تکنولوژی در خدمت ایمنی سفرهای هوایی در دوران پسا کرونا!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تکنولوژی در خدمت ایمنی سفرهای هوایی در دوران پسا کرونا! +جزییات
08 تیر 1399 10:00
0

تکنولوژی و دانش، بهترین هم‌دستان ما برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند و این موضوع در مورد سفرهای هوایی نیز صدق می‌کند. ازآنجایی‌که بیماری همه‌گیر فعلی - کووید 19 - ذهن تمامی مردم جهان را درگیر کرده است، منطقی است که مشکلاتی برای صنعت سیروسفر پیش بیاید. فارغ از آنچه باید در خصوص پروتکل های سفر یک روزه در دوران کرونا رعایت شود -  که اصولا و عموما با هواپیما صورت نمی‌گیرد - سوالی که پیش می‌آید این است که آیا هواپیماها برای سفرهای طولانی‌تر، ایمن هستند؟ اصلا آیا جابجایی‌های هوایی در جریان خواهند بود؟ آیا ماسک‌های صورت می‌توانند به‌اندازه کافی از ما محافظت کنند؟ مسافران چگونه فاصله‌شان را با وجود صندلی‌های به هم چسبیده هواپیما تنظیم می‌کنند؟ خوشبختانه یک شرکت به دنبال آن است که با نوآوری تازه‌اش در زمینه مسافرت‌های هوایی به بیشتر این پرسش‌ها پاسخ دهد.

هواپیماها می‌توانند حامل میکروب‌های کثیفی باشند. شرکت فناوری حمل‌ونقل یونیوِرسال موومِنت Universal Movement به‌جای حبابی که مسافران بخواهند هنگام پرواز در آن بنشینند، به ایده جالب دیگری رسیده است. این شرکت به‌جای افزودن به پیچیدگی صندلی‌های هواپیما، تصمیم گرفته است تا نمایی که از آن‌ها می‌بینیم را تغییر دهد؛ دست‌کم برای دوره‌ی کنونی. آن‌ها با ساخت نوعی مانع بین دو صندلی امیدوارند  بتوانند شیوع بیماری‌هایی چون کووید 19 و دیگری ویروس‌های احتمالی را کاهش دهند.

 

ممکن است شکل صندلی‌ها از این رو به آن رو شود

به‌ویژه صندلی میانی! بیایید روراست باشیم؛ همین‌الانش هم کسی دوست ندارد در صندلی میانی بنشیند؛ بنابراین این تغییر احتمالاً پس از اعمال، طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد. ردیف‌های هواپیما به‌جای سه صندلی دو صندلی خواهند داشت و صندلی میانی را به مانعی بین صندلی کنار راهرو و صندلی کنار پنجره تبدیل خواهند کرد. این شکل نوآورانه به‌طور مؤثری فضای بین دو مسافر را می‌بندد و جریان هوای میان آن دو را قطع می‌کند. این کار سود دیگری هم دارد؛ چراکه ما را از شر آن انسان آزاردهنده‌ای که همه‌اش به صندلی لگد می‌زد نیز خلاص می‌کند.

آیا درباره ایمنی سفرهای هوایی‌تان نگرانید؟ تکنولوژی این‌گونه به کمک هواپیماها می‌آید 

 

این تغییر را چگونه می‌توان در شرکت‌های هواپیمایی فعلی اجرا کرد؟

نمونه ارائه شده فعلی که به آن «میان‌فضای سبک» یا «Interspace Lite» می‌گویند برای 90% شرکت‌های هواپیمایی جهان مناسب است. این یعنی این صندلی را می‌توان تقریباً در همه آن‌ها جای گذاری کرد؛ بدین ترتیب 90% مسافران هواپیما زین پس از تکنولوژی تازه‌ای بهره خواهند برد که می‌تواند از سرعت شیوع ویروس‌هایی مانند کووید 19 بکاهد. این طرح برای سفرهای آینده نیز سودمند خواهد بود، زیرا می‌تواند از انتقال جرم‌ها و ویروس‌ها بین کسانی که در محوطه بسته هواپیما کنار هم نشسته‌اند تا حد زیادی جلوگیری کند.

آیا درباره ایمنی سفرهای هوایی‌تان نگرانید؟ تکنولوژی این‌گونه به کمک هواپیماها می‌آید

 

این طرح چگونه کار می‌کند، چه‌کار می‌کند و آیا می‌تواند یک راه‌حل درازمدت باشد؟

این صندلی بین دو مسافر مانع ایجاد می‌کند. به‌جای تجهیز کردن یک ردیف کامل، با این روش تنها باید صندلی میانی را برداریم؛ به همین دلیل این روش کم‌هزینه‌تر و کاربرپسندتر می‌باشد. با وجود فاصله بین دو صندلی، مسافران ماسک دار هواپیما محافظتی بیش‌ازپیش خواهند داشت. اکنون به‌جای صندلی میانی پیشین، کنار دست هر مسافر میزچه ای می‌گذارند که به‌آسانی پاک‌سازی می‌شود.

آیا درباره ایمنی سفرهای هوایی‌تان نگرانید؟ تکنولوژی این‌گونه به کمک هواپیماها می‌آید

 

دیگر کارایی‌های این صندلی میانی غیرعادی و جدید

بزرگ‌ترین کارایی این نوع صندلی (به‌جز ایجاد یک مانع بین دو مسافر یک ردیف) آن است که چیزی را به مسافران می‌بخشد که پیش‌تر هرگز رایج نبود: فضای خصوصی! فوایدش برای سلامتی به کنار، این صندلی میانی جدید کمی فضای خصوصی بیشتر به مسافران می‌دهد و درعین‌حال ایمنی بیشتری نسبت به یک صندلی عادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. این کار می‌تواند سفرهای هوایی را به‌طورکلی رضایت‌بخش‌تر کرده و به همه ما احساس راحتی بیشتری بدهد. 

آیا درباره ایمنی سفرهای هوایی‌تان نگرانید؟ تکنولوژی این‌گونه به کمک هواپیماها می‌آید

 

این طرح درواقع پیش ‌از این نیز ارائه شده بود ولی پس از همه‌گیری کرونا به‌روزرسانی شد اما شاید خیلی‌ها بپرسند که این طرح چه زمانی اجرا خواهد شد: طرح جدید صندلی میانی نخستین بار در دسامبر 2019 دیده شده بود ولی از زمان همه‌گیری کرونا به‌روزرسانی شد و شرکت‌های هواپیمایی را به بازنگری دیدگاهشان نسبت به سفرهای هوایی واداشت.

با وجود نوآوری‌های این‌چنینی، ممکن است سفرهای هوایی تا حدودی دچار دگرگونی شوند، حتی اگر این دگرگونی در سطوح خرد باشد. این روزها هرگونه محافظت بیشتر به‌ویژه در مورد فرایندهای سیروسفر بسیار برای ما حائز اهمیت است.

آیا درباره ایمنی سفرهای هوایی‌تان نگرانید؟ تکنولوژی این‌گونه به کمک هواپیماها می‌آید

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.