خاطرات خود را در موزه موبایل زنده کنید ‏

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خاطرات خود را در موزه موبایل زنده کنید ‏ + تصاویر
23 شهریور 1396 09:00
0

با روی کار آمدن تلفن های هوشمند کم کم اثری از تلفن های همراه قدیمی که صفحه کلید داشتند و یا تاشو بودند نیست. حتی نسل های جدیدتر شاید اصلا از وجود چنین وسیله ای آگاه نبوده و این موبایل های اولیه را از نزدیک ندیده باشند.

موزه موبایل اسلواکی قرار است نوستالژی ها و خاطرات این موبایل ها را زنده کند. و حتی می تواند محلی برای آشنا شدن نسل های جدیدتر با موبایل هایی که برخی از آنها قدمتی به اندازه سنشان دارند باشد. در این موزه بیش از هزار تلفن همراه قدیمی به نمایش گذاشته شده است ، موبایل هایی که روزی شاید تعداد کمی از افراد توان خرید آنها را داشتند و می توانستند آنها را همراه خود به بیرون از خانه ببرند.

خاطرات خود را در موزه موبایل زنده کنید ‏

نام این موزه ، موزه موبایل دوبسینا ( Muzeum Mobilov in Dobsina ) است ، یک موزه خصوصی که در آن کلکسیونی از تلفن های همراه قدیمی وجود دارد و در شهر دوبسینای اسلواکی قرار گرفته است. استفان پولگاری 26 ساله شخصیست که این موزه را راه اندازی کرده است ، او موبایل های قدیمی را جمع آوری کرده است تا نسل های آینده بتوانند با آنها آشنا شوند. او این موبایل ها را در قفسه هایی در خانه خود در شهر دوبسینا – شرق کشور اسلواکی- چیده است تا افرادی که دوست دارند این کلکسیون قدیمی را ببینند به خانه او بروند و برخی از قدیمی ترین تلفن های همراه را از نزدیک ببینند. تلفن هایی که روزی برترین های برندهای نظیر سامسونگ ، نوکیا ، موتورولا و یا سونی اریکسون بودند.

خاطرات خود را در موزه موبایل زنده کنید ‏

این موزه نشان می دهد تکنولوژی با چه سرعتی پیشرفت کرده است ، به طوری که برخی از مدل های موجود در این مجموعه را شاید نشناسید. اما کاری که استفان ، صاحب این موزه ، انجام داده است اینست که او از سایر مردم نیز برای بزرگتر کردن این موزه کمک می گیرد ، او از آنها می خواد به صفحه فیس بوک این موزه بروند و نمونه های موجود در موزه را چک کنند ، در صورتیکه تلفن همراهی دارند که در این کلکسیون نیست برای او ارسال کنند.

خاطرات خود را در موزه موبایل زنده کنید ‏

از آنجایی که این موزه خصوصی است ، او یک وب سایت راه اندازی کرده که افرادی که می خواهند به موزه بروند از قبل رزرو کنند و با دیدن این موبایل ها به یاد بیاورند دنیا قبل از روی کار آمدن تلفن های هوشمند چه شکلی بود !

منبع : lonelyplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.