8 حقیقت جالب درباره روسیه

4
از 21 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خارجی‌ها با دیدن این چیزها در روسیه شاخ درمی‌آورند! +تصاویر
30 مرداد 1397 12:00
10

روسیه بزرگترین کشور دنیا است و شاید به همین دلیل است که بسیاری از مناطق آن برای گردشگران ناشناخته مانده است، هرچند در شهرهای بخش اروپایی این کشور پهناور، آمار خوبی از ورود گردشگر وجود دارد اما همچنان روسیه برای مسافران تور روسیه به طور کامل شناخته شده نیست. در ادامه‌ی مطلب، ۸ نکته و حقیقت جالب درباره‌ی روسیه که گردشگران پس از سفر متوجه آن‌ها می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

۱. نظم، زیبایی و پاکیزگی متروها 

بسیاری از خارجی‌هایی که برای اولین بار به روسیه می‌روند از دیدن تمیزی، نظم و زیبایی مترو و سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ تعجب می‌کنند. حتی مسافرانی که از شهرهایی مثل پاریس به مسکو می‌آیند می‌گویند ای کاش ما هم در پاریس متروهایی به این تمیزی و زیبایی داشتیم.

ایستگاه‌های بزرگ مترو، زیبا و تمیز هستند و هرکسی به راحتی ساز و کار و نقشه‌های ایستگاه‌ها را درک می‌کند. بعضی ایستگاه‌ها شبیه کاخ‌های سلطنتی با لوسترها و نقاشی‌های بزرگ تزئین شده‌اند.

ایستگاه بزرگ متروی روسیه

۲. در اولین برخورد لبخند نمی‌زنند

جالب است بدانید که اکثر روس‌ها وقتی با غریبه‌ها روبرو می‌شوند لبخند نمی‌زنند اما در پشت این ظاهر خشک و نچسب شخصیتی دوست‌داشتنی مخفی شده است. پیشخدمت رستوران، خانم کارمند یا راننده تاکسی وقتی اولین‌بار شما را می‌بینند و چیزی از آن‌ها می‌خواهید، طوری با شما رفتار می‌کنند که گویی که مزاحم کار مهم آن‌ها شده‌اید. اگر آن‌ها شما را مشتری دائمی و فرد خوبی تشخیص دهند آن موقع دوستانه‌تر رفتار می‌کنند، البته این دوستی کمی زمان می‌برد.

رفتار پیشخدمتان در روسیه

۳. صمیمیتی که انتظارش را ندارید

با این که روس‌ها چهره‌ی سرد و گاه عبوسی دارند اما هر جا که نیاز باشد به دیگران کمک می‌کنند. آن‌ها بدون این که درخواستی داشته باشند یا به فکر سوء استفاده باشند به بهترین شکل به گردشگران کمک می‌کنند. برای مثال یکی از گردشگران به نام سوزان که برای اولین بار به مسکو رفته بود می‌گوید:

بعد از این که به فرودگاه شرمتیوو رسیدم سریع سوار قطار به مقصد مسکو شدم. در طول مسیر به خاطر این که نگران نشناختن ایستگاه‌ها بودم و اطلاع نداشتم که آیا مسکو ایستگاه آخر است یا نه، حسابی مضطرب بودم. مرد روسی با چهره‌ای عبوس کنارم نشسته بود، من با جملات ساده روسی که بلد بودم از او پرسیدم، او با چهره‌ای جدی اما به سادگی برایم توضیح داد. وقتی که به مقصد رسیدم او در حمل چمدان به من کمک کرد و مسیر را به من نشان داد. حتی با این که خودش قصد رفتن به مترو نداشت برای من بلیط خرید و مسیری که باید بروم را راهنمایی کرد. او حتی پول بلیط را از من نخواست! منتظر ماند تا مترو حرکت کند و دستی برای من تکان داد و رفت.

رفتار مردم روسیه

۴. ترافیک مسکو وحشتناک است

مسکو شهری پرهیجان و گاهی ترسناک است، بزرگراه‌های بسیار عریض مسکو برای گردشگران جالب است، حتی برخی از این جاده‌ها در اصل برای فرود هواپیما در زمان جنگ جهانی ساخته شده بودند. البته جاده‌هایی با ۱۶ لاین و ترافیک فشرده فقط برای تماشا کردن جالب است نه زمانی که خودتان هم در میان ترافیک باشید.

ترافیک مسکو

۵. نژادپرستی در روسیه خیلی کم است

برخلاف دیگر کشورهای غربی که مهاجران زیادی هم دارند، مردم روسیه به نسبت کمتر به نژاد یا رنگ پوست اهمیت می‌دهند. این حرف گردشگرانی است که به روسیه رفته‌اند. تا زمانی که رفتار خوبی داشته باشید همه با شما خوب رفتار می‌کنند و برایشان مهم نیست از کجا آمده‌اید یا به چه زبانی حرف می‌زنید.

نژادپرستی در روسیه

۶. همه جا نیروی امنیتی هست

در همه نقاط شهرها نیروهای امنیتی و پلیس دیده می‌شوند. بیشتر آن‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند و فقط جایی ایستاده‌اند یا گشت می‌زنند.

نیروی امنیتی روسیه

۷. روسیه پر از کلیسا است

جالب است که تعداد بیمارستان و کلیسا در روسیه تقریباً برابر است، حدود ۴۰ هزار کلیسا در روسیه وجود دارد که در شهرهای بزرگ به نسبت جمعیت، کلیساهای زیادی به چشم می‌خورند. با این که در شوروی سابق، حکومت مشغول دین‌زدایی بود اما وجود این همه کلیسا برای گردشگران جالب است.

کلیسای روسیه

۸. معماری جدید در حال تغییر ظاهر شهرها است

شهرهای بزرگ روسیه مثل مسکو در دوران شوروی پیشرفت زیادی داشتند و همین موضوع باعث شده تا ساختمان‌های زیادی به همان سبک بی‌روح کمونیسم در شهر دیده شوند. نکته جالب این است که در سال‌های اخیر این سبک در حال از بین رفتن است و اگر هم ساختمان‌هایی به سبک باروک مشاهده کردید بدانید مربوط به دوران قبل از انقلاب بلشویک است.

معماری در روسیه

منبع: rbth.com