وقتی یک شیر حیوان خانگی می‌شود!

4.6
از 160 رای

در فهرست اسامی حیوان خانگی عجیب و غریب فقط اسم شیر کم بود! برای هر کدام از ما تصور اینکه به یک شیر نزدیک شویم و لمسش کنیم هم ترسناک است چه برسد به اینکه در کنارش زندگی کنیم. آیا ممکن است که یک شیر حیوان خانگی باشد؟ فکر کنید یک حیوان درنده، روی تختتان بخوابد و یا در خانه شما راه برود. چه حسی خواهید داشت؟ شیر یکی از بزرگ‌ترین گربه سانان جهان است و زندگی با گربه سانان بخشی از تاریخچه زندگی انسان‌ها بوده است. نگهداری از شیر یا به نوعی سلطان جنگل، که بسیار درنده است می تواند خیلی مشکل‌ساز باشد. این حیوان گوشت‌خوار شکارچی ماهریست و می تواند در یک چشم به هم زدن یک انسان را از پای در‌آورد!

سیمبا دوست صمیمی و بازیگوش اصلان!

شاید اصلان وقتی در کودکی کارتون پر طرفدار شیر شاه را تماشا می‌کرد، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که زمانی یک شیر حیوان خانگی او باشد! اساسا تصور اینکه حیوان خانگی عجیب و غریبی مثل شیر انتخاب کسی باشد و شیر هم مثل یک حیوان خانگی بازیگوشی و شیطنت کند سخت است اما؛ رابطه عاطفی و نزدیک این دو موجود با هم، باعث تعجب و شگفتی همگان شده است. شرایط زیست و رشد سیمبا با بقیه شیر‌ها مثلا شیر ایرانی، به کلی متفاوت بوده و به نوعی تبدیل به یک حیوان اهلی شده است. 

حیوان خانگی عجیب

هرگز نباید یک شیر حیوان خانگی باشد، اما متأسفانه بسیاری از این حیوانات توسط افراد پولدار به خصوص در کشور‌های عربی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و این علاقه به نگهداری حیوان خانگی عجیب در بین بعضی افراد رایج است. دلیل این مسئله این است که محدودیت‌های قانونی در تجارت و نگهداری از حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی در کشور‌های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است.

شیر، حیوان خانگی اصلان!

می‌دانیم که جای شیر در طبیعت است نه در خانه! اما برای اصلان همه چیز متفاوت است. او با حیوان خانگی‌اش رابطه بسیار نزدیکی دارد. البته این شیر شرایط استثنایی دارد که باعث شده اصلان بتواند او را مانند یک حیوان خانگی کنار خود نگه دارد. در این ویدئو داستان عجیب این دو دوست را می‌شنویم و از دیدن این لحظات شیرین و شگفت انگیز لذت می‌بریم. با ما همراه باشید!

منبع: Youtube