قیمت غذا در سنگاپور؛ از قیمت آب تا قیمت مک دونالد

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت خوراکی و مواد غذایی در سنگاپور چقدر است؟
23 آذر 1402 10:00
0

قیمت غذا در سنگاپور، یکی از اطلاعاتی است که حتماً باید پیش از رفتن به این کشور، از آن آگاه شوید. همیشه خوردوخوراک از بخش‌های مهم و اساسی سفر محسوب می‌شود؛ در نتیجه باید هزینه‌ها را برآورد کنید و بودجه مشخصی در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله لست‌سکند، قیمت غذا در سنگاپور را شرح داده‌ایم تا علاوه‌بر دانستن قیمت وعده های غذایی سنگاپور، قیمت مواد خوراکی، نوشیدنی، انواع قهوه و همین‌طور حداقل هزینه غذا در یک رستوران زنجیره‌ای را هم بدانید. به‌این‌ترتیب، چه بخواهید خودتان غذا بپزید و چه به رستوران یا کافه بروید، می‌توانید قیمت غذا در سنگاپور را به‌طور تقریبی در اختیار داشته باشید.

قیمت غذا در سنگاپور چقدر است؟

قیمت غذا در سنگاپور، از کمتر از یک دلار سنگاپور شروع می‌شود و تا 300 دلار سنگاپور متغیر است. قیمت فست‌فود در این کشور از 7 دلار شروع می‌شود. همچنین قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری، 1.88 دلار و قیمت یک لیتر شیر، 4.18 دلار سنگاپور است. گفتنی است که قیمت هر کیلو گوشت قرمز در این کشور، 27.51 دلار و قیمت هر کیلو برنج، 3.30 دلار سنگاپور است. طیف گسترده این قیمت‌ها را می‌توانید در قسمت‌های مختلف شهر ببینید؛ از قیمت غذاهای خیابانی گرفته تا قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های لوکس. با دانستن قیمت غذا در سنگاپور، می‌توانید به‌راحتی برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه‌ریزی کنید و هزینه غذا در سنگاپور را با بودجه‌تان تنظیم کنید.

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods.jpg
برخی از غذاهای سنگاپور

انواع غذاهای سنگاپور

سنگاپور به‌دلیل موقعیت قرارگیری و احاطه‌شدنش بین آب‌های آزاد، تنوع بسیار فراوانی در غذاهای دریایی دارد و می‌توانید طیف وسیعی از سبک‌های مختلف غذاهای دریایی را در این کشور امتحان کنید. علاوه‌بر غذاهای دریایی، در سنگاپور انواع غذاهای دیگری هم پخته می‌شود که لزوماً دریایی نیستند و مواد اولیه آن‌ها از گوشت قرمز، مرغ، نودل، برنج و مواد دیگر است.

در این کشور، غذاهای بسیاری را می‌بینید که به روش آب‌پز کردن آماده می‌شوند؛ اما این تنها روش پختن غذا در سنگاپور نیست. پیشنهاد می‌کنیم که اگر روی فرایند پخت غذا حساس هستید، حتماً پیش از سفارش دادن هر غذایی، از روش آماده شدن آن هم اطلاعات کسب کنید و اگر می‌خواهید غذاهای محلی و بومی این کشور را امتحان کنید، معروف‌ترینشان را پیش از سفر به این کشور بشناسید. تعدادی از این غذاها و نوشیدنی‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. قبل از بررسی قیمت‌ها، باید بگوییم که همه آن‌ها به واحد دلار سنگاپور نوشته شده‌اند.

راهنمای کامل سفر به سنگاپور

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-differences.jpg
تنوع غذایی در سنگاپور

قیمت غذا در انواع رستوران‌های سنگاپور

قیمت غذا در هر رستوران، براساس مؤلفه‌های مختلف تعیین می‌شود. اینکه رستوران در کدام قسمت شهر قرار گرفته باشد، از چه نوع مواد اولیه‌ای برای آماده‌کردن غذاهایش استفاده می‌کند، چه دکوراسیونی دارد و چه خدماتی را به مشتریانش ارائه می‌کند، همگی روی قیمت غذا در سنگاپور تأثیر می‌گذارند. با در نظر گرفتن همه این موارد، رستوران‌ها را در سه دسته ارزان‌قیمت، متوسط و لوکس قرار می‌دهیم و شما می‌توانید با دانستن حدودی میانگین قیمت و رده‌های مختلفش، هزینه غذا در سنگاپور را در رستوران‌های گوناگون این کشور تخمین بزنید.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت سنگاپور: حدود 13 دلار سنگاپور (از تقریباً 6 دلار سنگاپور تا 20 دلار سنگاپور)

  • قیمت غذا در رستوران‌های متوسط سنگاپور: حدود 50 دلار سنگاپور (از تقریباً 30 دلار سنگاپور تا 90 دلار سنگاپور)

  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس سنگاپور: حدود 150 دلار سنگاپور (از تقریباً 18 دلار سنگاپور تا 280 دلار سنگاپور)

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-main-restaurant.jpg
نمونه‌ای از رستوران‌های سنگاپور

قیمت غذاهای خیابانی در سنگاپور

همیشه غذاهای خیابانی، جزو بهترین گزینه‌ها برای صرف یک میان‌وعده یا حتی یک وعده غذایی کامل مثل ناهار یا شام هستند. شاید بتوانیم به‌جرئت بگوییم که قیمت پایین این‌گونه غذاها، مزیت اصلی‌شان محسوب می‌شود. علاوه‌بر این نکته، حسن دیگر غذاهای خیابانی، فراهم کردن فرصتی برای شماست تا بتوانید با فرهنگ غذایی یک کشور و حتی دیگر کشورها آشنا شوید. شما می‌توانید انواع غذاهای خیابانی را پیدا کنید که غیر از خود کشور سنگاپور، خاستگاه‌هایی از هند، اندونزی، کره، چین، فیلیپین، ژاپن، ویتنام و مالزی دارند. گفتنی است که قیمت غذاهای خیابانی سنگاپور هم از یک دلار سنگاپور و حتی کمتر از آن شروع می‌شود که این بسیار به‌صرفه است.

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-streetfood.jpg
نمایی از خیابان‌ها و غذاهای خیابانی سنگاپور

قیمت فست‌فود در سنگاپور

سنگاپور ازجمله کشورهایی است که می‌توانید در آن، شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای معروفی مانند مک‌دونالد، کی‌اف‌سی، پیتزا هات و بسیاری دیگر را پیدا کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به این کشور، با خواندن این بخش، قیمت مک دونالد در سنگاپور و همچنین غذاهای فست‌فودی دیگر را بدانید تا بتوانید برای تهیه آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در این بخش، برای هر نوع غذای فست‌فودی، مثل برگر، پیتزا و مرغ سوخاری، یک نماینده در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید با دست بازتری از بین انواع غذاهای فست‌فودی انتخاب کنید.

  • قیمت مک‌میل در مک دونالد سنگاپور: حدود 10 دلار سنگاپور
  • قیمت مرغ سوخاری در کی‌اف‌سی سنگاپور: شروع از 7 دلار سنگاپور
  • قیمت پیتزا در پیتزا هات سنگاپور: شروع از 11 دلار سنگاپور
lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-pizza-hut.jpg
شعبه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا هات

قیمت مواد غذایی در سنگاپور

مطمئناً هزینه غذا در سنگاپور، آن هم اگر فقط بخواهید در رستوران‌ها غذا میل کنید، برایتان بسیار گران تمام می‌شود. در این حالت، بودجه کمتری هم برایتان می‌ماند و شاید دیگر نتوانید تمام‌وکمال از جاهای دیدنی سنگاپور بازدید کنید. پس بهتر است برای چند وعده‌ای، خودتان به پخت‌وپز مشغول شوید تا بتوانید اندکی از هزینه‌هایتان کم کنید. تعدادی از مواد اولیه‌ای را که برای پخت‌وپز نیاز دارید، در ادامه آورده‌ایم تا بتوانید حدود قیمت غذایی را که می‌خواهید بپزید، تخمین بزنید. در میان این مواد غذایی، تخم‌مرغ هم جای دارد که همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده‌های غذایی مختلف و کمتر کردن هزینه‌هاست.

مواد غذایی

میانگین حدودی قیمت

هر کیلو گوشت قرمز

 27.51 دلار سنگاپور

هر کیلو فیله مرغ

13.53 دلار سنگاپور 

یک کیلو پنیر محلی

24 دلار سنگاپور

شانه تخم‌مرغ 12 عددی

4.31 دلار سنگاپور 

هر کیلو برنج

3.30 دلار سنگاپور 

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-meats.jpg
قفسه‌های پروتئینی در فروشگاه‌های سنگاپور

قیمت نوشیدنی در سنگاپور

در سنگاپور می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی را امتحان کنید و از طعم‌های جدید لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفارش، بدانید محتویات نوشیدنی مد نظرتان چیست. برخی از این نوشیدنی‌ها مثل چای و قهوه هستند و فقط ممکن است فرایند آماده کردنشان کمی متفاوت باشد. به‌طور کلی، در سنگاپور نوشیدنی‌هایی هم پیدا می‌کنید که توصیه می‌شود آن‌ها را در همین کشور امتحان کنید. نوشیدنی‌هایی مثل سنگاپور اسلینگ (Singapore Sling) که یک نوع کوکتل است و از ترکیب آب لیمو، شربت شیرین، آب آناناس و موادی دیگر آماده می‌شود. همچنین می‌توانیم میلو دایناسور (Milo Dinosaur) را هم به‌عنوان یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی معرفی کنیم که مسافران زیادی امتحان کردنش را در این کشور، پیشنهاد کرده‌اند.

هرکدام از این نوشیدنی‌ها را می‌توانید در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های این کشور میل کنید، برای همین هم قیمت نوشیدنی در سنگاپور برای هرکدام از آن‌ها متفاوت است. در نتیجه ما قیمت حدودی و متوسط تعدادی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها را برای شما آورده‌ایم.

نوشیدنی‌ها

میانگین حدودی قیمت

یک لیتر شیر

 4.18 دلار سنگاپور

بطری آب 1.5 لیتری

1.88 دلار سنگاپور 

نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی)

2.15 دلار سنگاپور 

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-drinks.jpg
انواع نوشیدنی‌های یک فروشگاه در سنگاپور

قیمت میوه و صیفی‌جات در سنگاپور

اگر خودتان بخواهید دست‌به‌کار شوید و غذا درست کنید، قطعاً به مواد اولیه مختلفی هم نیاز دارید. برای مثال، پایه و ماده اولیه بسیاری از غذاهای ما ایرانی‌ها، پیاز است. پس بهتر است قیمت این‌گونه مواد را هم قبل از سفرتان دربیاورید. در این قسمت، با قیمت انواع میوه‌ها و صیفی‌جات در سنگاپور آشنا می‌شوید. به‌این‌ترتیب، اگر هوس کردید در سفرتان میوه میل کنید، می‌توانید هزینه‌های حدودی آن‌ها را هم در ادامه ببینید.

مواد خوراکی

میانگین حدودی قیمت

یک قرص نان 500 گرمی

 2.81 دلار سنگاپور

هر کیلو سیب‌زمینی

3.71 دلار سنگاپور 

هر کیلو پیاز

3.05 دلار سنگاپور 

هر کیلو گوجه‌فرنگی

3.89 دلار سنگاپور 

هر کیلو سیب

5.74 دلار سنگاپور 

هر کیلو موز

4.18 دلار سنگاپور 

هر کیلو پرتقال

5.41 دلار سنگاپور 

هر بوته کاهو

2.60 دلار سنگاپور 

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-fruits.jpg
برخی از میوه‌ها در سنگاپور

قیمت قهوه در سنگاپور

اگر اهل قهوه خوردن هستید، حتماً با استارباکس آشنایید. در کشور سنگاپور می‌توانید شعبه‌های این برند را در شهرهای مختلف مشاهده کنید و قهوه و تمامی نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را از شعب استارباکس تهیه کنید. این فروشگاه‌ها تعداد درخور توجهی شعبه در سطح شهرها دارند و بسیاری از آن‌ها در کنار بهترین هتل های سنگاپور قرار گرفته‌اند که همین امر باعث می‌شود دسترسی بهتر و راحت‌تری به قهوه‌های استارباکس داشته باشید.

درضمن، شما می‌توانید رفتن به کافه‌های استارباکس را به‌عنوان یکی از تفریحات سنگاپور در نظر بگیرید. قیمت‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، به‌طور میانگین برای یک لیوان معمولی قهوه محاسبه شده‌اند؛ بنابراین آمادگی این را داشته باشید که با اعداد و ارقام دیگری هم مواجه شوید.

انواع قهوه

میانگین حدودی قیمت

اسپرسو

7.50 دلار سنگاپور 

آمریکانو

5.70 دلار سنگاپور 

لته

7.10 دلار سنگاپور 

کارامل ماکیاتو

7.90 دلار سنگاپور 

کاپوچینو

6.30 دلار سنگاپور 

هات چاکلت

7.50 دلار سنگاپور 

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-coffee.jpg
یکی از شعبه‌های استارباکس در سنگاپور

سفر با تور به سنگاپور

سنگاپور از آن کشورهایی است که بسیاری از گردشگران به‌دلیل شهرهای سرسبزش، تمیزی مناطق مختلف، فروشگاه‌های بسیار و مناظر دیدنی‌اش آن را انتخاب می‌کنند. اگر با تور سنگاپور به این کشور سفر کنید، شانس این را دارید که بسیاری از جاهای دیدنی و جاذبه‌های مهم این کشور را مشاهده کنید؛ چراکه مجریان تورها، آشنایی خیلی بهتری با این کشور و جاذبه‌های گردشگری‌اش دارند. در وبگاه لست‌سکند می‌توانید تورهای مختلف سنگاپور را مشاهده کنید و با توجه به زمان و محدودیت‌های دیگری که دارید، بهترین گزینه را برای سفرتان در نظر بگیرید. نکته دیگر این است که می‌توانید با استفاده از فیلترهای صفحه تور سنگاپور، حد بودجه، زمان سفر و مدت اقامتتان را مشخص کنید و سپس سفرتان را آغاز کنید.

lastsecond.ir-food-price-in-singapore-foods-tour.jpg
برخی از تورهای گردشگری در سنگاپور

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم شما را با قیمت غذا در سنگاپور آشنا کنیم. حالا دیگر می‌توانید با یک حساب سرانگشتی، از قیمت وعده های غذایی سنگاپور، سر در بیاورید و بدانید که برای هر وعده صبحانه، ناهار و شام، حدوداً چقدر باید پول کنار بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم که هم غذاهای خیابانی کشور سنگاپور و هم رستوران‌های مختلفش را تجربه کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بسیاری از غذاهای خوشمزه سنگاپور را میل کنید و تجربه‌ها و طعم‌های جدیدی را بچشید. شما تابه‌حال غذاهای این کشور را امتحان کرده‌اید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!