شبی را در اتاقی الهام گرفته از نقاشی ادوارد هاپر بگذرانید!

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نقاشی زیبایی که می‌توانید در آن اقامت کنید! +تصاویر
23 شهریور 1398 12:00
1

شاید برایتان جالب باشد که چگونه می‌توان به درون یک نقاشی قدم گذاشت یا در یکی از آن‌ها خوابید؟ به‌تازگی، موزه‌ها، گالری‌ها و حتی شرکت‌های اقامتی شروع به ارائه فرصتی برای مردم کرده‌اند تا بتوانند در مکان‌هایی که بازآفرینی شاهکارهای هنری هستند به استراحت بپردازند، از نقاشی محبوب وینسنت ون گوگ، اتاق‌خواب آرل (Bedroom in Arles) گرفته تا یکی از اتاق‌های مسافرخانه نمادین ادوارد هاپر.

پاییز امسال، موزه هنرهای زیبا ویرجینیا (Virginia Museum of Fine Arts (VMFA اثر هنری ادوارد هاپر از هتل آمریکایی را به نمایش می‌گذارد، نمایشگاهی که به بررسی جذابیت هنری نقاشان و مسافرخانه‌های مدرن می‌پردازد. این نمایشگاه علاوه بر نمایش 60 اثر نقاشی، طراحی، آبرنگ و تصویرگری از آثار هنری هاپر، شامل یک اتاق در اندازه طبیعی و در ابعاد سه‌ بعدی از نقاشی مسافرخانه غربی (Western Motel) ادوارد هاپر می‌باشد، که یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های اوست.

این فضا چیزی فراتر از یک اتاق است و استراحتگاهی موقت و کاملاً کاربردی است. این اتاق بازآفرینی شده با محور اصلی "تجربه هتل هاپر"، در طول مدت نمایشگاه میزبان 50 مهمان خواهد بود.

اگرچه تنها برخی از رزروی‌ها شامل دریافت جایزه می‌باشند (شام در رستوران ناهارخوری VMFA Amuse ، یک تور با راهنمایی یکی از متصدیان موزه به همراه کاتالوگ نمایشگاه)، اما هرکدام از مهمانان خوش‌شانس می‌توانند تجربه یک‌ شب ماندن در مسافرخانه غربی را داشته باشند. این تجربه در پکیج‌های متنوعی از 150 دلار تا 500 دلار ارائه می‌شود.

شبی را در اتاقی الهام گرفته از نقاشی ادوارد هاپر بگذرانید

اگرچه مسافرخانه غربی یکی از چندین اثر هاپر درزمینه‌ی نقاشی‌های فضاهای میزبانی است، اما مشهورترین اثر وی می‌باشد. این موزه به عموم مردم این اجازه را می‌دهد تا با قدم گذاردن و خوابیدن در یکی از آثار مشهور او، به درک صمیمی‌تری از شخصیت هنرمند و رابطه او با موضوعش برسند.

دكتر لئو جی مازو (Leo G. Mazow) یکی از متصدیان موزه می‌گوید: «ادوارد هاپر یکی از مشهورترین هنرمندان آمریکایی قرن بیستم است، در عین‌ حال تصور عموم مردم از او تا حد زیادی تحت تأثیر قوانین قدیمی زندگی اوست که هنر او را به‌عنوان محصول فردی منزوی، عبوس و درون‌گرا نشان می‌دهد. ادوارد هاپر و هتل آمریکایی تلاش می‌کنند تا نشان دهند که هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و سایر اقامتگاه‌های گذرا، موضوع مهمی برای هاپر بوده و چارچوبی برای درک هرچه بهتر کارهای اوست.»

شبی را در اتاقی الهام گرفته از نقاشی ادوارد هاپر بگذرانید

ادوارد هاپر و هتل آمریکایی از 26 اکتبر 2019 تا 23 فوریه 2020 در موزه هنرهای زیبا ویرجینیا (VMFA) قابل بازدید خواهند بود.

شبی را در اتاقی الهام گرفته از نقاشی ادوارد هاپر بگذرانید

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.