زیباترین استخرهای طبیعی دنیا

4.5
از 2 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین استخرهای طبیعی دنیا که پیش از مرگ باید در یکی از آن‌ها شنا کرد! +تصاویر
24 فروردین 1398 10:00
0

وقتی تابستان به اوج گرمای خود می‌رسد یا عطر بهاری هوش از سر همه می‌برد، افراد بسیاری دوست دارند که به دامان طبیعت رفته و کمی خستگی‌های روزانه را از تن به در کنند؛ اما چه جایی بهتر از استخرهای طبیعی؟ در ادامه برخی از زیباترین و رویایی‌ترین استخرهای طبیعی دنیا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1-اک کیل در مکزیک

استخر طبیعی اک کیل Ik Kil به گونه‌ای است که گویا آسمان روی زمین آمده و در آب شناور شده است! اگر به تصاویر این پدیده‌ی زیبا توجه کنید، بهتر متوجه منظورمان خواهید شد. اگر به دیدار این استخر بروید، انگار پا به روی سیاره‌ای عجیب گذاشته‌اید. در اینجا از هر سو آبشار کوچکی جریان یافته و گیاهان کوچک و بزرگ سر از لابه لای سنگ‌ها بیرون آورده‌اند و آب زلال استخر نیز زیبایی اک کیل را دو چندان کرده است. بد نیست بدانید که برای رسیدن به این دریاچه‌ی کوچک باید چند پله‌ی چوبی را پشت سر بگذارید که این پلکان لوکیشن خوبی برای عکاسی نیز هست.

اک کیل در مکزیک

 

2-گروتا دلا پوئزیا در ایتالیا

گروتا دلا پوئزیا Grotta Della Poesia شبیه به یک غار روباز است که دور تا دورش را صخره در برگرفته و پدیده‌ی طبیعی شاهکاری را خلق کرده است. اگر راهی ایتالیا هستید و دوست دارید که از کلیشه‌ها دور شده و جاذبه‌های دیدنی جدید و زیبایی را ببینید، استخر طبیعی گروتا را از دست ندهید. این مکان از دیرباز در داستان‌ها و روایت‌های مردم ایتالیا نقش آفرینی می‌کرده و همواره نامش مطرح می‌شده است.

گروتا دلا پوئزیا در ایتالیا

 

3-لاس گیرییتاس در اکوادور

اکوادور در شمال غربی آمریکای جنوبی قرار دارد و طبیعت بکرش همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست. یکی از دیدنی‌های مشهور و وفوق‌العاده‌ی اکوادور لاس گیرییتاس Las Grietas نام دارد که یک استخر طبیعی است. این استخر طبیعی در مجمع‌الجزایر گالاپاگوس واقع شده که زیبایی غیر قابل توصیفی دارد. نکته‌ی جالبی که در رابطه با این استخر وجود دارد نوع آب آن است زیرا آبش در سطح بالا شیرین و در سطوح زیرین شور می‌باشد. زمین‌شناسان معتقد هستند که فوران آتشفشان‌ها باعث به وجود آمدن لاس گیرییتاس و شکل گیری سنگ‌های اطراف آن شده است.

اگر دوست دارید که از لاس گیرییتاس دیدن کنید، باید بدانید که تماشای آن مستلزم پیاده‌روی بر روی سطوح سنگی است بنابراین پیش از حرکت برای این موضوع آمادگی‌های لازم را داشته باشید.

لاس گیرییتاس در اکوادور

 

4-استخرهای فری در اسکاتلند

اگر فیلم ارباب حلقه‌ها را دیده باشید حتما با دیدن استخرهای فری Fairy Pools یاد آن فیلم در ذهنتان تازه خواهد شد. کوهستانی پر زرق و برق و آب‌هایی که از هر روزنه‌ای راهشان را پیدا می‌کنند و بادهای سردی که گه‌گداری بدن کوهنوردان را می‌لرزاند نشانه‌هایی از استخرهای فری در اسکاتلند هستند.

استخرهای فری در اسکاتلند

 

5-آبشار اسلایدینگ در ایالات متحده آمریکا

اسلایدینگ در حقیقت یک آبشار است که در انتها به یک حوضچه تبدیل می‌شود. برای دیدن این استخر زیبا باید به شمال کارولینا بروید. آبشار و استخر اسلایدینگ از مهمترین دیدنی‌های کارولینا در فصل تابستان به حساب می‌آیند و گردشگران اجازه دارند که از ساعت 9 صبح تا 6 عصر از زیبایی‌ها و امکانات اطرافش استفاده نمایند.

آبشار اسلایدینگ در ایالات متحده آمریکا

 

6-آبشار هاواسو در آریزونا

آریزونا در جنوب غرب آمریکا قرار دارد و یکی از ایالت‌های آمریکا به شمار می‌آید در آریزونا آبشاری به نام هاواسو Havasu Falls وجود دارد که ارتفاعش به 37 متر می‌رسد. این آبشار در پارک ملی گرند کانیون واقع شده و استخر طبیعی فوق ‌العاده‌ای را در انتهای خود تشکیل داده است. گردشگرانی که برای بازدید از هاواسو به آریزونا می‌روند می‌توانند در نزدیکی آن کمپ کرده و شب را در گرند کانیون سپری کنند البته باید بدانید که محوطه‌ی خاصی برای کمپ در این پارک وجود دارد.

آبشار هاواسو در آریزونا

 

7-استخر طبیعی همیلتون در تگزاس

یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری تگزاس برای طبیعتگردان استخر همیلتون است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر به تصاویر دقت کنید، متوجه خواهید شد که شکل این استخر بسیار خاص است به گونه‌ای که گویا در زمین حفره‌ای ایجاد شده و همیلتون از میان صخره‌ها روئیده است. در حال حاضر امکانات مناسبی برای تفریح گردشگران نیز در اطراف همیلتون مهیا کرده‌اند و همین موضوع سبب شده تا توریست‌ها در فصل تابستان این استخر را برای تفریح انتخاب کنند. اگر تمایل دارید که از این استخر دیدن کنید، توصیه می‌کنیم که حتما به تابلوهای راهنمای موجود در اطراف استخر دقت کنید زیرا در بسیاری مواقع شنا در این استخر ممنوع می‌شود و دلیل آن هم غرق شدن برخی از بازدیدکنندگان در همیلتون است که سبب شده تدابیر امنیتی در اطراف همیلتون جدی‌تر شود.

استخر طبیعی همیلتون در تگزاس

 

8-آبشار ویکتوریا در زامبیا

زامبیا یک کشور آفریقایی است که طبیعت نابی را در خود جای داده است. یکی از اماکن دیدنی زامبیا آبشار ویکتوریا و استخر شیاطین می‌باشد که به دلیل زیبایی بی‌نظیرش در فهرست امروز ما قرار گرفته است. باید بدانید که آبشار ویکتوریا لقب مرتفع‌ترین آبشار دنیا را به دوش می‌کشد به همین خاطر حتما ارزش بازدید را دارد. آبشار ویکتوریا و استخر طبیعی آن تا سالهای زیادی از چشمان مردم جهان پنهان شده بود اما حالا به یکی از چالش ‌برانگیزترین مکان‌های دنیا برای گردشگران ماجراجو تبدیل شده است.

آبشار ویکتوریا در زامبیا

 

9-استخر جولا در یونان

تالابی کاملا طبیعی با آبی فیروزه‌ای رنگ و خیره‌کننده که به بازدیدکنندگانش حسی عرفانی را القا می‌کند، برای دیدن این استخر زیبا باید به سوی یونان رهسپار شوید. شاید تصورش را هم نمی‌کردید که یکی از زیباترین استخرهای دنیا در یونان باشد زیرا بسیاری از ایرانیان از وجود این پدیده‌ی چشم‌نواز در یونان بی‌خبر هستند.

استخر جولا در یونان

 

10-تالاب آبی در ایسلند

تا به حال در رابطه با زیبایی‌های ایسلند زیاد برایتان گفته‌ایم اما هرچه از طبیعت ناب این دیار برایتان بگوییم باز هم کم است. یکی از جذابیت‌ها ایسلند تالاب آبی Blue Lagoon است که به دلیل آب گرمش مورد استقبال گردشگران واقع شده است. با بازدید از تالاب آبی می‌توانید تماشاگر جلبک‌های آبی و سبز و انواع گیاهان دارویی باشید که از آنها برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. لازم است ذکر کنیم که در نزدیکی تالاب آبی رستوران و اقامتگاه نیز وجود دارد.

تالاب آبی در ایسلند

نظر شما درباره‌ی استخرهای آبی که تا اینجا آنها را معرفی کردیم چه بود؟ آیا علاقه‌مند به بازدید از آنها هستید؟ آیا در کشور عزیزمان ایران تالاب یا استخر طبیعی می‌شناسید که بازدید از آن را به سایر لست سکندی‌ها پیشنهاد کنید؟

منتظر نظرات شما خواهیم بود.

منبع: thrillophilia.com

زهرا میرزایی