ده شرکت هواپیمایی که هواپیماهایی با طرح بدنه مخصوص دارند

4.5
از 13 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این هواپیماهای فانتزی دوست‌داشتنی، واقعی هستند! +تصاویر
27 مرداد 1398 11:00
0

خطوط هوایی سراسر جهان مبالغ زیادی را برای رنگارنگ کردن ناوگان خود هزینه می‌کنند. آن‌ها همچنین برای جذاب‌تر کردن تبلیغاتشان با شرکت‌ها و رویداد‌های گوناگون همکاری دارند. در لست‌سکند قصد داریم، ده نمونه از آن‌ها را به شما معرفی کنیم، پس اگر شما هم به این طرح‌های فانتزی علاقه دارید، تا انتهای مطلب را از دست ندهید!

 

  1. وست‌جت (WestJet)

وست‌جت (WestJet)

ناوگان ارزان‌قیمت وست‌جت که در کلگری کانادا مستقر است، از دومین هواپیمای خود نیز با طراحی زنده (در طراحی از شخصیت‌ها و نماد‌های مشهوری که انسان‌ها با آن‌ها مانوس هستند استفاده می‌شود) رونمایی کرد. این هواپیما که یک فروند بوئینگ 737 است، با استفاده از طرح فیلم معروف دیزنی «سرزمین یخبندان (Frozen)» رنگ‌آمیزی شده است. دُم هواپیما با طرح خواهران پرنسس آنا و ملکه اِلسا طراحی شده است.

بر روی بدنه هواپیما نیز اولاف (مرد برفی) از روزی تابستانی در ساحل لذت می‌برد. برای طراحی این بدنه از 643.5 لیتر رنگ و 23 رنگ مختلف استفاده‌ شده است. همچنین در قسمت‌هایی از بدنه مواد براق برای درخشندگی هواپیما هنگام حرکت استفاده‌ شده است.

 

  1. ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines)

ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines)

15 آوریل 2015 شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز که در دالاس مستقر است، به مناسبت 30 سال ارایه خدمت در ایالت میسوری (Missouri) طرحی زنده بر روی یکی از هواپیماهایش ایجاد کرد. آن‌ها یک بوئینگ 737 – 700 را به نشانِ پرچم ایالت میسوری مزین کردند. این هواپیما نهمین اثر ویژه بعد از (Lone Star) لون‌اِستار در سال1990 است که برای تجلیل از ایالت تگزاس آماده شده بود. سایر ایالت‌هایی که این‌گونه طراحی را برای تجلیل داشته‌اند؛ شامل ایالت‌های آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، ایلینوی، مریلند، نوادا، نیومکزیکو و تنسی هستند.

 

  1. ایر نیوزلند (Air New Zealand)

ایر نیوزلند (Air New Zealand)

طرح زنده هواپیمای این شرکت با طرح مجموعه فیلم‌های «هابیت (The Hobbite)» طراحی‌ شده است. این طرح برای هواپیمای بوئینگ 300 – 777 ای آر مناسب بود. «هابیت یک سفر غیر‌منتظره» طرح روی بدنه هواپیما را شکل داد. طراحی و نقاشی این هواپیما 6 روز و 400 ساعت کار، زمان برد.

 

  1. اِوا ایر (EVA Air)

اِوا ایر (EVA Air)

این شرکت هواپیمایی که در چین تایپه (تایوان) مستقر است، با همکاری شرکت سانیرو (Sanrio) ژاپن طرح شخصیت هلو‌کیتی (Hello Kitty) را برای طراحی زنده هواپیمایش استفاده کرد. شرکت ایوا ایر از یک ایرباس 200 - 300 آ در اکتبر سال 2005 برای این طراحی استفاده کرد و دومین جت را نیز در سال 2006 به جت قبلی اضافه کرد. جت اول در سال 2009 از رده خارج شد ولی شرکت هواپیمایی ایوا ایر سه جت جدید طراحی زنده با طرح هلو‌کیتی انجام داد.

 

  1. کانتاس (Qantas)

کانتاس (Qantas)

این شرکت با همکاری شرکت‌های طراحی محلی، طراحی هواپیماهایش را انجام داده است. در این همکاری چهار جت نقاشی شدند که از جمله‌ی آن بوئینگ 747 با نام نالانجی دریمینگ (Nalanji Dreaming) است. نالانجی به معنی «مکان ما است» و به‌ نوعی از تعادل و هماهنگی طبیعت قدردانی می‌کند. بوئینگ 747 شرکت کانتاس در سال 1995 برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد کانتاس رونمایی شد. این جت در سال 2005 از رده خارج شد.

 

  1. آلاسکا ایرلانز (Alaska Airlines)

آلاسکا ایرلانز (Alaska Airlines)

خط هوایی آلاسکا ایرلانز در سیاتل آمریکا مستقر است. این شرکت برای طراحی روی هواپیماهای خود طرحی از یک کارتون ساخت شرکت دیزنی را بر روی بوئینگ 900-737 خود شامل شخصیت‌های میکی و مینی موس (Mickey and Minnie Mouse)، پلوتو (Pluto)، گوفی(Goofy) و دونالد داک (Donald Duck) اجرا کرده است. شرکت آلاسکا از این طرح در سال 2009 به‌منظور پاسداشت همکاری طولانی‌مدت خود با تفرجگاه دیزلی لند در کالیفرنیا (California's Disneyland Resort) رونمایی کرد.

 

  1. آنا (ANA)

آنا (ANA)

این شرکت هواپیمایی در توکیو مستقر است. سه جت طراحی‌ شده و الهام گرفته از «جنگ ستارگان» را در ناوگان خود دارد که از اولین آن روی یک بوئینگ 9-787 دریم‌لاینر (Dreamliner) در سپتامبر 2015 رونمایی کرد. این شرکت هواپیمایی همچنین یک بوئینگ 300 - 767 الهام گرفته از بی‌بی 8 (BB-8، نام یک ربات در فیلم جنگ ستارگان) و یک بوئینگ 300 -777 ای آر با الهام از آر تو-دی تو (R2-D2، نام یک ربات در فیلم جنگ ستارگان) را در اختیار دارد.

 

  1. کولولا (Kulula)

کولولا (Kulula)

این شرکت هواپیماییِ متعلق به آفریقای جنوبی طرح «پرواز 101» را ارایه داد. طراحی این هواپیما توسط یک گروه طراح خانگی با هدف تلاش برای معرفی برخی از ناشناخته‌های پرواز و سفر صورت پذیرفت. ازجمله موارد این طراحی وجود خطوط سرگرم‌کننده‌ای است که به قسمت‌های مختلف اشاره می‌کند. به‌عنوان‌مثال خطی به پنیر بزرگ (به قسمت کاپیتان اشاره دارد)، خطی به جعبه سیاه (درواقع نارنجی است)، خطی به بینی مخروطی (رادار، آنتن و ...) اشاره دارد.

 

  1. ایرآسیا ایکس (AirAsia X)

ایرآسیا ایکس (AirAsia X)

این شرکت هواپیمایی کم‌هزینه در شهر کوالالامپور مالزی مستقر است. هواپیمای ایرباس 340 آ این شرکت با استفاده از بازیکنان و نماد گروه ورزشی (اوکلند ریدرز) طراحی‌ شده است. نام این هواپیما را اکسِلِنس (Xcellence) که بیان‌کننده الزام به برتری است، گذاشته‌اند.

 

  1. وسترن پاسیفیک ایرلانز (Western Pacific Airlines)

وسترن پاسیفیک ایرلانز (Western Pacific Airlines)

این خط هوایی نیز که جز خطوط ارزان‌ قیمت محسوب می‌شود، در کلرادو اسپرینگز مستقر شده است. بخشی از مدل درآمدی آن فروش خوراکی‌هایی ویژه در زمان سفر با ناوگان این شرکت است. سیمپسون‌ها (The Simpsons، نام یک کارتون) طرح بوئینگ 300 - 737 است که در ماه مه 1995 رونمایی شد. مارج سیمپسون (Marge Simpson، یکی از شخصیت‌های کارتون سیمپسون) با موهای آبی و بلندش در قسمت دم هواپیما قرار دارد.

منبع: tripsavvy.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی