بهترین مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول؛ از لوکس تا ارزان

4.7
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم کجاست؟
28 شهریور 1402 08:00
2

شناخت مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول بسیار اهمیت دارد؛ زیرا میدان تکسیم آن‌قدر معروف است که کمتر کسی پیدا می‌شود در سفر به استانبول، نام این میدان را نشنیده یا آن را ندیده باشد. حتی بسیاری از کسانی که تاکنون به استانبول سفر نکرده‌اند، از میدان تکسیم شنیده یا عکس‌هایش را دیده‌اند. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند با معرفی مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم، قصد داریم تا شما ضمن آشنایی با پاساژهای این محدوده، دید جامع‌تری از این میدان به دست آورید و هدفمند برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید؛ مخصوصاً اگر هدف اصلی‌تان از سفر به استانبول، خرید باشد و گشتن در بهترین مراکز خرید استانبول را بر هر کار دیگر ترجیح دهید. گفتنی است که در این مطلب، مراکز خریدی را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که فاصله آن‌ها تا میدان تکسیم یا با پای پیاده یا با ماشین، کمتر از نیم ساعت باشد.

بهترین مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم کدام‌اند؟

از میان پاساژهای نزدیک تکسیم، می‌توان به مرکز خرید دمیرورن استقلال، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی، پاساژ ترکوس، مرکز خرید بی‌اوغلو ایش، پاساژ اطلس، پاساژ هالپ، پاساژ اروپا و پاساژ آزناوور اشاره کرد. برای اینکه شما به‌طور سامان‌یافته‌ای از این مراکز خرید دیدن کنید، آن‌ها را در چند دسته‌بندی به شما معرفی می‌کنیم. البته با دانستن فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول، بهتر می‌توانید درباره اینکه ابتدا از کدام مراکز خرید بازدید کنید، تصمیم بگیرید.

مراکز خرید معروف نزدیک میدان تکسیم

تعداد مراکز خرید در استانبول، فراوان است و بازدید از همه آن‌ها در مدت‌زمانی محدود ممکن نیست. البته اگر شما با تور استانبول ۷ شب و ۸ روز به این شهر سفر کنید، می‌توانید تعداد بیشتری از مراکز خرید را ببینید. برای اغلب افراد، بازدید از مراکز مشهور خرید اهمیت دارد. به همین منظور در این قسمت، تعدادی از مراکز خرید معروف نزدیک میدان تکسیم را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید دمیرورن استقلال (Demiroren Istiklal Shopping Mall)

یکی از مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم، مرکز خرید دمیرورن استقلال است. این پاساژ که در فاصله بسیار کمی از میدان تکسیم قرار دارد، گرچه در مقایسه با سایر مراکز خرید استانبول چندان وسیع نیست، گزینه‌های معقولی را برای خرید و صرف غذا در اختیار شما قرار می‌دهد. در دمیرورن، چند فروشگاه عرضه‌کننده برندهای معروف مد محلی وجود دارد که می‌تواند برایتان جالب‌توجه باشد. این مرکز خرید چهارطبقه، دربردارنده انواع فروشگاه‌های پوشاک، کفش، لوازم آرایشی، عتیقه‌جات و مبلمان است. علاوه‌بر فروشگاه‌های گوناگون، وجود سالن سینما، رستوران‌های فست‌فود و پارکینگ، از دیگر ویژگی‌های دمیرورن است.

  • ساعت کاری مرکز خرید دمیرورن استقلال: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید دمیرورن استقلال با پای پیاده: 8 دقیقه

موقعیت دقیق مرکز خرید دمیرورن استقلال 

lastsecond.ir Demiroren Istiklal Shopping Mall.jpg
نمای بیرونی مرکز خرید دمیرورن استقلال، از مراکز خرید نزدیک تکسیم

مرکز خرید جواهیر (Cevahir Shopping Mall)

شاید اغراق نباشد اگر مرکز خرید جواهیر یا جواهر، معروف‌ترین مرکز خرید نزدیک تکسیم در نظر گرفته شود. گفته شده جواهیر مال بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ جهان است. جواهیر که در شش طبقه ساخته شده و میزبان بیش از 200 برند است، یکی از جاذبه‌های استانبول به شمار می‌آید. اگر در پی پیدا کردن مرکز خریدی هستید که در آن بتوانید محبوب‌ترین برندهای پوشاک ترکیه و جهان را ببینید، جواهیر مال مقصد شماست. ازآنجاکه برترین سالن‌های سینما در استانبول در جواهیر مال قرار دارد، می‌توان گفت جواهیر نه‌تنها به‌عنوان یک مرکز خرید، بلکه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری نیز طراحی شده است. اگر قصد دارید به جاهای دیدنی استانبول با مترو بروید، جواهیر یکی از آن‌هاست که به‌وسیله مترو می‌توانید به‌آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

  • ساعت کاری مرکز خرید جواهیر: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید جواهیر با ماشین: 10 دقیقه

بهترین جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

موقعیت دقیق مرکز خرید جواهیر 

lastsecond.ir Cevahir Shopping Mall.jpg
مرکز خرید جواهیر، یکی از مراکز خرید معروف نزدیک تکسیم

مرکز خرید کانیون (Kanyon Shopping Mall)

یکی دیگر از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول، مرکز خرید کانیون است. کانیون که نام خود را از «canyon» به‌معنی دره گرفته، با طراحی منحصربه‌فرد دره‌مانند، برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب‌توجه است. این مرکز خرید که فروشگاه‌هایی از برندهای معروف را در خود گنجانده است، نه‌تنها برای دوستداران خرید، بلکه برای افراد دیگر نیز محبوب است؛ مثلاً وجود کافه‌ها و رستوران‌های نام‌آشنا در کانیون، یک وعده دل‌چسب را به رستوران‌دوستان و طرف‌داران غذا مژده می‌دهد. 9 سالن پیشرفته سینمایی، مرکز تناسب‌اندام و بسیاری از امکانات دیگر موجب شده تا کانیون به یکی از مقصدهای پربازدید برای خریددوستان در استانبول تبدیل شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید کانیون: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید کانیون با ماشین: 23 دقیقه

موقعیت دقیق مرکز خرید کانیون

lastsecond.ir Kanyon Shopping Mall.jpg
مرکز خرید کانیون، از مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم

مراکز خرید لوکس نزدیک میدان تکسیم

رفتن به مراکز خرید لوکس، شاید گزینه‌ای نباشد که در فهرست برنامه‌های همه مسافران استانبول قرار بگیرد؛ اما برای آن دسته از مسافرانی که با هدف خرید به استانبول سفر کرده‌اند و دلشان می‌خواهد خرید کردن در پاساژهای لوکس را تجربه کنند، مهم است که این پاساژها را در اطراف میدان معروف شهر بشناسند. اگر شما هم از این افراد هستید، در ادامه با دو نمونه از پاساژهای لوکس در نزدیکی میدان تکسیم استانبول آشنا خواهید شد تا درصورتی‌که با تورهای کوتاه‌مدت‌تر، راهی استانبول شدید و برای بازدید از همه مراکز خرید زمان نداشتید، به این دو مرکز خرید لوکس در نزدیکی تکسیم سر بزنید.

قیمت تور استانبول ۵ شب و ۶ روز

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)

نخستین مرکز خریدی که به‌عنوان مرکز خرید لوکس نزدیک میدان تکسیم از آن یاد می‌شود، مرکز خرید ایستینیه پارک است. این مرکز خرید که از زمان گشایش تاکنون به‌دلیل خدمات و ویژگی‌های منحصربه‌فردش، چندین بار جایزه «بهترین مرکز خرید» را از آن خود کرده، فروشگاه‌هایی با برندهای معروف پوشاک دنیا را در خود جای داده است. ایستینیه پارک گرچه در مقایسه با اغلب مراکز خرید معرفی‌شده در این مطلب، فاصله بیشتری تا میدان تکسیم دارد، اما به‌دلیل شهرت و محبوبیتش در میان علاقه‌مندان به خرید، در این فهرست معرفی شد. البته خوب است بدانید اگر با روش‌های حمل و نقل عمومی در استانبول آشنا باشید، می‌توانید در زمانی کوتاه از تکسیم به این مرکز خرید برسید.

  • ساعت کاری مرکز خرید ایستینیه پارک: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید ایستینیه پارک با ماشین: 25 دقیقه

موقعیت دقیق مرکز خرید ایستینیه پارک

lastsecond.ir Istinye Park.jpg
مرکز خرید ایستینیه پارک، از مراکز خرید لوکس نزدیک تکسیم

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی (City’s Nisantasi)

یکی دیگر از مراکز خریدی که می‌توان آن را به‌عنوان مرکز خریدی لوکس در حوالی میدان تکسیم معرفی کرد، سیتیز نیشانتاشی است. این پاساژ که از معدود مراکز خرید مجلل و مقرون‌به‌صرفه در ترکیه و اروپاست، برای افرادی که دل‌بسته خرید لباس هستند و به مد اهمیت می‌دهند، بهشت است. فروشگاه‌هایی با برندهای محلی و بین‌المللی، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، سالن‌های سینما با امکانات چشمگیر رفاهی، از مواردی هستند که عزم علاقه‌مندان به خرید و سرگرمی را برای رفتن به مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی، جزم می‌کنند. معماری هنرمندانه و منحصربه‌فرد این مرکز خرید، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که گردشگران را به‌سوی خود جذب می‌کند.

  • ساعت کاری مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی با پای پیاده: 28 دقیقه

موقعیت دقیق مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی 

lastsecond.ir City’s Nisantasi.jpg
نمای بیرونی مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی، از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول

مراکز خرید ارزان نزدیک میدان تکسیم

اکنون نوبت به معرفی دسته سوم، یعنی مراکز خرید ارزان نزدیک میدان تکسیم استانبول می‌رسد. شناخت مراکز خرید ارزان نزدیک میدان تکسیم، به این دلیل اهمیت دارد که ممکن است برخی از مسافران، هدف اصلی‌شان از سفر به استانبول خرید کردن نباشد یا به‌دلیل هزینه‌های بالای سفر، ترجیح دهند خریدهایشان را از مراکز خرید ارزان انجام دهند. البته اگر قصد سفر به استانبول را دارید و از حالا نگران هزینه‌های سفرتان هستید، می‌توانید با انتخاب تور اقساطی استانبول، این نگرانی را حذف کنید و تنها با پرداختن بخشی از هزینه‌ها در ابتدا، آسوده‌خاطر راهی سفر شوید.

پاساژ ترکوس (Terkos Pasaji)

اولین جایی که در فهرست مراکز خرید ارزان در حوالی تکسیم معرفی می‌کنیم، پاساژ ترکوس است که به بازار ارزان نیز شهرت دارد. این مرکز خرید، از محل‌های شناخته‌شده خیابان استقلال است؛ خیابانی مشهور که از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم به شمار می‌رود. در پاساژ ترکوس، می‌توان محصولات مازاد صادراتی برندهای مشهور را با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه پیدا کرد. ازاین‌رو، مرکز خرید ترکوس جای مناسبی برای خرید سوغات محسوب می‌شود. اگر از آن دست افرادی هستید که حساب‌شده و دقیق خرید می‌کنند، در پاساژ ترکوس می‌توانید محصولات بسیار باکیفیت را با قیمت‌های بسیار ارزان تهیه کنید. اگر در چانه‌زنی مهارت داشته باشید، با به‌کارگیری آن در این پاساژ، می‌توانید خریدی دل‌چسب را تجربه کنید.

  • ساعت کاری پاساژ ترکوس: همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر
  • فاصله تکسیم تا پاساژ ترکوس با پای پیاده: 16 دقیقه

موقعیت دقیق پاساژ ترکوس

lastsecond.ir terkos pasaji.jpg
پاساژ ترکوس، از مراکز خرید ارزان نزدیک تکسیم

مرکز خرید بی‌اوغلو ایش (Beyoglu Is Merkezi)

می‌توان مرکز خرید بی‌اوغلو ایش را به‌عنوان یکی دیگر از مراکز ارزان برای خرید در محدوده میدان تکسیم استانبول به شمار آورد. مرکز خرید بی‌اوغلو ایش، جایی است که در آن می‌توانید پوشاک مردانه و زنانه، کفش، جواهرات و سوغاتی را فراوان ببینید، مقایسه کنید و بخرید. قیمت‌های ارزان در کنار تنوع محصولات، به شما کمک می‌کند تا خریدی دل‌پذیر داشته باشید و دست‌خالی از این مرکز خارج نشوید. البته خوب است بدانید اگر در پی خرید اجناس برند هستید، شاید نتوانید در این مرکز خرید به آنچه می‌خواهید، برسید؛ زیرا این پاساژ مناسب کسانی است که به باکیفیت بودن، در کنار ارزان‌بودن اهمیت می‌دهند و برند بودن برایشان در اولویت خرید نیست. پاساژگردی را می‌توان از تفریحات رایگان استانبول به شمار آورد؛ زیرا اگر شما بتوانید در برابر خرید کردن مقاومت کنید، گشتن در مراکز خرید هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. گفتنی است که در نزدیکی این مرکز خرید، یکی از کافه‌های محبوب و ساده استانبول به‌نام کافه مانداباتماز قرار دارد و می‌توانید پس از پاساژگردی، خودتان را به یک فنجان قهوه ترک در این کافه دعوت کنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید بی‌اوغلو ایش: همه‌روزه از ساعت 9:30 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا مرکز خرید بی‌اوغلو ایش با پای پیاده: 15 دقیقه

بهترین کافه‌های استانبول

موقعیت دقیق مرکز خرید بی‌اوغلو ایش

lastsecond.ir Beyoglu Is Merkezi.jpg
مرکز خرید بی‌اوغلو ایش، یکی از پاساژهای نزدیک تکسیم

پاساژ اطلس (Atlas Pasaji)

پاساژ اطلس، محلی تاریخی است که در آن بیشتر می‌توانید سوغات، زیورآلات، جواهرات و محصولات نساجی تهیه کنید. البته به این معنا نیست که در این پاساژ لباس پیدا نمی‌شود. با اینکه اغلب برای خرید سوغات و جواهرات به اینجا می‌روند، اما لباس‌های بسیار باکیفیتی هم می‌شود از پاساژ اطلس خرید. سینمای این پاساژ، تماشای فیلم در محیطی با بافت تاریخی را به فیلم‌دوستان مژده می‌دهد و به همین دلیل، یکی از جاهای تفریحی استانبول محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، یک سالن قدیمی تئاتر در داخل پاساژ اطلس وجود دارد که درحال‌حاضر به عنوان موزه سینما فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید لذت یک خرید نوستالژیک و به‌صرفه را تجربه کنید و در کنارش به فیلم و سینما هم نظری داشته باشید، پاساژ اطلس را از دست ندهید.

  • ساعت کاری پاساژ اطلس: دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 9 شب. شنبه، یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 8:30 شب
  • فاصله تکسیم تا پاساژ اطلس با پای پیاده: 9 دقیقه

موقعیت دقیق پاساژ اطلس 

lastsecond.ir Atlas Pasaji.jpg
پاساژ اطلس، یکی از مراکز خرید ارزان نزدیک میدان تکسیم استانبول

پاساژ هالپ (Halep Pasaji)

درست روبه‌روی پاساژ اطلس، یکی دیگر از مراکز خرید نزدیک تکسیم قرار دارد که اجناس را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. در پاساژ هالپ، محصولات نساجی و فروشگاه‌های کفش، بیش از هر چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند. کسانی که کفش سایز بزرگ استفاده می‌کنند یا بسکتبالیست‌ها که اغلب پاهایی بزرگ‌تر از معمول دارند، هدفمند از این پاساژ دیدن می‌کنند؛ زیرا برخی از فروشگاه‌های پاساژ هالپ، کفش‌هایی با طراحی ویژه تولید می‌کنند که مناسب این افراد هستند. علاوه‌بر این‌ها، یک طراح خاص جلیقه در این پاساژ فعالیت می‌کند که برای دوستداران لباس کلاسیک جالب‌توجه است. ناگفته نماند که سینما بی‌اوغلو نیز در این پاساژ قرار دارد و اگر از علاقه‌مندان به سینماهای قدیمی هستید، می‌توانید از آن دیدن کنید.

  • ساعت کاری پاساژ هالپ: همه‌روزه، به‌جز شنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 7 عصر. شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 شب
  • فاصله تکسیم تا پاساژ هالپ با پای پیاده: 9 دقیقه

موقعیت دقیق پاساژ هالپ 

lastsecond.ir Halep Pasaji.jpg
پاساژ هالپ، یکی از مراکز خرید نزدیک تکسیم

پاساژ اروپا (Avrupa Pasaji)

پاساژ اروپا، یکی دیگر از پاساژهای نزدیک تکسیم است که بافتی قدیمی دارد. بیشتر فروشگاه‌های این پاساژ، فرش و وسایل عتیقه می‌فروشند. در نتیجه اگر به چنین اجناسی علاقه دارید، این پاساژ مناسب شماست. بافت تاریخی، ساختار معماری باشکوه و فروشگاه‌های جالب‌توجه، از مواردی هستند که بازدید از این پاساژ را برای شما دل‌چسب می‌کنند. سقف این پاساژ که آینه‌هایی برای انعکاس نور چراغ گاز دارد، خیره‌کننده است و به همین دلیل، پاساژ اروپا به «گذرگاه آینه» شهرت پیدا کرده است. توصیه می‌کنیم حتی اگر قرار نیست در حوالی تکسیم خرید کنید، به اینجا بیایید و آن را ببینید؛ زیرا وقتی در گذرگاهی تقریباً 60 متری قدم می‌زنید، احساس سفر در زمان را تجربه می‌کنید. اگر با تور استانبول مهر به ترکیه سفر می‌کنید، تماشای آسمان دل‌انگیز پاییزی از سقف آینه‌ای این پاساژ را از دست ندهید.

  • ساعت کاری پاساژ اروپا: همه‌روزه، به‌جز شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 8 شب. شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • فاصله تکسیم تا پاساژ اروپا با پای پیاده: 12 دقیقه

موقعیت دقیق پاساژ اروپا

lastsecond.ir Avrupa Pasaji.jpg
نمایی از داخل پاساژ اروپا، یکی از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول

پاساژ آزناوور (Aznavur Pasaji)

پاساژ تاریخی آزناوور، یکی دیگر از مراکز خرید ارزان نزدیک میدان تکسیم استانبول است. این پاساژ که در سال 1883 ساخته شده، بازتابی از معماری ایتالیایی است و فروشگاه‌های فراوانی برای خرید سوغات، پوشاک، جواهرات و زیورآلات دارد. شما می‌توانید در پاساژ آزناوور، چیزهایی پیدا کنید که هرگز انتظارش را نداشتید. طبقه همکف این پاساژ، برای کسانی که به‌دنبال محصولات دست‌دوم هستند، مناسب است. علاوه‌بر این‌ها، وجود سالن بدن‌سازی، سالن رقص، میزهای بیلیارد و آتلیه نقاشی، موجب گیرایی بیشتر این پاساژ تاریخی شده است. 

  • ساعت کاری پاساژ آزناوور: همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 3 نیمه‌شب
  • فاصله تکسیم تا پاساژ آزناوور با پای پیاده: 12 دقیقه

موقعیت دقیق پاساژ آزناوور

lastsecond.ir Aznavur Pasaji.jpg
پاساژ آزناوور، یکی از پاساژهای نزدیک تکسیم

سفر به استانبول با تور

سفر به استانبول ترکیه به‌دلیل نزدیکی به کشورمان، از سفرهای رایج محسوب می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند همه کارهای این سفر را خودشان انجام دهند، درحالی‌که این کار ضمن صرف زمان و انرژی فراوان ممکن است با انتظارهای شما از سفر تفاوت داشته باشد. لست‌سکند با ارائه تور استانبول، در کنار شماست تا بتوانید با استفاده از فیلترهای گوناگون، بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید با اسفاده از امکاناتی که لست‌سکند فراهم کرده، هتل‌ها را با هم مقایسه کنید، هزینه‌های هریک از تورها را بسنجید و با صرف کمترین زمان، آگاهانه تور مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سفرساز لست‌سکند، مشخصات سفر دل‌خواهتان را ثبت کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی، نزدیک‌ترین پیشنهادها به سفر مد نظرتان را در اختیار شما بگذارند.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم با معرفی مراکز خرید نزدیک تکسیم، شما را با این پاساژها آشنا کنیم تا در سفر به استانبول زمان کمتری را صرف جست‌وجو برای یافتن بهترین مراکز خرید نزدیک تکسیم کنید. اگر به‌زودی عازم سفر به این شهر پرجاذبه هستید، با مطالعه راهنمای سفر به استانبول می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره سفرتان به دست آورید و بدین ترتیب، از لحظه‌لحظه سفرتان نهایت استفاده را داشته باشید. اگر به استانبول سفر کرده‌اید، چه مراکز خریدی را در نزدیکی میدان تکسیم پیشنهاد می‌دهید؟ مشتاقیم تا نظرتان را با ما و سایر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

شیما جایز
شیما جایز

در روزگار مشغله‌ها و شتاب‌زدگی‌ها، در آغوش کلمات پناه گرفته‌ام. کارشناسی‌ارشد ادبیات فارسی خوانده‌ام و سال‌هاست به شعر دچارم. سفر را دوست دارم و در پی آنم تا کلمه‌ها را به سفرها پیوند بزنم. نوشتن، همهٔ دارایی من در سفر زندگی است. آن را در چمدانم می‌گذارم و این‌گونه حتی روزهایی که در سفر نیستم، باز هم در سفرم. معتقدم که مرهمی اگر برای دردهای مشترک وجود داشته باشد، جز نوشتن نیست. و نوشتن مگر چیزی است جز یک‌جان‌شدن با کلمات؟

مرا در خنده‌های عمیق، ابرها، رودها و کلمات جست‌وجو کنید.