12 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

4.7
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
موضوعات عجیب و در عین حال ساده‌ای که اهالی دبی مجبور به توضیحشان هستند!
17 اردیبهشت 1398 12:00
0

حتما می‌دانید که امروزه دبی یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در جهان است و از سراسر دنیا برای تفریح و لذت بردن از امکانات این دیار به تور دبی می‌روند. اینبار می‌خواهیم برخی از چالش‌هایی را برایتان برشماریم که اغلب گردشگران خارجی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و ساکنان دبی هم همواره مجبور هستند که این موضوعات را برای توریست‌ها توضیح بدهند.

1-آیا شما چهار سال پیش هم اینجا بودید؟

در مقایسه با سایر شهر و کشورهای دنیا، دبی با سرعت و شدت زیادی پیشرفت کرده است. بنابراین تعجب نکنید اگر چند سال پیش به دبی سفر کرده بودید اما حالا هیچ یک از کوچه و خیابان‌هایش برای شما آشنا نیست. علاوه بر غریبه بودن دبی برای گردشگران خارجی، نام این شهر تنها چند سالی است که بر سر زبان‌ها افتاده و این موارد از ویژگی‌های خاص این مقصد هستند.

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

2-آیا شما هم در دبی گم می شوید؟

محله، مناطق و کوچه و خیابانهای این منطقه نام‌های آسانی دارند اما بسیاری از گردشگران در دبی گم می‌شوند. دلیل این مشکل در چگونگی نامگذاری می‌باشد چون برخی از این نامها از این قبیل هستند: اینترنشنال سیتی، اینترنت سیتی، مدیا سیتی، موتور سیتی، دبی مارینا و...

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

3-مگر همه در دبی فراری و لامبورگینی ندارند؟

در چند سال گذشته همیشه ثروت، صفت این شهر بوده است، به همین خاطر گردشگران اغلب تصور می‌کنند که تمامی مردم این منطقه دارای اتومبیل‌های گران قیمتی مانند فراری یا لامبورگینی هستند. ساکنان دبی همواره به گردشگران توضیح می‌دهند که آنها دوست یا دوستانی دارند که به اصطلاح دارای ماشین‌های مدرن باشند اما لزوما همه در اینجا ماشین‌های گرانی ندارند.

 

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

4-معنی «شاورما ساعت 2 نیمه شب مزه‌ی بهتری دارد»، چیست؟

شاورما همان کباب ترکی است. در دبی رواج دارد که می‌گویند شاورما در نیمه شب مزه بهتری دارد و این موضوع برای گردشگران عجیب به نظر می‌رسد اما باید آن را در ساعت حدود 2 نیمه شب امتحان کنید تا حقیقت را خودتان متوجه شوید. اگر به این منطقه سفر کردید، نیمه‌های شب بیدار شوید و در خیابانها قدم بزنید، مطمئن باشید که یک کباب ترکی فروشی در نزدیکی شما وجود خواهد داشت و می‌توانید از آن خرید کنید، آنجاست که متوجه می‌شوید شاورما در ساعت 2 نیمه شب مزه‌ی بهتری دارد به چه معناست.

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

5-متبل و حمص با هم فرق دارند؟

حمص یکی از غذاها یا چاشنی‌های مشهور عربی است که در ایران هم یافت می‌شود و ماده‌ی اصلی آن نخود می‌باشد. از سوی دیگر، خوراک دیگری هم در کشورهای عربی طبخ می‌شود به نام متبل که محبوبیت زیادی دارد ولی در نزد گردشگران زیاد شناخته شده نیست به همین خاطر آنها اغلب حمص و متبل را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. حمص و متبل شکل و شمایلی شبیه به هم دارند اما تفاوتشان در این است که ماده‌ی اصلی متبل بادمجان است و نخود نیست.

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

6-چطور همیشه انتخاب جدید وجود دارد؟

در دبی برای آن که گردشگران دچار غربت نشوند و به اصطلاح دلشان برای وطن خود تنگ نشود تدابیری اندیشیده شده است، برای مثال هر نوع رستورانی که فکرش را بکنید در دبی وجود دارد و مراکز تفریحات شبانه نیز با دکوراسیون کشورهای مختلف در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا احساس غربت نداشته باشند.

13 موضوعی که مردم دبی همیشه به گردشگران توضیح می دهند

 

7-چرا مراکز خرید دبی عجیب هستند؟

اگر به مراکز خرید موجود در این شهر توجه کنید، متوجه خواهید شد که آنها فقط جایی برای خرید نیستند؛ حتی در برخی از آنها امکانات و تفریحاتی چون اسکی، آموزش خلبانی، آبنمای موزیکال و... وجود دارد. بنابراین باید بگوییم که بی‌تردید مراکز خرید در اینجا تنها مکانی برای خرید نیستند.

header-city-beach.JPG

 

8-چرا مردم دبی از آغوش گرفتن فرار می کنند؟

واقعیت این است که مردم این شهر دوست ندارند در زمان سلام یا خداحافظی آنها را در آغوش بگیرید، به‌ویژه اگر برای اولین یا دومین بار آنها را می‌بینید. آنها دوست دارند که با احترام و به سادگی به آنها سلام کنید و به انتخاب‌هایشان احترام بگذارید. البته برخی معتقد هستند که این رفتار ریشه در اعتقاد آنها به دین اسلام و اعتقادشان به مساله محرم و نامحرم دارد.

hello-Dubai.JPG

 

9-چرا همیشه برای رفتن به ساحل زمان خوبی است؟

زمستان، تابستان و زمانهای بین این فصل همگی برای مراجعه به سواحل مناسب هستند و شرایط آب و هوایی دبی به گونه‌ای است که همیشه می‌توان به ساحل رفت و این از ویژگیهای خاص این شهر مدرن به حساب می‌آید.

beach-burj-al-arab-dubai-2352.jpg

 

10-آیا استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است؟

در رابطه با استفاده از کرم ضد آفتاب باید بگوییم که نه تنها باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید بلکه در طول سفرتان به این منطقه کرم ضدآفتاب باید یکی از دوستان صمیمی شما باشد!! افراد بسیاری توصیه می‌کنند که در این شهر حتی در خانه نیز کرم ضد آفتاب بزنید.

sunscreen.JPG

 

11-تا چه ساعتی مواد غذایی را به خانه ارسال می کنند؟

در دبی تا ساعت 11 شب می‌توانید از بیرون غذا سفارش بدهید و مواد غذایی مورد نظرتان را در منزل یا هتل تحویل بگیرید، این موضوع شاید برای ما ایرانیان امری عادی به نظر برسد اما برای بسیاری از گردشگران موضوعی عجیب است زیرا فرهنگ شام خوردن در ساعات پایانی شب برای آنها وجود ندارد. مردم دبی مدام مجبور هستند که این موضوع را برای گردشگران توضیح بدهند و بگویند که آنها افراد تنبلی نیستند و عادت به شام خوردن در ساعتی مثل 11 شب ندارند اما به دلیل آن که شهرشان توریستی است، برخی از توریست‌ها در پایان شب متوجه می‌شوند که یخچال آنها شبیه به خانه ارواح است و به غذا نیاز پیدا می‌کنند.

maxresdefault.jpg

 

12-چرا نباید از مردم عکس بگیریم؟

مردم دبی معتقد هستند که گردشگران باید به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند به همین خاطر اگر بدون اجازه از آنها عکس بگیرید عصبانی خواهند شد اما اگر از آنها اجازه بگیرید به احتمال زیاد با رویی خوش به شما اجازه خواهند داد اما در غیر این صورت با دردسر مواجه خواهید شد.

Dubai-Downtown_Dubai-picture.JPG

 

نظر شما درباره‌ی دبی و حرفهایی که در رابطه با این شهر مدرن زده می‌شود چیست؟ آیا شما تا به حال به دبی سفر کرده‌اید؟ نکات جالبی که در سفرتان به دبی با آنها روبه‌رو شدید را می‌توانید در بخش‌های سفرنامه و نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی