‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
12 پارک زیبا که در مالزی می توانید از آنها دیدن کنید + تصاویر
12 خرداد 1397 08:00
0

مالزی کشوری چند فرهنگی با مناظر و طبیعتی تماشایی است که این نعمت ها را به هر مسافر خوش شانسی که به این کشور گرمسیری زیبا سفر کند هدیه خواهد کرد. این سرزمین به دو قسمت تقسیم شده است و شامل سرزمین های بین مالزی غربی و مالزی شرقی همانند جزیره های زیبا می باشد. به همین ترتیب، انواع مختلفی از اکوسیستم های متنوع در این کشور دیده می شود.

کشور مالزی چیزی فرای زندگی شبانه ی شهرهای شلوغ و یا حتی غذاهای خوشمزه مالایی برای لذت بردن دارد. سواحل بکر این کشور شما را شگفت زده خواهد کرد. با چنین ثروتی از فعالیت های باورنکردنی برای دیدن و انجام دادن، می توانید سفر کاملا هیجان انگیزی داشته باشید.

در ادامه زیباترین پارک های ملی در مالزی را برایتان معرفی می کنیم.

  1. پارک ملی Gunung Ledang

این پارک ملی جذاب، در محاصره کوه Ophir می باشد، که به طور چشمگیری در قلب جنگل قرار گرفته است.

 اسطوره ها و افسانه های زیادی در مورد نام کوه گفته شده است و گذشته مرموز این کوه افسانه ها را باورپذیرتر می کند.

مسیرهای سرسبز و همیشه به سمت بالا در دور تا دور کوه تشکیل شده است و دید از بالای آن با نفس کشیدن در هوای تازه می تواند بسیار مفرح باشد. شما از بالای کوه با دید پانوراما از جنگل روبرو می شوید. طیف گسترده ای از پرنده ها در پارک ملی Gunung Ledang زندگی می کنند. آبشارها همچنین نقطه به نقطه ی کوه وجود دارند و در بعضی از آن ها می توانید آب تنی کنید.

 

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ در شمال غرب کشور واقع  شده است و طیف گسترده ای از فعالیت های تفریحی را برای گردشگران فراهم می کند. این پارک ملی تنوع زیستی، زیادی دارد و بخش عظیمی از جانوران و گیاهان در آن موجود می باشد. پارک ملی پنانگ با سواحل زیبا و سرگرم کننده و سفرهای هیجان انگیز از میان جنگل های متراکم؛ یک پارک ملی شگفت انگیز است. شما می توانید در سواحل دنج آن استراحت کنید، با قایق به سفرهای دریایی بروید و یا برای تعطیلات از امکانات کمپ شبانه پنانگ استفاده کنید تا روحتان تسکین یابد.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی اندو-رمپینEndau-Rompin

پارک ملی اندو-رمپینEndau-Rompin از بین دو رودخانه عبور می کند و علت نامگذاری آن نیز همین است.

این پارک در جنگل های بارانی و استوایی واقع شده است که پیاده روی در آن بسیار لذتبخش است. جنگل های این پارک حدود 240 میلیون سال قدمت دارد و به دلیل زیبایی های منحصر به فرد شبیه پارک ژوراسیک به نظر می رسد. رودخانه ها، استخرها و آبشارها در همه جای پارک دیده می شود و ایستادن روی آنها پس از چندین کیلومتر پیاده روی بسیار لذت بخش است.

دومین قله ی بلند در مالزی در این پارک واقع شده است و شگفتی های طبیعی زیادی را می توانید در محوطه ی پارک ببینید.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی توکوه عبدالرحمان Tunku Abdul Rahman

بهشت جادویی، یعنی پنج جزیره که Park Tunku Abdul Rahman را تشکیل می دهند.

همه جزایر دارای سواحل دوست داشتنی برای استراحت هستند و صخره های مرجانی اطراف آن برای غواصی فوق العاده است. پارک در زمان های خاصی بسیار شلوغ می شود که نشان دهنده ی محبوبیت آن پیش مردم است. جنگل های سرسبز با سواحل سفید از ویژگی های این پارک زیبا هستند.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی لامبور هیلز Lambir Hills

پارک ملی لامبور هیلز یک پارک کوچک ولی جذاب و دوست داشتنی است. تنوع زیستی موجود در آن بالا بوده و حیوانات وحشی و پرندگان بزرگ و کوچک در آن یافت می شود، این پارک مناسب برای دوستداران طبیعت است که هر چیزی را که می خواهند ببینند و انجام دهند.

 مسیرهای پیاده روی به طرز شگفت انگیزی از میان جنگل های زیرزمینی می گذرد و در سایه ی پرنده ها و میمون ها در میان شاخ و برگ درختان قرار گرفته است. شما از میان درختانی که تا ارتفاع هشتاد و پنج متر ارتفاع دارند، عبور می کنید. آبشارها و استخرهای زیادی در اطراف پارک پراکنده شده اند.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی Similajau

این پارک ملی در کنار ساحل جزیره Borneo واقع شده است و ترکیبی جذاب از تعدادی از اکوسیستم های متنوع است و دارای فهرستی بسیار متنوع از فعالیت های مختلف برای بازدیدکنندگان می باشد.

هر بازدید کننده آزاد است که به دنبال سرگرمی مورد علاقه خود رود. به آب نگاهی بیندازید و از سفر با قایق لذت ببرید. نگاه کردن به ساحل یک چشم انداز باور نکردنی از این همه زیبایی ارائه می دهد. در شب، بازدید کننده های شجاع می توانند با قایق به دیدن تمساح ها بروند.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی Niah

این پارک ملی به قدری قابل توجه است که بازدید از غارهای دیدنی و جذاب موجود در آن می تواند یکی از بهترین خاطرات سفرتان را تشکیل دهد.

غارها دارای علائم انسانی است که بیش از 40000 سال قبل را نشان می دهد و به همین دلیل این سایت بسیار مهم باستان شناسی در مالزی محسوب می شود. سنگ های قیمتی، نمادها، جواهرات و دیگر ابزارهای مختلف از تمامی این سال ها در داخل غارها وجود دارد.

غارها فضایی برای کشف دانش عجیب و اطلاعات متمایز زمین شناسی می باشد. در خارج از این غارها، انواع گیاهان مختلف وجود دارد. همپوشانی جنگل های انبوه با فضایی گرم و غرها با فضایی سرد پارک ملی نیا را به یک مکان ویژه برای بازدید تبدیل کرده است.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی گونگگ گینگ Gunung Gading

برگهای متراکم و سرخورده جنگل در هر دو طرف به نظر جادویی می آیند. منطقه کوهستانی دارای آبشارهای متعددی است و جریانهای آب در میان جنگل ها پنهان شده اند.

بازدیدکنندگان پس از گذر از سختی ها، یک فضای استراحت پیدا می کنند و در حالی که پارک منظره خوبی دارد، توریست ها می توانند بزرگترین گل دنیا را در این پارک ببینند. این گل های بزرگ و منحصر به فرد از جاذبه های این پارک هستند.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی باکو Bako

پارک ملی باکو، با ساختارهای سنگی زیبا و متمایز ، مسیر خود را از درون آب ادامه می دهد. این پارک به صورت خانه هایی است که همگی مناظر کاملا جذاب دارند و در نقاط مختلف پارک قرار گرفته اند. مسیرهای مارپیچ پارک از میان جنگل های متراکم می گذرد و به سواحل بی نظیر و آبشارهای خیره کننده آن می رسد.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی Kinabalu

یکی از مهمترین نقاط تنوع زیستی در جهان، پارک ملی کینابالو است که دارای طیف وسیعی از حیوانات و گیاهان هیجان انگیز برای بازدیدکنندگان می باشد. این پارک با بیش از 4500 نوع مختلف گیاه و حیوان در حقیقت نمایشگاهی از فراوانی پرندگان و حیوانات است. نام کوهی که آن را در برگرفته است علت نامگذاری این پارک است.

Kinabalu بلندترین کوه در جزیره ای است که ارتفاع آن بیش از 4000 متر می باشد. پارک ملی Kinabalu یکی از محبوب ترین پارک ها در مالزی است.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی Taman Negara

Taman Negara همه چیز دارد. از صعود به قله گرفته تا ماهیگیری و یادگیری درباره فرهنگ محلی  این پارک ملی واقعا همه چیز برای ارائه دارد. یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی گرمسیری در جهان، گونه های متنوع از جانوران و گیاهان در این پارک وجود دارند.

به آرامی در امتداد مسیر باریک بین درختان دراز بکشید و خود را در بین شاخ و برگ اطراف خود پنهان کنید. تعداد زیادی از گونه های جانوری در محدوده پارک محافظت می شوند. به رودخانه Tembingle بروید و راه خود را از طریق جنگل بارانی آن ادامه دهید

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

  1. پارک ملی Gunung Mulu

این پارک پس از موزه ی کوه مولو نامگذاری شده است و فضایی لذت بخش برای دیدن مناظر شگفت انگیز و خیره کننده فوق العاده است. این پارک ملی از راه دور و نسبتا غیرقابل دسترس، توسط هواپیما و قایق دسترسی دارد. اما مهم نیست که چطور به اینجا رسیدید تا زمانی که در راه هستید نمی دانید چه سورپرایزهایی برای شما وجود دارد.

پارک ملی گونگون مولو در طی هزاره های متمادی تشکیل شده است و یک مجموعه باور نکردنی از سنگ های شگفت انگیز را درون خود جای داده است.

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

‏12 پارک ملی زیبا در مالزی

 

منبع : touropia

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.