بدترین سیل ونیز را فراگرفت

4.6
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بدترین سیل پس از سال 1979 شهر شناور را فراگرفت
24 آبان 1397 08:00
0

بارش شدید باران باعث شد تا ونیز که به شهر کانال‌ها شهرت دارد به زیر آب برود. با توجه به شرایط پرخطر و امکان‌ناپذیر بودن رفت و آمد، مدارس تعطیل شدند و مسئولان محلی هم توصیه کردند که از مسافرت غیر ضروری به ونیز خودداری شود. با این که ونیز آمادگی جزر و مد‌های دریا را دارد اما هر ساله در ماه‌های اکتبر تا دسامبر شاهد جاری شدن سیل در شهر هستیم.

بدترین سیل ونیز را فراگرفت

سیل رخ داده در روزهای گذشته مشابه سیل‌های قابل تحمل سال‌های گذشته نبود و در واقع سیلی به این وسعت از سال ۱۹۷۹ سابقه نداشت. در این سیل بیش از ۷۷ درصد شهر را آب گرفت.

سیل ونیز

مردم جلوی خانه‌ها و مغازه‌ها موانعی درست کردند تا جلوی ورود آب را بگیرند و آن‌هایی هم که دیرتر پیشگیری کردند مجبور شدند آب‌های راه یافته به فروشگاه‌ها را با سطل خارج کنند.

سیل ونیز

آسیب باران و باد فقط به ونیز نرسید. در شهر رم هم هشدارهای لازم به مردم داده شده بود. بارش شدید باران و طوفان باعث شد ده‌ها درخت از ریشه کنده شوند و جاذبه‌های گردشگری معروف شهر مثل کولوسئوم و پمپئی هم تعطیل شدند. در جنوب رم دو مرد در سقوط درخت روی خودروها کشته شدند و در شمال هم یک زن در اثر سقوط قطعاتی از ساختمان جان خود را از دست داد.

سیل ونیز

در روزهای بعد هم کاهش سطح آب به کندی پیش رفت. سطح آب بعد از سیل در حدود ۱ متر بالاتر از سطح دریا بود که همین ارتفاع برای به زیر آب بردن ونیز کافی است.

سیل ونیز

منبع: matadornetwork.com