روایت یک عروسی سنتی قشقایی

4.4
از 223 رای

در این ویدئو به سراغ یکی از زیباترین مراسم‌ها در بین عشایر قشقایی، یعنی عروسی قشقایی به همان شکل سنتی و اصیل خود رفته‌ایم. می‌دانیم که هر منطقه از ایران پهناور ما سنت‌ها و رسوم متفاوتی در مورد مراسم عروسی دارند. از دیرباز تاکنون برگزاری جشن عروسی به صورت خاص، یکی از رسوم ایرانیان محسوب می‌شود. از مردمان خطه شمال با سنت‌های شیرین گرفته تا برگزاری مراسم عروسی سنتی جنوبی. همانطور که در فیلم عروسی قشقایی می‌بینیم این قوم هم رسوم جذابی را در عروسی‌هایشان اجرا می‌کنند که به نوبه خود بسیار دیدنی است و حتی می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود.

روستای بیده و روایت یک عروسی

بیده شهری در استان اصفهان و شهرستان سمیرم است. ساکنان این شهر از ایل قشقایی هستند و لباس های محلی زیبایی بر تن می‌کنند. این روستا که به تازگی به شهر تبدیل شده است حال و هوای سنتی و جذابی دارد. در سفری به بیده اگر که خوش شانس باشید، با عروسی سنتی قشقایی در این مواجه خواهید شد.

رقص قشقایی با لباس محلی

عروسی در تمام ایران با شور وصف ناپذیری برگزار می‌شود، اما این مراسم در بین عشایر حال و هوای دیگری دارد. رقص قشقایی با لباس‌ محلی رنگارنگ، ساز و آواز بومی و جزئیاتی که برای هر بخشی از مراسم یک عروسی سنتی قشقایی دارند، از سنت عروسی در بین عشایر یک جاذبه تمام عیار ساخته است. حفظ این آیین‌ها و سنت‌ها و معرفی آنها به مسافران داخلی و خارجی می‌تواند نقش زیادی در جذب گردشگران داشته باشد.