مروری بر تاریخ آنتالیا در 133 ثانیه

1.7
از 3 رای

وقتی صحبت از انتخاب تور آنتالیا و سفر به این شهر به میان می‌آید، معمولا اولین تصاویری که از این شهر به ذهن خطور می‌کند، سواحل زیبا، تفریحات آبی و هتل‌های لوکس و متنوع آن است در حالیکه؛ تاریخ آنتالیا در کنار بقیه دیگر جاهای دیدنی آنتالیا، که در بین عموم رایج و شناخته شده است، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر کهن است. در ادامه، به سراغ موزه باستان شناسی این شهر رفتیم تا گذشته آنتالیا را مرور کنیم.

گذشته آنتالیا در موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا، گنجینه‌ای از تاریخ آنتالیا از عصر حجر تا دوره حکومت عثمانیان است. کشور ترکیه امروزی در تاریخ دور و دراز خود، تحت نفوذ حکمرانان مختلفی مثل، رومی‌ها، یونانی‌ها و عثمانی‌ها بوده و همین مسئله گذشته آنتالیا را جذاب و قابل توجه کرده است. 

با ورود به این موزه احساسی مشابه قدم زدن در تاریخ و  گذشته آنتالیا را خواهید داشت. بخش‌های مختلف این موزه شامل، بخش تاریخ طبیعی، بخش ماقبل تاریخ، دوره کلاسیک، تالار مجسمه‌ها، تالار مردم نگاری، تالار موزاییک، تالار تابوت، تالار مصنوعات کلیسا، تالار سکه‌ها، تالار اشیا کوچک و تالار آثار دوره ترکی-عثمانی است. اگر از مسافران تور آنتالیا خرداد هستید، در کنار تفریحات ساحلی و رفتن به هتل‌های لوکس، بازدید از این موزه را هم حتما در برنامه خود بگنجانید تا از تاریخ آنتالیا هم بی‌بهره نمانید.