوه

میانگین حدودی قیمت

اسپرسو

2 هزار درام

لته

2200 درام

کاپوچینو

2 هزار درام

کارامل ماکیاتو

2250 درام

آمریکانو

2 هزار درام

lastsecond.ir-food-price-in-armenia-coffee.jpg
نمایی از نحوه آماده کردن قهوه در یک کافی‌شاپ ارمنی

قیمت غذای خیابانی ارمنستان

غذاهای خیابانی در همه‌جای جهان طرف‌دارانی دارند؛ خوراکی‌هایی معمولاً ارزان و خوش‌مزه که به‌سرعت آماده می‌شوند. این غذاها معمولاً به‌سادگی پیدا می‌شوند و اغلب جدا از طعم و مزه‌ای که دارند، نماینده خوبی برای معرفی فرهنگ کشورشان هستند. اگر پس از بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان گرسنه شدید، بهترین و سریع‌ترین انتخاب می‌تواند غذاهای خیابانی باشد. وقتی نوبت به غذاهای خیابانی می‌رسد، قیمت غذا در ارمنستان روی اعداد حداقلی می‌ایستد. اما کدام غذاها در لیست غذاهای خیابانی قرار می‌گیرند و قیمت غذاهای خیابانی در ارمنستان چقدر است؟‌

تصور کنید پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید ارمنستان دلتان می‌خواهد در سریع‌ترین زمان، غذایی گرم میل کنید و توجهتان به غذاهای خیابانی جلب می‌شود. مشهورترین غذای خیابانی ارمنستان، مانتی است که شاید پیش از این، نامش را در میان غذاهای ترکیه دیده باشید. این غذا اغلب از گوشت چرخ‌کرده داخل خمیر تهیه می‌شود. به‌جز مانتی، شاورما، پیراشکی، دلمه و همین‌طور نان لواش با مخلوط سبزی‌جات هم از مشهورترین غذاهای خیابانی ارمنستان محسوب می‌شوند.

  • قیمت غذاهای خیابانی در ارمنستان: حدود 150 درام تا 2 هزار درام
مانتی.jpg
مانتی، غذای محبوب در ارمنستان

قیمت مواد غذایی در ارمنستان  

تا اینجا، قیمت غذاهای ارمنستان را بررسی کردیم؛ اما خوردوخوراک در یک کشور فقط محدود به رستوران‌هایش نمی‌شود. از قیمت قهوه در ارمنستان تا قیمت انواع میوه‌ها می‌تواند بر هزینه سفر شما تأثیرگذار باشد. افراد زیادی تلاش می‌کنند تا به سبک‌های مختلف، هزینه‌های سفرشان را کم کنند. یکی از روش‌های معمول، پختن غذا در اقامتگاه است؛ به‌صورتی که شما مواد غذایی را خودتان تهیه کنید و همان‌جا غذا را بپزید.

خوب است بدانید بسیاری از جهانگردان که همیشه در سفر هستند، از چنین روش‌هایی برای کاهش هزینه‌هایشان استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب، به‌عنوان مثال اگر بخواهید کباب درست کنید، می‌توانید با دانستن قیمت گوشت در ارمنستان، حدود هزینه‌هایتان را برای این غذا تخمین بزنید. در جدول زیر می‌توانید قیمت مواد غذایی در ارمنستان را ببینید و حدود هزینه خورد و خوراک در ارمنستان را متوجه شوید.

مواد غذایی میانگین قیمت
هر کیلو گوشت قرمز 4453 درام
هر کیلو مرغ  2747 درام
شانه 12 عددی تخم‌مرغ 852 درام
هر کیلو برنج  886 درام
هر کیلو سیب‌زمینی 267 درام
هر کیلو پیاز 251 درام
lastsecond.ir-food-price-in-armenia-meat1.jpg
مواد پروتئینی در ارمنستان

قیمت نان در ارمنستان

نان هم از دیگر مواد غذایی مهمی محسوب می‌شود که عضو ثابت سفره ما ایرانی‌هاست. به همین دلیل در این قسمت از مطلب، قیمت نان در ارمنستان را بررسی می‌کنیم تا اگر در این کشور برای صرف وعده‌های مختلف غذایی به‌ویژه صبحانه دنبال نان بودید، از قیمت نان در ارمنستان آگاه باشید. قیمت هر قرص 250 گرمی نان در ارمنستان به‌طور میانگین 70 درام است و اگر وزن نان به 500 گرم افزایش پیدا کند، هزینه آن هم به حدود 280 درام خواهد رسید. 

قیمت میوه در ارمنستان

بسیاری از مسافران برای اینکه در سفر هم به برنامه غذایی‌شان پایبند باشند، خوردن میوه را کنار نمی‌گذارند. برای همین، در این قسمت، قیمت برخی از انواع میوه‌ها را برای شما آورده‌ایم تا از حدود قیمت میوه‌ها در این کشور باخبر باشید.

انواع میوه میانگین قیمت
هر کیلو سیب 448 درام
هر کیلو پرتقال 640 درام
هر کیلو موز 675 درام
lastsecond.ir-food-price-in-armenia-fruits.jpg
نمایی از بازار میوه در ارمنستان

قیمت غذا در ارمنستان برای یک روز گردش

به‌عنوان یک مسافر، هزینه روزانه غذا در ارمنستان برای شما مهم است. برای به دست آوردن حدود هزینه غذا در یک روز کامل در ارمنستان، می‌شود یک حساب سرانگشتی کرد. در سفر به ایروان با تور، معمولاً صبحانه در هتل صرف می‌شود و به‌جز آن، شما باید هزینه غذاها را با توجه به قیمت غذا در ارمنستان بپردازید. با توجه به آنچه درباره قیمت غذاهای ارمنستان گفتیم، حالا می‌توانیم جمع‌بندی کنیم که یک فرد، به دو وعده غذایی به‌جز صبحانه نیاز دارد. علاوه‌بر آن ممکن است در یک روز، یک میان‌وعده مانند غذاهای خیابانی میل کنید و به‌جز آن، یک بطری آب معدنی و دو لیوان نوشیدنی گرم، مثل چای یا قهوه، بنوشید. مجموع این اعداد به‌صورت متوسط تا هفت هزار درام در روز می‌رسد.

اگر بخواهید قیمت غذا در ارمنستان به تومان را بدانید، متوسط هزینه غذا در ارمنستان به‌صورت روزانه هفت هزار درام معادل یک میلیون و صد و شصت هزار تومان می‌شود. نکته اینجاست که اگر سفر زمینی به ارمنستان داشته باشید، احتمال اینکه هزینه‌های شما افزایش پیدا کند، وجود دارد.

lastsecond.ir-food-price-in-armenia-food-in-a-day.jpg
غذاهای خیابانی در یک روز گردش در ارمنستان

در ارمنستان برای چه غذاهایی هزینه کنیم؟

همان‌گونه که در راهنمای سفر به ایروان گفتیم، ارمنستان از همسایگان قدیمی ایران است و طی قرن‌ها، رشته‌های فرهنگی این دو کشور به‌قدری درهم‌تنیده شده که در بعضی موارد دیگر به‌سختی می‌توان تفاوت را تشخیص داد. این مسئله در حوزه خوراک و غذا هم وجود دارد؛ به‌طوری که بسیاری از غذاهای ارمنی شبیه به غذاهای ایرانی هستند یا حتی یک غذای مشابه میان چند کشور، ازجمله ارمنستان و ایران وجود دارد؛ درست مانند دلمه که در کشورهای زیادی با دستورهای مشابه پخته می‌شود.

هرچند که از تشابه غذاهای ارمنی با ایرانی گفتیم، اما تفاوت‌های غذایی این دو کشور به‌قدری است که شما را حتی برای یک بار هم شده، وسوسه می‌کند تا غذاهای جدیدی را تجربه کنید؛ مثلاً برخلاف ما ایرانی‌ها، ارمنی‌ها پلوخور نیستند و غذاهای برنجی زیادی ندارند. آنچه غذاهای ارمنی را بیشتر درخور توجه می‌کند، استفاده از سبزی‌جات معطر در روند پخت غذاهاست پس هزینه کردن برای درک ذائقه مردم این کشور ارزش دارد و می‌توانید با آگاهی از بهترین غذاهای این کشور، فهرستی از غذاهایی را که حس می‌کنید برای شما جذاب‌ترند، تهیه و آن‌ها را در سفرتان امتحان کنید.

سوغات ارمنستان چیست؟

لست سکند-armenianfood.jpg
نمونه‌ای از یک میز غذای ارمنی

سفر به ارمنستان با تور

اگر قصد دارید به این کشور بی‌نظیر سفر کنید، می‌توانید انواع تور ارمنستان را در وبگاه لست‌سکند ببینید و با توجه به سلیقه و زمان‌بندی، مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید. این در حالی است که امکان انتخاب ایرلاین و مدت‌زمان اقامت را هم دارید. همچنین می‌توانید نوع سفرتان را هم از بین هوایی یا اتوبوسی انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب، تورها با توجه به اولویت‌هایتان مرتب می‌شوند. علاوه‌بر آن، اگر تور دل‌خواهتان را پیدا نکردید، با سرویس سفرساز لست‌سکند می‌توانید همه ویژگی‌های مد نظرتان را مشخص کنید تا تور دل‌خواهتان را برای شما پیدا کنیم.

سخن آخر 

در این مطلب از لست‌سکند سعی کردیم قیمت غذا در ارمنستان ۱۴۰۳ را به تفکیک برای شما توضیح دهیم که هنگام سفر، دیدگاه دقیق‌تری داشته باشید و بودجه‌تان را هوشمندانه‌تر خرج کنید. براساس این قیمت‌ها می‌توانید حساب کنید چند وعده غذای ارزان و چند وعده غذای نسبتاً گران بخورید یا اصلاً به‌جای هزینه کردن در رستوران‌ها، خودتان مواد غذایی بخرید و آشپزی کنید. این نکته را فراموش نکنید که به‌هرحال این اعداد تقریبی و برای این هستند که شما دیدگاه بهتری درباره قیمت غذاهای ارمنستان به دست آورید و ممکن است شما هرچیزی را ارزان‌تر یا گران‌تر از قیمت‌هایی که گفته شده هم پیدا کنید. اگر تاکنون به ارمنستان سفر کرده‌اید، قیمت غذا در ارمنستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.