شش دلیل برای اینکه از شهر "پای" در تایلند دیدن کنید ‏

4
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از شهر آفتابگردان ها در شمال تایلند دیدن کنید + تصاویر
13 بهمن 1396 09:00
0

تایلند یکی از مقاصد مطرح و پرطرفدار گردشگری است که بسیاری از افراد با جاذبه های آن و شهرهای محبوب آن همانند پوکت و پاتایا آشنا هستند. اما شاید کمتر کسی درباره شهر "پای" در شمال این کشور اطلاعاتی داشته باشد. "پای" شهری کوچک است که در فاصله چند ساعت از چیانگ مای واقع شده است. این شهر که در کنار رودخانه خوش منظره پای قرار گرفته است ، مقصدی رویایی برای آن دسته از مسافران تور تایلند، بک پکرها و گردشگرانی که علاقه مند به طبیعت و ماجراجویی هستند می باشد. اگر هنوز با این شهر کوچک در تایلند آشنا نیستید ، با 6 دلیل برای بازدید از "پای" همراه باشید.

  1. زمین هایی پر از گل های آفتابگردان

شمال تایلند دارای مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی است که معمولا بهترین فصل برای تماشای آنها فصل زمستان بین ماههای نوامبر تا دسامبر است. حومه شهر "پای" نیز پر از گل های آفتاب گردان می شوند که صحنه ای رویایی و همانند یک نقاشی را ایجاد می کنند. Mae Hong Son جاییست که بیشترین تعداد این گل های طلایی رنگ دیده می شود که با نام Bua tong به معنای " نیلوفر طلایی" شناخته شده است. هرچند این گل های آفتابگردان در حقیقت مکزیکی هستند.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

  1. آبشارها و غارهای زیبا

در "پای" ، آبشارهای متعددی وجود دارد که محبوب ترین آنها نزد گردشگران ، آبشارهای Mo Paeng و Pombok هستند. Pombok را می توان دور افتاده ترین آبشار دانست که منظره ای متفاوت و سنگی را به نمایش می گذارد. بسیاری از گردشگران ماجراجو و علاقه مند به تفریحات آبی به بالای صخره ها رفته  و به داخل آب می پرند. همچنین افرادی که می خواهند به داخل غارها سفر کنند نیز می توانند از غارهای Lod که در 35 کیلومتری شهر پای واقع شده است دیدن کنند.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

  1. کافه ها و غذاهای متنوع

همانند بالی ، پای نیز از جمله جاهاییست که کافه های متعدد با فضاهای زیبا و رویایی دارد ، علاوه بر اینها غذاهای متنوعی نیز در این کافه ها سرو می شود که شاید حتی انتخاب بین آنها کمی دشوار باشد.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

  1. دره پای

دره پای مکان مناسبی برای پیاده روی و کوهنوردی است. این دره فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است و مناظری زیبا و چشم نواز دارد. برای اینکه با صحنه های زیباتری در این دره رو به رو شوید بهتر است طوری زمانبندی کنید که هنگام غروب آفتاب به بالای این دره برسید تا غروب زیبایی را تماشا کنید.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

  1. چشمه های آبگرم

"پای" دارای چشمه های آبگرمی است که در بین مردمان منطقه و شهرهای اطراف آن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. برای افرادی که دوست دارند شنا کردن در چشمه های آبگرم را در تایلند تجربه کنند ، پای می تواند مکان مناسبی باشد.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

  1. بازارها و خیابان های پای

هیچ سفری به تایلند بدون قدم زدن در خیابان های آن و لذت بردن از بازارها و غذاخوری های خیابانی تکمیل نمی شود. در این بازارها صنایع دستی متعددی را می توانید بیابید و غذاهای خیابانی خوشمزه ای را امتحان کنید.

شش دلیل برای اینکه از شهر

شش دلیل برای اینکه از شهر

منبع : mariefranceasia

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان