دنیای آدم برفی؛ سرگرمی زمستانی برای پیر و جوان!

4.2
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دنیای عجیبی که سرتاپای آن یخ زده است اما میزبان پیر و جوان است! +تصاویر
10 بهمن 1398 11:00
1

اگر شما هم جزء طرفداران غذاهای محلی و یخ و سرما هستید، مطلب امروز برای شما است. سرزمینی عجیب که زمستان سرد شمال فنلاند را برای شما به ارمغان آورده است. دنیای آدم برفی در شهر رووانیمی در دایره قطب شمال واقع‌ شده است. این جاذبه کم‌نظیر ویژگی‌هایی دارد که باعث شده است پیر و جوان در آن سرگرم شوند و به‌نوعی به زمین بازی زمستانی تبدیل می‌شود. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم این مجموعه چطور جایی است!

 

خانواده آدم برفی ها (داستانی خیالی)

دنیای آدم برفی؛ سرگرمی زمستانی برای پیر و جوان!

ماجرا از این قرار است که 3 آدم برفی (2 آدم برفی برادر و 1 آدم برفی خواهر) روزی در روستای بابانوئل (در نزدیکی شهر رووانیمی فنلاند) قدم می‌زدند و می‌خواستند تا جایی که امکان دارد خانه‌ای نزدیک به آنجا داشته باشند؛ بنابراین برای خود دنیایی ساختند تا مردم در آنجا سرگرم شوند. دنیای آدم برفی نهایتاً تأسیس می‌شود و دوستداران دنیایی سرشار از سرما گرد هم می‌آیند.

رستوران و کافه یخ

دنیای آدم برفی؛ سرگرمی زمستانی برای پیر و جوان!

با ورود به دنیای آدم برفی می‌توانید از امکانات رستوران آن نیز استفاده کنید (البته این بخش در تهران نیز نمونه مشابهی دارد که با عنوان «کافه قصر یخ» در شهرک غرب واقع شده است). رستوران یخی با ارائه منوهای جداگانه بزرگ‌سالان و کودکان در وعده‌های ناهار و شام از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. ازجمله غذاهایی که مورد علاقه مردم محلی این منطقه است می‌توان به سوپ ماهی سالمون اشاره کرد که غذایی بسیار لذت بخش است.

دنیایی از یخ و سرما

دنیای آدم برفی؛ سرگرمی زمستانی برای پیر و جوان!

دنیای آدم برفی فقط از فضای بسته رستوران و کافه تشکیل نشده است و در کنار این فضاها، سرگرمی‌های سنتی مانند؛ اسکیت روی یخ، اسکی و... نیز در دسترس است. همچنین تورهای اکتشافی از طریق اتومبیل‌های برفی در دسترس است و این تورها به عنوان یکی از بهترین راه‌های مشاهده ستاره‌ها شناخته می‌شود و اقامت در کلبه‌های شیشه‌ای دنیای آدم برفی نیز موقعیتی بی‌نظیر را برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد.

دنیای آدم برفی؛ سرگرمی زمستانی برای پیر و جوان!

کلبه‌های شیشه‌ای بخشی از مجموعه محسوب می‌شود که سقف‌های شیشه‌ای دارند و از یک اتاق‌خواب، یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام به همراه سونا و یک وان فضای باز تشکیل شده‌اند.

منبع: theculturetrip.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی