عجیب ترین مسافران قطار در جهان که بدون صندلی هم به مقصد می رسند!

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مسافران عجیب این قطارها بدون صندلی هم به مقصدشان می رسند! +تصاویر
17 دی 1398 10:00
2

هند به‌ عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان و دومین کشور پرجمعیت دنیا از فرهنگ‌های مختلفی تشکیل‌ شده است. با توجه به جمعیت بیش از یک‌ میلیارد نفری این کشور، هر فرهنگ افراد پرشماری را شامل می‌شود. یکی از وسایل حمل‌ونقل که بخصوص برای حمل‌ونقل بین‌شهری بسیار در این کشور پرجمعیت مورداستفاده قرار می‌گیرد، سیستم حمل‌ونقل ریلی یا همان قطار است. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم این جمعیت مسافران قطار چگونه و با چه کیفیتی جابجا می‌شوند.

عجیب ترین مسافران قطار در جهان

عجیب ترین مسافران قطار در جهان

روزانه تقریباً دو درصد جمعیت هند با قطار مسافرت می‌کنند که عددی نزدیک به 25 میلیون نفر را شامل می‌شود. این افراد طی بیش از 9000 سفر در هند جابجا می‌شوند. سیستم راه‌آهن هند از حدود 7500 ایستگاه راه‌آهن و حدود 115000 کیلومتر ریل تشکیل‌ شده است که با این آمارها این کشور در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های راه‌آهن جهان را در اختیار دارد. شرکت راه‌آهن هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان نیز شناخته می‌شود و حدود 2 میلیون نفر کارمند دارد. راه‌آهن معمولاً به‌عنوان یکی از آسان‌ترین، امن‌ترین و ارزانترین وسایل حمل‌ونقل بین شهری در جهان شناخته می‌شود.

عجیب ترین مسافران قطار در جهان

به‌طور معمول و در یک روز عادی، زمانی که قطار به ایستگاه می‌رسد، هندی‌ها با عجله و شتاب به سمت قطار حرکت می‌کنند و برای گرفتن صندلی‌ها به یکدیگر فشار می‌آورند، کسانی که صندلی نصیبشان نشود، یا باید از پنجره آویزان شوند یا بر روی سقف قطار، کنار درب یا حتی جلوی دیزل قطار بنشینند. البته اگر خوش‌شانس باشند شاید بتوانند در راهروی قطار برای خود جایی پیدا کنند، ولی احتمالاً تحمل چندین ساعت سفر در موقعیتی غیر از صندلی مشکل و طاقت‌فرسا باشد. البته سیستم راه‌آهن هند قطارهای مجلل نیز در اختیار دارد ولی مردم عادی موقعیت سوار شدن بر این وسایل حمل‌ونقل گران را ندارند و مجبور هستند به شیوه‌های عجیبی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از قطارهای شلوغ و عادی استفاده کنند.

عجیب ترین مسافران قطار در جهان

عجیب ترین مسافران قطار در جهان

شما وسیله حمل‌ونقل دیگری را در جهان سراغ دارید که چنین حجم مسافری را جابجا کند؟

 

منبع: wowamazing.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی