بهانه هایی برای بازدید از میلان

4.4
از 5 رای

کلیسای جامع سانتا ماریا نانسته معروف به ال دوئومو از بزرگترین کلیساهای جهان و دومین کلیسای بزرگ ایتالیا که گنجایش 40 هزار نفر را دارد مهمترین جاذبه میلان است.

نمای کلیسا بسیار جذاب و دیدنی و یک مثال بی نظیر از سبک گوتیک است، کلیسایی که کلی ماجرای تاریخی در آن رقم خورده است. عظیم، سفید، آراسته و کمی غیرعادی به نظر می رسد. مانند بسیاری از آثار و جاذبه ها روند طولانی ساخت در نمای کلیسا بی تأثیر نبوده و ترکیب سبک های مختلف و شاید کمی ناموزون را در آن میتوان مشاهده کرد و از این منظر مورد انتقاد برخی منتقدین قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور ایتالیا سفر کردید و به میلان رفتید، بازدید از آن را از دست ندهید.

مجسمه ویکتور امانوئل دوم در میدان دوئومو یک شاخصه این میدان است، میدانی که محلی برای نمایش ها، تجمعات، سخنرانی و اعتراض و... می باشد.

گالری ویتوریو امانوئل دوم-Galleria Vittorio Emanuele ll- در ضلع شمالی میدان Duomo با ورودی بزرگ و طاق مانند آن در نگاه اول جلب توجه می کند، از نظر معماری آنچه که منحصر به فردش می کند سقف زیبای شیشه ای و موزائیک های رنگارنگ در کف آن می باشد، میتوان گفت نمادی از معماری مدرن است (سازه قرن نوزدهمی از آهن و شیشه) این بنای زیبا از یکطرف به پیاتزا دل دوئومو و از طرف دیگر به پیاترا دلا اسکالا -Piazza della Scala- محدود می شود و در واقع گالری برای خودش شاهراهی بین این دو میدان معروف و مسیر دسترسی مناسب بین آنها می باشد.

قلعه 600 ساله اسفورزسکو که در حال حاضر مجموعه ای از موزه ها (مجسمه، آثار دکوراتیو و تزئینی، اشیای پیش از تاریخ و عتیقه ها، سلاح های ارتش و زره های قرون وسطی) در آن قرار دارد از مهم ترین جاذبه های شهر میلان است که در سفر با تور میلان می‌توان آن را دید.

 مدت ها نماد قدرت حکمرانان داخلی و خارجی بود. به مانند خیلی از قلعه ها در لایه خارجی قلعه چهارگوش، یک فضای کانال مانند احداث شده که با پر کردن آن با آب از ورود مهاجمان جلوگیری بعمل می آمد، از ورودی قلعه که زیر بلندترین برج قلعه (70 متری) به نام فیلارت بود عبور کرده و به یک محوطه باز، بزرگ و گسترده قلعه که در واقع زمین رژه بود خواهید رسید. جالب اینکه در 4 گوشه قلعه 4 برج وجود دارد، دو برج جانبی برج فیلارت مدور و دو برج انتهایی قلعه چهارگوش می باشد. پس از عبور از محوطه اصلی به قلب قلعه که در محیط دو محوطه کوچکتر واقع شده خواهید رسید، اینجا در واقع اقامت گاههای با شکوه دوک ها و محله امن قلعه و آخرین جان پناه در هنگام محاصره می باشد.

محوطه اطراف فواره Fontana di Piazza Castello در جلوی قلعه، محلی برای استراحت و گپ و گفت مردم و توریست ها می باشد.

پس از بازدید از میلان، آن را شهری زنده، تمیز و مدرن دیدیم. در مقایسه با شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم و فلورانس از نظر جاذبه و قدمت تاریخی ضعیف تر بود ولی ارزش دیدن و تجربه کردن برای یک یا دو روز را خواهد داشت

داستان سفر ما به میلان ایتالیا و شرح کامل بازدید از جاذبه های آن را در سفرنامه در امتداد آلپ (سفرنامه سوئیس و ایتالیا) دنبال کنید.