شهر "ارواح" المدام در شارجه امارات، در شن و ماسه فرو رفت!

4.4
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهر "ارواح" خاورمیانه در ماسه‌ها مدفون شد! +تصاویر
01 دی 1398 07:00
0

یکی از شهرهای امارات که امروزه با نام "المدام" شناخته می‌شود به شهر ارواح مشهور است. این مکان مدت‌هاست به حال خود رهاشده و مکانی فراموش‌ شده است. در حال حاضر سکوت عجیبی در تمام شهر حکم‌فرما است، به‌طوری‌که افراد محلی آن را "روستای مدفون" می‌نامند. در گذشته این شهر یک دهکده کوچک بود. به گفته افراد محلی در آن نزدیکی، در دوره‌ای افراد قوم القطبی در آنجا ساکن بودند (آن‌ها سه قبیله مهم و معروف بودند که در نزدیکی المدام زندگی می‌کردند.)

پوشیده شده با شن و ماسه و یا ترسناک با "جن"؟

در اینجا چه اتفاقی افتاده است؟ چرا شهری که روزگاری آباد بوده‌ است اکنون در شن و ماسه دفن شده؟ هیچ‌کسی دقیقاً نمی‌داند چه اتفاقی در آنجا افتاده‌ است، اما داستان‌های متعددی وجود دارد که این اتفاق می‌تواند کار یک "جن" زشت باشد که سبب خروج ساکنین از این شهر شده‌ است. همچنین اعتقاد بر این است که وجود بیابان‌های بیشمار در آن منطقه نیز دلیلی برای خروج افراد بومی از این شهر بوده‌ است. هیچ‌کس به‌ درستی گذشته اسرارآمیز این شهر را نمی‌داند. اما حالا بیش از یک دهه است که شهر متروکه شده‌ است.

شهر

اکنون شهر چگونه به نظر می‌رسد؟

اگر تصمیم گرفتید از روستای متروکه نزدیک شهر المدام دیدن کنید، خود را برای پیاده‌روی طولانی آماده کنید. هرچه بیشتر به داخل دهکده نزدیک می‌شوید خانه‌هایی با ظاهری خوب که تا نیمه از شن پوشیده شده‌اند را بیشتر می‌بینید. این منظره کمی غمناک است، موافقید؟ اما کم‌کم دیدن این منظره باعث می‌شود بدنتان مورمور شده و از دیدن جاهای عجیب لرزه به تنتان بیفتد.

بیشتر این خانه‌ها در مهروموم‌های 1970 تا 1980 میلادی در پی پروژه‌های ساختمان‌سازی امارات شناخته‌ شده‌اند. اگر داخل یک‌خانه شوید می‌بینید انبوهی از ماسه در اتاق‌هایی انباشته شده‌ است که در گذشته اتاق‌خواب‌ها و یا اتاق پذیرایی دنج و آرامی بوده‌اند. با ادامه پیاده‌روی به مسجدی متروکه در روستا می‌رسید.

افرادی که در گذشته در اینجا بوده‌اند تجربه‌ی خوبی از زندگی در این منطقه ندارند. با دیدن این مناظر قلب و ذهن شما سرشار از احساسات پی‌درپی خواهد شد. اما اگر بتوانید احساسات دلهره‌آورتان را نادیده بگیرید می‌توانید از سفر به شهری که درگذر زمان ناپدید شده‌ است لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

شهر

بنابراین، کسی علت متروکه شدن شهر را به‌ درستی نمی‌داند اما برخی معتقدند شن‌های اینجا چندان با اهالی شهر مهربان نبودند و به نظر می‌رسید شن‌ها به خانه ها حمله کرده‌اند.

چگونه به المدام برسیم؟

این روستای شبح‌گونه در جاده قدیمی دبی-هاتا واقع‌ شده است. دستیابی به این مکان کار سختی نیست چراکه گوگل مپ مکان دقیق روستا را نشان می‌دهد. این روستا در 60 کیلومتری شهر دبی و در فاصله 50 کیلومتری شارجه قرار دارد. می‌توانید یک روز تاکسی اجاره کرده تا در شهر ارواح و مکان‌های دیگر شارجه به گردش بپردازید.

بنابراین اگر داستان این "شهر دفن شده" شما را مشتاق به دیدن کرد و حس کردید شرلوک هلمز هستید بهتر است برای دبی بلیط خود را رزرو کرده و به کاوش و جستجو در روستای المدام بپردازید.

شهر

 

 منبع: timesofindia.indiatimes.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.