حس بهشت در سد لفور

4.5
از 326 رای

در 45 کیلومتری شهر بابل و نزدیکی شهرستان شیرگاه منطقه‌ای سرسبز و بی‌نهایت زیبا وجود دارد که سدی در میان آن خودنمایی می کند. سد لفور یا سد البرز با نام رسمی «سد صالحی مازندرانی» یکی از دیدنی‌ترین مناطق استان مازندران است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. این سد جزو جاهای دیدنی فیروزکوه است که طبیعت بی‌نظیر آن شهرت فراوانی دارد. در این ویدئو همرا ما باشید تا گشتی در حوالی سد لفور بزنیم.

سد لفور مقصد محبوب عاشقان طبیعت

استان مازندران مقصد محبوبی است و به دلیل زیبایی‌هایی که در طبیعت خود دارد مثل، آبشار‌های مازندران، جنگل و دریا مجموعه‌ای کامل برای عاشقان طبیعت است. سد لفور یکی دیگر از زیبایی‌های این استان است. سد لفور مناظر روح‌نواز و دل‌نوازی را پیشکش چشم مسافران می‌کند. عاشقان طبیعت‌گردی هم، خصوصا در فصول بهار و تابستان، سد لفور را برای کمپ کردن و پناه بردن از هیاهوی شهری به دامن طبیعت انخاب می‌کنند.

سد لفور میان طبیعتی بی‌نظیر در مازندران!

نام ابتدایی این سد پاشاکلا بود. هدف سد لفور در ابتدا تامین آب مورد نیاز برای اراضی کشاورزی شهرستان بابل، قائم شهر، جویبار و بابلسر بود. اما امروزه به عنوان یکی از مناطق گردشگری استان مازندران نیز به شمار می‌آید. سد لفور با آبی زلال میان جنگل لفور گردشگران این منطقه را شگفت زده خواهد کرد. بهترین فصل برای سفر به این منطقه تابستان و بهار است. زمانی که گیاهان به اوج زیبایی خود می‌رسند و هوای مطبوع اطراف سد حال دل مسافران را خوب می کند.