۱۱ راه برای بهبود مهارت عکاسی خود در زمان قرنطینه!

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با این روش ها در قرنطینه مهارت عکاسی تان را بهبود ببخشید! +تصاویر
05 اردیبهشت 1399 08:00
1

​​​​​​​​تطبیق با سبک زندگی جدید و قرنطینه شده می‌تواند چالشی برای افراد خلاق در میان ما باشد. عکاسانی که اغلب برای الهام گرفتن نیاز به فضای باز دارند، در حال حاضر قرنطینه شده‌اند و مجبورند دوره حبس خانگی خود را بگذرانند. با این حال قرنطینه نباید مانعی بر سر راه رشد باشد و با کمی زمان می‌توانید فرصتی ایجاد کنید تا مهارت‌ها و تمرین‌های در زمینه عکاسی داشته باشید. در اینجا ۱۱ راه برای بهبود مهارت‌های عکاسی ارايه کردیم تا یک ماجراجویی برای زمان قرنطینه‌تان باشد.

 

یک دوره ویرایش بگذرانید.

۱۱ راه برای بهبود مهارت عکاسی خود در زمان قرنطینه

ویرایش یک عکس بخش جدایی‌ناپذیر از فرایند عکاسی است. اگر واقعا می‌خواهید در تولید عکس مسلط شوید، لازم است که نحوه ویرایش را یاد بگیرید. اینکه چطور از ابزارهای مانند لایت روم و فتوشاپ استفاده کنید تا بتوانید اشتباهات خود را در عکاسی اصلاح کنید. همچنین سبک شخصی خود را از طریق یک الگوی ویرایش منحصربه فرد به دست آورید. بسیاری برنامه‌های آموزشی که در آن‌ها اصلاح رنگ عکس یا تغییرات جزيی در آن، به صورت رایگان آموزش می‌دهند، در یوتیوب وجود دارد. همچنین دانش‌اموزان و معلمان قادر هستند به بخش ابری Adobe Creative Cloud تا ۳۱ می دسترسی رایگان داشته باشند.

 

از عکس‌هایتان یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید و کارت SD خود را خالی نگه‌ دارید.​​​​​​​​

ways-improve-photography-quarantine1.jpg

هیچ‌چیزی به اندازه کافی از عکس‌های شما محافظت نمی‌کند بنابراین از عکس‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در حالت ایده‌ال بهتر است در چند مکان مختلف، چند نسخه پشتیبان از عکس‌هایتان داشته باشید تا هیچ راه برای از بین رفتن عکس‌هایتان باقی نماد. سرویس‌های ابری آزاد مانند گوگل فتو (Google Photos) به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های نامحدود تا ۱۶ مگاپیکسل آنجا ذخیره کنید. برای عکس‌های با کیفیت بالاتر می‌توانید از یک هارد درایو خارجی یا عضویت در یک سرویس ابری مانند دروپباکس (Dropbox) استفاده کنید. بعد از پشتیبانی شانس این را دارید که کارت‌های SD خود را برای عکاسی بعدی آماده داشته باشید.

 

چاپ را تجربه کنید.

​​​​​​​​دیدن عکس‌هایتان بر روی اسکرین موبایل یا لب‌تاب یک چیزی است اما آویزان کردن‌ آنها بر روی دیوار چیزی کاملا متفاوت است. با سفارش دادن چاپ‌های مختلف می‌توانید بررسی کنید که عکس‌هایتان بر روی کدام نوع کاغذ و با چه فرمتی بهتر است. به این شکل دید تازه‌ای به عکس‌ها و فرم عکس‌هایتان خواهید یافت.

 

آلبوم عکس تهیه کنید.​​​​​​​​ways-improve-photography-quarantine2.jpg

اگر عکس‌های چاپی بزرگ، گزینه مناسبی برای شما نیست، آلبوم‌های عکس قدیمی چطور؟ جمع‌اوری عکس‌ها به شکل یک کتاب همراه، راهی خوب برای حفظ و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از زندگی‌تان است که ارزش به خاطر سپردن را دارد. آلبوم‌های عکس می‌توانند موضوعی، زمانی و یا اختصاصی به سفرها یا مقاصد مختلف باشند. از این زمان قرنطینه استفاده کنید و آلبوم‌های مختلف برای خود بسازید.

 

به سمت عکاسی ماکرو بروید.

ways-improve-photography-quarantine3.jpg

عکاسی ماکرو هنر ثبت اشیا کوچک در ابعاد بزرگ‌تر از حد واقعی آنها است. اگر نمی‌توانید انگشت خود را از روی دکمه شاتر بردارید، عکاسی ماکرو را نیز امتحان کنید. عکاسی ماکور جزو مواردی است که می‌توانید در قرنطینه و در داخل خانه هم امتحان کنید.. برای نتایج بهتر، لنزهای برای این سبک عکاسی طراحی‌شده که اگر دسترسی دارید، آنها را تهیه کنید، اما حتی با تجهیزات استاندارد با کمی خلاقیت و صبر نیز می‌توانید تصاویر عالی در این زمینه ایجاد کنید.

 

لوازم خود را تمیز کنید.​​​​۱۱ راه برای بهبود مهارت عکاسی خود در زمان قرنطینه

اگر شما اغلب مجبور به سفر و جا به جا کردن دوربین، سه‌پایه، و لنزهای خود از یک مکان به مکان دیگر هستید، ممکن است تمیز کردن لوازم عکاسی‌تان در زمان قرنطینه ایده خوبی باشد. مراقبت از ابزارهای عکاسی به شما عکس‌های  بهتری خواهد داد، چون گرد و غبار، اثر انگشت، و لکه می‌تواند بر کیفیت محصول شما تاثیر بگذارد. لوازم عکاسی بسیار ظریف هستند، بنابراین مراقب باشید  روی شیشه خراشی نیفتد یا آسیب به سنسور وارد نشود، و همیشه در هنگام تمیز کردن سطوح از کیت‌های مناسب استفاده کنید.​

 

بارگذاری عکس در سایت‌های تصاویر استوک

​​​​​​​​شما با فروش عکس‌هایتان در سایت‌های استوک ثروتمند نخواهید شد اما اگر یک آرشیو بزرگ بسازید، ممکن است ارزش بالای برای خرید داشته باشید.عکاسی از سفر معمولا خیلی خوب در سایت‌های استوک فروخته می‌شوند و اگر شما صبور باشید می‌توانید با انتخاب دسته‌بندی مناسب و زدن برچسب‌ها به تصاویر  یک منبع سودآور از منابع غیرفعال خود داشته باشید. این کار می‌تواند تلنگر بزرگ‌تری برای شما ایجاد کند تا شاید حتی عکس‌هایتان را در یک نشریه بزرگ چاپ کنید.

 

وب سایت و یا پلتفرم‌های خود را به روز کنید.​​​۱۱ راه برای بهبود مهارت عکاسی خود در زمان قرنطینه

بهترین کار شما اغلب آخرین کار شماست، پس مهم است که آن را در جایی بگذارید تا مردم بتوانند آن را ببینند. اگر شما در حال حاضر یک وب‌سایت دارید که کارتان آسان است، به سادگی بهترین تصاویرتان را در آنجا قرار دهید، اگر هم سایتی ندارید از طریق اینستاگرام عکس‌هایتان را به نمایش بگذارید. این تعطیلی می‌تواند فرصتی باشد تا محتواهای خود را به روز کنید و نظرات بقیه افراد را در مورد سبک کارتان بدانید.

 

سلف-پرتره بگیرید.​​​​​​​​۱۱ راه برای بهبود مهارت عکاسی خود در زمان قرنطینه

هنگامی که هیچ سوژه در دسترس نیست، چرا خودتان را در کادر قرار نمی‌دهید؟ خودتان را نزدیک به یک منبع نور طبیعی قرار داده و شروع به عکاسی کنید. سلف پرتره می‌تواند مجموعه‌ای از کار‌های شما باشد که بعدها می‌تواند برای کارتان مفید باشد. صرف زمان برای نشان دادن شخصیت خود از طریق یک سری عکس‌های که خوب اجرا شده‌اند به افرادی که با پروفایل شما برخورد می‌کنند، این امکان را می‌دهد که در برداشت اول به این فکر کنند که آیا می‌توانند با شما همکاری کنند یا خیر. اگر برای عکس گرفتن از خود دنبال فرصت بودید، الان بهترین زمان برای انجام این کار است.

 

پیش-تنظیمات خود را توسعه دهید.

​​​​​​برای عکاسان پیشرفته‌تر و ویرایشگرهای عکس، قرنطینه ممکن است زمان مناسبی برای ایجاد یک مجموعه از پیش-تنظیمات لایت روم برای سرعت بخشیدن به روند ویرایش باشد تا زمانی که دوباره وارد عمل می‌شوند، سریع‌تر عکس‌ها را ویرایش کنند. پیش-تنظیمات لایت روم فیلترهایی هستند که شما می‌توانید در مرحله ویرایش از آنها استفاده کنید تا پروژه‌های شما ثابت و متعادل به نظر برسند. بسته به سبک کاریتان می‌توانید پیش نگارهایی شامل پالت‌های رنگ خاص، سایه‌های نرم یا سخت، یا اثرات کلاسیک ایجاد کنید تا پیامتان از طریق عکس‌هایتان به درستی منتقل شود.

 

شبکه ایجاد کنید.

​​​​​​​خوشبختانه، ما در دورانی زندگی می‌کنیم که ارتباط با افراد همفکر به معنای شرکت در رویدادهای لایو یا برگزاری جلسات نیست. زمانی‌که نمایشگاه‌ها و گالری‌ها برگزار می‌شوند، می‌توانید از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای جلب توجه عکاسان دیگر و ایجاد همکاری برای پروژه‌های آینده استفاده کنید. ایجاد شبکه م‌تواند به سادگی با اشتراک گذاری کار فرد دیگر یا  درخواست برای عکاسی با هم باشد. شما هرگز نمی‌دانید ارتباط شخصی چه تاثیر در روند کاریتان خواهد داشت.

 منبع: matadornetwork

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی