بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم؛ 14 جای دیدنی مهم

3.7
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در نزدیکی میدان تکسیم استانبول، کدام جاذبه‌ها را ببینیم؟
01 شهریور 1402 10:00
2

میدان تکسیم به‌نوعی قلب گردشگری شهر استانبول محسوب می‌شود. به همین خاطر، در این مقاله جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم برای شما معرفی شده تا بتوانید موقع سفرتان به شهر استانبول از این اماکن دیدن کنید. به اقتضای اسم این میدان، جاذبه‌ها هم به‌خوبی اطرافش تقسیم شده‌اند. جاذبه‌های زیبایی که شاید کمی از نظر دور باشند و در کوچه‌وپس‌کوچه‌های اطراف میدان تقسیم جا خوش کرده و منتظر نشسته‌اند تا شما بروید و آن‌ها را کشف کنید؛ جاهای دیدنی بسیاری مثل موزه، کلیسا، کاخ و حتی ساحل نزدیک به میدان تکسیم که در این مقاله از لست‌سکند معرفی شده‌اند. علاوه‌بر آن‌ها، حتی خیابان‌های مهم و معابر لذت‌بخش نزدیک به میدان تقسیم هم آورده‌ایم تا بتوانید با خیال راحت به سفرتان برسید و از این زیبایی‌های شهر استانبول غافل نشوید.

بهترین جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم چیست؟

خیابان استقلال، یادبود جمهوریت، کاخ دولما باغچه، برج گالاتا، پارک تکسیم گزی، کلیسای هاگیا تریادا، کلیسای سنت آنتونی پادوا، مرکز فرهنگی آتاتورک، موزه پرا، خیابان فرانسوی، موزه معصومیت، ساحل فلوریا، ساحل جاده بوستان و ساحل کیلیوس از جاهای دیدنی استانبول نزدیک ميدان تقسيم است. باید ذکر کرد که همه این اماکن گردشگری معرفی‌شده، جزئیات زیادی دارند که می‌توانید در ادامه این مطلب با همه آنان آشنا شوید تا سفر خوب و خاطره‌انگیزی را به شهر استانبول تجربه کنید.

راهنمای کامل سفر به استانبول

خیابان استقلال (İstiklal Caddesi)

شاید بتوان خیابان استقلال را معروف‌ترین خیابان ترکیه دانست. این خیابان که از جاهای دیدنی استانبول نزدیک ميدان تقسيم محسوب می‌شود، در ضلع جنوبی این میدان قرار گرفته است. خیابان استقلال استانبول در طول شبانه‌روز همواره فعال و پرجنب‌وجوش است و گردشگران به گشت‌وگذار در آن مشغول‌اند. از دلایل این شلوغی می‌توان به وجود تعداد زیادی رستوران، سینما، انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید اشاره کرد. خیابان استقلال هم مثل خیابان 15 خرداد تهران، تماماً سنگ‌فرش است و برای پیاده‌روی و خریدکردن بسیار مناسب است، به همین علت هم هیچ خودرویی اجازه ورود به آنجا را ندارد.

این خیابان پر از ساختمان‌های تاریخی مربوط به دوران عثمانی‌هاست که حالا تبدیل به گالری، فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف شده‌اند. از رستوران‌هایی که کباب‌ترکی‌های معروف می‌فروشند گرفته تا بستنی‌فروشی‌ها و باقلوافروشی‌های مشهور استانبولی، همه در خیابان استقلال قرار گرفته‌اند. در این خیابان تقریبا 3 کیلومتری، خوانندگان و نوازندگان بسیاری هم وجود دارند که باعث می‌شود حین خرید و خوردوخوراک، گذر زمان را حس نکنید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به خیابان استقلال هم ایستگاه شیشانه (Şişhane) و تکسیم (Taksım) است.

  • آدرس خیابان استقلال: استانبول، ضلع جنوبی میدان تکسیم

 موقعیت دقیق خیابان استقلال

İstiklal Caddesi.jpg
نمایی از خیابان استقلال استانبول

یادبود جمهوریت (Republic Monument)

مجسمه جمهوری یا همان یادبود جمهوریت ترکیه در مرکز میدان تکسیم واقع شده و یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. البته به جای نزدیک، بهتر است بگوییم که این مجسمه در وسط میدان قرار گرفته و مورد توجه گردشگران واقع شده است. یادبود جمهوریت به یکی از نمادهای ارزشمند شهر استانبول تبدیل شده و به مناسبت پیدایش جمهوری ترکیه پس از جنگ، استقلالش توسط مجسمه‌ساز ایتالیایی پیترو کانونیکا ساخته و در سال 1982 رونمایی شد. این مجسمه یادآور آزادی و به جمهوری رسیدن کشور ترکیه توسط آتاتورک است و به همین دلیل هم تبدیل به عضوی ارزشمند از فرهنگ جامعه ترکیه شده است، به‌نحوی که در این یادبود می‌توانید او را به‌همراه چند تن دیگر از دولتمردان مهم ترکیه ببینید درحالی‌که پشتشان سربازهای ارتش ترکیه پرچم این کشور را با حالتی غرورآمیز نگه داشته‌اند. درضمن برای دسترسی راحت به یادبود جمهوریت در میدان تکسیم، می‌توانید علاوه‌بر استفاده از ترامواها و اتوبوس‌های شهری، از ایستگاه متروی تکسیم (Taksım) هم استفاده کنید.

  • آدرس یادبود جمهوریت: استانبول، میدان تکسیم

 موقعیت دقیق یادبود جمهوری

Republic Monument.jpg
یادبود جمهوری

کاخ دولما باغچه (Dolmabahçe Palace)

کاخ دولما باغچه بزرگ‌ترین کاخ کشور ترکیه است که در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول، سی‌و‌یکمین امپراتور عثمانی ساخته شد. در حقیقت، کاخ دولما باغچه به‌قصد بازنشستگی کاخ توپکاپی احداث شد تا جای او را بگیرد. زیرا توپکاپی معماری سنتی‌تری داشت و سلطان عبدالمجید تمایل داشت تا کاخی هماهنگ با معماری روز دنیا و شبیه به کاخ پادشاهان اروپایی درست کند. به همین خاطر هم براساس اطلاعات تاریخی موجود، این کاخ با مبلغی معادل 35 تن طلا ساخته شد. کاخ دولما باغچه که محل زندگی 6 امپراتوری عثمانی بود، در نهایت به‌دست نخستین رئیس‌جمهور ترکیه یعنی کمال آتاتورک رسید. آتاتورک این کاخ را به محل اقامت تابستانه ریاست‌جمهوری تبدیل کرد و در نهایت همان‌جا هم فوت شد. این کاخ با معماری مجلل و دکوراسیونش شامل بزرگ‌ترین چلچراغ بوهمی جهان، سقف‌های طلاکاری‌شده، فرش‌های دست‌بافت، شیشه‌کاری‌ها و مجسمه‌های باشکوه، جزو زیباترین جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول است.

کاخ دولما باغچه فقط به فاصله 20 دقیقه پیاده‌روی از میدان تکسیم قرار دارد و ایستگاه متروی تکسیم (Taksım) هم نزدیک‌ترین ایستگاه به آن است. درضمن در محیط داخلی این کاخ عکاسی ممنوع است و پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از معطلی، از قبل بلیط رزرو کنید.

  • قیمت بلیط کاخ دولما باغچه: بسته به بازدید از نقاط مختلف کاخ و برای خارجی‌ها از 650 لیر
  • ساعت کاری کاخ دولما باغچه: همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از 9 صبح تا 5:30 عصر
  • آدرس کاخ دولما باغچه: استانبول، ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دولما باغچه

 موقعیت دقیق کاخ دولما باغچه

Dolmabahçe Palace istanbul.jpg
کاخ دولما باغچه از جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول

برج گالاتا (Galata Tower)

این برج قرون‌وسطایی که حدود هفتصد سال از قدمتش می‌گذرد، با 67 متر ارتفاع زمانی بلندترین سازه استانبول محسوب می‌شده است، دقیقا مانند شمس‌العماره خودمان که زمانی بلندترین ساختمان تهران بوده است. برج گالاتا که به‌عنوان یکی از سمبل‌های شهر استانبول مطرح می‌شود، از جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول است. این برج 9 طبقه که با اهداف نظامی ساخته شده بود، اوایل به‌عنوان برج نگهبانی و شناسایی دشمنان استفاده می‌شد.

یکی از دلایل شهرت این برج، پرواز احمد چلبی، دانشمند مشهور ترک، با بال‌های مصنوعی از بالای آن است. هم‌اکنون برج گالاتا تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی شهر استانبول شده و اغلب گردشگران تمایل دارند از بالای بالکن این برج، شاهد منظره 360 درجه شهر استانبول باشند و از رستورانش استفاده کنند. فقط با 20 دقیقه پیاده‌روی از میدان تکسیم هم می‌توانید به این جاذبه دیدنی شهر استانبول برسید. درضمن علاوه‌بر قطارهای تراموا، ایستگاه شیشانه (Şişhane) هم نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به برج گالاتا است.

  • قیمت بلیط برج گالاتا: 650 لیر
  • ساعت کاری برج گالاتا: همه‌روزه از 8:30 صبح تا 11 شب
  • آدرس برج گالاتا: استانبول، محله برکت‌زاده، برج گالاتا

 موقعیت دقیق برج گالاتا

Galata Tower istanbul.jpg
برج گالاتا از دیدنی های نزدیک تکسیم

پارک تکسیم گزی (Taksim Gezi Park)

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول، پارک تکسیم گزی است. این پارک که در ضلع شمال شرقی میدان تکسیم واقع شده، برای شما محیطی آرام و سرسبز، میان شوروهیجان شهر استانبول به‌ وجود می‌آورد. اطراف این پارک هم مراکز خرید زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید و درضمن چند تا از بهترین هتل‌های استانبول هم این پارک را احاطه کرده‌اند که می‌توانید حین اقامت در آن‌ها، از این پارک استفاده کنید.

پارک تکسیم گزی که زمانی پادگان نظامی بوده، توسط معماری فرانسوی در سال 1943 طراحی و آن زمان به‌ افتخار دومین رئیس‌جمهور ترکیه، به نام عصمت اینونو نام‌گذاری شد. این پارک قرار بود برای احداث یک مرکز خرید تخریب شود؛ اما با اعتراض مردم این کار عملی نشد. گرچه خیلی نباید انتظار پارک بزرگی را داشته باشید، اما همین تکه سرسبز و کوچک در میان شلوغی‌های میدان تکسیم استانبول حکم لنگه‌کفشی در بیابان را دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک هم طبق معمول ایستگاه تکسیم (Taksım) است.

  • ساعت کاری پارک تکسیم گزی: همه‌روزه، 24 ساعته
  • آدرس پارک تکسیم گزی: استانبول، ضلع شمال شرقی میدان تکسیم، ابتدای خیابان جمهوریت

 موقعیت دقیق پارک تکسیم گزی

Taksim Gezi Park.jpg
پارک تکسیم گزی

کلیسای هاگیا تریادا (Hagia Triada Greek Orthodox Church)

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تقسیم همین کلیسای ارتدکس یونانی بسیار زیباست. کلیسای هاگیا تریادا که به تثلیث مقدس نیز مشهور است، بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس یونانی استانبول محسوب می‌شود. این مکان مذهبی در سال 1880 توسط معماری یونانی عثمانی به نام کامپاناکی به سبک نئوباروک طراحی و ساخته شد. کلیسای هاگیا تریادا که هنوز هم توسط یونانی‌های ترکیه استفاده می‌شود، زمانی قبرستان و بیمارستانی بود که برای ساخت این کلیسا در سال 1876 تخریب شدند. این مکان می‌تواند با معماری باشکوه و طراحی‌های داخلی و خارجی زیبایش محلی آرام و تماشایی برای گردش و استراحت توریست‌ها باشد. کلیسای هاگیا تریادا با ورودی رایگان در ضلع جنوب غربی میدان تکسیم قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم قطعا ایستگاه تکسیم (Taksım) است.

  • ساعت کاری کلیسای هاگیا تریادا: همه‌روزه 9 صبح تا 6 عصر، یکشنبه‌ها 9 صبح تا 1 ظهر
  • آدرس کلیسای هاگیا تریادا: استانبول، منطقه بی‌اوغلو، محله کاتب چلبی، خیابان مشلیک

موقعیت دقیق کلیسای هاگیا تریادا 

İstanbul-Aya-Triada-Rum-Ortodoks-Kilisesi.jpg
کلیسای هاگیا تریادا

کلیسای سنت آنتونی آو پادوا (Church of St. Anthony of Padua)

سنت آنتونی آو پادوا بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک تمام ترکیه است که بنای اصلی‌اش در سال 1725 توسط ایتالیایی‌های استانبول ساخته شد. اما بعدها به‌دلیل ساخت دوباره، تخریب و در سال 1912 بنای کنونی کلیسای سنت آنتونی آو پادوا توسط مهندسی ایتالیایی به سبک نئوگوتیک احداث شد. این کلیسا که از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تقسیم است، برای مسیحیان ایتالیایی ساخته شده و اغلب هم مکانی برای برگزاری مراسم ایتالیایی‌های مقیم استانبول است.

سنت آنتونی آو پادوا معماری عجیب و خیره‌کننده‌ای دارد، به‌نحوی که چشم هر گردشگری را ناخودآگاه به خود جلب می‌کند. یکی دیگر از دلایل مهم بودن این مکان مذهبی، حضور پاپ بیست‌وسوم در این کلیسا بوده است. او قبل‌از اینکه به مقام پاپ بودن برسد، به‌عنوان سفیر رسمی واتیکان به مدت ده سال در این کلیسا حضور داشته است. این کلیسا که ورودی‌اش رایگان است، با پای پیاده فقط ده دقیقه از میدان تکسیم فاصله دارد و ایستگاه شیشانه (Şişhane) و تکسیم (Taksım) هم با فاصله یک ربع پیاده‌روی از این کلیسا قرار گرفته‌اند.

  • ساعت کاری کلیسای سنت آنتونی آو پادوا: همه‌روزه از 8 صبح تا 7:30 عصر، یکشنبه‌ها از 9 صبح تا 7:30 عصر
  • آدرس کلیسای سنت آنتونی آو پادوا: استانبول، میدان تکسیم، اواسط خیابان استقلال

 موقعیت دقیق کلیسای سنت آنتونی آو پادوا

St._Anthony_of_Padua_Church_in_Istanbul.jpg
سنت آنتونی آو پادوا

مرکز فرهنگی آتاتورک (Ataturk Cultural Center)

یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول، مرکز فرهنگی آتاتورک است که به‌اختصار آن را آ.ک.م (AKM) هم می‌نامند. این مرکز چندمنظوره همه‌ساله میزبان تعداد زیادی از اجتماعات و فستیوال‌های مهم کشور ترکیه است. به همین علت هم در سال تعداد بسیار زیادی توریست از سرتاسر دنیا به استانبول می‌آیند تا اجراهایی که در این مرکز برگزار می‌شود را ببینند. از اجراهای تئاتر و نمایش باله ترکیه گرفته، تا کنسرت‌های مختلف موسیقی شامل اپرا، فولکلور، سمفونی‌های مختلف و همچنین فستیوال معروف بین‌المللی ترکیه، همگی در مرکز فرهنگی آتاتورک برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌شود که شب‌ها از این مرکز فرهنگی دیدن کنید، زیرا معماری خیره‌کننده آن هنگام شب، جلوه بسیار زیبایی به محیط اطراف می‌دهد. مرکز فرهنگی آتاتورک که از میدان تکسیم 3 دقیقه فاصله دارد، در ضلع شرقی این میدان قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم ایستگاه تکسیم (Taksım) است.

  • ساعت کاری مرکز فرهنگی آتاتورک: به‌صورت عمومی همه‌روزه از 10 صبح تا 6 عصر؛ درصورت برگزاری برنامه‌های مختلف ساعت تغییر می‌کند
  • آدرس مرکز فرهنگی آتاتورک: استانبول، ضلع شرقی میدان تکسیم

 موقعیت دقیق مرکز فرهنگی آتاتورک

Ataturk Cultural Center istanbul.jpg
مرکز فرهنگی آتاتورک

موزه پرا (Pera Museum)

این موزه بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و توانست شهرت بسیاری از طریق میزبانی آثار هنری به دست آورد. با توجه‌ به اینکه هدف موزه بیشتر در راستای هنر شرقی است و توجه خاصی به نگارگری عثمانی دارد، اما موزه پرا نه‌تنها محلی برای برگزاری و نمایش آثار هنرمندان از کشور ترکیه است، بلکه از سراسر دنیا نیز آثار هنری مختلف و قابل‌توجهی را از هنرمندان مطرح گرد هم آورده است. این موزه با سایر اماکن فرهنگی بین‌المللی دنیا تبادلات فرهنگی داشته و به همین علت هم یکی از جاهای مهمی است که حین سفر تابستانی‌تان با تور استانبول شهریور باید از آن بازدید کنید. ساختمان موزه پرا هم دست‌کمی از یک اثر هنری ندارد و یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. موزه پرا با فاصله یک ربع پیاده‌روی از این میدان قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم ایستگاه شیشانه (Şişhane) است.

  • قیمت بلیط موزه پرا: 80 لیر (جمعه‌ها از ساعت 18 تا 10 شب رایگان)
  • ساعت کاری موزه پرا: شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه: 10 صبح تا 7 عصر؛ یکشنبه: 12 ظهر تا 6 عصر؛ جمعه‌ها 10 صبح تا 10 شب، دوشنبه‌ها: تعطیل
  •  آدرس موزه پرا: استانبول، میدان تکسیم، خیابان مشروطیت، شماره 65

 موقعیت دقیق موزه پرا

Pera-Museum.jpg
ورودی موزه پرا

خیابان فرانسوی (French Street Culture Center)

یکی از شاعرانه‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی نزدیک تکسیم استانبول، خیابان فرانسوی است. این خیابان جذاب همواره غرق در نور و رنگ است و کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی را در خود جای داده که بسیار مناسب شکم‌گردی است. خیابان فرانسوی با نام خیابان الجزایر هم شناخته می‌شود. قدمت این خیابان به قرن 19 میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، فرانسوی‌ها در این منطقه شروع به ساخت اماکن مختلفی مثل سینما و تئاتر و هتل می‌کنند و کم‌کم این خیابان شکل خیابان‌های کشور فرانسه را به خود می‌گیرد.

نکته جالب هم اینجاست که بیشتر متریال استفاده‌شده در ساخت اماکن مختلف این خیابان، فرانسوی است و قدم‌ زدن در آن به شما حس قدم‌ زدن در خیابان‌های پاریس را می‌دهد. خیابان فرانسوی با فاصله 5 دقیقه پیاده‌‎روی از میدان تکسیم قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم ایستگاه شیشانه (Şişhane) است. این خیابان یکی از مناطق توریستی و بهترین جاهای دیدنی شهر استانبول محسوب می‌شود و اگر قصد رفتن به این شهر با تور استانبول ۴ شب و ۵ روز را داشتید، حتماً خیابان فرانسوی را در لیست گردشگری خود اضافه کنید.

  • آدرس خیابان فرانسوی: استانبول، میدان تکسیم، خیابان استقلال، خیابان ینی چارشی، خیابان حیریه

بهترین جاهای دیدنی استانبول

 موقعیت دقیق خیابان فرانسوی

French Street Culture Center.jpg
خیابان فرانسوی نزدیک میدان تکسیم

موزه معصومیت (The Museum of Innocence)

تابه‌حال شده که فیلمی ببینید یا کتابی بخوانید و دوست داشته باشید که به دنیای داخل آن سفر کنید؟ پس اگر چنین شده، موزه معصومیت را حتماً در لیست گردشگری خود قرار دهید. این موزه را اورهان پاموک، نویسنده برنده جایزه نوبل از روی رمان خود به نام موزه معصومیت تأسیس کرده و هرچیزی که درون داستان رمان وجود دارد را اینجا در یک مجموعه کنار هم جمع کرده است.

رمان موزه معصومیت درمورد عشق یک مرد مرفه استانبول است که عاشق یکی از اقوام فقیر خود می‌شود. نویسنده این کتاب، تمامی اشیایی که یادگاری از رابطه عاشقانه آن‌ها بوده است، همه آن چیزهایی که شخصیت‌های رمان از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند یا حتی در رؤیای خود می‌دیده‌اند را در این موزه جمع‌آوری کرده است. این مجموعه در یک خانه قدیمی قرن نوزدهمی تحت‌عنوان موزه معصومیت یا موزه اینوسنس جمع‌آوری شده است. موزه اینوسنس فقط ده دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد و به همین علت هم از جاهای دیدنی استانبول نزدیک ميدان تقسيم محسوب می‌شود. درضمن نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم ایستگاه شیشانه (Şişhane) است. بهتر است قبل از رفتن به این موزه، رمان موزه معصومیت را خوانده باشید.

  • قیمت بلیط موزه معصومیت: 250 لیر
  • ساعت کاری موزه معصومیت: همه‌روزه 10 صبح تا 6 عصر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • آدرس موزه معصومیت: استانبول، خیابان چوکور جوما، بن‌بست دالگیچ

 موقعیت دقیق موزه معصومیت

The_Museum_Of_Innocence_Istanbul.jpg
داخل موزه معصومیت استانبول

ساحل فلوریا (Florya Güneş Beach)

شاید بتوان ساحل نزدیک به میدان تکسیم را همین ساحل فلوریا دانست. این ساحل که در امتداد دریای مرمره قرار گرفته، هر‌ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. ساحل فلوریا که دو بخش رایگان و پولی دارد، امکاناتی مثل دوش حمام، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های اقامت و کافه‌های مختلف داشته و تمیزی و امنیت آن هم زبانزد گردشگران است. علاوه‌بر آن ساحل فلوریا جزو سواحل مورد علاقه آتاتورک بوده و عمارتی هم در این ساحل داشته که حالا تبدیل به موزه شده است.

ساحل فلوریا هزینه ورودی دارد و در محله‌ای لوکس واقع شده، بنابراین ممکن است گشت‌وگذار در این ساحل و خرید کردن از فروشگاه‌های اطرافش، کمی گران تمام شود. شما می‌توانید با نیم ساعت رانندگی از میدان تکسیم به ساحل فلوریا برسید که از جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ساحل فلوریا هم ایستگاه فرودگاه آتاتورک (Atatürk Havalımanı) با فاصله یک ربع رانندگی است.

  • آدرس ساحل فلوریا: استانبول، منطقه باکرکوی، محله باسین‌کوی، جاده چکمجه

 موقعیت دقیق ساحل فلوریا

Florya Güneş Beach istanbul.jpg
نمایی از ساحل فلوریا

ساحل جاده بوستان (Caddebostan Coast)

یکی دیگر از سواحل زیبا و نزدیک به میدان تکسیم استانبول، جایی نیست جز ساحل جاده بوستان. این ساحل که به کادبستان هم معروف است، در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته و به سه بخش تقسیم می‌شود که دو تای آن رایگان است. امکانات رفاهی مختلف این ساحل نظیر رستوران‌ها و کافه‌های لوکس، صندلی‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن، چترهای ساحلی، تفریحات آبی متنوع، زمین سوارکاری، فضای ورزشی و... باعث شده تا گردشگران زیادی به این ساحل سر بزنند. درضمن ازدحام گردشگران در روزهای آخر هفته زیاد است و اگر علاقه‌ای به شلوغی ندارید، می‌توانید در سایر روزها به این ساحل بروید. در ساحل جاده بوستان خط مرزی مناسب برای امنیت، غریق نجات و امکانات پزشکی مناسبی وجود دارد تا بتوانید گردشی امن را تجربه کنید. این ساحل نزدیک به میدان تکسیم حدود نیم ساعت از این میدان فاصله دارد. برای رسیدن به ساحل کادبستان هم می‌توانید از ایستگاه متروی آیشقادین (Ayşekadın) استفاده کنید.

  • آدرس ساحل جاده بوستان: قسمت آسیایی استانبول، منطقه کادیکوی، جاده پارک، کادبستان

موقعیت دقیق ساحل جاده بوستان 

Caddebostan Coast istanbul.jpg
ساحل جاده بوستان

ساحل کیلیوس (Kilyos)

کیلیوس یا کومکوی جزو تمیزترین سواحل استانبول به شمار می‌آید و به همین خاطر، نزد گردشگران بسیار محبوب است. علت دیگر پرطرف‌دار بودن این ساحل به‌جز تمیزی، تفریحات آبی رایگان آن است. در این ساحل شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه (البته به‌جز هزینه ورودی) از اغلب امکانات تفریحی آن استفاده کنید. ساحل کیلیوس که در کناره دریای سیاه قرار گرفته، به همین خاطر علاوه‌بر خوش‌آب‌وهوایی، دمای پایین‌تری هم دارد. در این ساحل فستیوال‌ها و برنامه‌های شبانه، موج‌سواری، کایت‌سرفینگ، جت‌اسکی، قایق‌سواری و مراکز آروماتراپی در کنار تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد؛ به همین علت هم گردشگران در ساحل کیلیوس گذر زمان را حس نمی‌کنند. این ساحل نزدیک به میدان تکسیم است و فقط 45 دقیقه از این میدان فاصله دارد. برای دسترسی به این ساحل هم می‌توانید از اتوبوس‌های خصوصی ساحل کیلیوس که از مبدأ منطقه سریر حرکت می‌کنند، استفاده کنید.

  • آدرس ساحل کیلیوس: استانبول، منطقه سریر

تفریحات رایگان استانبول چیست؟

 موقعیت دقیق ساحل کیلیوس

TuerkeiKilyos.jpg
ساحل کیلیوس استانبول

سفر به استانبول با تور

شهر استانبول به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، همواره از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی محسوب می‌شود؛ بنابراین تورهای موجود برای این کشور همیشه تنوع دارد تا گردشگران بتوانند با هر سلیقه و برنامه‌ای، به استانبول سفر کنند. کافی است سری به بخش تور استانبول لست‌سکند بزنید تا انواع تورها را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. هر توری را که بخواهید در این صفحه می‌توانید تهیه کنید.

سخن آخر

این مطلب فقط گزیده‌ای از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. بیش از این را با پیاده‌روی در این منطقه که جزو بهترین محله های استانبول محسوب می‌شود، بیابید. در این مقاله هم سعی شده تا برای شما جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول را معرفی کنیم تا اگر در بهترین هتل های تکسیم اقامت داشتید، بتوانید از روی این لیست گردش خود را شروع کنید. در ترکیه دیدنی‌های زیادی وجود دارد و به‌ همین‌ خاطر، جزو کشورهای توریستی مطرح در سطح دنیاست. 44 میلیون گردشگر در سال، خود گواه محکمی بر این گفته‌هاست. البته این عدد همواره روبه‌رشد است و همین گردشگران را مجاب می‌کند تا هرچه زودتر به این کشور سفر کنند.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.