‏10 منظره طبیعی زیبا و تماشایی در فرانسه ‏

4.1
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ده بهشت کوچک روی زمین در فرانسه! + تصویر
24 خرداد 1397 08:00
0

فرانسه را با غذاهای خوشمزه و خیابان های عاشقانه اش می شناسیم ، فرانسه ای که با شنیدن نامش اولین چیزی که به ذهنمان می آید تصویری از برج ایفل است. اما در گوشه و کنار این کشور زیبا ، مناظر طبیعی خارق العاده و تماشایی وجود دارد که بازدید از آنها در تور فرانسه می تواند سفرمان را جذاب تر کند. از سواحل شمالی این کشور تا جنوبی ترین نقطه آن ، با جذاب ترین مناظر طبیعی و زیبا در فرانسه همراه باشید.

دره وردون ( Gorges du Verdon )

دره وردون عمیق ترین دره در اروپا به شمار می رود که در قلب منطقه پرونس فرانسه قرار گرفته است. سطح آهکی این دره طی سالها در اثر فرسایش تغییر شکل داده است به همین دلیل عمق این دره در برخی نقاط به 700 متر نیز می رسد. دره وردون یکی از اصلی ترین جاذبه های طبیعی و دیدنی در فرانسه است که اغلب علاقه مندان به کوهنوردی و قایق سواری به سوی آن روانه می شوند. در نزدیکی این دره یک روستای زیبا به نام Moustiers-Sainte-Marie قرار گرفته است که ارزش دیدن دارد و می تواند محلی برای اقامت یا استراحت گردشگران باشد. اگر تا به حال با تور اروپا همراه شده باشید، احتمالا چنین مناظر بی‌نظیری را از نزدیک دیده‌اید.

دره وردون در فرانسه

دره وردون در فرانسه

دره وردون در فرانسه

دریاچه نمک کاماروگ (Camargue Salt Flats)

دریاچه نمک کاماروگ بزرگترین دلتا رودخانه در غرب اروپا است که چهره ی صورتی رنگی که دارد تصویری جادویی ایجاد کرده است. این رنگ به دلیل وجود نمک و نوعی جلبک در این رودخانه ایجاد شده است. در این طبیعت جادویی می توانید فلامینگوهای صورتی و اسب های کاماروگ را نیز بیابید.

دریاچه نمک کاماروگ

دریاچه نمک کاماروگ در فرانسه

دریاچه نمک کاماروگ

پارک منطقه ای آتشفشان آورین ( Auvergne Volcano Regional Park )

در قلب کشور فرانسه می توانید این پارک ملی خاص را بیابید. یک پارک ملی که در آن آتشفشان های پوشیده شده از علف و دره های عمیق شکل گرفته در اطراف آنها مناظری خارق العاده ایجاد کرده اند. این پارک ملی با وجود وسعتی که دارد همانند جواهری پنهان در فرانسه می ماند که بسیاری از وجود آن خبر ندارند.

پارک منطقه‌ای آتشفشان آورین

پارک منطقه‌ای آتشفشان آورین فرانسه

پارک منطقه‌ای آتشفشان آورین

خاک سرخ روسیلیون (The Ochre of Roussillon )

روسیلیون یک روستای جذاب و تماشایی در منطقه پرونس است که بخاطر صخره ها و خاک سرخی که دارد مشهور است. حتی با وجود دانستن وجود خاک سرخ در این روستا ، با ورود به آن و تماشای مناظر خارق العاده آن ، شگفت زده خواهید شد. بسیاری از بازدیدکنندگان این منطقه طبیعی زیبا آن را شبیه به آریزونا می دانند.

روسی لیون فرانسه

خاک سرخ روسیلیون فرانسه

خاک سرخ فرانسه

صخره های اترتات (Falaises d’Etretat)

در یکی از شمالی ترین سواحل فرانسه ، این صخره های گچی که در امتداد اقیانوس اطلس قرار گرفته اند شما را حیرت زده خواهند کرد. این صخره ها بین مناطق لاهاور ( La Havre ) و دیپه ( Dieppe ) قرار گرفته است و هر سال بازدیدکنندگان زیادی به این منطقه و سواحل اطراف آن می آیند تا مناظر شگفت انگیز این منطقه را تماشا کنند.

صخره‌های اترتات فرانسه

صخره‌های اترتات فرانسه

صخره‌های اترتات فرانسه

تپه شنی پیلات (  Dune du Pilat)

این تپه شنی در غرب فرانسه واقع شده است و بلندترین تپه شنی اروپا لقب گرفته است. تپه شنی پیلات در کنار خلیج آرکاچون ( Arcachon Bay) واقع شده است و چشم اندازی خارق العاده از دریا و درختان نخل کنار ساحل نمایان است. اگر به بوردو ( Bordeaux ) سفر کردید می توانید با ماشین در کمتر از یکساعت به این منطقه زیبا با مناظر چشم نواز بروید.

تپه شنی پیلات فرانسه

تپه شنی پیلات فرانسه

تپه شنی پیلات فرانسه

چامونیکس-مون بلان ( Chamonix-Mont-Blanc)

مون بلان را می توان حیرت انگیزترین منظره در فرانسه دانست. کوههایی که دقیقا در مرز بین کشورهای سوئیس و ایتالیا با فرانسه واقع شده است. این کوه بلندترین قله را در میان کوههای آلپ دارد و منطقه محبوب برای اسکی بازان و کوهنوردان به شمار می رود ، علاوه بر اینها مناظر زیبای این کوهستان بسیار تماشایی است.

جامونیکس مونت بلان فرانسه

جامونیکس فرانسه

جامونیکس مونت بلان فرانسه

مزارع اسطوخودوس در پروانس (Provence lavender fields)

اگرچه نمی توان این مزارع را کاملا طبیعی دانست اما نمی توان به آن هم در خوش منظره ترین نقاط فرانسه اشاره ای نکرد چرا که مزارع اسطوخودوس منطقه پرونس فرانسه بدون شک یکی از زیباترین و رویایی ترین مناظر فرانسه است و چنانچه به آن نزدیک می شوید بوی گل های اسطوخودوس به مشامتان می رسد و بیشتر احساس خواهید کرد در محیطی رویایی و جادویی قدم برداشته اید. منظره زیبای رنگارنگی که این گل ها ایجاد می کنند نیز همانند نقاشی می ماند. مزارع اسطوخودوس را می توانید در روستاها و شهرهای گوردس ( Gordes ) ، Folcalquier و Malaucene بیابید. معمولا افرادی که رویای سفر با تور پاریس را دارند، از این منطقه هم شگفت‌زده می‌شوند.

پروانس فرانسه

پروانس فرانسه

پروانس فرانسه

ساحل گرانیت صورتی (  Côte de Granit Rose )

ساحل گرانیت صورتی یک خط ساحلی در شمال بریتانی است که یکی از زیباترین سواحل در اروپا نیز لقب دارد. این ساحل بخاطر سنگ های گرانیتی صورتی رنگی که دارد هم بسیار خوش منظره است هم شهرت دارد. در نزدیکی این ساحل شهرها و روستاهایی قرار گرفته اند که مکان مناسبی برای گشت و گذار و گاهی اقامت نیز می باشند.

ساحل گرانیت صورتی فرانسه

ساحل گرانیت صورتی فرانسه

ساحل صورتی فرانسه

غار دومویسلس (Grotte des Demoiselles )

در فرانسه غارهای خارق العاده بسیاری وجود دارد اما یکی از آنها که بیشترین توجه را به خود جلب می کند غار زیبا و باشکوه دمویسلس در استان Lanquedoc در جنوب فرانسه است. استالاکتیت ها و استالاگمیت های عظیمی در طول 120 متری این غار مشاهده می کنید که بسیار جذاب و تماشایی هستند.

غار دومویسلس فرانسه

غار دومویسلس فرانسه

غار دومویسلس فرانسه

منبع : theculturetrip

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان