چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

5
از 3 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور یک کشور می تواند به این اندازه محبوب باشد؟ + تصاویر
17 خرداد 1397 08:00
0

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

نزدیک 89 میلیون بازدیدکننده در سال 2017 از فرانسه بازدیدکردند و بار دیگر این کشور در صدر محبوب ترین مقاصد جهان قرار گرفت. به نظر شما چرا ایالات متحده و اسپانیا از فرانسه عقب افتاده اند؟ برای دریافت پاسخ پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

پایتخت خیره کننده

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

پاریس برای هر کسی با هر ویژگی و شخصیتی جذاب است.  پاریس به عنوان پایتخت و یک شهر در فرانسه، قوانین خاص خودش را دارد. پاریس افرادی که برای بار اول به این شهر سفر کرده اند را شیفته ی خود میکند و افرادی که برای چندین بار به این شهر سفر داشته اند را نیز فراموش نمیکند. زوجها، خانواده ها و حتی افرادی که تنها سفر می کنند، ترجیح می دهند که پاریس را در لیست مقاصد سفر خود حذف نکنند. در نیمه ی اول سال 2017 پاریس رکورد گردشگران خود را شکست و  موج جدیدی از گردشگران را در خود دید. City of Light درست مانند یک هدیه که در کاغذ کادوجذاب پیچیده شده و در میان شهر به دوستداران پاریس عرضه می شود.

 

دسترسی

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

هشت کشور دسترسی مستقیم به فرانسه دارند. همچنین فرانسه با بریتانیا از طریق کانال آبی ارتباط دارد. این دسترسی باعث شده تا فرانسه برای دوستداران اروپایی خود دست یافتنی باشد. همسایگان فرانسه در کمتر از چند ساعت می توانند خود را به فرانسه برسانند. پروازهای ارزان قیمت بین شهری  باعث شده که فرانسه همچنان برای گردشگران جذاب بماند. در این کشور شبکه حمل و نقل TGV (قطارهای سریع السیر) به مردم محلی و هزاران مسافر خدمات فوق العاده ی ارائه می دهد.

 

غذاهایی در سطح جهان

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

غذاهای فرانسه در جهان مشهور هستند. غذا بخشی از میراث فرهنگی یک کشور است. از یک تکه نان ساده گرفته تا غذایی در رستوران که به روش خاصی طبخ و سرو میشود، تماما جزو فرهنگ آن کشور محسوب می گردد. در سال 2010 فرهنگ غذایی فرانسه جزو میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. لیون از شهرهای فرانسه سالها به عنوان پایتخت غذا جهان شناخته می شد – امروزه این لقب به بوردو (Bordeaux) داده شده است- چندین شهر دیگر در فرانسه وجود دارد که روش ها پخت ویژه و غذاهای منحصر به فردی دارند. به طور کلی فرانسه بهشت دوستداران غذا محسوب می شود.

 

حمل و نقل عمومی

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

فرانسه دارای شبکه ی وسیع از قطارهای سریع السیر TGV است که تمامی نقاط کشور را بهم وصل می کند. طولانی ترین مسیرها سه ساعت است. شما می توانید از پاریس تا بوردو (شهری در جنوب فرانسه) را با این قطارها در عرض دو ساعت بروید. علاوه بر سرعت که برای کارمندانی که در پاریس کار میکنند و در بوردو زندگی می کنند، امنیت هم مهم است که در این قطارها این مورد کاملا رعایت شده است.

همچنی خطوط قطار منطقه ای به صورت زیگزاگ شهرها را بهم وصل می کند و پروازهای داخلی نیز می تواند جزو گزینه های باشد. به عنوان یک گردشگر می توانید کشور فرانسه را در مدت زمان کوتاه بگردید.

 

سایت های تاریخی

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

سرزمین فرانسه 40 سایت تاریخی ثبت شده در یونسکو را در دل خود جای داده است از نشانه های روم (مانند Pont du Gard) تا کاخ شگفت انگیز ورسای خارج از پاریس. در این لیست کلیساهای Amiens، Bourges و Chartres و همین طور شهرها و کلیساهای Carcassonne و Albi نیز قرار دارند.  

سایت های میراث جهانی، گردشگران را به مکان های جذب می کند که اصولا کمتر شناخته شده اند. به عنوان مثال یکی از این سایت ها  The Climats است که تاکستان های جنوبی شهر دیژون است. قبل از ثبت جهانی (سال 2015) این منطقه کمتر شناخته شده بود ولی امروزه یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در فرانسه است.

 

تنوع مطلق

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

فرانسه جزو کشورهای است که شما را دچار اشتباه می کند. هر گوشه از کشور شما را به فضا خاصی می برد. شمال غرب فرانسه سواحل زیبای بریتانیایی با صخره های ناهموار، سواحل شنی سفید و آب های فیروزه ای، در شمال شرق آن روستاهای زیبا با نوشیدنی های فوق العاده مشهور قرار دارند. جزایر زیبای نیز در  سواحل غربی و جنوبی فرانسه یافت می شود. کوه های Pyrenees  و کوه های آلپ در شرق این کشور هستند. در این قسمت روستاهای و شهرهایی در فرانسه خواهید دید که فرهنگ خاورمیانه و مدیترانه ای دارند. سالن های تئاتر رومی، نقاشی های غارهای باستانی و سایت های دیگر در واقع نشانه ای از  نفوذ کشور همسایه در فرهنگ محلی این منطقه است.  از غذاهای کاتالان در جنوب فرانسه تا کلم و کلم بروکلی در استراسبورک تماما  شما را به سمت خود جذب می کنند.

 

هنر و فرهنگ

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

فرانسه کشور لوور، ایفل و گراند پالیس، زادگاه سزان، مونه، ماتیس است که همه آنها جزو میراث فرهنگی این کشور هستند و فرهنگ این کشور را ساخته اند. البته گردشگران در پاریس می توانند در بین گالری ها و موزه ها بگردند و خود را با زیبایی های آنها مشغول کنند، اما شما می توانید به خیابان ها و کوچه ها پاریس بروید و در زیبایی ساختمان ها و نما های خارجی آنها غرق شوید. برخی از گردشگران از فرانسه برای الهام گرفتن در رشته هنری خود سفر می کنند. برخی دیگر تمایل دارند در فستیوال های فرهنگی این کشور شرکت کنند مانند مارسی گراس (Mardis Gras) یا باستیل  دی (Bastille Day). جای تعجب نیست که فرانسه همیشه چیزی برای کشف یا لذت بردن در خود دارد.

 

املاک

چرا فرانسه  مقصد محبوب گردشگران است؟

با توجه به تنوع فرانسه گردشگران می توانند خانه ای بر روی دامنه های کوه های الپ برای فصل اسکی یا خانه ای در روستایی در حاشیه کشور برای فرار از یکنواختی و روزمرگی یا خانه ای در شهری مدرن داشته باشند. اروپاییان برای فرار از آب و هوا آلوده، شهرهای صنعتی و به منظور دسترسی به جاذبه های متنوع، آب و هوای پاک و سواحل فرانسه برای خود خانه ی معامله می کنند که اصولا معاملات به صورت کامل نیست. در واقع بخشی از سال را خریداری می کنند و در آن زمان ملک متعلق به آن هاست. فرانسه به طور کامل گزینه ی جذاب برای خانه دوم برای بسیاری از اروپاییان  است.

 

منبع: theculturetrip

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی